جیپ پس از اونجر الکتریکی، حالا نسخههای بنزینی و هیبریدی این خودرو را هم معرفی کرده است که هردو از یک پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری سه سیلندر توربو استفاده میکنند.
جیپ ابتدا کراساوور اونجر را در نسخهٔ الکتریکی معرفی کرد اما حالا نسخهٔ بنزینی آن را هم معرفی کرده است که قیمت بسیار ارزانتری دارد. درحالیکه قیمت اونجر الکتریکی در بریتانیا از ۳۴,۸۰۰ پوند معادل ۴۴,۲۰۰ دلار آغاز میشود، قیمت پایهٔ نسخهٔ بنزینی جدید ۲۳,۶۰۰ پوند معادل ۳۰ هزار دلار اعلام شده است؛ بنابراین، اونجر بنزینی از فورد پوما با قیمت پایهٔ ۲۵,۶۴۰ پوند و فولکسواگن تیکراس با قیمت ۲۳,۹۶۵ پوند ارزانتر خواهد بود.
زیر کاپوت این کراساوور کوچک یک پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری سه سیلندر قرار گرفته که از برندهای فرانسوی استلانتیس گرفته شده و ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۵ نیوتن متر گشتاور دارد. اونجر بنزینی صرفاً با یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی ارائه میشود و بهصورت ترکیبی مصرف سوخت قابلتوجه ۴.۶ لیتر در هر صد کیلومتر دارد. کسانی که خواهان مصرف حتی کمتری هستند اما میتوانند سراغ نسخهٔ هیبریدی بروند که قیمت آن از ۲۵,۳۰۰ پوند آغاز میشود.
این نسخه از همان پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری بنزینی استفاده میکند که در کنار آن یک موتور الکتریکی با ۲۸ اسب بخار قدرت هم قرار گرفته است. بااینوجود، قدرت و گشتاور اونجر هیبریدی با نسخهٔ بنزینی یکسان است و در اینجا هم نیرو فقط به چرخهای جلو منتقل میشود. این نسخه اما کمی کممصرفتر بوده و در هر صد کیلومتر بهصورت ترکیبی ۴.۱ لیتر بنزین مصرف میکند. اونجر هیبریدی که به سیستم احیای انرژی ترمزها هم مجهز است، میتواند مسافتهای کوتاهی را با سرعت زیر ۳۰ کیلومتر بر ساعت بهصورت تمام الکتریکی طی کند.
البته از چنین خودرویی نباید انتظار سرعت و شتاب بالایی داشت و اونجر هیبریدی برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به ۱۰.۹ ثانیه زمان نیاز دارد. اونجر بنزینی در دو تیپ مختلف شامل تیپ پایهٔ Longitude و تیپ گرانتر Altitude به بازار عرضه میشود که قیمت دومی از ۲۵,۳۳۵ پوند آغاز شده و از تجهیزات بیشتری مثل نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی بزرگتر ۱۰.۲۵ اینچی، رینگهای ۱۷ اینچی، کروز کنترل تطبیقی و کنترل تهویهٔ اتوماتیک بهره میبرد.
اونجر هیبریدی هم در سه تیپ مختلف قابل خریداری است که شامل تیپ پایهٔ Longitude با قیمت ۲۵,۳۰۰ هزار پوند، تیپ میانی Altitude با قیمت ۲۷ هزار پوند و تیپ پرچمدار سامیت با قیمت ۲۹,۲۰۰ پوند خواهد بود. رینگهای ۱۸ اینچی، چراغهای تمام LED جلو و عقب، دوربین دندهعقب ۱۸۰ درجه، سنسورهای پارک ۳۶۰ درجه، شارژر بیسیم گوشی و سیستم خودران سطح دو تجهیزاتی هستند که خاص تیپ سامیت بوده و در دو تیپ ارزانتر ارائه نمیشود.
F22RAPTOR
۶ بهمن ۱۴۰۲بسیار ارزنده
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۶ بهمن ۱۴۰۲این جور ماشینها، ارزش تویوتا راو۴ نشون میدن
parhamiof
۶ بهمن ۱۴۰۲تویوتا متشین های فوق العاده با ارزشی میسازه.
راوفور یکی از بهترینای این ماشیناس.
NAVID۰۰۹۸
۶ بهمن ۱۴۰۲عجب طراحی دلچسب اروپاییطوری داره تا اینکه اسمی از آمریکا یدک بکشه !
امیر دهقان
۶ بهمن ۱۴۰۲قیاس خیلی درستی نیست چون قیمت ماشین تو بریتانیا به مراتب گرونتر از آمریکاس
قیمت همین راوفور تو بریتانیا از 31 هزار پوند شروع میشه که 8 هزار پوند از اونجر بیشتره
MehdiTurbo
۶ بهمن ۱۴۰۲خوشگله ولی خیلی رنو طور شده قشنگ انگار رنوعه حتی اگه ارمش نبود من میگفتم رنوعه به جا جیپ
جیپ باید مردونه چهارشونه باشه مثل رانگلر
𝐀𝐥𝐢
۶ بهمن ۱۴۰۲ازش خوشم اومد خیلی ظاهر بامزه ای داره
ARIAN
۶ بهمن ۱۴۰۲سی هزار تا واسه یه ماشین صد اسبی زیادیه. استلانتیس چه به روز جیپ و کرایسلر آوردی خدا لعنتت کنه😂
رومانی>چین>فرانسه
۶ بهمن ۱۴۰۲جیپ دوتا فاز داره یه فازش رانگلر هست که سواریش از فرغون بدتره یه فازش گرند واگونییر هست که انگار سوار کشتی شدی از بس نرمه
مجتبی .
۶ بهمن ۱۴۰۲درسته آفرودر نیست ولی همینکه اسم جیپ روشه باید قویتر میبود. طراحیش هم به نظر من خوبه اما فقط بادیدن جلو پنجره و آرم میشه فهمید جیپه. هرچند تقریبا همه اینجوری شدن.
۶ بهمن ۱۴۰۲همین رو بیارید ایران
مهدی
۶ بهمن ۱۴۰۲اگر شرایط کشور نرمال بود، بجای ایکس 22 باید این را سوار می شدیم.
۶ بهمن ۱۴۰۲داداش مشکل اینجاست X22 هم خیلیا ندارن
مهدی
۶ بهمن ۱۴۰۲روزی که مدل برقی این ماشین معرفی شدش و تبلیغش رو دیدم با اون رنگ طلای
گفتم کاش بنزینی این مدل هم تولید شه
با قیمتش کاری ندارم
ولی جم و جور اتاق قشنگی داره
رامتین
۶ بهمن ۱۴۰۲با این جثه خیلی کامپکت، طراحی بسیار جذابی داره. فقط ای کاش موتورش که از استلانتیس گرفته شده بجای 100 اسب، حداقل عدد معیار 136 را داشت. ایران هم اگر میتونست بیاد که عالیه. البته با همون قیمت 30هزار تا.
parhamiof
۷ بهمن ۱۴۰۲بیاد تو ایران اندازه اسکالید v اسپرت 2025 قیمت میخوره.
Taha Ayoobi
۶ بهمن ۱۴۰۲چه خوشگله