جیپ

معرفی نسخهٔ هیبریدی جدید جیپ کامپس و رنگید برای بازار اروپا

جیپ در اروپا به برند سبزی تبدیل خواهد شد زیرا این شرکت قصد دارد تا پایان امسال در تعدادی از بازارهای این قاره مثل بلژیک، آلمان، فرانسه، پرتغال، هلند و کشورهای شمال اروپا تمام سبد محصولات خود را الکتریکی‌سازی کند. به‌عنوان بخشی از این برنامه‌ها، جیپ نسخه هیبریدی مدل‌های کامپس و رنگید را معرفی کرده است.

هردو مدل به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ جدید مجهز هستند که ۱۳۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. به گفته جیپ، این موتور برای استفاده‌های هیبریدی طراحی شده است زیرا روی چرخه میلر کار می‌کند، ضریب تراکم بالای ۱۲.۵ به یک دارد و از تزریق سوخت پرفشار تا ۳۰۰ بار بهره می‌برد. این موتور همچنین به استارت ژنراتور تسمه‌ای هم مجهز است که روشن کردن مجدد پیشرانه را به نرمی انجام می‌دهد.

در کنار این موتور هم یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه، سیستم احیای انرژی ترمزها و یک موتور الکتریکی با ۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۵ نیوتن متر گشتاور قرار دارد. البته این موتور الکتریکی یک قوای محرکه مجزا برای این کراس‌اوورها نیست اما می‌تواند در سرعت‌های پایین مثل ترافیک‌های با توقف و حرکت متعدد خودرو را به حرکت درآورد. این سیستم هیبریدی موجب کاهش مصرف سوخت و تولید دی‌اکسید کربن تا ۱۵ درصد می‌شود.

از قوای محرکه که بگذریم، جیپ برای این مدل‌های هیبریدی نسخه ویژه‌ای بنام Upland را هم تدارک دیده که از متریال پایدار و رنگ‌های سازگار با محیط‌زیست برخوردار است. این نسخه در بیرون با رنگی اختصاصی بنام آزور با سقف مشکی‌رنگ، رینگ‌های ۱۷ یا ۱۸ اینچی مشکی براق، تریم برنزی و برچسب روی کاپوت ارائه می‌شود.

خریداران در داخل هم از صندلی‌های منحصربه‌فردی بهره‌مند خواهند شد که از پلاستیک بازیابی شده از دریای مدیترانه ساخته شده‌اند و از دوخت متضاد و لوگوی جیپ در پشتی برخوردارند. تریم برنزی و متریالی که از پلاستیک‌های بازیافتی ساخته شده‌اند نیز تکمیل‌کننده ویژگی‌های داخلی این نسخه از دو کراس‌اوور هیبریدی جیپ هستند. البته علاوه بر این نسخه ویژه، این خودروها در تیپ‌های دیگری بنام لانگیتود، نایت ایگل، لیمیتد و S هم در بازارهای اروپایی عرضه می‌شوند. این جیپ‌های هیبریدی اما صرفاً به‌صورت محرک جلو قابل خریداری هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. میثم

    ۲ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    طراحی رنگید عالیه
    اما جیپ دف جلو واقعا معنی نداره
    کلا کراس‌اوور دف جلو معنی نداره
    اگه قرار باشه ماشین دف جلو باشه و فقط کاربرد شهری و بزرگراهی داشته باشه، سدان و استیشن بهترین گزینه هستند

    موافقم 13
    مخالفم 3
  2. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2353 ديدگاه)

    رنگید خیلی ظاهر جذابی داره.قشنگ جیپه

    موافقم 7
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا