برند جیپ امروزی تفاوتهای زیادی با آنچه که قبلاً ارائه میداد دارد. یکی از بارزترین مثالها تکنولوژی آفرود خودکار است که اخیرا ویدئویی از عملکرد آن منتشر شده است.
این خودروساز آمریکایی تا سال ۲۰۲۵ از چهار خودروی برقی برای بازار آمریکای شمالی رونمایی خواهد کرد و البته ویژگیهای اصلی خود را نیز فراموش نخواهد کرد. پیشرفتهای فنی میتوانند بهبودهای قابلتوجهی در تواناییهای آفرود خودروهای جیپ ایجاد کنند و برند موردبحث در حال بررسی تکنولوژی آفرود خودکار خود بوده است. آمریکاییهای برای این کار دو نسخه برقی شده از شاسی بلندهای گرند چروکی 4xe را راهی مواب کردهاند. این تکنولوژی بهطور ویژه برای جیپ توسعه یافته و در ویدئوی کوتاه منتشر شده میتوانیم رانندگی با این خودروها را در مسیرهای پر از شن و صخره ببینیم. در یکی از صحنهها میتوانیم کابین خودرو را ببینیم که اثری از راننده در آن نیست و خودرو بهصورت خودکار از مسیرهای خشن عبور میکند. در این حالت فرمان خودرو با دستور کامپیوتر میچرخد تا خودرو را از موانع رد کند.
جیپ میگوید تکنولوژی آفرود خودکار هم برای آفرودرهای حرفهای و هم برای افراد ماجراجو و علاقهمند به طبیعت مفید خواهد بود و به مشتریان بیشتری اجازه لذت بردن از آخر هفتههای چالشبرانگیز را خواهد داد. مدیرعامل جیپ اظهار میدارد تکنولوژی یاد شده کاربردهای واقعی در جاده و خارج از آن خواهد داشت. این اولین باری نیست که آمریکاییها درباره تکنولوژی جدید خود صحبت میکنند. حدود ۲ سال پیش بود که برند یاد شده به استفاده از آن تا سال ۲۰۳۰ اشاره کرد. جیپ همچنین در آن زمان پیشنمایشی از تکنولوژی تشخیص بیومتریک و همگامی با پهپاد را نیز داشت.
هنوز تا حضور خودروهای کاملاً خودران در جادهها فاصله نسبتاً زیادی باقی مانده و پیشرفتهایی همچون تکنولوژی آفرود خودکار جیپ فقط به پیشبرد این اهداف کمک میکنند. استلانتیس که مالک برند جیپ است سال پیش شرکت AiMotive را جهت تسریع در توسعه سیستمهای خودران خریداری کرد. شایان ذکر است در ماههای آینده جزئیات بیشتری از تکنولوژی جدید جیپ منتشر خواهد شد. این خودروساز میگوید ویدئویی از نسل بعدی ویژگی موردبحث را اواخر تابستان منتشر خواهد کرد. ظاهراً با پدیدهای جالب و سرگرمکننده روبرو هستیم هرچند تا ورود آن به جادهها و واقعیت چند سالی فاصله خواهیم داشت.
آرین
۱۳ خرداد ۱۴۰۲امیدوارم وقتی ارائه میشه سیستمشون در حد آپشن باشه نه اینکه استاندارد روی همه نصب بشه. نشه مثل گیربکس اتوماتیک و پیشران الکتریکی که قراره به همه تحمیل بشه.
چون این همه سیستم کمکی بیمعنیه. از طبیعت گردهای مبتدی که طبیعت رو به گند میکشن که بگذریم، آفرود هست و چالشهاش و آفرودرها دنبال چالش هستن. قرار نیست چیزی براشون آسون بشه.
مازیار
۱۳ خرداد ۱۴۰۲با رانندگی خودکار هم اگه بخاطر کمک به رفع خستگی بشه کنار اومد
آفرود خودکار رو کجای دلمون بزاریم؟
که ماشین بیراهه نوردی کنه سرنشین لذت ببره؟!
عارف
۱۳ خرداد ۱۴۰۲(نظر شخصی) تکنولوژی تا جایی خوبه که به انسان کمک کنه ، نه اینکه بجای انسان کار کنه . اینجوری مهارت و لذت ، مصنوعی و غیر قابل لمس میشه
کیانوش
۱۴ خرداد ۱۴۰۲واقعا قبول داره نقش تکنولوژی باید محدود به کمک به اسنان باشه نه جایگزینی انسان ایلان ماسک میاد میگه که ده های اینده اکثر بشریت بی کار میشن و دولت باید واسشون یارانه در نظر بگیره خب قطعا شخصی مثل ماسک با این جهان مشکلی نداره چون هوش مصنوعی و ربات ها باعث میشن که هزینه خط تولید کم تر بشه واسه مالک کمپانی ها اما ایا بشریت با این وصعیت که نود درصد مردم بی کار باشن و از دولت حقوق بگیرن میتونه دوباره پیشرفت کنع یا به بن بست میرسه ایا ماسک فکر نکرده که اگه نود درصد مردم بیکار گوشه اتاق باشن دیگه چه احتیاجی به خودروی تسلا دارن همه ی مشت ادم افسرده میشیم که سال به سال بیرون نمیریم اونوقت کمپانی ها هم مشتری هاشون رو از دست میدن اوایل همه سرمایه گدار ها و کارفرما ها به فورد می پریدن که چرا داری شیفت کاری رو کم تر و حقوق رو بیشتر میکنی اما فورد عقلش به این میرسید که قشر کارگر و کارمند هستن کا در نهایت خودرو میخرن و ازش استفاده میکنن پس با با کم تر کردن تایم کاری کاگر ها درواقع واسه خودش مشتری جور میکر چون میدونست این تغییر تایم کاری فقط محدود به شرکت فورد نمی مونه و کم کم کل دنیا مجبور به اینکار میشن بنظرم دولت ها باید از نطر قانوی شرکت ها رو محدود کنن تو به کار گیری هوش مصنوعی و ربات و تا جای که در نقش دستیار کارمند و ها و کارگر ها باشن ایرادی نداشته باشه اما اینکه جایگزین کارگر ها بشن این باید ممنوع بشه چون جامعه رو به سمت نابودی میکشونه قطعا حتی اگه به ی مرد بگن تو نیا سر کار ما تا اخر عمر دوبرابر حقوقی که الان میگیری بهت میدیم بازم شاید اگه احمق باشه قبول کنه اما بعد یک ماه پشیمون میشه چون عامل اصلی افسردگی اینه که ادم حس کنه تو دنیای اطرافش هیچ نقشی نداره و بود و نبودش فرقی واسه جامعه نداره
R@min
۱۳ خرداد ۱۴۰۲همه لذت آفرود درگیری خود راننده با مسیره، اینکه بشینی کامپیوتر ببرت !!!! دیگه جذابیتش کجاست؟؟ بعضی بخش ها مثل رانندگی تو پیست و آفرود نباید کامپیوتر و سیستم های خودران وارد بشن. استلانتیس سر پروژه خودران تا 2030 برآورد سرمایه گذاری 20 میلیارد یورویی کرده، یک چهارمشو می داد زیر مجموعه بدبخت آمریکاییش پلتفرم و موتور توسعه بدن خیلی بهتر بود.
viper2
۱۳ خرداد ۱۴۰۲تا وقتی افرودری مثل لندکروز سری هفتاد هست چه کسی نگای اینها میکنه؟؟
ARMAN سابق
۱۳ خرداد ۱۴۰۲بیا برو بچه
زمانی که جیپ و جی و دیفندر بودن ژاپن چی میزد؟
و اصلا کی گفته زیر پست جیپ اظهار نظرات احمقانتو بکنی؟
IMAN1199
۱۳ خرداد ۱۴۰۲به اینها نگاه نمیکنند
به رانگلر و برانکو رپتور نگاه میکنن
تا وقتی که آفرودر هایی مثل رانگلر و برانکو رپتور هست چه کسی نگاه به لنکروز میکنه؟؟
MILADZM
۱۳ خرداد ۱۴۰۲واقعا آدم از خوندن بعضی از کامنتا پیش چشمای خودش شرمنده میشه
واقعا چه اصراری داری با اسم وایپر کبیر زیر هر پست ربط و بی ربط کامنت های حال بهم زن بزاری و بیشتر از قبل حماقت خودت رو به دیگران اثبات کنی ؟
Amin
۱۴ خرداد ۱۴۰۲دوست عزیز خود ژاپن لندکروز رو از رو چیپ کپی کرد یه سرچی تو اینترنت کنی میفهمی که آمریکا خیلی جلوتر از اینها بوده…..
Alan.r
۱۳ خرداد ۱۴۰۲آفرودی که خودت راننده نباشی به چه دردی میخوره؟
کل لذت آفرود تو اینه که خودت از موانع سخت رد بشی و از موفقیت خودت کیف کنی
GT R
۱۳ خرداد ۱۴۰۲بنظرم این قابلیت بیشتر بدرد خودروهای نظامی یا امداد یا آتشنشانی میخوره تا خودرو های آفرودی شخصی
اصلا هدف از آفرود همون سخت بودن و هیجانی که به راننده انتقال میده هست نه این