بر اساس توافق استلانتیس و اتحادیه کارگری آمریکا UAW، جیپ رانگلر برقی از سال ۲۰۲۸ تولید خواهد شد و نسل جدید دوج دورانگو نیز سال ۲۰۲۵ از راه خواهد رسید.
استلانتیس و UAW به یک توافق آزمایشی به منظور تنظیم قراردادی جدید دست یافتهاند. اعضای این اتحادیه در شرکتهای دوج، جیپ، رم و کرایسلر مشغول بکار هستند و باید این قرارداد را تصویب کنند اما در همین اثنا اخبار مهمی از محصولات تولیدی به گوش میرسد. بهطور خلاصه باید گفت چارچوب زمانی تولید شاسی بلندهای محبوب بازار مشخص شده و ما نیز برخی جزئیات آن را با شما در میان میگذاریم.
ابتدا با جیپ رانگلر شروع میکنیم که نسل فعلی آن یعنی JL در کارخانه استلانتیس در تولدو اوهایو تولید میشود و تا سال ۲۰۲۸ نیز در بازار حضور خواهد داشت. در سال ۲۰۲۵ نسخه هیبریدی این خودرو با پسوند ۴xe عرضه خواهد شد و اما نسل بعدی آن اخبار جالبتری دارد. قرارداد UAW نشان میدهد تولید نسل جدید رانگلر J70 از سال ۲۰۲۸ و با دو قوای محرکه برقی شروع خواهد شد که یکی از نوع تمام برقی و دیگری از نوع افزایش دهنده شعاع حرکتی با وجود یک پیشرانه درونسوز است. در این قرارداد اشارهای به تولید نسخه درونسوز یا پلاگین هیبریدی رانگلر جدید نشده و بنابراین اخبار قبلی درباره جیپ رانگلر برقی تائید میشود.
در طرف مقابل باید به واگونیر و گرند واگونیر اشاره کنیم که آنها نیز تا سال ۲۰۲۸ در بازار حاضر خواهند بود. قرار است در سال ۲۰۲۵ نسخه فیس لیفت این خودروها تولید شود و در همان سال نسخه برقی با پیشرانه درونسوز بهبود دهنده شعاع حرکتی نیز معرفی خواهد شد؛ اما در سال ۲۰۲۷ شاهد تولید نسخه تمام برقی این دو خودرو خواهیم بود اما برخلاف رانگلر، اشارهای به نسل بعدی واگونیر و گرند واگونیر پس از سال ۲۰۲۸ نشده است. البته قرار است دومین فیس لیفت نسل فعلی این خودروها سال ۲۰۲۷ انجام شود.
اما نسل فعلی گرند چروکی دو ردیفه تا سال ۲۰۲۷ و نسخه سه ردیفه تا یک سال بعد از آن تولید خواهند شد. همچنین سال آینده نسخه فیس لیفت این خودروها از راه خواهد رسید و قرار است نسل جدید نیز در سال ۲۰۲۷ با قوای محرکه برقی و درونسوز معرفی شود. دوج دورانگو اگرچه به همراه گرند چروکی در کارخانه دیترویت استلانتیس تولید میشود اما تغییرات آن کمی فرق میکند. نسل فعلی دورانگو تا سال ۲۰۲۵ تولید خواهد شد و نسل جدیدش یک سال بعد معرفی خواهد شد. همانند گرند چروکی، این خودرو به دو صورت برقی و درونسوز در دسترس خواهد بود. شایان ذکر است اگرچه این اطلاعات رسمی به نظر میرسند اما خودروسازان موردبحث اطلاعاتی را منتشر نکردهاند. رسانهها با نمایندههای دوج و جیپ درباره صحتوسقم این اخبار تماس گرفتهاند اما آنها از پاسخ دادن به سؤالات خودداری کردهاند. البته این تنها اطلاعات استلانتیس نیست که در رسانهها منتشر میشود زیرا گفته شده یک وانت پیکاپ میان سایز نیز تولید خواهد شد که احتمالاً برند رم را بر پیشانی خود خواهد داشت. رم نیز همانند دیگر برندها چنین اخباری را تائید نکرده است.
عارف
۱۴ آبان ۱۴۰۲آخه رانگلر برقی؟ ماشینی که همیشه باید تو صحرا ، گل و شل و دور از شهر باشه برقی کردنش به چه دردی میخوره
amir
۱۴ آبان ۱۴۰۲هیچی وسط گل و شل پریز باید بزنن به نافشون شارژ کنه یا مثلا چای باک بنزین اضافی پاور بانک نصب کنن
amir
۱۴ آبان ۱۴۰۲اوناییم که دیس میدن بفرمایید با خودتون پریز ببرید تو کوه و دشت
هومن
۱۴ آبان ۱۴۰۲میتونی اینجوریم نگاه کنی که در سالهای آینده شاید یک کارگردانی بخواد سکانسی درست کنه که طرف تو بیابون گیر کرده و میخواد بره دنبال بنزینش که تموم شدهو و.. ولی خب دیگه همچین چیزی وجود نداره و باید بیخیال سکانسش بشه :)
amir
۱۴ آبان ۱۴۰۲برای خودرو های آفرود پلت فرم هایبرید بهترین گزینه هستش ضمنا با توجه به محدود بودن جایگاه های شارژ و نبودن همه جا و همچنین مصرف انرژی بالای خودرو طی آفرود برق به تنهایی گزینه مناسبی نیست مگر اینکه برد زیادی داشته باشه و وزنش بیاد پایین
مشخصا یه آفرودر سه تنی تا بیاد خودشو اصلا بکشه پدرش در میاد
Kato
۱۴ آبان ۱۴۰۲Woooooooooooow
🤡
۱۴ آبان ۱۴۰۲پاینده باد درون سوز
JDM_Japan
۱۴ آبان ۱۴۰۲برای دکور می تونه جوابگو باشه این رانگلر برقی:/
arash
۱۴ آبان ۱۴۰۲با عرض سلام و احترام. عزیزان باورش خیلی سخت است که دوستانی که در سال 2010 در برخی از ایالتهای جنوبی و گرمسیر آمریکا از جمله نوادا یا تگزاس زندگی میکردند بصورت روتین میگفتند که ما فقط 30 درصد برق مصرفی را از نیروگاه میگیریم و 70 درصد براساس پنل خورشیدی و همزمان پنل بادی هست که در هر منزلی نصب شده است و ضمنا در خانه ها پاور وال داریم مشابه تکنولوژی بکار رفته در خودروهای تسلا که در روز با نور خورشید به مرور شارژ و شبها بخشی از برق ما از آن تامین میگردد و قطعا در این 15 سال خیلی این تکنولوژی پیشرفته تر و بهینه تر و اثربخش تر شده است لذا اگر ماشین آفرودی هم داشته باشیم به راحتی با یک پنل کوچک خورشیدی و بادی میتوان آنرا شارژ کرد و چخ بخواهیم چه نخواهیم خودرو با سوخت فسیلی تکنولوژی قرن بیستم است و در قرن 21 چه باور کنیم یا نکنیم همه دنیا دارد به سمت خودروهای برقی می رود و تلاش در تامین برق بصورت غیر فسیلی عمدتا برپایه باد و نور خورشید دارد.
amir
۱۴ آبان ۱۴۰۲بعله متاسفانه بسیاری از تحلیل گران برتر خاور میانه و فن های متعصب برند های مختلف و مدافعان باور های ملی ضد تحقیری خیلی خبری از حتی چندین کیلومتر اون ور تر از مرز های کشورشون ندارن و فکر میکنن هرکسی که خلاف باور هایشون داره حرف میزنه صرفا داره چرت و پرت تلاوت میکنه و باید حتما به سرعت باهاش مخالفت کنن و از گنجینه های بی پایان دانش هاشون جادو جمبل رو کنن
دیگه خبر ندارن که دنیای بیرون خیلی فرق داره با باورهاشون
مهیار
۶ آذر ۱۴۰۲همه که مثل شما روشنفکر و دنیا دیده نیستن . اصلا از متنی که نوشتی ادب و شخصیت خانوادگی و احترام به نظر مخالف میباره . احسنت احسنت
Enzo Ferrari 2008
۱۴ آبان ۱۴۰۲یهو توی دره باتری ماشین تموم میشه وینچ هم
دیگه نمی کشه
رامتین
۱۴ آبان ۱۴۰۲سیاست جیپ را متوجه نمیشم. خب برقی میخوای تولید کنی یک خودروی جدید برقی بزن. چه کاری داری به برند رانگلر؟ بزار این خودروی تاریخی، ادامه پیدا کنه با بنزین. پورشه هم ممکنه در اینده همه خودروهاشو برقی کنه. اصلا فرض کن پانامرا، کاین، ماکان، باکستر همه برقی بشن. اون 911 را میخواد بنزینی ادامه بده. مشکل قدرت که نیست. خب میاد باکستر را 1000 اسب میکنه. حتما که نباید توان و پرفرومنس مدنظرشو در قالب 911 متبلور کنه. این کار فقط به دلیل سو استفاده از نامه.
JaMsHiD
۳۰ آذر ۱۴۰۲اینم رفت تو لیست ماکت های زیبا …