تعطیلیهای سراسری که به واسطه همهگیری کرونا به وجود آمده بود، باعث شد محبوبیت دوچرخهسواری بهسرعت افزایش یابد. ورود جیپ E-Bike به بازار در آن زمان کاملاً بهموقع بود. این دوچرخه توسط شرکت سازنده دوچرخههای برقی QuietKat ساخته شده است. QuietKat توانسته به طور کامل مجوز ساخت دوچرخه برقی جیپ را دریافت کند.
موتور ۱۰۰۰ واتی، لاستیکهایی با فاق ۱۲.۵ سانتیمتری و شاسی درشت و عضلانی، این دوچرخه را بیشتر شبیه یک خودروی دوچرخ ترسناک میکند. اولین کاری که بعد از رسیدن به خانه انجام دادم، باز کردن جعبه و مونتاژ قطعات دوچرخه بود. البته این کار آسانتر از آنچه به نظر میرسید بود. وزن ۳۲ کیلوگرمی این دوچرخه باعث میشود برای بلند کردن آن نیاز به همکاری دو نفره داشته باشید. البته اگر کمردرد برایتان مهم نیست میتوانید تنهایی هم این کار را انجام دهید. به لطف ویدئوهای آموزشی مونتاژ قطعات، در سایت رسمی QuietKat، مراحل E-Bike بیشتر از ۴۵ دقیقه طول نکشید. (البته برای انجام این کار نیاز به کمی عرق ریختن و سوزاندن چربی دارید!)
بعد از سه ساعت صبر کردن جهت شارژ شدن کامل باتریها مشغول به رانندگی با این دوچرخه در مسیرهای اطراف خانهام شدم. به لطف موتور ۱۰۰۰ واتی این دوچرخه تقریباً میتوانستم در مسیرهای اطراف خانهام پرواز کنم. E-Bike QuietKat در جلو یک دنده و در عقب ۹ دنده داشت که به نرمی تعویض میشدند. تعلیق جلو بادی این دوچرخه بهراحتی تا ۱۵۰ میلیمتر حرکت میکرد. کمکفنر عقب E-Bike از نوع RockShox Monarch RL بود که قابلیت قفل شدن (برای پیمودن مسیرهای شیبدار) داشت.
E-Bike QuietKat در ده حالت رانندگی(۵ حالت اکو و پنج حالت اسپرت) قابل تنظیم است. تقریباً در تمام مدتی که با این دوچرخه رانندگی میکردم، آن را در حالت اسپرت قرار داده بودم؛ چون همه میدانیم که سرعت بیشتر برابر است با سرگرمی و هیجان بیشتر! اما اگر بخواهید؛ مانند من بیشتر از حالت اسپرت استفاده کنید بهتر است پکیج باتری اضافه را سفارش دهید؛ شاید پرداخت ۸۰۰ دلار بیشتر کمی سخت باشد؛ اما اگر در طول روز مدت زیادی از دوچرخه استفاده میکنید ارزشش دارد.
برای نگهداشتن این دوچرخه ۳۲ کیلوگرمی نیاز به ترمزهای بسیار قوی دارید. مانند قسمتهای دیگر در این بخش هم QuietKat سنگ تمام گذاشته و ترمزهای دیسکی هیدرولیکی چهارپیستونه Tektro 730 را بر روی این دوچرخه قرار داده. برای آزمایش این ترمزها به بالای تپهای که آخرین بار با دوچرخه جادهای ۱۰ کیلوگرمیام رفته بودم، رفتم. لاستیکهای چاق و بزرگ E-Bike QuietKat باعث شد نتوانم رکورد سرعت ۸۰ کیلومتری خود را بشکنم؛ اما بهجرئت میتوانم بگویم در هیچ دوچرخهای چنین ترمزهایی ندیده بودم.
قیمت پایه ۷۵۰۰ دلاری این دوچرخه کمی زیاد به نظر میرسد. در واقع Jeep E-Bike گرانترین دوچرخه برقی محسوب میشود. یکی دیگر از مشکلاتی که بر سر راه خرید این دوچرخه وجود دارد، قوانین عبور و مرور آن در پارکها و پیادهرو هاست. اگر بخواهم به طور خلاصه توضیح بدهم باید بگویم قوانین جدید ایالات متحده اجازه نمیدهد با هر دوچرخهای که دوست دارید از پارکها، جنگلها و… عبور کنید. بعد از تحقیقات بسیار متوجه شدم هر وسیلهٔ دوچرخی که بیش از ۷۵۰ وات قدرت و ۳۲ کیلومتر بر ساعت سرعت داشته باشد، دیگر دوچرخه الکتریکی محسوب نمیشود و در رده اسکوترهای برقی قرار میگیرد و این موضوع باعث میشود بیشتر بتوانید در مسیرهای آسفالته حرکت کنید.
در کل Jeep E-Bike دوچرخهای باورنکردنی است؛ اما قطعاً برای کسانی که استفادههای معمولی مانند طی کردن مسیر محل کار تا خانهشان دارند، مناسب نیست، زیرا این دوچرخه برای ماهیگیری در طبیعت، کمپینگ، کاوش و… ساخته شده و مناسب یک فرد عادی نیست. البته برد ۷۰ کیلومتری آن چندان قابل قبول نیست.
Amiro
۱۷ بهمن ۱۴۰۱خیلی هم عالی 🙂
انرژی پاکی که برای تولیدش سوخت فسیلی سوخته میشه
لقمه رو دور سر چرخوندنه
به هر حال برق است دیگر
Hami
۱۷ بهمن ۱۴۰۱تکنولوژی هایی ک این دوچرخه داره از وسایل متحرک ۴ چرخ ما ( بلانسبت ماشین ) بیشتر و با کیفیت تره .
تصویب طرح صیانت نیز مبارک صاحبش باد .
Lupiiiin
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲پسر خوب ،البته من طرفدار اروپا و امریکا نیستم،ولی جهت اطلاعت حقوق سالانه یک رفتگر در غرب فقیر، حدود یک الی یک میلیارد و خورده ای هستش…خودت دیگه بشین حساب کن…
RAM - 512
۱۷ بهمن ۱۴۰۱قیمت پایه ۷۵۰۰ دلار + پکیج باتری ۸۰۰ دلار = ۸۳۰۰ دلار
با دلار ۴۵ تومن میشه ۳۷۳ میلیون تومان .
اونا این پول رو به دوچرخه میدن بیچاره ها . درحالیکه ما اینجا این پول سوار ماشین میشیم .
پس نتیجه میگیریم ما اقتصادمون قوی تره .
( منطق همون دوستی ک میگفت اروپا فقیره چون میوه رو دونه ای میخرن . )
❤BMW❤
۱۷ بهمن ۱۴۰۱عالی