جیپکیا

آیا نسخه آفرود کیا تلوراید X-Pro حریف جیپ گرند چروکی L می‌شود؟

برای محک زدن نسخهٔ آفرودی جدید X-Pro کیا تلوراید آن را در برابر گرند چروکی L به‌عنوان معیار این کلاس در خارج جاده قرار داده‌ایم.

میدانیم که آمریکایی‌ها عطش پایان‌ناپذیری برای شاسی‌بلندهای سه ردیفه دارند و درواقع می‌توان این خودروها را سدان‌های میان سایز قرن حاضر دانست؛ اما اگر کسی بخواهد از آسفالت خارج شود، کراس‌اوورهایی که بر اساس پلت‌فرم خودروهای سواری ساخته شده‌اند چگونه عمل خواهند کرد؟ برندهای مختلف تلاش کرده‌اند به این نیاز پاسخ دهند و جدیدترین نمونهٔ آن نسخهٔ X-Pro از کیا تلوراید است. برای محک زدن ارتقاءهای آفرودی این کراس‌اوور کره‌ای، آن را در برابر جیپ گرند چروکی L اوورلند قرار داده‌ایم. بله کیا در برابر جیپ!

روی کاغذ این دو خودرو در بسیاری از مؤلفه‌ها مثل قدرت، گشتاور و وزن بسیار به هم نزدیک هستند اما در دیگر موارد مثل اندازه و قیمت کمی فاصله وجود دارد. البته خانوادهٔ گرند چروکی L آن‌قدر تنوع دارد که به‌راحتی می‌توان در آن نسخه‌ای با قیمت مشابه تلوراید پیدا کرد؛ بنابراین، شباهت‌ها بین این دو خودرو بیشتر از تفاوت‌ها است و میراث آفرود جیپ معیاری عالی برای محک زدن آرزوهای نسخهٔ جدید X-Pro کیا در خارج از جاده خواهد بود. این نسخهٔ از تلوراید ۱۰ میلی‌متر فاصلهٔ بیشتری از زمین دارد و رینگ‌های ۱۸ اینچی آن با لاستیک‌های خارج جاده‌ای کانتیننتال پوشیده شده‌اند؛ بنابراین، کدام‌یک از این دو شاسی‌بلند سه ردیفه در آفرود بهتر است و درعین‌حال هنوز هم ظرافت و کارایی مناسبی را در رانندگی‌های شهری فراهم می‌کند؟

طراحی

زمانی که کیا تلوراید برای اولین بار در سال ۲۰۲۰ معرفی شد، طراحی زیبایی داشت اما ازآنجایی‌که خودروسازان حس می‌کنند مجبورند هر از چند گاهی دستی به سر و روی محصولات خود بکشند، کیا برای مدل ۲۰۲۳ اقدام به فیس‌لیفت تلوراید کرد اما این کار نتیجهٔ عکس داده است زیرا گرافیک جدید چراغ‌های جلو زیبایی قبل را ندارد و ورودی‌های روی سپر هم مثل وصله‌ای ناجور به نظر می‌رسد. از سوی دیگر، گرند چروکی L خودروی خوش استایلی است و از جلو تا عقب طراحی کلاسیک و شاید کمی محافظه‌کارانه دارد. همچنین تایرهای جیپ اندازهٔ مناسبی دارند درحالی‌که کفش‌های کیا کوچک‌تر هستند؛ بنابراین، برندهٔ این قسمت جیپ است.

قیمت گرند چروکی ما حدود ۸ هزار دلار گران‌تر از تلوراید است زیرا برای آزمایش تیپ ارزان‌تری از اوورلند در دسترس نبود. بااین‌حال، وقتی داخل هردو خودرو بنشینید به‌سرعت خواهید فهمید که کابین جیپ به‌اندازهٔ همان ۸ هزار دلار بهتر از تلوراید است. در اینجا همهٔ متریال بهتر هستند و حس خودرویی لوکس‌تر را به انسان می‌دهند. البته کابین کیا هم خوب است ولی شباهت زیادی به مدل‌های کوچک‌تر و ارزان‌تر سورنتو و سلتوس دارد. به همین دلیل، ترجیح می‌دهیم وقت خود را در کابین جیپ بگذرانیم مگر وقتی صحبت از صندلی‌های ردیف دوم باشد که کیا با صندلی‌های پهن‌تر و راحت‌تر برنده می‌شود. صندلی‌های ردیف سوم اما در هردو خودرو به یک اندازه بی‌فایده هستند.

روی جاده

اعداد روی کاغذ شباهت‌های این دو شاسی‌بلند را نشان می‌دهند. هردو خودرو از پیشرانه‌های V6 تنفس طبیعی استفاده می‌کنند که در جیپ ۳.۶ لیتری و در کیا ۳.۸ لیتری است و خروجی تقریباً یکسانی دارد. موتور جیپ ۲۹۳ اسب بخار قدرت و ۳۵۲ نیوتن متر گشتاور و موتور کیا ۲۹۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. هردو خودرو به گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک تمام‌وقت مجهز هستند اما جیپ از گیربکس کمکی ضریب سنگین، تنظیمات آفرود جدی‌تر و فنرهای بادی قابل تنظیم بهره می‌برد درحالی‌که کیا از فنرهای فولادی ثابت استفاده می‌کند. علاوه بر این، گرند چروکی ۲۰ سانتی‌متر طول بیشتر و ۲۸ کیلوگرم وزن کمتری دارد.

علیرغم تفاوت‌های جزئی در وزن و قدرت، ضریب دنده‌های کوتاه‌تر به کیا کمک کرد گرند چروکی را در خط مستقیم مغلوب کند. جیپ برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به ۷.۷ ثانیه زمان نیاز داشت درحالی‌که تلوراید این کار را ظرف تنها ۷ ثانیه انجام داد. همچنین کراس‌اوور کره‌ای‌ها در ترمز گیری و توقف هم عملکرد بهتری دارد اما وقتی نوبت به پیچیدن می‌رسد، برتری‌های کیا رنگ می‌بازند زیرا در آزمایش ما گرند چروکی شتاب جانبی بهتری را ثبت کرد و پیست Figure-8 را هم ۰.۲ ثانیه سریع‌تر پیمود.

در بزرگراه‌های لس‌آنجلس هم به‌سرعت مشخص می‌شود که جیپ خودروی بهتری است زیرا کیا حس راحتی و پالایش کلی گرند چروکی را ندارد. این خودرو روی دست‌اندازها لرزش بیشتری دارد و حس سنگینی و وقار جیپ در آن دیده نمی‌شود. علاوه بر این، شاسی‌بلند آمریکایی‌ها خودروی ساکت‌تری هم هست؛ اما در بزرگراه شتاب جیپ ناامیدکننده خواهد بود و صدای جذابی هم ندارد. البته برای تیپ اوورلند می‌توان با ۴ هزار دلار پیشرانهٔ قوی‌تر ۵.۷ لیتری V8 همی را سفارش داد که همه‌چیز را بهتر می‌کند.

آفرود

این قسمت رقابت را می‌توان در یک جمله خلاصه کرد: گرند چروکی L بهتر است و تمام. هرچند تلوراید X-Pro توانست از یک تپهٔ صخره‌ای پوشیده از گل‌ولای بالا برود اما برای انجام این کار باید دور می‌گرفت و در قسمت کم شیب‌تر تپه به سرعت کافی می‌رسید زیرا قوای محرکهٔ آن برای آفرود ساخته نشده است. به همین دلیل، در قسمتی از مسیر کیا متوقف شد و فشردت پدال گاز برای دستیابی به گشتاور بیشتر بوی سوختگی را از کوپلینگ مرکزی سامانهٔ چهارچرخ محرک بلند کرد. از سوی دیگر، جیپ به‌آرامی و کاملاً حرفه‌ای از تپه بالا رفت و این نشان از آفرودری دارد که به‌خوبی مهندسی شده است.

ما رنجروورها، G کلاس‌ها و لکسس‌های LX را دیده‌ایم که با لاستیک‌های چهارفصل کارهای شگفت‌انگیزی انجام می‌دهند و گرند چروکی هم دقیقاً همین‌طور بود با این تفاوت که لاستیک‌های آن در آفرود حتی از نمونه‌های چهارفصل هم بدتر هستند؛ بنابراین، تعویض لاستیک‌های گرند چروکی ضروری خواهد بود و این در حالی است که تنها ارتقاء مهم تلوراید X-Pro برای آفرود غیر از افزایش ارتفاع تعلیق تجهیز به لاستیک‌های کانتیننتال مناسب برای آفرود است؛ اما این لاستیک‌ها هرگز توانایی‌های آفرود تلوراید را افزایش نداده‌اند؛ بنابراین کسانی که خواهان یک شاسی‌بلند میان سایز سه ردیفه هستند و زیاد از جاده خارج می‌شوند باید کاملاً قید تلوراید X-Pro را زده و سراغ گرند چروکی L بروند.

نتیجه

این مقایسه برای سنجش توانایی‌های نسخهٔ آفرودی جدید کراس‌اوور سه ردیفهٔ محبوب ما در برابر رهبر آفرود این کلاس در نظر گرفته شده بود و نهایتاً پیروزی گرند چروکی را به همراه داشت. البته این تصمیم آسانی نبود ولی ارتقاءهای نسخهٔ X-Pro کیا نتوانسته‌اند تلوراید در خارج از آسفالت به رقیب آمریکایی نزدیک کنند. مطمئناً لاستیک‌های جدید، روکش‌های پلاستیکی بدنه و افزایش ارتفاع تعلیق ظاهر تلوراید را آفرودی جلوه می‌دهند اما کراس‌اوور کیا هرگز توان رقابت با سیستم تعلیق بادی جیپ، گیربکس کمکی ضریب سنگین و سابقهٔ فوق‌العادهٔ جیپ در بی‌راهه نوردی را ندارد. علاوه بر این، گرند چروکی L احساس لوکس‌تری هم نسبت به تلوراید دارد و باید هم این‌طور باشد زیرا چندین هزار دلار گران‌تر است اما حتی تیپ‌های ارزان‌تر این خودرو هم حس لوکسی دارند.

مقام دوم: کیا تلوراید X-Pro

نقاط قوت: صندلی‌های ردیف دوم جادار، رانندگی جذاب، قیمت ارزان‌تر

نقاط ضعف: کاهش زیبایی ظاهری، کابین نه‌چندان چشمگیر، یک آفرودر تقلبی

چکیده: تلوراید پس از فیس‌لیفت همچنان شاسی‌بلندی عالی است اما نسخهٔ X-Pro فقط جنبهٔ نمایشی دارد

مقام اول: جیپ گرند چروکی L اوورلند

نقاط قوت: احساس لوکس، کیفیت سواری فوق‌العاده، یک آفرودر واقعی

نقاط ضعف: قیمت گران، پیشرانهٔ قدیمی، لاستیک‌های بشدت نامناسب

چکیده: گرند چروکی L مثل یک کوهنورد توانمند با دمپایی است ولی بااین‌حال در این رقابت خودروی بهتری است

مشخصات فنی

جیپ گرند چروکی L

کیا تلوراید X-Pro

پیشرانه ۳.۶ لیتری V6 ۳.۸ لیتری V6
قدرت ۲۹۳ اسب بخار ۲۹۱ اسب بخار
گشتاور ۳۵۲ نیوتن متر ۳۵۵ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
فاصلهٔ محوری ۳,۰۹۱ میلی‌متر ۲,۹۰۰ میلی‌متر
طول ۵,۲۰۴ میلی‌متر ۵,۰۰۱ میلی‌متر
عرض ۱,۹۶۸ میلی‌متر ۱,۹۸۹ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۸۷۷ میلی‌متر ۱,۷۹۱ میلی‌متر
فاصله از زمین ۲۷۷ میلی‌متر ۲۱۳ میلی‌متر
دایرهٔ چرخش ۱۲.۰ متر ۱۱.۸ متر
وزن خالص ۲۲۵۲ کیلوگرم ۲۲۸۰ کیلوگرم
ظرفیت یدک کشی ۲۸۰۰ کیلوگرم ۲۵۰۰ کیلوگرم
حجم صندوق بار ۴۸۷ لیتر ۵۹۵ لیتر
ظرفیت سرنشین ۶ نفر ۷ نفر
شتاب صفر تا ۹۶ ۷.۷ ثانیه ۷.۰ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۵.۹ ثانیه ۱۵.۲ ثانیه
توقف از ۹۶ ۴۰.۲ متر ۳۷.۵ متر
شتاب جانبی ۰.۸۲ جی ۰.۷۹ جی
تایم پیست Figure 8 ۲۷.۳ ثانیه ۲۷.۵ ثانیه
ظرفیت باک ۸۷ لیتر ۷۱ لیتر
مصرف سوخت ۱۱.۲ لیتر ترکیبی ۱۱.۲ لیتر ترکیبی
قیمت پایه ۶۲,۹۹۰ دلار ۵۴,۳۵۰ دلار
قیمت تست‌شده ۶۳,۴۸۵ دلار ۵۵,۳۶۵ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۸ رای
منبع
MotorTrend

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. (Ali(chevynova

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (7385 ديدگاه)

    گرند چروکی ثابت شده هست در این سگمنت بسیار رقابتی

    موافقم 69
    مخالفم 9
    1. Python

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      کیا تلوراید قیمت کمتری داره این تنها نقطه مثبتشه

      موافقم 25
      مخالفم 5
  2. Amir

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (38 ديدگاه)

    جیپ از همه نظر به جز شتاب واقعا سرتر بود

    موافقم 43
    مخالفم 3
  3. Mostafa

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (131 ديدگاه)

    یه چیزی که توی مطلب رانگلر جدید گفته نشده بود و جز چیز های جدید بود
    اکسل تمام شناور عقب بود که خیلی جالب بود توانایی کشیدن خودرو رو خیلی زیاد کرده بود
    و این نوع اکسل ها خیلی بادوام هستن و معمولا روی پیکاپ های هوی دیوتی استفاده میشن
    و اینکه وینچ 6 هزار پوندی که کارخونه برای روبیکان در نظر گرفته که خیلی کاربردیش میکنه
    حیف واقعا از معرفی رانگلر نه فیلمی اپلود کردید نه مطلب کاملی ترجمه کردید

    موافقم 24
    مخالفم 2
  4. new reventon

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (453 ديدگاه)

    اونایی که به تلوراید گیر میدن باید تبعیدشون کنی ایران تا بفهمن مردم ایران برای یه گرافیک شخمی چراغ 207 حاضرن چه مبلغی رو پرداخت کنن

    موافقم 43
    مخالفم 4
  5. M

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (204 ديدگاه)

    ی بخش هایی از مقاله رو اصلا پوشش ندادید
    یک بخش در جاده های پر پیچ خم بوده که گفته بودند تجربه رانندگی کیا بهتر بود
    اما تو خلاصه اومدبن fun to drive رو برگردان فارسی کردید!!

    موافقم 14
    مخالفم 19
  6. Tesla

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    هر دو عالی هستن ، ولی باید توجه داشت هیچکدومشون برای آفرود سنگین ساخته نشدن ، حداکثر بتونن از یه تپه با شیب نه چندان زیاد برن بالا یا تا ۶۰ سانتی متر تو آب فرو برن همین ، نباید بیش تر از این ازشون توقع داشت ، از نظر کیفیت ساخت ، دقت مونتاژ ، تنوع آپشن های لوکس و اعتبار برند ، قطعا جیپ از کیا بالاتره و این بر کسی پوشیده نیست به خاطر همین از نظر من هم جیپ باید برنده این رقابت میشد ( هر چند که اصلا رقیب دست و پا بسته ای نداشت ، تلوراید از وقتی به بازار آمریکا اومده تونسته فروش خیلی خوبی رو کسب کنه )

    موافقم 26
    مخالفم 6
    1. GTR

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      برا آفرود سنگین طراحی نشدن ؟
      مگه توقع داری کسی با شاسی بلند سه ردیفه بره آفرود سنگین ؟
      قرار هم نبوده اینا برا آفرود سنگین باشن .

      موافقم 29
      مخالفم 2
  7. ARMAN سابق

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (491 ديدگاه)

    آقا تلوراید اسمش روشه کراس اور
    کراس اور هیچ وقت نمی تونه با یه اس‌یووی رقابت کنه حالا می خواد ظاهرش کاملا مثله یه اس‌یووی باشه
    الان یه اس‌یووی واقعی کره ای رو مثله موهاوی که شاسی مستقل داشت رو با یه کراس اور آمریکایی مثله جیپ چروکی های جدید مقایسه می شد قطعا تو آفرود موهاوی بهتر عمل می کرد.
    اینو گفتم که بدونین تعصب برندی ندارم.

    موافقم 13
    مخالفم 30
    1. علی

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (271 ديدگاه)

      جیپ چروکی های جدید چیه خب اینم خودش جیپ چروکی جدیدترین مدل بود با اختلاف بهتر از تلوراید بود موهاوی یه سگمنت پایین تر از تلوراید هست و توی امریکا اصلا موهاوی نیست چون میدونه برابر رقبا حرفی نداره خداییش شما با ۴۰ هزار دلار موهاوی میخری یا فورد اورست

      موافقم 17
      مخالفم 2
      1. phonix

        ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (1878 ديدگاه)

        سلام دوست کره ای فنی که اومدی و میخوای بگی لندکروزم تو امریکا نیست نمیتونه رقابت کنه ، باید خدمتت بگم دقیقا درست فکر میکنی لندکروز در بازار رقابتی امریکا نیاز هارو بر طرف نمیکنه پس بجاش نسخه لکسوس اون رو داخل امریکا میفروشن که بتونه رقابت کنه

        موافقم 6
        مخالفم 1
  8. sina

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2663 ديدگاه)

    عجب سوال خنده داری :)

    موافقم 19
    مخالفم 3
  9. RTX

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دیروز مقاله ای منتشر شد که راجع به اصالت و سابقه ی یک برند صحبتای جالبی میکرد .
    این مقاله دقیقا همینو نشون میده . جیپ با این همه سابقه و اصالت بهتر از کیا میتونه ماشین رو برا آفرود مجهز کنه هر چند کیا بخاد با قیمت کمتر و تبلیغات بیشتر برا خودش امتیاز بخره .
    اما وقتی صحبت از امتحان خودرو ها میاد جیپ با قاطعیت برنده میشه .
    قشنگ ترین جای متن اونجا بود که فقط ۴ هزار تا بیشتر بده و جیپ رو به ۵.۷ لیتری v8 همی مجهز کن .
    نتیجه مهم اینه که شاید ۲ خودرو رو کاغذ شبیه هم باشن اما تو دنیای واقعیت همه چی لزوما به یک شکل نخواهد بود .

    موافقم 27
    مخالفم 1
  10. Ehsan

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (627 ديدگاه)

    بنظرم مقایسه بی معنی بود،جیپ از سلطاین و سنگ محک های آفروده نیازی به این نبود مشخصه بود نتیجه که کدوم توی افرود بهتره
    ولی همین موتور ترند پارسال گرند چروکی ال و هایلندر و تلوراید رو مقابسه کرد که به ترتیب تلوراید،هایلندر،جیپ رتبه ها رو از اول تا سوم کسب کردن

    موافقم 11
    مخالفم 6
    1. علی

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (271 ديدگاه)

      از چه لحاظ مقایسه کرد جیپ حتی سواری نرم و بهتر و موتور قوی تر از رقبا داره چطوری باخت بهشون ؟

      موافقم 11
      مخالفم 2
      1. Ehsan

        ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (627 ديدگاه)

        تیپ های اصلیشون مقابسه شد، قطعا تیپ افرود تلوراید سواری اصلی رو نشون نمیده.راجع به موتور هم که توی تیپ های اصلی برابر هست حجمش تقریبا و توی سرعت هم که کیا بهتر عمل
        میتونی سرچ کنی تو سایت موتور ترند ببینی،لینکشو گذاشتم نمیدونم چرا پدال تاییدش نکرد !!

        موافقم 1
        مخالفم 5
  11. Car love

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (700 ديدگاه)

    اسم جیپ همیشه کنار آفرود میاد نتیجه قابل پیش بینی بود مثل اینکه شما بپرسی ژاپن (Bz4x)توی الکتریکی سازی بهتره یا آمریکا (تسلا)

    موافقم 10
    مخالفم 21
  12. احمدرضا

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (749 ديدگاه)

    انتخابم قطعا جیپ اما نسخه غیر L

    موافقم 10
    مخالفم 3
  13. amirmohammad

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (563 ديدگاه)

    سوال عجیبی بود.قطعا جیپ آفرودر بهتری هست چون توی ژنتیکشه و بهترین هست در آفرود قطعا

    از طرفی هم کیا هیچوقت ادعای افرود نکرده و ساخت این مدل صرفا جنبه نمایشی داره یه جورایی میشه فهمید کیا در آینده برنامه ای برای ورود به این حوزه داره.تلوراید صرفا یک کراس اوور برای خانواده هست که نهایت آفرودی که برن تو عمرشون جاده خاکی هست
    تلوراید توی کلاس خودش به تمام موفقیت ها رسید و چندساله داره جوایز رو پشت سر هم میگیره و فروش خیلی خوبی هم داشته اما وقتی بحث آفرود میشه این جیپ هست که انتخاب اول هر کسی میشه

    موافقم 14
    مخالفم 2
  14. کیان

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1491 ديدگاه)

    موهاوی یه نمونه بارز این بود ک کیا و کره توانایی ساختن افرودر واقعی و ندارن هیچ وقت
    محصولا ت کره ای دقیقا در دو جکله ای ک تو متن ومده خلاصه میشن
    یک آفرودر تقلبی = تقلب
    اما نسخهٔ X-Pro فقط جنبهٔ نمایشی دارد = فقط نمایش

    موافقم 18
    مخالفم 6
    1. Killer

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (596 ديدگاه)

      یه سوال داشتم کیان جان،بهترین ماشین سال چی انتخاب شد؟ 💔

      موافقم 5
      مخالفم 11
  15. جواد

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    باسلام

    اشتباهی v8 نوشته اید

  16. محمد

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (344 ديدگاه)

    جیپ اصلا برای افرود ساخته شده حتی از لندکروزم به مراتب سرتره این کیا تلوراید بیشتر برای خانوادست نه افرود

    موافقم 11
    مخالفم 2
    1. phonix

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      لندکروز هم برا افرود ساخته شد ( هرچند هم این هم گرند چروکی ال دیگه صدرصد افرود نیستن بیشترجنبه باحال بودن دارن و در اصل شهرین) باید مقایسه کرد تویوتا خیلی روی توان افرود لندکروز مخصوصا در نسخه GR مانور میده

      1. Ali

        ۹ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (77 ديدگاه)

        داداش هیچ وقت لندکروز نمیتونه با آفرود های آمریکایی و اروپایی دربیاید چون اصلا ژاپن سابقه ای تو آفرود ندارن که ولی شما ببین چیپ هست ، هامر هست ، G کلاس هست ، رنجروور هست و… . تازه خود لندکروزر رو او آمریکا تولید و طراحی می کنند . لندکروزر فقط واسه کویر نوردی خوبه نه اینکه مثل رانگلر بری از تپه بالا ، اونم تو عربستان لندکروزر خواهان داره . چیپ حرف اول و آخر آفرود هست.

  17. POUYAN

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (200 ديدگاه)

    ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست
    عرض خود میبری و زح مت ما میداری

    موافقم 7
    مخالفم 6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا