جیپ

از این پس می‌توانید جلوپنجره خودروهای جیپ را اسکن کرده و همان مدل را آنلاین خریداری کنید

مجموعه جیپ در کانادا از یک ویژگی جدید به نام «جیپ کد» رونمایی کرده است که کاربران با استفاده از آن و ازطریق نرم‌افزار «اسنپ چت» می‌توانند جلوپنجره تمام مدل‌های این شرکت را مانند یک بارکد اسکن کنند. کاربران با این کار می‌توانند به اطلاعات کامل هر مدل و نحوه خرید آن آشنا شوند.

کاربران نرم‌افزار یادشده می‌توانند با بهره‌گیری این نرم‌افزار از فناوری واقعیت افزوده و یادگیری ماشین و ازطریق اسکن جلوپنجره ۷ قسمتی تمامی مدل‌های این خودروساز، درباره آن‌ها اطلاعات جامعی چون نوع خودرو، نسخه‌های مختلف آن، قیمت محلی و نحوه خرید آشنا شوند و درصورت تمایل، یک خودرو را نیز آنلاین سفارش دهند. معاون بخش فروش و تبلیغات جیپ کانادا، ویلیام لواسور، می‌گوید:

فیلتر جدید جیپ کد در اسنپ چت به علاقه‌مندان این شرکت اجازه می‌دهد تا تجربه‌ای انقلابی، جدید و مجازی از خرید جیپ داشته باشند، آن هم ازطریق گوشی هوشمندشان.

خرید خودروها به‌شکل مجازی روزبه‌روز درحال افزایش است. این راهی مناسب برای جذب خریداران بالقوه محسوب می‌شود تا نمایشگاه خودروی جیپ را تجربه کرده، از مدل‌های کنونی آگاه شده و از موجودی نمایندگی‌های محلی باخبر شوند.

این شرکت آمریکایی معتقد است که این روش علاوه بر جذابیتی که برای جوانان دارد، روند خرید خودرو را نیز آسان‌تر می‌کند و از رسیدن هر فرد به خودروی موردنظر خود در منطقه‌اش مطمئن می‌شود.

 

پیام توییتری جیپ کانادا درباره جیپ کد

جیپ از فناوری خود پس از رونمایی از مدل‌های کشیده واگونیر L و گرند واگونیر L رونمایی کرد. این دو نسخه جدید برای رقابت با کلاس شاسی‌بلندهای لوکس و مخوف، کادیلاک اسکالید ESV، و لینکلن ناویگیتور L توسعه یافته‌اند. هر دو نسخه حدود ۷ اینچ از حالت عادی بلندتر شده‌اند و اورهنگ (فاصله میان چرخ عقب تا بخش پایانی خودرو) بیشتری دارند.

جیپ گرند واگونیر l
جیپ‌های واگونیر L و گرند واگونیر L

این دو شاسی‌بلند جدید از موتورهای اختصاصی خود به نام «طوفان» (Hurricane) استفاده می‌کنند که درحقیقت یک واحد ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی است که توسط استلانتیس ساخته می‌شود. خروجی این موتور برای واگونیر L برابر ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۵ نیوتن متر گتشاور است؛ این ارقام برای نسخه گرند واگونیر L به ۵۱۰ اسب بخار و ۶۷۵ نیوتن متر می‌رسند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. کافر مقدس

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    تو ایران بین وانت ها و suv های چینی خیلی جلوپنجره جیپ میندازن

    کاپرا دیدم با جلوپنجره جیپ و لوگو جیپ احساس میکرد الان سوار روبیکان شده :)

    اکثر مشتری های جیپ رو ببینی کسایی هستن که یک عمر ماشین رو سوار میشن از جیپ های دهه 90 هنوزم در افرود که کلی ماشین تو فشاره دارن کار میکشن

