جیپدوجهنسی

درگ غول‌های سوپرشارژ آمریکایی، هنسی ماموت در برابر جیپ ترک‌هاوک

پیکاپ‌ها و شاسی‌بلندهای پرفورمنس این روزها به خودروهای متداولی تبدیل شده‌اند. در این بخش خودروسازان زیادی فعالیت می‌کنند و تیونرهایی مثل هنسی هم سال‌ها است که در این حوزه فعالیت دارند و هیولاهای بسیار قدرتمندی تولید می‌کنند. حال کارواو یکی از این خودروها را گیر آورده و آن را در برابر شاسی‌بلند هم‌خانوادهٔ قدرتمندی قرار داده است. این خودروها هنسی ماموت و جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک هستند.

هردوی این ماشین‌ها از پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ هلکت استفاده می‌کنند اما این موتور به لطف ارتقاءهای مختلف هنسی، حالا قدرت بسیار بیشتری تولید می‌کند و خروجی آن در ماموت به ۱۰۲۶ اسب بخار قدرت و ۱۳۱۴ نیوتن متر گشتاور رسیده است. یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک هم این نیروی عظیم را به هر چهارچرخ انتقال می‌دهد. پیشرانهٔ جیپ اما که استاندارد است، همچنان ۷۰۷ اسب بخار قدرت و ۸۷۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که بسیار کمتر از رقیب است. بااین‌حال، ترک‌هاوک هم مثل ماموت به گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است.

علیرغم قدرت بسیار کمتر، برتری اصلی جیپ نسبت به رقیب وزن بسیار سبک‌تر است. این خودرو ۲۴۰۰ کیلوگرم وزن دارد که به میزان قابل‌توجهی از وزن ۳۲۰۰ کیلوگرمی ماموت کمتر است. در اولین مسابقه، جیپ با استفاده از لانچ کنترل از همان ابتدا جلو افتاد و ماموت که نتوانست خود را به رقیب برساند، با اختلاف زیادی دوم شد. در درگ دوم بسیار نزدیک‌تر بود و این بار هردو راننده از لانچ کنترل استفاده کردند اما هنسی بازهم حریف ترک‌هاوک نشد.

بااین‌حال، در اولین مسابقهٔ رولینگ که با راحت‌ترین تنظیمات دو خودرو برگزار شد، ماموت توانست اولین پیروزی خود را کسب کند. خوشحالی پیکاپ هنسی اما کوتاه‌مدت بود زیرا رولینگ دوم با اسپرت‌ترین حالت خودروها، سومین پیروزی را برای جیپ به ارمغان آورد اما این پایان پیروزی‌های گرند چروکی نبود زیرا این ماشین در آزمایش ترمز هم پیروز شد هرچند که در اینجا اختلاف دو خودرو خیلی زیاد نبود. همچنین قطعاً وزن زیاد و لاستیک‌های آفرودی نقش پررنگی در عملکرد ضعیف‌تر ماموت در آزمایش ترمز داشتند.

مقایسه مشخصات فنی

هنسی ماموت

جیپ ترک‌هاوک

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۱۰۲۶ اسب بخار ۷۰۷ اسب بخار
گشتاور ۱۳۱۴ نیوتن متر ۸۷۵ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۳۲۰۰ کیلوگرم ۲۴۰۰ کیلوگرم
قیمت ۱۲۲ هزار پوند ۹۰ هزار پوند

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. بهراد

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (239 ديدگاه)

    این درگ ثابت میکنه به بعضی از دوستان که برتری یه خودرو فقط با اسب بخار بیشتر نیست.

    موافقم 19
    مخالفم 3
    1. ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1019 ديدگاه)

      دقیقا
      الان کارون بیاد تو گود هنسی باید فرار کنه

      موافقم 25
    2. سوشیانت

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (3630 ديدگاه)

      بله شتاب به وزن هم ربط داره اما قطعا هر چقدر اسب بخار بیشتر باشه بهتره چون قدرت موتور رو نشون میده

      موافقم 5
      مخالفم 11
      1. Erfan

        ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (529 ديدگاه)

        خب قدرت موتور بیشتر وقتی ازش نشه استفاده کرد یا ماشین توانایی استفاده از قدرت اون موتور رو نداشته باشه دقیقا به چه دردی میخوره؟

        موافقم 6
        مخالفم 2
        1. سوشیانت

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (3630 ديدگاه)

          شما هر چقدر هم ماشینت سبک باشه ولی قدرت موتورت پایین باشه نمیتونی شتاب داشته باشی ربطش اینه

          موافقم 1
          مخالفم 3
      2. seyedjavad.mercedesbenz

        ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (523 ديدگاه)

        خدایا حکمتتو شکر ….. ( از ته دل آهههه میکشد )

  2. Reza Waffen SS

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (5344 ديدگاه)

    جیپ ترک‌ هاوک

  3. ۹۱۱

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (598 ديدگاه)

    این درگ نشون میده که فقط قدرت مهم نیست. ولی رم چقدر سنگین 😐۳تن وزنش. تقریبا اندازه یک کامیونت.

    1. SRT

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (626 ديدگاه)

      سایزشم زیاد فرقی نداره!

      موافقم 13
      مخالفم 1
      1. ۹۱۱

        ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (598 ديدگاه)

        دقیقا

  4. HesamS500

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (129 ديدگاه)

    جانم جیپ چه شتابی گرفت ، چند وقت یکیش رو پشت کامیون دیدم واقعا با ابهت و زیبا بود

  5. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2345 ديدگاه)

    تعجب میکنم رم تیرکس استاندارد 400 متر رو تو 12.8 میزنه درگ ماموت رو هم تو پیست خوده هنسی دیدم که اگر درب عقب باز باشه به راحتی تو 11 تایم میزنه.کلا این کارواو با آمریکاییها مشکل داره همین ترک هاوک رو تو درگهای دیگه بالای 12 خورده ای تایم میگیرفت حالا اینجا 11.7 میزنه.حالا باز ترک هاوک رو با اروپاییها بندازه باز ترک هاوک میره بالای 12

    موافقم 6
    مخالفم 8

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا