اگر مالک جیپ گلادیاتور هستید و میخواهید قدرت بیشتری در دستان خود داشته باشید شاید هنسی پرفورمنس گزینه مناسبی باشد.
این تیونر آمریکایی پکیجهای ارتقایی متنوعی برای برخی از بهترین خودروهای دنیا ارائه میکند که شامل جیپ گلادیاتور نیز است. هنسی از سال ۲۰۱۹ تاکنون اقدام به تیونینگ گلادیاتور کرده و محصول خود را مکسیموس نامیده است. این تیونر اخیراً کار روی آخرین نمونه از محصول خود را تمام کرده است.
مهمترین تغییر رخ داده در این پیکاپ نصب پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار هلکت است که بجای نیروگاه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری پنتاستار استاندارد انجاموظیفه میکند. هنسی در ویدئوی منتشر شده به جزئیات زیادی اشاره کرده است. این شرکت بدنه گلادیاتور را از شاسی جدا کرده و تمامی تغییرات ضروری را اعمال کرده تا پیشرانه و گیربکس بهترین هماهنگی را با سایر اجزای خودرو داشته باشند.
هنسی نه تنها از پیشرانه هلکت در گلادیاتور استفاده کرده بلکه قدرت و گشتاور آن را به ترتیب به ۱۰۰۰ اسب بخار و ۱۲۶۴ نیوتون متر رسانده که همین تغییر باعث ثبت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۹ ثانیهای شده است.
از دیگر تغییرات گلادیاتور هنسی میتوان به کیت افزایش ارتفاع، قطعات پیشرانه بهتر، اکسلهای دانا ۶۰ و رینگهای آلومینیومی و لاستیکهای آفرود بی اف گوودریچ اشاره کرد. مشتریان همچنین میتوانند سپرهای جلو و عقب سفارشی و چراغهای LED را سفارش دهند.
مکسیموس هنسی نه تنها عملکردی خارقالعادهای در خط مستقیم داشته بلکه در عبور از مسیرهای سخت و خشن نیز مشکلی ندارد.
تماشا در یوتیوب:
Clean Energy
۱۸ آبان ۱۴۰۰واو واو واو
این لامصب هیچ جایی قاعدتا کم نمیاره و از هر جایی میره حتی دیوار ۹۰ درجه😐
این لامصب خدا بود نسخه عادیش الان خیلی بهتر شده…
فقط یه سوال داشتم دوستان
آیا همه ماشین ها بلا استثنا دیفرانسیل دارن؟
new RAMIN
۱۸ آبان ۱۴۰۰(فقط یه سوال داشتم دوستان آیا همه ماشین ها بلا استثنا دیفرانسیل دارن؟)
در اتومبیل یا دیگر وسائلی که دارای چرخ با نیروی محرکه هستند، دیفرانسیلها قسمتی از وسائل انتقال نیروی محرکه هستند که سبب میشوند چرخها با سرعتهای مختلف و با نیرویی مساوی بچرخند. وظیفهٔ انتقال حرکت از جعبه دنده به چرخها را بر عهده دارد.از آغاز اختراع اتومبیل موضوع گردش سریع چرخهای عقب خودرو در سر پیچها فکر مهندسان را به خود مشغول کرده بود. چراکه در سر پیچها چرخی که در خارج پیچ است بایستی سریعتر از چرخی که در داخل پیچ است حرکت نمایند و اگر هر دوی چرخها در روی یک محور واحد سوار شوند ممکن نیست این عمل بدون واژگون شدن خودرو صورت گیرد.حل این مشکل به وسیله دستگاهی به نام دیفرانسیل انجام گرفت. حرکت چرخها روی محور جداگانهای به نام میل پلوس سوار شده عمل دیفرانسیل تقسیم قدرت موتور به هر یک از چرخها است، بسته به احتیاج آنها. یعنی در سر پیچها چرخی که در خارج است و بایستی دایره بزرگتری بزند قدرت بیشتری دریافت داشته و برعکس چرخ دیگر کمتر قدرت دریافت میدارد. “دیفرانسیل اتومبیل” در سال 1895 میلادی، توسط یک مخترع آلمانی به نام “هنری نبر” اختراع شد.
دیفرانسیل سه وظیفه مهم برعهده دارد:
۱=رساندن قدرت پیشرانه به چرخها: دیفرانسیل یکی از اجزای خط انتقال قدرت است که در رساندن قدرت به چرخها نقش ایفا میکند؛ بههمیندلیل، گاهی اوقات به آن گرداننده نهایی نیز گفته میشود.۲=کاهش نسبت دنده نهایی خودرو: بهعنوان کاهنده نهایی نسبت دنده در خودرو عمل میکند و سرعت دورانی جعبهدنده را یک بار دیگر قبل از رسیدن به چرخها کاهش میدهد.۳=اجازه چرخیدن چرخها با سرعتهای متفاوت در هنگام پیچیدن: دیفرانسیل به چرخها اجازه میدهد که هنگام چرخیدن در سر پیچها، علاوهبر انتقال نیرو با سرعتهای متفاوتی بچرخند/دیفرانسیل در خودرو درون سوز تقریبا حکم نخاع انسان رو داره.
حالا میرسم به سوال شما.
آیا همه ماشین ها بلا استثنا دیفرانسیل دارن؟
با توجه به کار دیفرانسیل و نحوه کار کردنش… چی فکر میکنی؟
یانکی
۱۸ آبان ۱۴۰۰یعنی دمت گرم واو به واو ویکی پدیا رو نوشتی.منم مثل شما هستم همیشه تحقیق میکنم بعد جواب میدم.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۸ آبان ۱۴۰۰رامین ممنون بابت اطلاعاتت ، حالا که گفتی دیفرانسیل سال ۱۸۹۵ اختراع شده خواستم بدونم پس با این اوصاف اکثر خودروهای تاریخ بجز نمونه های اولیه که شبیه درشکه بودن دیفرانسیل داشتن ، درسته ؟ و یه نکته دیگه اینکه خودروهای سه چرخ مثل توک توک و یا همون ماشین آبیه تو مستربین ، محور عقبشون دیفرانسیل داره یا بهش نیاز ندارن؟
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۸ آبان ۱۴۰۰آره دیگه! همین موتور سیکلتها هم دیفرانسیل دارن با این وجود دیگه خبری از اون چرخ دندههایی که سرعت یه چرخ رو کم و زیاد میکنن تا ماشین بپیچه نیست! فقط دوتا چرخ دنده ست یکی پینیون اون یکی کرانویل همین دوتا رو دارن که وصله به کنار پیشرانه….
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۸ آبان ۱۴۰۰ویکی پدیا رو آوردی اینجا!🤣خوبه👌👍
Clean Energy
۱۸ آبان ۱۴۰۰خیلی ممنون اقا رامین❤
من یه نظریه ای داشتم برای حذف دیفرانسیل به نظرتون میشه؟ دارم روش کار میکنم
به نظر خودم میشه و یه مدلی هم توی ذهنم هست
اگه دیفرانسیل حذف بشه آفرود رفتن آسون تر میشه و ماشین هم نرم تر میشه 🤔
من خیلی نظر دارم برای ماشین ها که واقعا جالب هستن… و خیلی هاش الان عملی شدن… مثل هایپر اسکرین بنز که دقیقا کپی اون چیزی که تو ذهن من بود…
Twin H Power
۱۸ آبان ۱۴۰۰بله تمامی ماشین ها دیفرانسیل دارن .
وقتی ماشین در پیچ قرار داره . چرخی که داخل پیچ هست روی دایره ای با شعاع کوچیک تر میچرخه در نتیجه دور کمتری میزنه و مسافت کمتری رو نسب به چرخی که سمت دیگه هست طی میکنه .
دیفرانسیل وسیله ای هست که به چرخها اجازه میده در صورت نیاز دورشون با هم فرق کنه . اگه چرخ سمت چپ و راست بدون دیفرانسیل و مستقیم به هم وصل بودن امکان ایجاد اختلاف دور نبود و ماشین نمیتونست راحت بپیچه و در پیچ ها پایداری نداشت .
همین دیفرانسیل در آفرود میتونه باعث هرزگردی بشه و بخاطر همین آفرودر ها قفل دیفرانسیل دارن که میشه گفت دیفرانسیل رو از کار میندازه !
فیلمهای زیادی تو یوتوب هست که کارکرد دیفرانسیل رو به خوبی نشون میده
Clean Energy
۱۸ آبان ۱۴۰۰خیلی ممنون دوست عزیز
AMIN(M.A.S)
۱۸ آبان ۱۴۰۰احتمالا خودتون درباره کارایی دف اطلاعات دارید که درواقع دف تنظیم کننده گشتاور و دوران هرچرخ و کاهنده ضریب گرداننده نهایی هست
یعنی وقتی که ما وارد پیچ با یک خودرو میشیم چرخی که به سمت جهت چرخش پیچه مسافت کمتری رو نسبت به اون یکی چرخ پیمایش میکنه و اگر که محور متحرک نباشه خب مشکلی نیست چون با هم درگیر نیستن که
اما وقتی محورتون درگیر (متحرک) باشه باید بتونید سرعت چرخش اون یکی چرخ رو هم تنظیم کنید تا در حین ورود دچار مشکل نشید و اینجاس که دف وارد عمل میشه
با این وجود بله همه ماشین های درونسوز دیفرانسیل دارن
اما درباره خودرو های الکتریکی تا جایی که اطلاع دارم زمانی دف (یا درواقع کنترل کننده گشتاور) دارن که روی محورشون فقط یه موتور الکتریکی داشته باشن مثلا درسته که تسلا مدل S ریون دو موتور الکتریکی داره اما روی هر محور یک موتور قراره داره که یعنی دو دف داره
اما مثلا درباره ریماک C2 چون چهار موتور الکتریکی داره هر موتور داره گشتاور یک چرخ رو تنظیم میکنه و عملا نیازی به داشتن دف نداره(احتمالا از یه کامپیوتر صرفا برای تنظیم دقیق گشتاور هر موتور استفاده میشه و قطعه ای به نام دف نداره)
و مدل اس پلاد هم سه موتوره هست یعنی محوری که دو موتور داره (فک کنم محور عقبش باشه) نیازی به دف نداره اما محور جلو چون یک موتور برای کنترل دو چرخ داره نیازمند دف هست
Clean Energy
۱۸ آبان ۱۴۰۰خیلی ممنون⚘
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۸ آبان ۱۴۰۰هنسی حتی اگه بخواد دویل سیکستین ۵۰۰۰ اسبی رو تیون کنه ، آخرش قدرتشو میکنه ۱۰۰۰ اسب بخار ، کلا محدودیت خاصی نداره ، ملاکش فقط اینه که قدرت بشه ۱۰۰۰ اسب
ممد ژانگولر
۱۸ آبان ۱۴۰۰جیپ گلادیاتور واقعا دوست داشتنیه
هیچ حریفی نداره جز مرسدس بنز جی کلاس 🏆
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۸ آبان ۱۴۰۰دول ۱۶ ۵۰۰۰اسب بخاری فقط ادعا بود! همچین ماشینی تابحال نساختن…
ممد ژانگولر
۱۸ آبان ۱۴۰۰دول ؟!!!
Clean Energy
۱۸ آبان ۱۴۰۰منحرف اسرائیلی
Nima
۱۸ آبان ۱۴۰۰امروز روز اسب بخاره.
فورد ، بوگاتى ، جیپ😊
Aboaldazl demon
۱۸ آبان ۱۴۰۰ای کاش خود کرایسلر هلکت رو رو گلادیاتور میذاشت
واقعا بعد از معرفی شدن پیشرانه هلکت خودرو سازی تو آمریکا یه تکون اساسی خورد
M.K karimi
۱۸ آبان ۱۴۰۰چقدر انجین همی بهت میاد جیییگرررر 😍😍😍🤤.
مفیدی
۱۸ آبان ۱۴۰۰مگه جنگه که همچین ماشینی نیاز باشه؟
بنی بشر عجب کارهایی میکنه! این همه اس اسراف اون هم تو زمونه ای که بخاطر محدودیت منابع و آلودگی محیط نیاز به صرفه جویی و بهینه کاری است!
شاهرخ
۱۸ آبان ۱۴۰۰ای بابا به توچه توپست فورد اف 150 هم همینو گفته بودی هرکی هرکاری دلش بخواد میتونه انجام بده
شما اگه نمیخوای برو ماشین ده اسبی بخر
یا برقی بخر
مفیدی
۱۸ آبان ۱۴۰۰مگه شهر هرته؟!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۸ آبان ۱۴۰۰خب نخر!
ابر+عظیم+سلطان+خانِ+خفن+باحال+سوپر+ویژه+توپِ+دمش+گرم!
۱۸ آبان ۱۴۰۰چه هیولایی واقعا
دم هنسی گرم
R@m!n
۱۸ آبان ۱۴۰۰میشه علتشو بگین چرا مهم ترین نمایشگاهه تیونه دنیا رو پوشش ندادین ؟؟ فکر کنم گذاشتن چند تا عکس کناره هم خیلی راحت تر از ترجمه یه مقاله باشه. البته قصد بی احترامی ندارم ولی بزرگتر از نمایشگاه سما تو دنیای تیون نیست.
عارف
۱۸ آبان ۱۴۰۰اینکه هنسی میخواد قدرت و تکنولوژی خودشو به رخ بکشه خوبه ، ولی !!!!!! شاید من اشتباه میکنم اما ماشینی که برای آفرود ساخته شده ( از نظر طراحی فنی) نباید همچین شتاب و قدرتی داشته باشه ، چرا که کنترل آن بسیار سخت خواهد شد با این ارتفاع و….
Blak tiger
۱۸ آبان ۱۴۰۰کاملا درسته پلتفرم این ماشین برا این کارا نیست
یوسف
۱۸ آبان ۱۴۰۰آمریکایی ها فقط به قدرت بیشتر فکر میکنن… بابا 1000 اسب رو ول کن یکم به قیافه برس… مثل ماشینای هندی شده….
ARMAN
۱۸ آبان ۱۴۰۰من امثال این ماشین رو به گرونترین ماشین دنیا هم بذون ذره ای شک ترجیح میدم
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۸ آبان ۱۴۰۰عجب تیونی! فقط ابعاد سوپر شارژرو ببین! 😍😍
Blak tiger
۱۸ آبان ۱۴۰۰آخه چخبره هزار اسب بخار قدرت برا یه ماشین آفرود شاسی بلند تیون مسخره ای هست
وقتی داری آفرود میکنی اصلا نیاز به همچین قدرتی نداری مگه اینکه بخوای هواپیمارو بکسل کنی
در مجموع صاحب این ماشین با اینقدر قدرت فقط هزینه اضافی کرده
Blak tiger
۱۸ آبان ۱۴۰۰انجین آشناست فک کنم انجین چلنجر هلکتِ
یاس ی
۱۹ آبان ۱۴۰۰یعنی اگه ماشینی باشه که به یک سدان اسپورت ترجبحش بدم قطعا یکیش گلادیاتور هنسی هستش و رم تی رکس. از شوخی گذشته تراکهای آمریکایی هر چیزی که یک خودرو نیاز داره را یکجا دارن. اگر هم توی نسخه استاندارد شتاب زیر چهار ثانیه ای نداشته باشن کافیه نسخه هنسی بخری. از این کلیپ گلادیاتور هنسی به اندازه یک مسابقه فرمول 1 لذت بردم. لعنتی فقط سر دادن ته ماشین به دنیایی می ارزید. لعنتی با چه متانتی بین آسفالت و چمن جابجا می شد.