جیپ

معرفی جیپ اونجر 4xe، نسخه هیبرید چهارچرخ محرک با توانایی‌های آفرود بیشتر

نسخهٔ پرچم‌دار جدید جیپ اونجر 4xe با پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری سه سیلندر توربو و ارتفاع بیشتر از زمین تا پایان امسال راهی بازار اروپا می‌شود.

بیش از یک سال پس از عرضهٔ اونجر در بازار اروپا، جیپ خانوادهٔ این کراس‌اوور کوچک را با افزودن نسخهٔ پرچم‌دار 4xe بزرگ‌تر کرده است. این اولین و تنها نسخهٔ چهارچرخ محرک کوچک‌ترین شاسی‌بلند جیپ محسوب می‌شود. اونجر 4xe از یک پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری سه سیلندر توربو با ۱۳۶ اسب بخار قدرت به همراه سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولتی و دو موتور الکتریکی هرکدام با ۲۹ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند.

این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دوکلاچه و سامانهٔ چهارچرخ محرک هوشمند با توزیع ۵۰-۵۰ نیرو در سرعت‌های پایین به هردو محور منتقل می‌شود. هنگامی‌که سرعت از ۳۰ کیلومتر بر ساعت فراتر می‌رود، موتور الکتریکی عقب برای کاهش مصرف انرژی در حالت استندبای قرار می‌گیرد و در سرعت‌های بیش از ۹۰ کیلومتر بر ساعت کاملاً خاموش می‌شود.

4xe هم مثل دیگر نسخه‌های اونجر از سیستم سلکت ترین با چهار حالت مختلف شامل اتوماتیک، شن و ماسه، برفی و اسپرت بهره می‌برد که آخری شتاب صفرتاصد ۹.۵ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت را فراهم می‌کند. این سرعت ۱۰ کیلومتر بر ساعت از نسخهٔ هیبریدی محرک جلو بیشتر است. مهندسان جیپ همچنین برای بهبود توانایی‌های آفرود اونجر، شاسی خودرو را هم ارتقاء داده‌اند. در این نسخه ارتفاع تعلیق ۱۰ میلی‌متر بیشتر شده درحالی‌که لاستیک‌های آل‌ترین 3PMSF هم قابل سفارش خواهد بود.

اونجر 4xe علاوه بر لاستیک‌های چسبنده‌تر و فاصلهٔ ۲۱۰ میلی‌متری از زمین، در ظاهر نیز از چند ویژگی منحصربه‌فرد بهره می‌برد که آن را از دیگر نسخه‌ها متمایز می‌کند. برجسته‌ترین ویژگی بیرونی این خودرو سپر جلوی جدید با روکش محافظ بیشتر و نصب مه شکن‌ها در ارتفاعی بالاتر است. ریل‌های روی سقف، روکش ضد خش سپرها، برچسب مات سفارشی روی کاپوت و قلاب‌های بکسل هم از دیگر ویژگی‌های این ماشین هستند. برای داخل خودرو نیز جیپ از متریال دو برابر بادوام‌تر و کاملاً قابل شستشو استفاده کرده است.

اونجر 4xe در سه‌ماههٔ پایانی سال جاری در نسخه‌های آپلند و اوورلند در بازار اروپا عرضه خواهد شد و هرچند جیپ هنوز قیمت آن را اعلام نکرده است اما قطعاً گران‌تر از نسخه‌های بنزینی، هیبریدی و تمام الکتریکی قبلی خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۰ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. آرین

    ۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (381 ديدگاه)

    خوشگله

    موافقم 12
    مخالفم 4
    1. پیام

      ۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2174 ديدگاه)

      یه بار یه چیز درست گفتی

      موافقم 8
      مخالفم 5
    2. ممد ژانگولر

      ۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4211 ديدگاه)

      خیلی دوست داشتنیه کیف کردم .خدا پدر اسلانتیس چی چیو که اسمش سخته بیامرزه باعث احیا این شرکت دوست داشتنی شد. حداقل برای شروع اینو بیارن ایران گیر و گور باز بشه.

    3. فرهاد

      ۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      چرا در عقبش دستگیره نداره

      1. هیچکس

        ۶ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        کنار شیشه پنجره سمت صندوق عقب هستش

    4. پیام۲

      ۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (283 ديدگاه)

      بیشتر یه AMC خیلی کوچیکه تا جیپ

      موافقم 2
      مخالفم 1
  2. Kurosh33

    ۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (114 ديدگاه)

    افرود سه سیلندر برای بزرگ ترین سازنده ی ماشین افرود در جنگ جهانی دوم.

    موافقم 13
    مخالفم 3
  3. Kurosh33

    ۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (114 ديدگاه)

    به نظر من اباهت جیپ رو خراب کرده

    موافقم 9
    مخالفم 5
    1. زیزیگولو

      ۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (6011 ديدگاه)

      اصلا هیچ شباهتی به طراحیای قبلی جیپ تو هیچ مدلی نداره …… به نظر منم ابهت نداره.

      موافقم 11
      مخالفم 4
      1. froG-driVer

        ۴ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1045 ديدگاه)

        جیپ هیبرید🥲 چرا؟!

        موافقم 7
        مخالفم 2
        1. زیزیگولو

          ۴ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (6011 ديدگاه)

          بتظر میاد از طرف دولتها فشار زیادی روی کمپانیای خودروسازی میاد تا برن سمت ماشینای هیبرید و پلاگین هیبرید و تمام برقی

          موافقم 10
          مخالفم 1
  4. مهردادکمال

    ۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2020 ديدگاه)

    حس جیپ بودن رو برای من اصلا نداره

    موافقم 11
    مخالفم 3
    1. Kurosh33

      ۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (114 ديدگاه)

      انگار چینیه

      موافقم 6
      مخالفم 7
  5. Alireza

    ۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (78 ديدگاه)

    یک شاسی بلند کوچک و دوست داشتنی با طراحی خاص و شیک
    با این که موتورش کوچیکه اما خوب کار میکنه

    موافقم 10
    مخالفم 2
  6. مهدی

    ۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (123 ديدگاه)

    به نظره من از اول هم باید مدل بنزینی یا هیبریدی رو تولید میکردن و میدادن به بازار بعد مدل برقی رو
    از نزدیک دیدم این ماشین رو ولی نسخه‌های برقی رو خیلی از نزدیک خوشگله و کاربردی هست کاش میشدش اینا وارد شن
    به‌جای ×۵۵ مسخره

    موافقم 7
    مخالفم 0
  7. JEEP CHEEROKE TRAILHAWK

    ۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (85 ديدگاه)

    منتظر نسل بعدی چروکی و رنگید
    و پاتریوت برای بازارهای جهانی هستیم
    و مدل بنزینی WAGONEER S و RECON
    صد البته
    صادرات اونجر 4XE به خاورمیانه به همراه دیگر
    مدل های جیپ از برزیل و آمریکا و اروپا
    مدل های فعلی

    COMMANDER
    RENEGADE
    COMPASS
    WAGONEER
    WAGONNER L
    GRAND WAGONEER L
    باید به خاورمیانه صادر بشن

  8. KAIZEN

    ۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3608 ديدگاه)

    با ۱۲۰۰سی‌سی میشه به آفرود فکر کرد؟
    احتمالا منظورشون جاده خاکی بوده

    موافقم 8
    مخالفم 2
  9. ۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (5065 ديدگاه)

    خیلی ماشین خوبیه از ایکس ۲۲ و ۵۵ بهتره و باید جای اونا تو ایران این بود

  10. رامتین

    ۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3255 ديدگاه)

    طراحیش خوبه و با این ابعاد چهارچرخ محرک بودنش عالیه. توان هم باید مناسب باشه، چون احتمالا به 200 اسب برسه.

  11. محمد امین

    ۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (62 ديدگاه)

    این ماشین شایسته برندی مثل ماهیندرا و سوزوکی هستش نه جیپ

    موافقم 5
    مخالفم 3
  12. Moro

    ۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (71 ديدگاه)

    طراحی فوق العاده همه چی تمام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا