جیپ

بازتولید جیپ گلادیاتور 1966 با پیشرانه همی در امریکا؛ سیمرغ 8 سیلندر 707 اسب بخار!

جیپ سیمرغ یکی از خودروهای خاطره‌انگیز برای ما محسوب می‌شود و اخیراً یک نمونه بازتولیدی از آن با پیشرانه ۸ سیلندر هِمی که ۷۰۷ اسب بخار قدرت دارد نظرها را به خود جلب کرده است.

بازسازی و احیای خودروهای قدیمی و کلاسیک طرفداران فراوانی پیدا کرده است و به نظر می‌رسد این رویه همچنان ادامه خواهد داشت. شرکت Vigilante 4×۴ که متخصص تیونینگ محصولات جیپ است از پروژه جدید خود بر پایه جیپ سیمرغ (گلادیاتور) کلاسیک رونمایی کرده است. محصول موردبحث جذابیت‌های فوق‌العاده زیادی دارد و از نظر پرفورمنس نیز حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

وانتی که مشاهده می‌کنید جیپ سیمرغ یا گلادیاتور دو درب ۱۹۶۶ است که از رنگ آبی با کابینی کرمی و سفید سود می‌برد و پوشش چرم و آلکانترای داخل آن جذابیت‌ها را دوچندان کرده است. بهترین بخش کار این است که طرح کلاسیک بدنه و کابین تغییری نکرده و همه نشان‌ها، لوگوها و عناصر مخصوص جیپ با همان استایل کلاسیک دیده می‌شوند. البته مهم‌ترین موضوع درباره خودروی یاد شده به قلب تپنده آن مربوط می‌شود.

شرکت Vigilante 4×۴ چندین پیشرانه را برای سیمرغ یا گلادیاتور ارائه می‌کند که بهترین آن‌ها پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار هِمی با ۷۰۷ اسب بخار قدرت است. البته می‌توان پیشرانه ۶.۴ لیتری SRT-8 هِمی با خروجی ۴۸۵ اسب بخار را نیز سفارش داد. قدرت عظیم پیشرانه نیز از طریق گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۴ سرعته اتوماتیک راهی تمامی چرخ ها می‌شود. کمپانی یاد شده اشاره‌ای به عملکرد فنی خودرو نداشته اما می‌گوید سیستم تعلیق مدرن چهار اتصالی با فنرهای ایباخ و دامپرهای فاکس ۲.۰ باعث بهبود هندلینگ و سواری کلی سیمرغ می‌شوند. نیروی توقف را نیز کالیپرهای ترمز ۶ پیستونه پنهان شده در پشت رینگ‌های ۱۷ اینچی تأمین می‌کنند. کل فرایند تولید جیپ سیمرغ ۱۹۶۶ با اسکن سه‌بعدی بدنه شروع می‌شود سپس اجزای بدنه خودروی اصلی به‌طور کامل باز می‌شود و پس از آن فرایند اصلی بازسازی و ارتقا کلید می‌خورد. Vigilante 4×۴ اظهار می‌دارد قیمت پایه خودروی یاد شده از ۲۹۵ هزار دلار شروع می‌شود اما قیمت نهایی بسته به سفارش‌های مشتریان و تجهیزات مدنظر آن‌ها افزایش خواهد یافت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. کافر مقدس

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1627 ديدگاه)

    یه جور گفت جیپ سیمرغ انگار عوامل داخلی بازسازی ش کردن .کجای دنیا مخصوصا اون کسی که بازسازی کرده میگه جیپ سیمرغ :d

    https://www.motor1.com/news/662318/jeep-gladiator-restomod-hemi-engine/

    موافقم 15
    مخالفم 15
  2. OM.01

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (571 ديدگاه)

    یه نصیحت دوستانه از سمت من به شما.
    به هیچ عنوان وارد دنیای classic restomod نشید. اصلا تو یوتویب اینستاگرام تیک تاک و… دنبالش نکنید و نرید سمتش(کانال ها و پیج های زیادی هست)بچسبید به همین خودروها امروزی.حالا چرا؟چون در این دنیا اگه تخصصی دنبال کنید و مراحل بازسازی محصول نهایی رو ببینید و از اون ور کلیپ های کوتاهشون هم ببینید به طور اتوماتیک از خودروهای فابریک امروزی خوشتون نمیاد و عاشق این سبک خودروها میشید.
    https://www.motortrend.com/uploads/sites/21/2015/12/1937-ford-sedan-COENEN-002-HR1.jpg?fit=around%7C875:492
    https://assets.primecreative.com.au/s3/cougar-assets/momo-media/18934214/paul-kelly-custom-car-2.jpg
    https://assets.primecreative.com.au/s3/cougar-assets/momo-media/18934221/paul-kelly-custom-car.jpg
    هر 3 خودرویی که مشاهده میکنید واقعی هستن و تنها نیم درصد از این دنیای بزرگ(بازسازی) هستن و همه شون مالک دارن و همه شون پلاک میشن و قابلیت تردد و استفاده شهری رو دارن(آمریکا) تنها شرط مالکیتشون هم داشتن جیب پر پول و منطق و دلیلی که شما را راضی بکنه که پول 911 توربو بدید و صاحب چنین خودروهایی بشید.

    این جیپ گلادیاتور رستوماد که پدال مطلب گذاشته هم اینطوری هست. باید بگم قیمتش رو فاکتور بگیریم بی نظیر هست. تجربه ای که بهتون میده رو تو هیچ خودروی امروزی پیدا نمیکنید و طرفدارا خریدارای خاص خودشو داره. تنها بحث،بحث پوله…

    موافقم 38
    مخالفم 8
    1. زیزیگولو

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (6010 ديدگاه)

      👍👍👍

      موافقم 10
      مخالفم 1
    2. رها

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (97 ديدگاه)

      متاسفانه دیر نصیحت کردی وقتی تو youtube میری و سری میزنی به texas metal . دیگه نمیتونی دل نبندی .بازسازی از نوع آمریکایی و ایالت تگزاس . نمیدونم چرا اینقدر فرق هست بین زندگی اونور دنیا و اینور دنیا .

      موافقم 16
      مخالفم 1
  3. R/T

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (958 ديدگاه)

    عالی هست

  4. زیزیگولو

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (6010 ديدگاه)

    مطمئناً اینم مثل بازتولید برانکو موفق میشه و بازار فروش خوبی خواهد داشت

    موافقم 12
    مخالفم 3
  5. Mf1

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (242 ديدگاه)

    چرا تو ایران اسمش گذاشتن سیمرغ؟؟؟؟کسی اطلاع داره

  6. محسن

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    چون در اون زمان دوران اوج پرورش مرغ ، اونم از نوع تخمیش بوده و چون رانندگان ایرانی آوازه زیادی دارن کمپانی مربوطه این اسم رو گذاشت تا با هر بار تصادف یک مرغ ازش کم بشه الان من خودم یکیش رو دارم که فقط هفت مرغ از سیمرغ باقی مونده و به سیمرغ شاهنامه و کمپانی AMC هم هیچ ارتباط خاصی نداره

  7. علی رضا

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خودت فهمیدی چی میگی؟؟!!!!
    از این ور میگی وارد دنیای کلاسیک نشید از اینور میگی حرف نداره جیپ گلادیتور
    هر سه خودرو؟؟!!!!!!! کدام سه خودرو صحبت درباره ۱خودرو اونهم جیپ گلادیاتوره
    مراحل بازسازی محصول نهایی یعنی چی؟؟!!!!!
    از اونور میگی تو اینستا و یوتیوب و تیک تاک و….. دنبالش نکنین از اونور آدرس صفحه فلان و فلان رو گذاشتی؟؟؟!!!!!!🤔🤔🤔🤔🤔
    آها اونجایی که تو میگی نتمون رو خرج کنیم درسته
    البته موتور ترند یکی از معتبرترین و معروفترین مجلات ماشین دنیا می باشد

    موافقم 2
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا