جیپ

نمایش تکنولوژی آفرود خودکار جیپ در مسیرهای خشن مواب!

برند جیپ امروزی تفاوت‌های زیادی با آنچه که قبلاً ارائه می‌داد دارد. یکی از بارزترین مثال‌ها تکنولوژی آفرود خودکار است که اخیرا ویدئویی از عملکرد آن منتشر شده است.

این خودروساز آمریکایی تا سال ۲۰۲۵ از چهار خودروی برقی برای بازار آمریکای شمالی رونمایی خواهد کرد و البته ویژگی‌های اصلی خود را نیز فراموش نخواهد کرد. پیشرفت‌های فنی می‌توانند بهبودهای قابل‌توجهی در توانایی‌های آفرود خودروهای جیپ ایجاد کنند و برند موردبحث در حال بررسی تکنولوژی آفرود خودکار خود بوده است. آمریکایی‌های برای این کار دو نسخه برقی شده از شاسی بلندهای گرند چروکی 4xe را راهی مواب کرده‌اند. این تکنولوژی به‌طور ویژه برای جیپ توسعه یافته و در ویدئوی کوتاه منتشر شده می‌توانیم رانندگی با این خودروها را در مسیرهای پر از شن و صخره ببینیم. در یکی از صحنه‌ها می‌توانیم کابین خودرو را ببینیم که اثری از راننده در آن نیست و خودرو به‌صورت خودکار از مسیرهای خشن عبور می‌کند. در این حالت فرمان خودرو با دستور کامپیوتر می‌چرخد تا خودرو را از موانع رد کند.

جیپ می‌گوید تکنولوژی آفرود خودکار هم برای آفرودرهای حرفه‌ای و هم برای افراد ماجراجو و علاقه‌مند به طبیعت مفید خواهد بود و به مشتریان بیشتری اجازه لذت بردن از آخر هفته‌های چالش‌برانگیز را خواهد داد. مدیرعامل جیپ اظهار می‌دارد تکنولوژی یاد شده کاربردهای واقعی در جاده و خارج از آن خواهد داشت. این اولین باری نیست که آمریکایی‌ها درباره تکنولوژی جدید خود صحبت می‌کنند. حدود ۲ سال پیش بود که برند یاد شده به استفاده از آن تا سال ۲۰۳۰ اشاره کرد. جیپ همچنین در آن زمان پیش‌نمایشی از تکنولوژی تشخیص بیومتریک و همگامی با پهپاد را نیز داشت.

هنوز تا حضور خودروهای کاملاً خودران در جاده‌ها فاصله نسبتاً زیادی باقی مانده و پیشرفت‌هایی همچون تکنولوژی آفرود خودکار جیپ فقط به پیشبرد این اهداف کمک می‌کنند. استلانتیس که مالک برند جیپ است سال پیش شرکت AiMotive را جهت تسریع در توسعه سیستم‌های خودران خریداری کرد. شایان ذکر است در ماه‌های آینده جزئیات بیشتری از تکنولوژی جدید جیپ منتشر خواهد شد. این خودروساز می‌گوید ویدئویی از نسل بعدی ویژگی موردبحث را اواخر تابستان منتشر خواهد کرد. ظاهراً با پدیده‌ای جالب و سرگرم‌کننده روبرو هستیم هرچند تا ورود آن به جاده‌ها و واقعیت چند سالی فاصله خواهیم داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. آرین

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (444 ديدگاه)

    امیدوارم وقتی ارائه میشه سیستمشون در حد آپشن باشه نه اینکه استاندارد روی همه نصب بشه. نشه مثل گیربکس اتوماتیک و پیشران الکتریکی که قراره به همه تحمیل بشه.
    چون این همه سیستم کمکی بی‌معنیه. از طبیعت گردهای مبتدی که طبیعت رو به گند میکشن که بگذریم، آفرود هست و چالش‌هاش و آفرودرها دنبال چالش هستن. قرار نیست چیزی براشون آسون بشه.

    موافقم 22
    مخالفم 10
  2. مازیار

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    با رانندگی خودکار هم اگه بخاطر کمک به رفع خستگی بشه کنار اومد
    آفرود خودکار رو کجای دلمون بزاریم؟
    که ماشین بیراهه نوردی کنه سرنشین لذت ببره؟!

    موافقم 26
    مخالفم 3
  3. عارف

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (327 ديدگاه)

    (نظر شخصی) تکنولوژی تا جایی خوبه که به انسان کمک کنه ، نه اینکه بجای انسان کار کنه . اینجوری مهارت و لذت ، مصنوعی و غیر قابل لمس میشه

    موافقم 19
    مخالفم 5
    1. کیانوش

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (826 ديدگاه)

      واقعا قبول داره نقش تکنولوژی باید محدود به کمک به اسنان باشه نه جایگزینی انسان ایلان ماسک میاد میگه که ده های اینده اکثر بشریت بی کار میشن و دولت باید واسشون یارانه در نظر بگیره خب قطعا شخصی مثل ماسک با این جهان مشکلی نداره چون هوش مصنوعی و ربات ها باعث میشن که هزینه خط تولید کم تر بشه واسه مالک کمپانی ها اما ایا بشریت با این وصعیت که نود درصد مردم بی کار باشن و از دولت حقوق بگیرن میتونه دوباره پیشرفت کنع یا به بن بست میرسه ایا ماسک فکر نکرده که اگه نود درصد مردم بیکار گوشه اتاق باشن دیگه چه احتیاجی به خودروی تسلا دارن همه ی مشت ادم افسرده میشیم که سال به سال بیرون نمیریم اونوقت کمپانی ها هم مشتری هاشون رو از دست میدن اوایل همه سرمایه گدار ها و کارفرما ها به فورد می پریدن که چرا داری شیفت کاری رو کم تر و حقوق رو بیشتر میکنی اما فورد عقلش به این میرسید که قشر کارگر و کارمند هستن کا در نهایت خودرو میخرن و ازش استفاده میکنن پس با با کم تر کردن تایم کاری کاگر ها درواقع واسه خودش مشتری جور میکر چون میدونست این تغییر تایم کاری فقط محدود به شرکت فورد نمی مونه و کم کم کل دنیا مجبور به اینکار میشن بنظرم دولت ها باید از نطر قانوی شرکت ها رو محدود کنن تو به کار گیری هوش مصنوعی و ربات و تا جای که در نقش دستیار کارمند و ها و کارگر ها باشن ایرادی نداشته باشه اما اینکه جایگزین کارگر ها بشن این باید ممنوع بشه چون جامعه رو به سمت نابودی میکشونه قطعا حتی اگه به ی مرد بگن تو نیا سر کار ما تا اخر عمر دوبرابر حقوقی که الان میگیری بهت میدیم بازم شاید اگه احمق باشه قبول کنه اما بعد یک ماه پشیمون میشه چون عامل اصلی افسردگی اینه که ادم حس کنه تو دنیای اطرافش هیچ نقشی نداره و بود و نبودش فرقی واسه جامعه نداره

      موافقم 3
      مخالفم 1
  4. R@min

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2052 ديدگاه)

    همه لذت آفرود درگیری خود راننده با مسیره، اینکه بشینی کامپیوتر ببرت !!!! دیگه جذابیتش کجاست؟؟ بعضی بخش ها مثل رانندگی تو پیست و آفرود نباید کامپیوتر و سیستم های خودران وارد بشن. استلانتیس سر پروژه خودران تا 2030 برآورد سرمایه گذاری 20 میلیارد یورویی کرده، یک چهارمشو می داد زیر مجموعه بدبخت آمریکاییش پلتفرم و موتور توسعه بدن خیلی بهتر بود.

    موافقم 13
    مخالفم 8
  5. viper2

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1144 ديدگاه)

    تا وقتی افرودری مثل لندکروز سری هفتاد هست چه کسی نگای اینها میکنه؟؟

    موافقم 5
    مخالفم 53
    1. ARMAN سابق

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (491 ديدگاه)

      بیا برو بچه
      زمانی که جیپ و جی و دیفندر بودن ژاپن چی میزد؟
      و اصلا کی گفته زیر پست جیپ اظهار نظرات احمقانتو بکنی؟

      موافقم 37
      مخالفم 9
    2. IMAN1199

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      به اینها نگاه نمی‌کنند
      به رانگلر و برانکو رپتور نگاه میکنن
      تا وقتی که آفرودر هایی مثل رانگلر و برانکو رپتور هست چه کسی نگاه به لنکروز میکنه؟؟

      موافقم 29
      مخالفم 6
    3. MILADZM

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (345 ديدگاه)

      واقعا آدم از خوندن بعضی از کامنتا پیش چشمای خودش شرمنده میشه
      واقعا چه اصراری داری با اسم وایپر کبیر زیر هر پست ربط و بی ربط کامنت های حال بهم زن بزاری و بیشتر از قبل حماقت خودت رو به دیگران اثبات کنی ؟

      موافقم 12
      مخالفم 2
    4. Amin

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوست عزیز خود ژاپن لندکروز رو از رو چیپ کپی کرد یه سرچی تو اینترنت کنی میفهمی که آمریکا خیلی جلوتر از اینها بوده…..

  6. Alan.r

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1133 ديدگاه)

    آفرودی که خودت راننده نباشی به چه دردی می‌خوره؟
    کل لذت آفرود تو اینه که خودت از موانع سخت رد بشی و از موفقیت خودت کیف کنی

    موافقم 10
    مخالفم 3
  7. GT R

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    بنظرم این قابلیت بیشتر بدرد خودروهای نظامی یا امداد یا آتشنشانی میخوره تا خودرو های آفرودی شخصی
    اصلا هدف از آفرود همون سخت بودن و هیجانی که به راننده انتقال میده هست نه این

    موافقم 10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا