بهطور کلی باید گفت خودروسازان دوست دارند در بحث رقابت همهچیز را بهصورت استعاره بیان کنند. به همین خاطر است که معمولاً عباراتی همچون “بهترین در کلاس” یا “پیشرو سگمنت” را بجای این جمله که “تویوتا نمیتواند آنچه ما انجام میدهیم را انجام دهد” میشنوید. پس وقتی یک مدیر ردهبالا از خودروسازی بزرگ چنین ادعایی را مطرح میکند توجه ما به آن جلب میشود.
این گفتهها را مدیر بازاریابی جیپ درباره تویوتا به زبان آورده است. جف الورث در خلال عرضه بینالمللی گرند چروکی 4xe جدید برخی سخنان دوستانه را درباره تویوتا و قبل از ادعاهای برجسته درباره برتری جیپ بر زبان آورده است. مجله استرالیایی کارز گاید از قول الورث میگوید که تویوتا برخی مزیتها را در زمینه آفرود دارد اما برای بالا رفتن از صخرهها جیپ حرف اول را میزند.
البته این سخنانی عجیب درباره خودرویی همچون گرند چروکی 4xe پلاگین هیبرید است. یک شاسیبلند دو ردیفه و بزرگ معمولاً به خاطر خزیدن در زمینهای سرسخت و خشن شناخته نمیشود چه رسد به یک محصول گرانقیمت و الکتریکی شده با پسزمینه لاکچری! گرند چروکی 4xe در بازار آمریکا قیمت حدود ۶۰ هزار دلاری دارد و با باتری ۱۷ کیلووات ساعتی که برد الکتریکی ۴۰ کیلومتری ایجاد میکند عرضه میشود. پیشرانه الکتریکی این خودرو با یک نیروگاه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو همکاری و قدرت ترکیبی ۳۷۵ اسب بخاری را ارائه میکند.
ما حدس میزنیم تریم تریل هاوک این خانواده بهترین گزینه برای بالا رفتن از صخرهها باشد. این خودرو از سیستم تعلیق بادی کوادرا لیفت سود میبرد و میتوان ارتفاع آن از سطح زمین را تا ۲۸.۷ سانتیمتر بالا برد. جعبه انتقال فعال کوادرا درایو نیز با دیفرانسیل عقب لغزش محدود با کنترل الکترونیکی همراه شده است. واضح است که جیپ خواهان سهم بیشتری از بازار استرالیاست یعنی جایی که تویوتا کاملاً ریشه دوانده است. آیا چنین سخنان مستقیمی از سوی جیپ خریداران را متقاعد خواهد کرد لندکروزر را رها کنند و گرند چروکی بخرند؟ زمان پاسخ این سؤال را مشخص خواهد کرد.
Scuderia Ferrari
۲۰ فروردین ۱۴۰۱تویوتا هم مثل فورد از نیش و کنایه های جیپ در امان نماند ….
کیان
۲۰ فروردین ۱۴۰۱بنظرم این صحبتهای این چنینی به جای اینکه به نفع برند خودشون بشه بیشتر تبلیغ برند روبرو و میکنه، یه جورایی داره میگه ما رقیب تویوتا هستیم نه اینکه تویوتا رقیب ما هستش و خودشون دارن تویوتا رو شاخص تر میکنن میگن اونی ک شما فکر میکنید بهترین نیست، ما از اون بهتریم و … ، اینطور میشه ک تایید میکنه ک تویوتا از ما بهتره !!!
این کل کلها بین همه برندها تو همه صنایع هست، اپل و مایکروسافت، بنز و بی ام و …
پارسا
۲۱ فروردین ۱۴۰۱اتفاقا ما کاملا با این مقام جیپ هم نظریم
پیام
۲۰ فروردین ۱۴۰۱جرات ندارن این حرفارو به G class بزنن 😂😂😂😂
کافر مقدس
۲۱ فروردین ۱۴۰۱استاد چهارتا vs از جی کلاس و لندروور و جیپ ببین . میبینی که جیپ و تویوتا یکم در آفرود حرفای بیشتری برای گفتن دارن
هزار تا سایت و مجله بیخود جیپ رو استاد آفرود نمیدونن که . مابقی اندازه جیپ تجربه آفرود ندارن
والا بعیده زاویه خروج جی کلاس رو دیده باشی وعلا اینجوری کول نمیشدی که . حتی لندرور زاویه بهتری از جی کلاس داره . مشتری جی کلاس دنبال آفرود خشن در حد جیپ و تویوتا نیست که
حالا خوبه هنوز هامر رو ندیدی چیکار میکنه در آفرود وعلا خوده جیپ هم زیرسایه هامر ممکنه قرار بگیره
hssn
۲۰ فروردین ۱۴۰۱بشخصه منتظر واکنش تویوتا هستم😂
Aboalfazl demon
۲۰ فروردین ۱۴۰۱کری خونی جالبی نبود
اما
راست گفته
واقعا جیپ بهترین آفرودر ساز دنیاس
Raptor
۲۰ فروردین ۱۴۰۱اسم جیپ میاد یاد صخره و کوه و افرود میوفتم همیشه
منوچهر
۲۱ فروردین ۱۴۰۱هیچ ماشینی تویوتا نمیشه
Moon
۲۰ فروردین ۱۴۰۱اون دفعه به برانکو و مشخصا به فورد تیکه انداخت الان هم به تویوتا !
عقده های کودکی بالاخره باید یک جا خودش رو نشون بده دیگه ، فکر کنم این از اونا بود که تو بازی راهش نمیدادن اگه هم می گفتن بیا تو دکتربازی می گفتن بیا که ….
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۰ فروردین ۱۴۰۱ایشون اشتباه کرد.اصلا جیپ نیاز به تبلیغ نداره.وقتی میگیمjeep انگار نام دیگه کوه رو میگیم.
Behnam1012
۲۰ فروردین ۱۴۰۱تویوتا ثابت شده است نیازی به اثبات یا جوابیه نداره
زیزیگولو
۲۰ فروردین ۱۴۰۱حرف عجیبی زده!!! چون تویوتا مخصوصاً تویوتا لندکروز مدتها پیش امتحان خوشو پس داده
AMIR / ARMI
۲۰ فروردین ۱۴۰۱احتمالا یه خبرنگار سوالی پرسیده و جوابش این شکلی داده
عملا هیچ تویوتایی وجود نداره در یک سگمنت مشابه در ضمیمه آفرود بهتر از محصول جیپ باشه
حتی کوچیک ترین خانواده محصولات جیپ هم قابلیت آفرود و توانایی مثال زدنی داره
فقط کافیه به فیلم های آفرود رنگید توجه بکنید
یا حتی به فیلم های آفرود همه نسل های گرند چروکی
به شخصه پیشنهاد میکنم کلاب های جیپ رو در شبکه های اجتماعی دنبال کنید هم فال هم تماشا
هم تماشای طبیعت هم افرود
mos
۲۰ فروردین ۱۴۰۱این چند وقت چه فشاری به مدیران چیپ اومده که هر روز به یه برندی گیر میدن. 😂
محصولی که واقعا خوب باشه برای اثبات کردنش نیاز به زدن این حرفای چرت نیست.
فعلا که تو خوابشم نمیتونه حتی نزدیک به فروش و محبوبیت تویوتا تو استرالیا بشه معلومه از این موضوع بدجوری سوخته.
امیرعلی
۲۰ فروردین ۱۴۰۱Mos درسته که تویوتا فنی
ولی تعصب تا چه حد داره جلوی چشمات رو میگیره همون لندکروز و اف جی کروز تویوتا هم به لطف جیپ وجود داره
ایکس
۲۰ فروردین ۱۴۰۱بیاد تو ایران با این قیمت،تو عرض چند ماه کل فروش تاریخ خودرو سازی رو میزنه.انقد که تو ایران بعلت قفل بودن عمدی واردات فقط آشغال چینی ریخته
ARMAN
۲۰ فروردین ۱۴۰۱جیپ نماد و خدای آفرود هستش
Sina
۲۰ فروردین ۱۴۰۱جیپ دوستت دارم اما به نظرم زیاده روی کردی
با هرکی کل کل میکنی دور ور تویوتا خصوصا توی آفرود اونم توی مناطق دور افتاده صعبالعبور تاب نخور
شاید از صخره بتونی بری بالا ولی تضمینی نیست مثل تویوتا هنوز سالم مونده باشی که بتونی برگردی پایین
net
۲۰ فروردین ۱۴۰۱ماشین امریکایی یه چیز دیگه هست و نباید جیپ رو با تویوتا مقایسه میکرد.مثل سامسونگ که در زمان رونمایی از موبایل پرچمدارش اسم اپل میاره و موبایاش رو با اپل مقایسه میکنه
ارین صاحب جمعی
۲۰ فروردین ۱۴۰۱پاسخ تویوتا بچه بیا پایین سرم درد گرفت
R@m!n
۲۰ فروردین ۱۴۰۱این حرفا همش بخاطر احساس خطره.
نسل جدید تویوتا فورانر داره بر اساس فورد برانکو توسعه داده میشه و با توجه به محبوبیت بالاش تو آمریکا رقیب بسیار خطرناکی خواهد شد.
Nima
۲۰ فروردین ۱۴۰۱رامین از این موضوع مطمئنى؟
R@m!n
۲۰ فروردین ۱۴۰۱بله نیما جان اگر سامورایی ها سرمون نریزن خود تویوتا هم تلویحا اشاره کرده بود.
کلا تویوتا تو آمریکا رو محصولات suv فورد رو معیار قرار میده.
mos
۲۰ فروردین ۱۴۰۱رو سر ریختن نداره اما حرفت اشتباهه و منبعی براش وجود نداره.
در عوض با یه سرچ کوچیک میشه دید فورد چندین بار فوررانر رو برای برانکو بنچمارک کرد و حتی یکی از مدیران فورد عکس پروتوتایپ برانکو در حال تست کنار فوررانر رو تو توییتر منتشر کرد.
ولی خب این اهمیتی نداره و چیزی نیست که بخوام باهاش برانکو رو تخریب کنم و یا بیام زیر هر پستی به همراه بقیه مشکلات این محصول تکرارش کنم!!
Nima
۲۰ فروردین ۱۴۰۱اگر این طورى بشه یه ترکیب فوق العادس😊
datsun
۲۰ فروردین ۱۴۰۱اتفاقا یه خبر تو carbuzz گفته شده بود یه فور رانر تو تاسیسات فورد رویت شده بود که داشتن بررسیش میکردن
R@m!n
۲۰ فروردین ۱۴۰۱بله اما اون فوررانر برای نسخه suv رنجر هست که مشخص نیست ساخته میشه یا نه.
از این دست اخبار زیاده متاسفانه به جبهه موردعلاقه یه عده فشار میاره و برای یه عده هم یه چیز معموله. برای اون دسته اول طلب شفا عقل و بلوغ فکر دارم.
مسعود
۲۰ فروردین ۱۴۰۱خوبه حالا تویوتا بیاد بگه جیپ نمیتونه فروش تویوتا رو داشته باشه؟
البته هر دو برند عالی و قابل احترامن…
سکوت تویوتا میتونه بهترین جوابش باشه
datsun
۲۰ فروردین ۱۴۰۱تویوتا معمولا اهل موضع گیری نیست ولی بهترین جواب سکوته ، خودم واقعا جیپ رو دوست دارم کهنه کار و با اصالت.
Jdm باز
۲۰ فروردین ۱۴۰۱یه برند و مدیر با پرستیژ، هیچوقت همچین حرفی نمیزنه
میتونست بگه ما بهترین هستیم نه اینکه بگه تویوتا بهترین نیست
بجای اینکه دیگرانو خراب کنی، خودتو تبلیغ کن
آریامنش
۲۰ فروردین ۱۴۰۱تویوتا : تموم شد ، خیلی تاثیر گذار بود
Ferrari
۲۰ فروردین ۱۴۰۱مسلما همینطوره. تویوتا از شما یاد گرفت چطور ماشین افرود بسازه
امپراطوری خورشید
۲۰ فروردین ۱۴۰۱همه به غول ژاپنی حسادت میکنن ولی تویوتا همیشه پیروزه
شاهین
۲۱ فروردین ۱۴۰۱بدون تعصب این حرفشو قبول دارم اما راجب رانگلر
یعنی جیپ رانگلره که صاحب سبکه توی صخره نوردی نه جیپ دیگه ای
بله دیده شده فیلم و عکس هایی که مثلا رنکید یا چروکی هم صخره نوردی کردی اما به قیمت صدمه خوردن بدنه و زیربندی و …
همهی شاسی بلند ها میتونن افرود نوردی سخت کنن اما به چه قیمتی؟! انتهای مسیر باید وایستی میزان خسارتو جمع بندی کنی: رینگش تاب برداشته، رکاب قُر شده، سپر کنده شده، گلگیر و درب ها خط خشی شدن و …
Ariya
۲۱ فروردین ۱۴۰۱برند تویوتا کل محصولاتش حرف اول رو میزنه
چه قدیم چه جدید
ولی من توی جیپ فقط عاشق جیپ آهو ام
هیولاست
Farzad
۲۱ فروردین ۱۴۰۱فقط تویوتا وسلام نامه تماااااام