جیپ گرندچروکی ترک هاوک یکی از سریعترین شاسیبلندهای حال حاضر بازار به شمار میرود. با وجود اینکه از قابلیتهای خارج جاده رقبای ارزانقیمتتر محروم است اما برای جبران آن، به لطف موتور هلکت خود عملکرد بهتری در جاده دارد.
ترک هاوک با ۷۰۷ اسب بخار قدرت و ۸۷۵ نیوتن متر گشتاور خودرویی به مراتب قدرتمندتر از بسیاری از خودروهای اسپرت به حساب میآید. موتور ۶.۲ لیتری V8 HEMI آن به راننده اجازه میدهد تا در عرض ۳.۵ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد؛ این درحالی است که خودرو چیزی بیش از ۲۴۰۰ کیلوگرم وزن دارد. با این وجود، ظاهرا تمام این اعداد و دادههای شگفتانگیز برای برخی از افراد کافی نیستند!
«مایک فراند»، یکی از اعضای گروه خودروهای عملکردبالا یکی از آنها است. جیپ گرندچروکی او ۱۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۳۳ نیوتن متر گشتاور دارد. به لطف شتاب افزایشیافتهاش، این خودرو به سریعترین ترکهاوک کانادا و دومین ترکهاوک سریع جهان تبدیل شده است. براساس گفتههای مایک، موتور این خودرو و دمنده آن برای استفاده از نیتروژن بهینه گشته است. پیستونها، نگهدارنده آنها و اجزای جعبهدنده نیز سفتکاری شدهاند. محورهای چرخ نیز برای تحمل قدرت بیشتر تقویت شدهاند. بهطرز عجیبی باقی اجزای موتور با نسخه عادی ترک هاوک یکسان هستند. تازه عجیبتر از آن، استفاده این خودرو از میللنگ اصلی جیپ گرندچروکی است.
در ویدئوی منتشرشده از آن در یوتیوب، میتوان بهروشنی دید که نبرد با این جیپ در خط مستقیم بسیار دشوار است. در ویدئو میتوانید ببینید که حتی درنبود نیتروژن هم شتاب اولیه این شاسیبلند تقویتشده واقعا حیرتانگیز است. در سال ۲۰۲۰، جیپ مسافت یکچهارم مایل را در ۹.۵۵ ثانیه پیمود و توانست به نهایت سرعت ۲۲۸ کیلومتر بر ساعت برسد. برای مقایسه میتوان به رکورد جهانی نگاهی داشت که برابر ۹.۴۸ ثانیه است؛ عملکرد جیپ مایک هم احتمالا بسیار به اینن عدد نزدیک باشد.
براساس آمار و ارقام دستگاه اندازهگیر، شتاب اولیه خودروی مایک برابر ۲ ثانیه است. یعنی تنها چند صدم ثانیه به تسلا مدل S پلِید فاصله دارد. اگر این نکته تا درنظر بگیرید که مایک مالک یک SUV با داشبورد کامل و بیش از ۲ تن وزن است، شگفتآوربودن مسئله را بهخوبی درک خواهید کرد.
جیپ گرندچروکی خودرویی با گنجایش ارتقا و بهبودسازی بسیار زیاد است. خبر توقف تولید این خودرو پس از نسل کنونی حقیقتا مایه ناراحتی بسیاری از دوستداران خودروهای اینچنینی است.
تماشا در یوتیوب:
تماشا در آپارات:
امیر
۲۴ اسفند ۱۴۰۰جذابیت و هیبت ترک هاوک دو چندان شده
حتی نسخه استوک هم خیلیارو شرمنده کرده و مخصوصا در رولینگ کمتر خودرویی توان رقابت با این غولو داره
مهمتراز همه دوام و ظرفیت موتور همی تعجب برانگیزه!
seyedjavad.mercedesbenz
۲۴ اسفند ۱۴۰۰وقتی یه ماشین به درستی و با درک درست و اصولی تیون بشه همین میشه ، نه مثل تیون های بچه گانه ای که بعد از دوتا گاز خوردن ماشین آتیش میگیره ، عاشق این ماشینم و حیف که نسل جدیدش تولید نمیشه ، امیدوارم بیشتر خبر از این تیون های سنگین اما مهندسی شده ببینیم
Jdm باز
۲۴ اسفند ۱۴۰۰به به
وحشی ترین suv
mm-yarlou
۲۴ اسفند ۱۴۰۰این خودرو و دورانگوبه نظرم از اوروسdbx707 کاین توربو جیتی جذاب ترهستند این یک نظره
دوستان طرفدار اروپا ناراحت نشن
SRT
۲۴ اسفند ۱۴۰۰واقعا عالی بود
شتاب دو ثانیه ای برای ۲۴۰۰ کیلو وزن!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۴ اسفند ۱۴۰۰چه تیون سنگینی روش انجام شده که نیاز به چتر هم بوده!
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۴ اسفند ۱۴۰۰خدا کنه اون عده که گیر میدن به انجینهای پوشراد و همی جواب سوالشون رو گرفته باشن که چرا آمریکاییها انقدر به این وی8 ها علاقه دارن.انجینهای پوسراد آمریکایی توان گرفتن بیشترین قدرت ممکن از یه موتور رو دارن.