    موافقم 16
    مخالفم 0
  2. AMIR / ARMI

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    میدونم جاش اینجا نیست ولی میخوام در مورد موتور Hurricane حرف بزنم و واسه اخرین بار جواب یکی دو نفر بدم
    داستان از زمان ادغام فیات و کرایسلر شروع میشه
    دو گروه که بازار متفاوتی داشتن با استراتژی های متفاوت و خودرو های متفاوت
    توسعه موتور های gme برای جایگزین کردنشون با موتور های فعلی شروع شد
    تیم توسعه از کشور های ایالات متحده ایتالیا برزیل و هند بود با سرپرستی باب لی و آلدو مارانگونی ( هماهنگ کننده نیرو و مدیر مهندسی نیرو از آمریکای لاتین ) باب لی از سال 1978 که برای کرایسلر کار میکرد و مهندسی موتور های پنتااستار و همی بود آلدو مارانگونی هم سر مهندس موتور های دیزلی و پروژه های جدید کرایسلر بود در
    کنار این تیم سیستم های هیبریدی هم توسعه پیدا میکرد
    الان موتور های چهار سیلندر جیپ و الفا همین موتور ها هستن که قوی ترین نسخه ها هم روی جیپ ها سوار هستن کنار سیستم های هیبرید و عملا هیچ ربطی به ادغام با پژو ندارن سهم فروش زیر برند های اروپایی فیات کرایسلر از این موتور ها خیلی ناچیز هستش
    از اول هم در نقشه راهبردی فیات کرایسلر سهم زیادی براشون تصور نمیشد
    ولی همون زمان کنار این موتور ها حرف هایی از جایگزینی موتور های همی با موتور جدید شش سیلندر خطی بود
    که برای بازار امریکا و برای پیکاپ ها و نسخه های پرفورمنس جیپ داج توسعه پیدا بکنه
    این موتور 3 لیتری 6 سیلندر جدید که با قوانین الایندگی اروپا سازگاری هم نداره نمیتونه روی یه خودرو بدون فیلتر ذرات کربن نصب بشه
    برای همینه که مازراتی و الفا موتور شش سیلندر V شکل برای خودشون دارن
    این موتور که 90 درصد گشتاور خودش تو دور 2135 اشتباه نکنم میده به درد هیچ ماشین از برند های الفا و مازراتی نمیخوره مگر تغیرات اساسی بخوان بدن بهش که باز
    این موتور تو کارخونه سالتیلو توی مکزیک توی تاسیسات کرایسلر و جایی که الان موتور های همی و شش سیلندر V شکل جیپ ساخته میشن قرار ساخته بشه و سالانه 250 هزار نسخه از این موتور تحویل بده
    الان میخوام بدونم اقای کپی پیست فیات الفا مازاتی میخوان این موتور که اساسا برای پیکاپ و ماسل کار ستاپ شده رو چیکار بکنن
    که بخوان توسعش بدن

    موافقم 14
    مخالفم 2
    1. sam

      ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1149 ديدگاه)

      لینک منبع حرفات و میدی مهندس
      منم بلدم داستان سرایی کنم

      موافقم 3
      مخالفم 7
      1. مردیم از خوشی

        ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (1391 ديدگاه)

        شما شعر بگو عزیزم تو این کار ماهر تری

        موافقم 3
        مخالفم 2
      2. AMIR / ARMI

        ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (1286 ديدگاه)

        motales.com/engines/GME2T.php

        موافقم 6
        مخالفم 1
  3. ارین صاحب جمعی

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1080 ديدگاه)

    چه با حال فقط مگه تو خود سایت جیپ بزنیم نمیاره من خودم چندین بار تو سایت جیپ شخصی سازی کردم .

    موافقم 4
    مخالفم 0
  4. Jdm باز

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    امکاناتی که اونا به مشتری هاشون میدن: اسکن حلوپنجره برای اطلاع از مدل و خرید انلاین به راحتی
    VS
    امکاناتی که ویرانخودرو به مشتریاش میده: زه بغل

    موافقم 2
    مخالفم 0
  5. شاعر

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (235 ديدگاه)

    واگنیر کشیده اگه پیکاپ شه چقدر جذاب میشه
    دوستان یه نگاهی به عکس واگنیر بندازین واقعا پیکاپش جذاب میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا