جیپ

معرفی رانگلر روبیکان 392 فاینال ادیشن با قیمت107 هزار دلار!

قیمت نسخهٔ ویژهٔ فاینال ادیشن که برای خداحافظی با جیپ رانگلر V8 ارائه شده است، با سفارش تمام آپشن‌ها به بیش از ۱۰۷ هزار دلار می‌رسد.

نسل چهارم جیپ رانگلر از سال ۲۰۱۸ به بازار آمد و به‌تازگی یک به‌روزرسانی را تجربه کرده است. این خودرو با پنج پیشرانهٔ مختلف و هشت تیپ گوناگون و همین‌طور آپشن‌های سفارشی‌سازی فراوانی عرضه می‌شود که خریداران می‌توانند از بین آن‌ها انتخاب کنند. پرچم‌دار و گران‌ترین عضو این خانواده، روبیکان ۳۹۲ فاینال ادیشن است که از پیشرانهٔ ۶.۴ لیتری V8 با ۴۷۰ اسب بخار قدرت بهره می‌برد. جیپ ابتدا قصد داشت تنها ۳,۷۰۰ دستگاه از نسخهٔ فاینال ادیشن تولید کند اما به نظر می‌رسد پیشرانهٔ V8 قدرتمند در سال ۲۰۲۵ هم همچنان برای رانگلر ارائه خواهد شد. حال در ادامه قصد داریم ببینیم با سفارش تمام آپشن‌ها، قیمت یک نمونهٔ فول آپشن از قوی‌ترین و گران‌ترین رانگلر چقدر خواهد بود.

روبیکان ۳۹۲ به‌خودی‌خود نسخهٔ گران‌قیمتی است و قیمت نسخهٔ معمولی آن از ۹۳,۴۴۰ دلار آغاز می‌شود که بیش از ۳۰ هزار دلار از روبیکان X گران‌تر است. تجهیزات استاندارد این مدل شامل صندلی‌های چرمی ناپا، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی، اکسل عقب هوی دیوتی، لاستیک‌های ۳۵ اینچی، تنظیم برقی هشت جهته صندلی راننده و سیستم صوتی پریمیوم آلپین می‌شود. هرچند لاستیک‌های ۳۵ اینچی و نمایشگر ۱۲.۳ اینچی در روبیکان X هم به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند اما برای این مدل پیشرانهٔ ۶.۴ لیتری V8 قابل سفارش نخواهد بود و بخش عمده‌ای از افزایش قیمت روبیکان ۳۹۲ به دلیل همین موتور است که به این نسخه شخصیت بسیار متفاوتی نسبت به دیگر مدل‌های رانگلر می‌بخشد.

این موتور با ۴۷۰ اسب بخار قدرت، آفرودر جیپ را ظرف تنها ۴.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. برای کسانی که خواهان رانگلر خاص‌تری هستند، نسخهٔ روبیکان ۳۹۲ فاینال ادیشن تریم منحصربه‌فردی را همراه با کیت سفارشی مثل وینچ Warn و سقف سخت سه‌تکهٔ همرنگ بدنه ارائه می‌کند. هردو مدل روبیکان ۳۹۲ معمولی و فاینال ادیشن صرفاً به‌صورت چهاردر عرضه می‌شوند. برای مقایسه، تیپ اسپرت با قیمت ۳۹,۵۹۰ دلار، ارزان‌ترین راه برای خرید یک رانگلر چهاردر است.

روبیکان ۳۹۲ فاینال ادیشن که از ویژگی‌هایی مثل وینچ Warn با ظرفیت کشش ۳۶۳۰ کیلوگرم، صندلی‌های چرمی ناپا با رنگ طلایی و نشان ویژهٔ فاینال ادیشن، محافظ رکاب‌های موپار، افزایش ۱.۳ سانتی‌متری ارتفاع تعلیق و برچسب‌های فاینال ادیشن روی بدنه بهره می‌برد، ۸,۴۵۰ دلار گران‌تر از نسخهٔ معمولی است که قیمت نهایی را به شش‌رقمی کرده و به ۱۰۱,۸۹۰ دلار می‌رساند. همان‌طور که گفته شد، ابتدا قرار بود تنها ۳,۷۰۰ دستگاه از این نسخهٔ پایانی ساخته شود و برخی خریداران با علم به این موضوع سراغ روبیکان ۳۹۲ فاینال ادیشن رفتند اما جیپ بعداً اعلام کرد که تولید این نسخه تا سال ۲۰۲۵ ادامه خواهد داشت. هرچند هیچ عددی برای تعداد تولید اضافی این نسخه اعلام نشده ولی قطعاً این کار حالت انحصاری روبیکان ۳۹۲ فاینال ادیشن را کمرنگ خواهد کرد.

درهرحال، روبیکان ۳۹۲ فاینال ادیشن به‌صورت استاندارد مملو از امکانات است اما هنوز هم تعداد انگشت‌شماری آپشن برای آن قابل سفارش خواهد بود. برای این نسخه هفت رنگ بیرونی مختلف ارائه می‌شود که فقط رنگ سفید روشن بدون هزینه است و رنگ‌های دیگر ۵۹۵ دلار هزینه دارند. همچنین رنگ صورتی تولید محدود هم با قیمت ۸۹۵ دلار ارائه می‌شود. کیت آینه‌های جانبی جدا از درها با قیمت ۱۹۵ دلار، جلوپنجرهٔ مشکی مات موپار با قیمت ۳۲۵ دلار، شیشهٔ جلوی بازشو با قیمت ۴۰ دلار و سقف پارچه‌ای بازشو برقی با قیمت ۳,۹۹۵ دلار هم ازجملهٔ دیگر آپشن‌های قابل سفارش برای رانگلر روبیکان ۳۹۲ فاینال ادیشن هستند. با سفارش تمام آپشن‌ها و احتساب همهٔ هزینه‌ها، قیمت این جیپ فاینال ادیشن نهایتاً به ۱۰۷,۳۴۰ دلار می‌رسد که رانگلر را به لیگ قیمتی جدیدی وارد می‌کند.

این در حالی است که با خرید تیپ‌های ویلیز یا روبیکان می‌توان همین توانایی‌های آفرود را با قیمتی به‌مراتب کمتر در اختیار داشت. به‌عنوان‌مثال، تیپ ویلیز چهاردر با تمام آپشن‌های موردنیاز، زیر ۵۰ هزار دلار قیمت دارد و پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 آن‌هم برای اکثر وظایف آفرودی کافی خواهد بود. همچنین اگر خواهان موتور V8 باشید، روبیکان ۳۹۲ معمولی با قیمت ۹۳,۴۴۰ دلار ارائه می‌شود که نزدیک به ۱۴ هزار دلار از فاینال ادیشن فول آپشن ارزان‌تر خواهد بود؛ بنابراین، تنها دلیل که کسی چنین قیمت گزافی را برای یک رانگلر پرداخت کند، تولید محدود و حالت انحصاری آن است که این ویژگی هم با ادامهٔ تولید در سال ۲۰۲۵ کمرنگ خواهد شد. البته بدون شک رانگلر روبیکان ۳۹۲ فاینال ادیشن خودرویی فوق‌العاده توانا است ولی قیمت آن در قیاس با دیگر نسخه‌های رانگلر منطقی به نظر نمی‌رسد خصوصاً با توجه به اینکه با ۱۱۱ هزار دلار می‌توان سراغ لندروور دیفندر V8 رفت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۳ رای
منبع
CarBuzz

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. mosafer

    ۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (216 ديدگاه)

    این نسخه های خداحافظی هم شده شبیه کنسرتهای خداحافظی گوگوش،،تموم نمیشن

    موافقم 34
    مخالفم 4
    1. جرمی کلارکسون

      ۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (979 ديدگاه)

      دقیقا

      موافقم 10
      مخالفم 1
      1. SMS

        ۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (578 ديدگاه)

        هنوز هم سواریش راحت نیست ؟
        الان توی آفرود کدوم ماشین توانایی بیشتر و کدوم یکی راحتی بیشتر دارد؟

        موافقم 5
        مخالفم 1
  2. Taha Ayoobi

    ۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (4361 ديدگاه)

    عجب چیزیه لامصب

    از اون آپشن شیشه جلوی باز شو خیلی خوشم اومد.
    اگر اشتباه نکنم مخترعش تاکر بود، اولین بار تو ماشین تاکر 48 استفاده شد.

    موافقم 23
    مخالفم 3
    1. (Ali(chevynova

      ۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (7383 ديدگاه)

      شهبازهای موجود در ایران هم شیشه جلوشون باز میشه و با ۲ تا پایه قابل تنظیم هست که موقع حرکت باد مستقیم میزنه به سرنشینان و خیلی حال میده

      موافقم 23
      مخالفم 4
      1. Taha Ayoobi

        ۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (4361 ديدگاه)

        خیلی باحاله واقعا،
        دوست دارم یه بار تجربه کنم.

        موافقم 13
        مخالفم 1
    2. amirkhanzadeh

      ۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1033 ديدگاه)

      خیلی کاربردیه تو آفرود

      موافقم 9
      مخالفم 1
    3. JaMsHiD_R1988

      ۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2781 ديدگاه)

      لامصب از سقف کانورتیبل هم بیشتر حال میده
      قشنگ جاده رو با تمام وجودت حس می‌کنی😂

  3. Alimopar

    ۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (166 ديدگاه)

    آخ اول صبحی این چی بود دیدم عجب جنس حقی یکی اینه یکی تیرکس عاشقشونم، صدای رنگلر 392 با بقیه 392 ها یکم فرق میکنه حالت شلاقی داره خیلی نابی میشه مخصوصا تو صحرا نوردی

    موافقم 14
    مخالفم 2
  4. (Ali(chevynova

    ۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (7383 ديدگاه)

    حاکم مطلق افرودها و بنیانگذار این سبک جیپ
    کهنه سرباز جنگ جهانی
    این مدل با موتور ۳۹۲ فقط ۱ رقیب داره و اونم فورده برانکو هست
    ماشالاه جیپ چروکی چیف مدل ۷۷ با موتور ۳۶۰
    ماشالاه جیپ کامندر ۱۹۶۷
    ماشالاه جیپmb فاتح جنگ جهانی دوم

    موافقم 23
    مخالفم 9
    1. Taha Ayoobi

      ۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (4361 ديدگاه)

      برانکو عادی فکر نکنم بتونه رقابت کنه، فقط برانکو DR

      موافقم 15
      مخالفم 1
      1. JaMsHiD_R1988

        ۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (2781 ديدگاه)

        هیچکس نمیتونه جز تروفی تراک ها با برانکو DR رقابت کنه …
        یه ابر آفرودره اون …

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. Taha Ayoobi

          ۶ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (4361 ديدگاه)

          جمشید ایول نمیدونستم تروفی تراک چیه.

          ولی به نظرم این رانگلر هم خیلی دست و پا بسته نیست.
          البته که برانکو دی‌آر ارتفاعش خیلیی وحشتناک بالاعه.

        2. حسن

          ۶ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (2089 ديدگاه)

          تروفی تراکها تک دف تولید میشن
          هدف سبک و سریع بود خودرو است حتی بدنه را فایبر گلاس میزنن تا سبک باشه
          و مسیر هم همیشه خط جاده ای داره
          محبوب ترین موتورها برا تروفی کارها هم موتورهای جعبه ای فورد و جنرال موتور هستن

        3. Taha Ayoobi

          ۶ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (4361 ديدگاه)

          👏👏👏

          ولی دو دیف هم هست ازشون فکر کنم؟

    2. JaMsHiD_R1988

      ۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2781 ديدگاه)

      علی جیپ اصلا نیازی به رقیب نداره چون یه سبکه یه نوع زندگیه یه نوع آفروده اصلا یه سبک داریم به نام jeeping . من که انتخاب اولم بعد از برانکو DR و فورد F100 با کیت تروفی تراک این سلطانه

  5. Alimopar

    ۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (166 ديدگاه)

    آخر مقاله نوشته دیفندر وی هشت؟ هیچ جوره تو افرود در حد رنگلر نیست اون آفرودهایی که رنگلر میره دیفندر بره موقع برگشت یه بیست سی تا ارور پشت آمپرش ظاهر میشه، اونی که صد تا میده واسه این جیپ قشنگ میدونه چی داره میخره

    موافقم 20
    مخالفم 6
  6. Kiarash

    ۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (495 ديدگاه)

    خیلی جذابه

    موافقم 11
  7. ali_x76

    ۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (395 ديدگاه)

    من که عاشق رنگلرم ولی اگر منطقی بخوای نگاه کنی، هدفش صرفا افروده و اونم با تیپ روبیکان معمولی و موتور ۳.۶ لیتری به بهترین نحو انجام میده و قیمتشم کمتر از ۶۰ هزارتا در میاد.
    پس عملا از نظر منطقی، خرید ۳۹۲ درست نیست.
    من باشم با ۶۰ هزارتای باقی مونده، یه CT4-V بلک وینگ میخرم.

    موافقم 8
    مخالفم 5
  8. محمد

    ۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (333 ديدگاه)

    امید وارم چیپ همین جوری ادامه بده😃

    موافقم 7
    مخالفم 2
  9. سوشیانت

    ۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3516 ديدگاه)

    کاملا ارزش این قیمت رو داره از اونجایی که آفرودش از دیفندر بهتره پس اصلا مشکلی نیست

    موافقم 9
    مخالفم 5
    1. JaMsHiD_R1988

      ۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2781 ديدگاه)

      آفرود جیپ از دیفندر جدید بهتره درسته ولی باید در مورد نسل قبل دیفندر تجدید نظر کنی سوشیانت
      چون نسل قبل دیفندر از جیپ بهتر نباشه بدتر نیست

      موافقم 2
      مخالفم 2
      1. سوشیانت

        ۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3516 ديدگاه)

        خب پس اگر قراره نسل قبلی رو وارد بازی کنیم منم هامر اس یو وی برقی رو وارد بازی میکنیم که انقدر فوق العاده بود که حتی تو بررسیش هم نوشته شده بود که از رانگلر هم بهتره یکی از دلایل اصلیش زوایای حمله ۴۹.۶ و فرار ۴۹ هست که رقیب نداره

        موافقم 4
        مخالفم 2
        1. JaMsHiD_R1988

          ۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (2781 ديدگاه)

          هامر برقی اصلا حسابش با اینا جداست
          بحث دوتا رقیب مستقیم بود . هامر کلا یه دنیای جدا هست
          خودمم دارم میگم لندروور درسته خودش یه نیم نگاهی به رانگلر داشته برای ساختش ولی نسل قبلش پا به پای رانگلر میاد
          هردوتاشون برای آفرود یه موجود تکامل یافته هستن که یه رقابت بی پایان دارن که برنده مشخصی ندارد . چون دوتاشون دقیقا از یه فرمول استفاده میکنن
          اون موقع دیگه به سلیقه برمیگرده

  10. ! i M α η δ υ α R

    ۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2348 ديدگاه)

    A Man for All Seasons

    مردی برای تمام فصول …

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. JaMsHiD_R1988

      ۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2781 ديدگاه)

      Veteran🇺🇲

  11. حسن

    ۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2089 ديدگاه)

    شاهکاری دیگر از سلطان افرود دنیا

    موافقم 7
    مخالفم 1
  12. حسن

    ۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2089 ديدگاه)

    به نظر من هیچ رقیبی نداره

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. JaMsHiD_R1988

      ۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2781 ديدگاه)

      یه سبکه که فقط برای خودشه تا ابد . این ماشین با عشق ساخته میشه و با عشق خریده میشه و با عشق استفاده میشه و با عشق باهاش رفتار میکنن
      یه دنیایی داره این جیپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا