جیپهیوندای

مقایسه نسل جدید هیوندای سانتافه با جیپ گرند چروکی، تقابل جسارت و اصالت

نسل جدید سانتافه با ظاهر جعبه‌ای شکل و اندازهٔ بزرگ‌تر، خود را در برابر رقیبی بنام جیپ گرند چروکی می‌بیند اما آیا می‌تواند این شاسی‌بلند باسابقهٔ آمریکایی را به چالش بکشد؟

با توجه به شکل و ابعاد نسل جدید هیوندای سانتافه، به نظر می‌رسد این خودرو درگیر رقابت مستقیم با نماد شاسی‌بلندهای واقعی یعنی جیپ گرند چروکی شود اما آیا هیوندای می‌تواند جیپ را به چالش بکشد؟ برای پاسخ دادن به این سؤال قصد داریم این شاسی‌بلندها را حداقل روی کاغذ از لحاظ ابعاد، تجهیزات، طراحی، پرفورمنس و پیشرانه‌ها مقایسه کنیم. شاید عجیب به نظر برسد اما شباهت‌ها بین این دو مدل آمریکایی و کره‌ای از تفاوت‌ها بیشتر است.

بیرون

بین سانتافه و گرند چروکی تنها دو سال اختلاف سن وجود دارد زیرا شاسی‌بلند کره‌ای در سال ۲۰۲۳ و آمریکایی در سال ۲۰۲۱ معرفی شد. هردو خودرو در نسل پنجم خود قرار دارند و بسیار بزرگ‌تر شده‌اند. بررسی را با خودروی جدیدتر یعنی سانتافه آغاز می‌کنیم که از طراحی جعبه‌ای شکل و باابهتی استفاده می‌کند و ظاهری شبیه یک شاسی‌بلند واقعی پیدا کرده است. خط سقف صاف فضای سر زیادی را برای سرنشینان عقب فراهم می‌کند درحالی‌که درب صندوق هم کاملاً عمودی است. نتیجهٔ چنین طراحی‌ای، شاسی‌بلندی بزرگ با طول ۴.۸۳ متر، عرضه ۱.۹۰ متر و ارتفاع ۱.۷۲ متر است. فاصلهٔ محوری سانتافه هم با ۵ سانتی‌متر افزایش به ۲.۸۱ متر رسیده درحالی‌که وزن آن در نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی ۲۲۹۵ کیلوگرم است.

نسل پنجم گرند چروکی در طراحی بیرونی همچنان به سنت‌های جیپ پایبند است ولی جلوپنجرهٔ هفت شیاری حالا شکلی جدید و باریک‌تری به خود گرفته و به چراغ‌های جلوی باریکی متصل شده است. گرند چروکی فرم جعبه‌ای شکل پیشینیان خود را حفظ کرده است. این خودرو در نسخه‌های پنج‌نفره و هفت‌نفره (با نام گرند چروکی L) عرضه می‌شود که حتی نسخهٔ پنج‌نفره هم با ۴.۹۱ متر طول از سانتافه کشیده‌تر است. این شاسی‌بلند آمریکایی ۱.۹۷ متر عرض و ۱.۸۱ متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن ۲.۹۶ متر است. نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی ۴Xe گرند چروکی ۲۴۳۴ کیلوگرم وزن دارد.

هیوندای سانتافه

جیپ گرند چروکی

طول ۴.۸۳ متر ۴.۹۱ متر
عرض ۱.۹۰ متر ۱.۹۷ متر
ارتفاع ۱.۷۲ متر ۱.۸۱ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۸۱ متر ۲.۹۶ متر

داخل

سانتافه به لطف رشد ابعاد، حالا به صندلی‌های ردیف سوم مجهز شده و به‌صورت شش یا هفت‌نفره قابل خریداری است درحالی‌که گرند چروکی معمولی صرفاً به‌صورت پنج‌نفره عرضه می‌شود و کسانی که خواهان صندلی‌های ردیف سوم در جیپ هستند باید سراغ نسخهٔ L بروند. از لحاظ فضای داخلی، در سانتافه با وجود اندازهٔ کوچک‌تر، فضای سر، پا و شانه برای سرنشینان کمی بیشتر از رقیب آمریکایی است. طراحی کابین شاسی‌بلند جدید هیوندای ساده بوده و داشبورد تحت سلطهٔ دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی ادغام‌شده در یک قاب مستطیلی است. علاوه بر این، نمایشگر سومی روی کنسول مرکزی برای کنترل سیستم تهویه در نظر گرفته شده است.

گرند چروکی هرچند در طراحی داخلی سبک سنتی آمریکایی دارد اما با سه نمایشگر شامل دو نمونهٔ ۱۰.۱ اینچی برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و یک نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی سوم برای سرنشین جلو، کاملاً مدرن به نظر می‌رسد. کل کابین هم با تودوزی چرم لوکس و تریم چوب گردو تزئین شده است. صندوق بار هیوندای در صورت خواباندن صندلی‌های ردیف سوم ۷۲۵ لیتر ظرفیت خواهد داشت درحالی‌که ظرفیت صندوق جیپ در حالت عادی ۵۸۰ لیتر است و با خواباندن صندلی‌های ردیف دوم به ۱۴۶۰ لیتر می‌رسد.

پیشرانه‌ها

نسل جدید سانتافه در اروپا صرفاً با دو پیشرانه هیبریدی و پلاگین‌هیبریدی عرضه می‌شود درحالی‌که هیوندای برای بازار آمریکا یک موتور تمام بنزینی و نسخهٔ هیبریدی را در نظر گرفته است. نسخه هیبریدی که در هردو بازار مشترک است، از یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری توربو استفاده می‌کند و ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن متر گشتاور دارد. نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی اما با همان پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری، قدرت بیشتری برابر با ۱۷۸ اسب بخار خواهد داشت. انتقال نیرو در هردو نسخه توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد و خودرو به‌صورت محرک جلو یا چهارچرخ محرک قابل انتخاب خواهد بود. فعلاً ظرفیت باطری و برد تمام الکتریکی نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی مشخص نیست.

از سوی دیگر، جیپ هم یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی را با نام ۴xe برای گرند چروکی ارائه می‌کند که بسیار قوی‌تر از رقیب کره‌ای است. این نسخه به لطف یک پیشرانهٔ ۲ لیتری توربو و دو موتور الکتریکی، مجموعاً ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور دارد. جیپ برای انتقال نیرو از یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک استفاده می‌کند و در مدل ۴xe به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است. این نسخه به لطف باطری ۱۷.۳ کیلووات ساعتی، می‌تواند تا ۴۸ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند.

در بخش پیشرانه‌های بنزینی اما دو خودرو به هم نزدیک‌تر هستند. سانتافه از یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری توربو استفاده می‌کند که ۲۷۷ اسب بخار قدرت و ۴۲۱ نیوتن متر گشتاور دارد و به یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه متصل می‌شود. از سوی دیگر، گرند چروکی با یک موتور ۳.۶ لیتری V6 تنفس طبیعی به بازار عرضه می‌شود که ۲۹۳ اسب بخار قدرت و ۳۵۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ بنابراین، جیپ قدرت کمی بیشتر و گشتاور کمتری نسبت به رقیب کره‌ای دارد اما برای این خودرو پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری V8 با ۳۵۷ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور هم ارائه می‌شود که دوباره اختلاف را با رقیب کره‌ای زیاد می‌کند. برخلاف نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی ۴xe، گرند چروکی بنزینی در حالت استاندارد به‌صورت محرک عقب ارائه می‌شود و سامانهٔ چهارچرخ محرک برای آن قابل سفارش است.

مقایسه مشخصات فنی

هیوندای سانتافه

جیپ گرند چروکی

هیوندای سانتافه

جیپ گرند چروکی

پیشرانه ۱.۶ لیتری PHEV ۲.۰ لیتری PHEV ۲.۵ لیتری I4 توربو ۳.۶ لیتری V6
قدرت ۱۷۸ اسب بخار ۳۷۵ اسب بخار ۲۷۷ اسب بخار ۲۹۳ اسب بخار
گشتاور ۲۶۵ نیوتن متر ۶۳۷ نیوتن متر ۴۲۱ نیوتن متر ۳۵۲ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو یا چهارچرخ چهارچرخ جلو یا چهارچرخ عقب یا چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۹.۱ ثانیه ۶.۳ ثانیه ۸.۰ ثانیه ۷.۷ ثانیه
وزن ۲۲۹۵ کیلوگرم ۲۴۳۴ کیلوگرم ۲۱۵۵ کیلوگرم ۲۲۰۵ کیلوگرم

 

کدام شاسی‌بلند را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۴ رای
منبع
Motor1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۰ دیدگاه‌ها

  1. P

    ۲۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (290 ديدگاه)

    واقعا انتخاب سختی بود 😅😅

    موافقم 123
    مخالفم 13
    1. MILADZM

      ۲۳ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (4 ديدگاه)

      قطعا جیپ
      جیپ فرسنگ ها بهتره
      ولی سانتافه هم عالیه و همین که تونسته همه رقبای جاپونی ش رو تو مقایسه ها تحقیر کنه تحسین برانگیزه ولی هرگز نمیتونه با جیپ و سایر آمریکایی ها مقایسه بشه .

      موافقم 110
      مخالفم 52
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۳ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        تو رو بخدا شمرده شمرده کامنت بگذار تا بتونیم از این همه اطلاعاتِ نابی که میدی تجزیه تحلیل و بهره‌وری داشته باشیم کاربر میلادز !

        موافقم 39
        مخالفم 95
        1. MILADZM

          ۲۳ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (4 ديدگاه)

          من دوباره خیلی قدرتمند برگشتم نوید خان
          درست عین پارسال همین موقع ها

          موافقم 44
          مخالفم 43
      2. حسین

        ۲۳ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (1157 ديدگاه)

        بپا سانتوفه انفجاری مثل g70 سیلی نخوره از بازار. فروش یه دونه کراس اوور ژاپنی از نصف سبد محصولات لگن سازی کره مربا بیشتره زمزم😂

        موافقم 33
        مخالفم 21
      3. Anti BTS

        ۲۳ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (8 ديدگاه)

        چه لایکای فیکی هم برا خودش میزنه این میلاد زمزم ‌🤣
        نمیدونم چرا هر جا ادم ترول BTS فن میبینه ، لایک فیک هم هست . چرا انقد خودتون رو گول میزنید آخه .
        البته اگه واقعیت رو میدیدین که فن کره نبودین !

        موافقم 37
        مخالفم 23
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲۳ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      هرچی میخوایم هیچی نگیم هیچی نگیم ، فن مربا‌یی‌ها هم وِل کنند ، خودِ مرباسازی وِل نمیده !!!!! آخه چیییییه این با تاغچه عقبش ، رقابت داره با جنیفر لوپز ماشالاه چشم نخوره ایشالاه !

      مطمئنم سانتافه‌ی جدید در تاریخِ مربایی ثبت میشه به عنوان زشت‌ترین لگن جهان !

      صد هزار رحمت به پونتیاک آزتک !
      اون برای ۲۰ سال پیش بود ولی از این مربایی ، کاکائوترِ !

      فکر نکنم خودِ طراحشم اینو گردن بگیره 😂🤦‍♂️ !

      موافقم 40
      مخالفم 87
      1. پیام

        ۲۳ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (2135 ديدگاه)

        دیگه هر چی باشه مثل تویوتا یاریس کیومترشمارش رو زیر پای راننده نمیذاره!

        موافقم 29
        مخالفم 25
      2. amir

        ۲۳ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (3600 ديدگاه)

        خدا نکشتت نوید با اون دیس لایکای پرشمارت جنیفر لوپز و تاغچه عقب به قول خودت چه سمی بود دیگه

        موافقم 16
        مخالفم 4
    3. Enzo Ferrari 2008

      ۲۳ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1208 ديدگاه)

      این داستان به شدن سانتافه 👽
      برتری جیپ😎

      موافقم 16
      مخالفم 1
    4. Enzo Ferrari 2008

      ۲۳ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1208 ديدگاه)

      له شدن سانتافه

      موافقم 25
      مخالفم 4
    5. شلبی، فورد

      ۲۴ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (15 ديدگاه)

      واسه شما اره، ولی برای کسانی که اصالت دارن اصلا انتخاب سختی نیست

      موافقم 5
      مخالفم 2
    6. MehdiTurbo

      ۶ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (2334 ديدگاه)

      هرگز و هرگز فک نمیکردم ممکن باشه یه سانتافه را به جیپ ترجیح بدم ولی حقیقتا این طراحی مکعبی و اون قیافه بیریختش خوشم اومد من کابین سانتافه را حقیقتا خیلی بیشتر کابین جیپ دوست داشتم
      شاید اگه جیپم تریم روشن داشته باشه کابینش بهتر بشه مقایسه کرد ولی این طراحی مکعبی بیرون با هارمونی مستطیلی داخل کابین خیلی خوب ست شده
      انتخاب من برمیگرده به قیمت هرچند همش تو رویا خیال
      فقط برام سوال چرا جیپ دوتا دریچه باک داره یکی جلو یکی عقب 🤔

      موافقم 2
      مخالفم 1
  2. علی جردن

    ۲۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2119 ديدگاه)

    هیوندای رو با تیگو ه نگچی مقایسه شه بهتره
    جیپ رو با ولوو

    موافقم 80
    مخالفم 11
    1. Car love

      ۲۳ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (700 ديدگاه)

      هیوندای رو نمیدونم ولی کیا رو با هایلندر چند روز پیش مقایسه کردن دیدی که چی شد😂😂
      #یادآوری_ترسناک

      موافقم 48
      مخالفم 43
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۳ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        مگه جا شما بود !!! حداقل عمراً تو مقاله‌ای که حرفی شانتافه باشه پیدام میشه !

        اوج فاجعست !
        خودتونم میدونید !
        ولی خودتونم گول میزنید !
        نه ما را !

        طراحش بنده خدا شب‌ها از بس به فکر کیم‌کارداشیان‌ها و جنیفر لوپز بوده ، عقل از کفِش رفته بوده اینو طرح زده😂 !

        موافقم 26
        مخالفم 51
    2. پیام

      ۲۳ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2135 ديدگاه)

      تیگو بیشتر با چی توز و مینو قابل مقایسه هست

      موافقم 24
      مخالفم 25
      1. علی جردن

        ۲۳ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (2119 ديدگاه)

        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣lol

        موافقم 18
        مخالفم 3
        1. حسین

          ۲۳ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (225 ديدگاه)

          فقط جیپ.

          موافقم 17
          مخالفم 2
      2. amir

        ۲۴ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (3600 ديدگاه)

        الله وکیلی ولی همون تیگو از این مینی بوس بهتره

        موافقم 6
        مخالفم 3
  3. مددی

    ۲۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    سانتافه طراحی داخلیش بهتر شده اما طراحی ببرونیش شبیه آمبولانس شده خیلی مزخرفه این قیافه

    موافقم 54
    مخالفم 3
  4. Soroush

    ۲۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (198 ديدگاه)

    هیوندای جسارت زیادی به خرج داره،شاید الان نظرا درباره طراحی سانتافه منفی باشه ولی مطمئنم فروش خیلی خوبی خواهد داشت
    ولی بین این دوتا ماشین جیب گزینه جذابتریه

    موافقم 20
    مخالفم 18
  5. HFball

    ۲۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (210 ديدگاه)

    هیوندای اولش جلب توجه میکنه ولی یکم که به جیپ هم دقت میکنی به راحتی به سانتافه ترجیحش میدی

    موافقم 29
    مخالفم 3
  6. Killer

    ۲۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (596 ديدگاه)

    با توجه به اینکه هر دو چرخشون در نمیره گزینه های خوبی هستن پس
    نسل جدید سانتافه فروشش در ماه اول نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ٣٠ درصد بیشتر شده

    موافقم 31
    مخالفم 33
    1. TRD

      ۲۳ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      آمار فروش بازار ۲۰۲۲ امریکا

      سانتافه : ۱۱۵ هزار تا
      سورنتو : ۸۷ هزارتا
      هایلندر : ۲۲۲ هزار تا
      راو ۴ : ۳۶۶ هزار تا

      این بازار و اعداد واقعی هستند که حقیقت رو میگن .
      تا سال بعد برا خودت تعریف و تمجید کن حالا :)

      موافقم 32
      مخالفم 34
      1. Killer

        ۲۳ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (596 ديدگاه)

        حالا چه ربطی به راو۴ و سورنتو داشت؟ تقصیر منه هنوز سر قضیه لکسوس RC دلت پره؟ :))))
        بازار و اعداد واقعی: گروه هیوندای کیا سومین گروه پرفروش خودروسازی جهان با قدمت خیلی کمتر از گروه هوندا و نیسان و میتسو و غیره.این بده

        موافقم 15
        مخالفم 16
        1. TRD

          ۲۳ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          همین که میگی گروه ، معلومه چه زوری داری میزنی . مجموع کل هیوندا و کیا با جاشون سوم شدن . تویوتا به تنهایی اوله اونم با اختلاف .
          ربطش کاملا واضحه . چه کراس کامپکت چه کراس میان سایز چه حتی سدان ( مثل پادشاهی کرولا و کمری و … ) و چه هر سگمنتی ، حالا حالاها هیوندای باید پا بزنه تا برسه .
          بالاخره ۲۰ سال اول از روی مزدا و … مشق نوشتین تا به اینجا رسیدین . وقتشه یه معلم بزرگتر بیاد بالا سرتون .
          بعدشم کی حرف از RC زد ؟
          اون RC با عمر یک دهه و همون امار کمش داره ادامه میده . مثل G70 بشه با اون همه افتخار زورکی ، اون موقع بده .
          از اون آمار درخشان جنسیس در ۸ سال و فراخوان ۳/۳ میلیونی هم که چیزی نگم و داغ دلت تازه نشه بهتره .

          موافقم 12
          مخالفم 19
  7. Bmw

    ۲۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1490 ديدگاه)

    جیب حرمت داره، شان و شخصیت جیپ رو بردن زیر سوال !!!
    طراحی جلو یاتاقان خوبه ولی عقبش ادم و یاد مینی بوس قدیمی‌های فیات میندازه، صاف صاف !!!
    موتور۱.۶ با اون مشخصات و وزن اخه !!!

    موافقم 40
    مخالفم 9
  8. ARMAN سابق

    ۲۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (485 ديدگاه)

    سانتافه با اون قیافش فقط با ماشین حمل زباله قابل مقایسه هستش چه برسه به جیپ

    موافقم 31
    مخالفم 5
  9. ali

    ۲۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (58 ديدگاه)

    اولین بار که طراحی سانتافه رو دیدم خندم گرفت ، امروز که دیدم برام جالب و قشنگ بود 😐 چه شده مرا 😄
    شایدم قراره کم کم این طراحی رو پسند کنیم🤷‍♂️

    موافقم 5
    مخالفم 18
  10. shetab-car

    ۲۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (222 ديدگاه)

    طراحی جیپ با اصالته ولی هیوندای هر قسمتی اش از یه ماشینی اسکی رفته

    موافقم 28
    مخالفم 5
  11. blackwing

    ۲۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1299 ديدگاه)

    این‌مقایسه‌ها منو یاد مت واتسون میندازه 😂🇺🇸✌🏼

    موافقم 23
    مخالفم 3
    1. amir

      ۲۸ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (3600 ديدگاه)

      ارادت خاصی به منتهی الهی مش واتسون داریم با این درگ هاش

  12. RIO

    ۲۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (287 ديدگاه)

    فقط جیپ

    سانتافه حرفی برای گفتن نداره.

    موافقم 24
    مخالفم 1
  13. رضا نادری

    ۲۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    سانتافه کنار گرند چروکی شبیه اسباب بازیه
    خداوکیلی اینجوری مقایسه نکنین

    موافقم 20
    مخالفم 1
  14. Anti BTS

    ۲۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    رسما باید از جیپ با اصالت عذرخواهی کرد .
    بزرگترین توهین به جیپ همیم مقایسه با سلاطین فراخوان و آتیش سوزیه .
    حداقل یکم صبر کنن حماسه ی جاودان ۳/۳ میلیون فراموش بشه بعد .

    موافقم 27
    مخالفم 6
    1. MILADZM

      ۲۳ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (4 ديدگاه)

      حماسه که با افتخار پرچمش دست ژاپن تروریسته.
      شرکت عظیم تاکاتا یه گندی زد که بعد چندین ساله هنوز داره قربانی میگیره
      بزرگترین گند تاریخ خودروسازی
      تاکاتا تا قرن ها فراموش نخواهد شد
      بنجل سازی ژاپن = قتل های سریالی

      موافقم 38
      مخالفم 32
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۳ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        با کفگیر از دریا آب بردار بخور !!!! ولی سواستفاده از بچه‌های کار نکن !!!!

        این قضیه حتی گریه هم نداره ، چون مُردن داره !

        میدونستید الان مدت‌هاست تو پمپ‌بنزین که میرم ، دوروبرمو اول یه نگاه میندازم تا مبادا لگن مربایی نباشه بعد میرم تا بنزین بزنم !

        البته قرار شده یه جایگاه بنزین برای مربایی‌ها در خارج از هر شهر و در بیابان بسازند ، چرا ؟؟؟ خودتون بهتر میدونید !

        موافقم 18
        مخالفم 40
  15. Anti BTS

    ۲۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    منتظر بودم اخرش بگه مقام دوم جیپ
    مقام اول با اختلاف هزاران کیلومتر سانتافه
    اما فک کنم کره ایا پولشون تموم شده بود نرسیدن آخرشو نتیجه رو سفارش بدن 😂
    اختلاف درصد رو فقط .

    موافقم 24
    مخالفم 7
    1. MILADZM

      ۲۳ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (4 ديدگاه)

      طبیعیه منتظر باشی بعد از اون وضعی که تویوتا گرند هایلندر جلوی ev9 تو مقایسه موتورترند دچارش شد :)))
      هر مقایسه موتورترند = ساخته شدن صد تا اکانت ژاپنی فن برا آروم کردن خودشون که دست آخر هم نتیجه ای نداره .

      موافقم 9
      مخالفم 21
  16. 🌪️ Tornado 🌪️

    ۲۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (24 ديدگاه)

    واقعا خجالت نمی کشید یاتاقان اتوبوسی رو با سلطان شاسی بلند ها مقایسه میکنید؟؟!!!!!!!!!!!!!

    مالکان محترم یاتاقان: تا آتیش نگرفته ردش کنید بره😂

    موافقم 24
    مخالفم 6
    1. Anti BTS

      ۲۳ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (8 ديدگاه)

      با سوابق‌ درخشانی که من ازینا دیدم ، من خودم شخصه منتظرم جایزه ی بهترین طراحی ۵۰ سال اخیر ، بالاترین ایمنی در کل منظومه شمسی ، خودروی منتخب کارشناسای موتور ترند و سایر رسانه های کل گیتی ، بالاترین استاندارد و کیفیت از نظر جی دی پاور ، خودروی سال از نظر همه علما و فضلا و هزاران جایزه دیگه رو بدن سانتافا .
      همشم بخاطر شایستگی و امتیازات کسب شده بوده .
      از همونا که مرحوم G70 میگرفت 😂

      موافقم 13
      مخالفم 10
      1. 🌪️ Tornado 🌪️

        ۲۴ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (24 ديدگاه)

        تو سانتافا نوشابا دادن 😂😂😂😂
        خیلی خوب بود
        فقط آخرش یکم بوی سوختن میومد😅
        من دیگه پیاده شدم از اونور رفتم

        موافقم 3
        مخالفم 2
  17. parhamiof

    ۲۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (744 ديدگاه)

    هیچ ربطی بهم ندارن
    ازتک از سانتافه بهتره
    روتون میشه اسم این دو تا رو کنار هم بیارید؟

    موافقم 14
    مخالفم 1
  18. حسن

    ۲۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2065 ديدگاه)

    یه افتضاح تمام عیار در طراحی خارجی انگار یکی عمدا گند زده تو قیافه سانتافه خطوط زیاد برجستگی زیاد شکستگیهای بی مورد و نابجا مزخرف محضه
    اما طنز تلخ مساله اینه هیکلش را گنده کرده اما مثه چینیها موتور یک و نیمی گذاشته رو خودرو
    هیوندا با این کار داره خودش را مضحکه ی عموم میکنه

    موافقم 15
    مخالفم 3
    1. amir

      ۲۴ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (3600 ديدگاه)

      حالا چینی …ول موشی اینکارو کرده بود آدم مدارا میکرد آخه هیوندای رو این مینی بوس ۱.۵ گذاشته؟ خوده ون هام دیگه ۱.۵ نمیزارن

      موافقم 3
      مخالفم 1
  19. حسن

    ۲۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2065 ديدگاه)

    در هیچ موردی قابل قبول نیست نه قیافه داره نه لیتر و قدرت موتور مناسب این کلاس خودرویی است
    قطعا هیوندای باید اجازه میداد سانتافه – سانتافه بمونه و یک خودروی جدید تو این کلاس معرفی میکرد کاری که قبلا هم انجام داده بود و همزمان سانتافه و وراکروز را تولید میکرد

    موافقم 6
    مخالفم 2
  20. 18:45

    ۲۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (624 ديدگاه)

    انتخاب واقعا سختیه.
    باید تو مقایسه های چندتایی دید چند مرده حلاج هستن. 😉
    ولی هر دو عالی و بسیار کم نقص ظاهر شدن…

  21. misha

    ۲۴ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (100 ديدگاه)

    یازده درصد کاربرا به هیوندای رای دادن
    نمیدونم چرا
    یاد اون نظرسنجی تاریخی تراکتور پرسپولیس افتادم

    موافقم 3
    مخالفم 1
  22. علی

    ۲۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (189 ديدگاه)

    عجیبه سانتافه یه کراس اوور بود الان چرا اندازه لند کروز شده؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا