استلانتیس با معرفی سه دستگاه جیپ و رم در نمایشگاه تیونینگ «سِما» نظرها را به سوی خود جلب کرد. محصولات رونماییشده توسط این مجموعه احتمالا در آینده به بخشی از سبد خریدارانشان افزوده گردد.
جیپ CJ سرج مفهومی
استلانتیس اینبار هم مثل قبل یک خودروی بازسازیشده جذاب را در معرض دید همگان قرار داده است. این شاسیبلند زندگی خود را بهعنوان یک حیپ CJ آغاز کرده و اینبار به یک موتور برقی با ۲۶۸ اسب بخار قدرت مجهز شده است. بهنظر میرسد فناوری بهکاررفته در این دستگاه کمی با آنچه پیشتر در مدل مفهومی «مگنتو» مورداستفاده قرار گرفته بود متفاوت باشد.
CJ کانسپت به جعبهدنده دو سرعتی و سیستم چهارچرخ محرک مجهز شده که قدرت را ازطریق محور «جیپ پرفورمنس پارتس (JPP) دانا ۴۴» دریافت میکند. موتور نیروی خود را از یک باتری ۴۰۰ ولتی ۲۴ ماژولی لیتیومیونی دریافت میکند که پشت صندلیها قرار گرفته است. جیپ CJ حدودا ۲ اینچ بلندتر و به رینگهای ۱۸ اینچی راینو به رنگ مشکی و تایرهای ۳۵ اینچی مجهز شده است. شیشه جلو ۲ اینچ کوتاهتر و بدنه بهصورت کلی درازتر گشته است. سپرهای جدید JPP JK بههمراه میل ایمنی، ریل صخرهای کناری جیپ، سقف پارچهای و بدنه نارنجیرنگ و تم رنگی سیاه-آبی از دیگر جزئیات موجود در این خودرو هستند.
رم ۱۵۰۰ بلککانتری X کانسپت
رم ۱۵۰۰ برخلاف حیپ CJ بهجای تمرکز برروی موتور و اجزای درونی، تمرکز اصلی خود را روی بخش بار قرار داده است. بخشهای سفارشی این خودرو با نام «رم پک» و «رم رَک» شناخته میشوند که هر کدام بهنوعی تواناییهایی بخش باربری رم ۱۵۰۰ را افزایش میدهند. رم پک شامل دو جعبه کناری برای قراردادن وسایل که حدود ۳۴۸ لیتر فضای اضافه را در اختیار کاربر قرار میدهند. این خودرو درکنار تجهیز به این محفظههای ضدآب به رمباکسهای متداول نیز مجهز خواهند شد. سازنده برای اطمینان از سازمانیافتگی لوازم کاربران، رم پک را به قفسه مجهز کرده است.
رم رک نیز درحقیقت همان نسخه بهبودیافته باربند سقفی به شمار میرود. باربندهای رم رک بهطور خلاصه شامل یک قاب فلزی با مقطع دایرهای میشود که دور محل ذخیرهسازی رم پک قرار میگیرد. رم رک درکنار رم پک به بستهای کاربردی تبدیل میشود اما کاربرد آن بدون بسته مشابه چندان مشخص نیست. سازنده برای افزایش کاربری یک میز کاری را نیز به در پشتی این خودرو اضافه کرده و آن را به لوازم چوبکاری، گیره و زاویهیاب مجهز کرده است.
فورد نیز پیشتر ویژگی مشابهی را برای وانت محبوب F-150 خود رونمایی کرده بود که میتواند کاربرد زیادی برای مشتریان این خودروها داشته باشد. البته تجهیزات رم ۱۵۰۰ بلککانتری تنها به بخشهای یادشده ختم نشده و شامل کیت لیفتینگ ۲ اینچی موپار، چرخهای ۲۰ اینچی، تایرهای ۳۷ اینچی، جلوپنجره موپار، چراغهای آفرود و پله کناری موپار نیز میشود. کابین رنگبندی سبز و دوختهای نارنجی دارد که به بخشهای کنسول مرکزی و دستگیرههای در اضافه نمایی جالب بخشیدهاند.
رم ۱۵۰۰ TRX گولدشات
همانطور که مشخص است این محصول بر پایه رم ۱۵۰۰ TRX مشهور توسعه یافته است. رم گولدشات بهصورت کلی یک نمایش جذاب از تمام بستههای جانبی رم محسوب میشود که شامل رمبار، میل ضدضربه جانبی موپار، چراغهای آفرود LED کانسپت و سراگزوزهای ۵ اینچی میشود. تایرهای ۳۷ اینچی این وانت غولآسا نیز میزبان رینگهای سیاهرنگ راینو هستند تا هیچ مانعی سد راه این رم نشود.
تم رنگی رم ۱۵۰۰ TRX گولدشات برخلاف نمونههای متداول شامل دو رنگ زرد و سیاه اشباعشده میگردد که با چرم سیاه و زرد و آلکانتارای فضای داخلی در هماهنگی کامل قرار دارد. نظر شما درباره این سه محصول جذاب از استلانتیس چیست؟ آیا افزودن کیتها و بستههای جانبی میتواند به افزایش فروش خودروهای چندمنظوره و آفرود کمک کند؟!
ali(chevynova)
۱۰ آبان ۱۴۰۱ماشالاه رم چه کرده واقعا
Alpha
۱۰ آبان ۱۴۰۱رنگ زرد مات!
چه جالب
amir1400
۱۰ آبان ۱۴۰۱خداکنه حداقل رم دیگه برقی نشه ، من خودم گفتم بارها مخالف برقی کردن خودرو ها نیستم ولی خداییش پیکاپ های فول سایز که برای آفرود استفاده میشن نباید دیگه برقی بشن
میلاد زد ام
۱۰ آبان ۱۴۰۱“””ولی خداییش پیکاپ های فول سایز که برای آفرود استفاده میشن نباید دیگه برقی بشن “””
تو هم که داری مثل یه نفر که واسه باسواد نشون دادن خودش اطلاعات ویکی پدیا رو کپی پیست میکنه اینجا حرف میزنی :)))
غیر از ویکی پدیا کی گفته پیکاپ تراک های برقی نمیتونن واسه مصارف آفرودی استفاده بشن ؟
یه دلیل بیار واسه این حرف که گفتی
amir1400
۱۰ آبان ۱۴۰۱هیچ پیکاپ برقی نمیتونه مثل هامر h1 یا رم trx تا عمق ۱/۲ متری آب بره حداکثر تا ۴۰ سانتی میرن ، از طرفی هم تو آفرود سنگین اگه رو صخره ها یا تو طبیعت شارژ تموم کنه میخوای کجا وایسی شارژش کنی ، اصن یکی از اصول آفرود اینه که وقتی میخوای طبیعت گردی بری باید چند گالن بنزین با خودت ببری و آیا تو میتونی چند گالن برق با خودت ببری 🤣🤣🤣 !!
میلاد زد ام
۱۰ آبان ۱۴۰۱منظورم از جمله اول تو نبودی
صرفا اون جمله که گفتی “” پیکاپ های آفرود نباید برقی بشن “”من رو یاد یه بنده خدا انداخت که ویکی پدیا رو اینجا کپی پیست میکنه در نتیجه فکر میکنه مثلا خیلی باسواده و بعد از هر کس و هر چیزی انتقاد میکنه ( یه چیز تو مایه های همون مسعود فراستی خودمون )
در مورد قضیه عمق آب که گفتی خب باهات موافقم . ولی مثلا هامر ev هم قابلیت خوبی در عبور از آب رودخانه ها داره . اگه توی یوتیوب بری تست آفرودش رو ببینی که چنل جنرال موتورز گذاشته بدون مشکل از مناطق با عمق آب متوسط عبور میکنه . البته که ” فعلا ” در این مورد به پای درونسوز ها نمیرسه . چون توی درونسوز ها مثل رنگلر 392 منیفولد هوای موتور و دینام و … جاشون عوض شده تا در عبور از رودخانه ها و حتی در عمق زیاد آسیب به موتور نرسه .اما فعلا نتونستن این کار رو با واحد درایو و پک باتری ماشین های الکتریکی کنن تا عمق زیاد آب بهشون آسیب نزنه ولی قطعا در یکی دو سال آینده حل میشه
در مورد قسمت دوم حرفت که واقعا خنده دار بود . مگه ماشین کنترلی اسباب بازی هست که یهو باتری ش تموم بشه ؟
هامر ev برد 530 کیلومتر داره که تازه از پرمصرف های الکتریکی هست . این مقدار قطعا توی آفرود کم میشه ولی نه اینکه توی اولین صخره بمونی روی زمین !
ثانیا خودروهای اولتیوم جنرال موتورز از معماری پیشرفته 800 ولت استفاده میکنن و واسه همین خیلی سریع میشه شارزشون کرد .
“”با حدود ۱۲ دقیقه شارژ با استفاده از شارژرهای ۳۵۰ کیلوواتی، ۱۶۰ کیلومتر به برد پکیج باطریهای ۲۰۰ کیلووات ساعتی هامر اضافه میشود “””
اگه با گذر زمان این شارژرها در سطح کشور ها زیاد بشه مشکلی آنچنانی از این بابت وجود نخواهد داشت .
هامر ev برد 530 کیلومتر داره که تازه از پرمصرف های الکتریکی هست . این مقدار قطعا توی آفرود کم میشه ولی نه اینکه توی اولین صخره بمونی روی زمین !
ثانیا خودروهای اولتیوم جنرال موتورز از معماری پیشرفته 800 ولت استفاده میکنن و واسه همین خیلی سریع میشه شارزشون کرد .
“”با حدود ۱۲ دقیقه شارژ با استفاده از شارژرهای ۳۵۰ کیلوواتی، ۱۶۰ کیلومتر به برد پکیج باطریهای ۲۰۰ کیلووات ساعتی هامر اضافه میشود “””
اگه با گذر زمان این شارژرها در سطح کشور ها زیاد بشه مشکلی آنچنانی وجود نخواهد داشت .
Taha Malek
۱۰ آبان ۱۴۰۱جیپه عجب چیزی شده
A.A.S
۱۰ آبان ۱۴۰۱واقعا خفن شده🔥
امیرحسین
۱۰ آبان ۱۴۰۱از رم لذت ببرید ولی از جیپ خیر چون برقیه
جناب ایکس
۱۰ آبان ۱۴۰۱“Oh sh** here we go again”
CJ~
«با صدای تو دماغی»
Hamilton1970
۱۰ آبان ۱۴۰۱#برای_حسرت_یه_ماشین_معمولی