نسخهٔ پرچمدار جدید جیپ اونجر 4xe با پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری سه سیلندر توربو و ارتفاع بیشتر از زمین تا پایان امسال راهی بازار اروپا میشود.
بیش از یک سال پس از عرضهٔ اونجر در بازار اروپا، جیپ خانوادهٔ این کراساوور کوچک را با افزودن نسخهٔ پرچمدار 4xe بزرگتر کرده است. این اولین و تنها نسخهٔ چهارچرخ محرک کوچکترین شاسیبلند جیپ محسوب میشود. اونجر 4xe از یک پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری سه سیلندر توربو با ۱۳۶ اسب بخار قدرت به همراه سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولتی و دو موتور الکتریکی هرکدام با ۲۹ اسب بخار قدرت استفاده میکند.
این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دوکلاچه و سامانهٔ چهارچرخ محرک هوشمند با توزیع ۵۰-۵۰ نیرو در سرعتهای پایین به هردو محور منتقل میشود. هنگامیکه سرعت از ۳۰ کیلومتر بر ساعت فراتر میرود، موتور الکتریکی عقب برای کاهش مصرف انرژی در حالت استندبای قرار میگیرد و در سرعتهای بیش از ۹۰ کیلومتر بر ساعت کاملاً خاموش میشود.
4xe هم مثل دیگر نسخههای اونجر از سیستم سلکت ترین با چهار حالت مختلف شامل اتوماتیک، شن و ماسه، برفی و اسپرت بهره میبرد که آخری شتاب صفرتاصد ۹.۵ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت را فراهم میکند. این سرعت ۱۰ کیلومتر بر ساعت از نسخهٔ هیبریدی محرک جلو بیشتر است. مهندسان جیپ همچنین برای بهبود تواناییهای آفرود اونجر، شاسی خودرو را هم ارتقاء دادهاند. در این نسخه ارتفاع تعلیق ۱۰ میلیمتر بیشتر شده درحالیکه لاستیکهای آلترین 3PMSF هم قابل سفارش خواهد بود.
اونجر 4xe علاوه بر لاستیکهای چسبندهتر و فاصلهٔ ۲۱۰ میلیمتری از زمین، در ظاهر نیز از چند ویژگی منحصربهفرد بهره میبرد که آن را از دیگر نسخهها متمایز میکند. برجستهترین ویژگی بیرونی این خودرو سپر جلوی جدید با روکش محافظ بیشتر و نصب مه شکنها در ارتفاعی بالاتر است. ریلهای روی سقف، روکش ضد خش سپرها، برچسب مات سفارشی روی کاپوت و قلابهای بکسل هم از دیگر ویژگیهای این ماشین هستند. برای داخل خودرو نیز جیپ از متریال دو برابر بادوامتر و کاملاً قابل شستشو استفاده کرده است.
اونجر 4xe در سهماههٔ پایانی سال جاری در نسخههای آپلند و اوورلند در بازار اروپا عرضه خواهد شد و هرچند جیپ هنوز قیمت آن را اعلام نکرده است اما قطعاً گرانتر از نسخههای بنزینی، هیبریدی و تمام الکتریکی قبلی خواهد بود.
آرین
۴ خرداد ۱۴۰۳خوشگله
پیام
۴ خرداد ۱۴۰۳یه بار یه چیز درست گفتی
ممد ژانگولر
۴ خرداد ۱۴۰۳خیلی دوست داشتنیه کیف کردم .خدا پدر اسلانتیس چی چیو که اسمش سخته بیامرزه باعث احیا این شرکت دوست داشتنی شد. حداقل برای شروع اینو بیارن ایران گیر و گور باز بشه.
فرهاد
۴ خرداد ۱۴۰۳چرا در عقبش دستگیره نداره
هیچکس
۶ خرداد ۱۴۰۳کنار شیشه پنجره سمت صندوق عقب هستش
پیام۲
۵ خرداد ۱۴۰۳بیشتر یه AMC خیلی کوچیکه تا جیپ
Kurosh33
۴ خرداد ۱۴۰۳افرود سه سیلندر برای بزرگ ترین سازنده ی ماشین افرود در جنگ جهانی دوم.
Kurosh33
۴ خرداد ۱۴۰۳به نظر من اباهت جیپ رو خراب کرده
زیزیگولو
۴ خرداد ۱۴۰۳اصلا هیچ شباهتی به طراحیای قبلی جیپ تو هیچ مدلی نداره …… به نظر منم ابهت نداره.
froG-driVer
۴ خرداد ۱۴۰۳جیپ هیبرید🥲 چرا؟!
زیزیگولو
۴ خرداد ۱۴۰۳بتظر میاد از طرف دولتها فشار زیادی روی کمپانیای خودروسازی میاد تا برن سمت ماشینای هیبرید و پلاگین هیبرید و تمام برقی
مهردادکمال
۴ خرداد ۱۴۰۳حس جیپ بودن رو برای من اصلا نداره
Kurosh33
۴ خرداد ۱۴۰۳انگار چینیه
Alireza
۴ خرداد ۱۴۰۳یک شاسی بلند کوچک و دوست داشتنی با طراحی خاص و شیک
با این که موتورش کوچیکه اما خوب کار میکنه
مهدی
۴ خرداد ۱۴۰۳به نظره من از اول هم باید مدل بنزینی یا هیبریدی رو تولید میکردن و میدادن به بازار بعد مدل برقی رو
از نزدیک دیدم این ماشین رو ولی نسخههای برقی رو خیلی از نزدیک خوشگله و کاربردی هست کاش میشدش اینا وارد شن
بهجای ×۵۵ مسخره
JEEP CHEEROKE TRAILHAWK
۴ خرداد ۱۴۰۳منتظر نسل بعدی چروکی و رنگید
و پاتریوت برای بازارهای جهانی هستیم
و مدل بنزینی WAGONEER S و RECON
صد البته
صادرات اونجر 4XE به خاورمیانه به همراه دیگر
مدل های جیپ از برزیل و آمریکا و اروپا
مدل های فعلی
COMMANDER
RENEGADE
COMPASS
WAGONEER
WAGONNER L
GRAND WAGONEER L
باید به خاورمیانه صادر بشن
KAIZEN
۴ خرداد ۱۴۰۳با ۱۲۰۰سیسی میشه به آفرود فکر کرد؟
احتمالا منظورشون جاده خاکی بوده
۴ خرداد ۱۴۰۳خیلی ماشین خوبیه از ایکس ۲۲ و ۵۵ بهتره و باید جای اونا تو ایران این بود
رامتین
۴ خرداد ۱۴۰۳طراحیش خوبه و با این ابعاد چهارچرخ محرک بودنش عالیه. توان هم باید مناسب باشه، چون احتمالا به 200 اسب برسه.
محمد امین
۴ خرداد ۱۴۰۳این ماشین شایسته برندی مثل ماهیندرا و سوزوکی هستش نه جیپ
Moro
۵ خرداد ۱۴۰۳طراحی فوق العاده همه چی تمام