پیکاپها و شاسیبلندهای پرفورمنس این روزها به خودروهای متداولی تبدیل شدهاند. در این بخش خودروسازان زیادی فعالیت میکنند و تیونرهایی مثل هنسی هم سالها است که در این حوزه فعالیت دارند و هیولاهای بسیار قدرتمندی تولید میکنند. حال کارواو یکی از این خودروها را گیر آورده و آن را در برابر شاسیبلند همخانوادهٔ قدرتمندی قرار داده است. این خودروها هنسی ماموت و جیپ گرند چروکی ترکهاوک هستند.
هردوی این ماشینها از پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ هلکت استفاده میکنند اما این موتور به لطف ارتقاءهای مختلف هنسی، حالا قدرت بسیار بیشتری تولید میکند و خروجی آن در ماموت به ۱۰۲۶ اسب بخار قدرت و ۱۳۱۴ نیوتن متر گشتاور رسیده است. یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک هم این نیروی عظیم را به هر چهارچرخ انتقال میدهد. پیشرانهٔ جیپ اما که استاندارد است، همچنان ۷۰۷ اسب بخار قدرت و ۸۷۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که بسیار کمتر از رقیب است. بااینحال، ترکهاوک هم مثل ماموت به گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است.
علیرغم قدرت بسیار کمتر، برتری اصلی جیپ نسبت به رقیب وزن بسیار سبکتر است. این خودرو ۲۴۰۰ کیلوگرم وزن دارد که به میزان قابلتوجهی از وزن ۳۲۰۰ کیلوگرمی ماموت کمتر است. در اولین مسابقه، جیپ با استفاده از لانچ کنترل از همان ابتدا جلو افتاد و ماموت که نتوانست خود را به رقیب برساند، با اختلاف زیادی دوم شد. در درگ دوم بسیار نزدیکتر بود و این بار هردو راننده از لانچ کنترل استفاده کردند اما هنسی بازهم حریف ترکهاوک نشد.
بااینحال، در اولین مسابقهٔ رولینگ که با راحتترین تنظیمات دو خودرو برگزار شد، ماموت توانست اولین پیروزی خود را کسب کند. خوشحالی پیکاپ هنسی اما کوتاهمدت بود زیرا رولینگ دوم با اسپرتترین حالت خودروها، سومین پیروزی را برای جیپ به ارمغان آورد اما این پایان پیروزیهای گرند چروکی نبود زیرا این ماشین در آزمایش ترمز هم پیروز شد هرچند که در اینجا اختلاف دو خودرو خیلی زیاد نبود. همچنین قطعاً وزن زیاد و لاستیکهای آفرودی نقش پررنگی در عملکرد ضعیفتر ماموت در آزمایش ترمز داشتند.
مقایسه مشخصات فنی
هنسی ماموت | جیپ ترکهاوک | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ |
قدرت | ۱۰۲۶ اسب بخار | ۷۰۷ اسب بخار |
گشتاور | ۱۳۱۴ نیوتن متر | ۸۷۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۳۲۰۰ کیلوگرم | ۲۴۰۰ کیلوگرم |
قیمت | ۱۲۲ هزار پوند | ۹۰ هزار پوند |
بهراد
۱۹ شهریور ۱۴۰۱این درگ ثابت میکنه به بعضی از دوستان که برتری یه خودرو فقط با اسب بخار بیشتر نیست.
࿗
۱۹ شهریور ۱۴۰۱دقیقا
الان کارون بیاد تو گود هنسی باید فرار کنه
سوشیانت
۱۹ شهریور ۱۴۰۱بله شتاب به وزن هم ربط داره اما قطعا هر چقدر اسب بخار بیشتر باشه بهتره چون قدرت موتور رو نشون میده
Erfan
۱۹ شهریور ۱۴۰۱خب قدرت موتور بیشتر وقتی ازش نشه استفاده کرد یا ماشین توانایی استفاده از قدرت اون موتور رو نداشته باشه دقیقا به چه دردی میخوره؟
سوشیانت
۱۹ شهریور ۱۴۰۱شما هر چقدر هم ماشینت سبک باشه ولی قدرت موتورت پایین باشه نمیتونی شتاب داشته باشی ربطش اینه
seyedjavad.mercedesbenz
۱۹ شهریور ۱۴۰۱خدایا حکمتتو شکر ….. ( از ته دل آهههه میکشد )
Reza Waffen SS
۱۹ شهریور ۱۴۰۱جیپ ترک هاوک
۹۱۱
۱۹ شهریور ۱۴۰۱این درگ نشون میده که فقط قدرت مهم نیست. ولی رم چقدر سنگین 😐۳تن وزنش. تقریبا اندازه یک کامیونت.
SRT
۱۹ شهریور ۱۴۰۱سایزشم زیاد فرقی نداره!
۹۱۱
۱۹ شهریور ۱۴۰۱دقیقا
HesamS500
۱۹ شهریور ۱۴۰۱جانم جیپ چه شتابی گرفت ، چند وقت یکیش رو پشت کامیون دیدم واقعا با ابهت و زیبا بود
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۹ شهریور ۱۴۰۱تعجب میکنم رم تیرکس استاندارد 400 متر رو تو 12.8 میزنه درگ ماموت رو هم تو پیست خوده هنسی دیدم که اگر درب عقب باز باشه به راحتی تو 11 تایم میزنه.کلا این کارواو با آمریکاییها مشکل داره همین ترک هاوک رو تو درگهای دیگه بالای 12 خورده ای تایم میگیرفت حالا اینجا 11.7 میزنه.حالا باز ترک هاوک رو با اروپاییها بندازه باز ترک هاوک میره بالای 12