در یک رقابت هیجانانگیز و دیدنی در مسیرهای گلآلود، سه شاسیبلند آفرودی در چالشهای مختلفی به نبرد با یکدیگر میپردازند.
ریشههای آفرود را باید در سالهای ابتدایی جنگ جهانی دوم جستجو کرد یعنی زمانی که ویلیز جیپ به وسیلهٔ نقلیهٔ اصلی ارتش ایالاتمتحده تبدیل شد. این خودروی کوچکی بود که میتوانست از هر مسیری عبور کند. سپس در سال ۱۹۴۵ نسخهٔ غیرنظامی جیپ با نام CJ برای عرضه به عموم مردم ساخته شد. این ۴×۴ توانست انسانها را به نقاطی از کرهٔ زمین ببرد که تا قبل از آن هیچ خودروی معمولی نمیتوانست به آن فکر کند. اندکی بعد، در آن سوی اقیانوس اطلس، جیپ به پایه و اساس خلق یکی دیگر از آفرودرهای نمادین تاریخ یعنی لندروور تبدیل شد که بعدها دیفندر نام گرفت. چند دهه بعد نیز نسل اول دیفندر الهامبخش خلق یک آفرود دیگر بنام اینیوس گرنادیر شد.
حال هر سهٔ این خودروها گرد هم جمع شدهاند. سه نمایندهٔ مغرور از نگرش «همهجارو» در صنعت خودروسازی که در مسابقهای گلآلود در انگلستان به مصاف هم میروند. این رقابت چالش بسیار بزرگی پیش روی خودروها میگذارد زیرا باران خاک را به گل فوقالعاده چسبناکی تبدیل کرده که لاستیکهای آفرود را شبیه لاستیکهای اسلیک مسابقهای جلوه میدهد؛ بنابراین، پیش از دیدن این ویدئو هر آنچه که در مورد سامانهٔ چهارچرخ محرک، قفل دیفرانسیل، گیربکس کمکی ضریب سنگین و هر چیز دیگری که در انتقال قدرت به مسیر نقش دارد میدانید را فراموش کنید.
در این رقابت خودروها با چندین چالش مثل مسابقهٔ درگ روی مسیر گلی، بالا رفتن از یک سربالایی لغزنده و عبور از روی گودالها بدون ریختن آب از داخل یک لیوان مواجه میشوند. البته سه شاسیبلند موردبحث از لحاظ قدرت و گشتاور در یک سطح نیستند. جیپ کوچکترین پیشرانهٔ جمع را دارد یعنی یک ۲ لیتری چهار سیلندر توربو که ۲۷۲ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. زیر کاپوت گرنادیر یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی ساخت بامو قرار دارد که البته از نوع دیزلی است و ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده میگذارد.
عنوان قویترین عضو گروه هم به دیفندر با موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو میرسد که مثل گرنادیر دیزلی است اما خروجی بسیار بیشتری برابر با ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. علاوه بر این، دیفندر حاضر در این رقابت از نوع دودر یا ۹۰ است که اندازهٔ کوچکتر و وزن سبکتری نسبت به دو رقیب چهاردر خود دارد. برخلاف مسابقات درگ، در اینجا نتیجهٔ رقابت بین سه شاسیبلند آفرودی را لو نمیدهیم تا خودتان ویدئوی زیر را تماشا کنید و از جدال این ماشینها سختترین مسیرها لذت ببرید.
مقایسه مشخصات فنی
جیپ رانگلر روبیکان | لندروور دیفندر ۹۰ | اینیوس گرنادیر | |
پیشرانه | ۲ لیتری I4 توربو | ۳ لیتری I6 توربودیزل | ۳ لیتری I6 توئین توربودیزل |
قدرت | ۲۷۲ اسب بخار | ۳۰۰ اسب بخار | ۲۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۰۰ نیوتن متر | ۶۵۰ نیوتن متر | ۵۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
قیمت | ۴۸,۶۹۰ دلار | ۵۷,۸۷۵ دلار | ۷۳,۱۰۰ دلار |
KAIZEN
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳انتخاب من
1. رانگلر
2. گرنادیر
3. دیفندر
زیزیگولو
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳👎👎👎👎👎
من میگم :
۱.دیفندر
۲.رانگلر
۳.هیچی
(Ali(chevynova
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳تا وقتی آب هست ، تیمم چرا؟
وقتی خدای افرودها جیپ هست انتخاب غیر از اون اشتباهه
NAVID@@98
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳👑🥇
1.رانگلر
1.گرنادیر
1.دیفندر
1.مثلا شورلت کلرادو👑🥇
هم من بهش اضافه کردم
البته همون جیپ کا ام هم کافیه من دوست دارم هر کی داشت باهاش بریم دوردور🙏🙌
به همین مناسبت وعده ما دعای ماشین هست
این دعا را برای شما برادران گرامی ارزانی میدارم ♥️
پروردگارا، ما دوست داران خودرو که برای حفظ استقلال میهن عزیز در این محل گرد آمدهایم با دلی پاک روی به درگاه آفریدگار یکتا آورده و از آستان او خواستاریم.
پروردگارا، مارا ببخش و به هرکدام از ما هر خودرویی که خودمان دوست داریم را بده، آمین😍
حسن ختام برنامه هم به همین مناسبت قطعه شعری این عزیز آماده کرده ام که به برادران گرامی ابلاغ میدارم
،،«بصیرت عشق
به صراطم دار که نه حق پویای طریق است گمراهی
مس تم کن…
و نش ئه ی قرب را در یاد به ودیعه گذار…»,,
پیشاپیش از تشکر های شما تقدیر مینمایم🙌
JaMsHiD
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳انشاالله🙏
انشاالله خدا یه کادیلاک اسکالید و کوروت بده آمریکایی بازا
یه پرادو و تویوتا کرولا GR هم بده ژاپنی بازا
یدونه لامبورگینی روئلتو و فراری F50 هم بده ایتالیایی بازا
یه M5 و مرسدس G کلاس هم بده
یه کیا K9 و سانتا کروز هم بده کره ای بازا
یه لندروور دیفندر و بنتلی کانتیننتال هم بده به انگلیسی بازا
ناشناس
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳یعنی دیفندر۴چهاردرب یاهمون دیفندر۱۳۰قحطی بودکه آمدندازمدل۲دودورب یاهمون دیفندر۹۰تو این مسابقه استفاده کردند؟
مسابقه آفرودبایدبه هرمقدار،شرایط کاملایکسان انجام شودخصوصاابعادواندازه بدنه خودروهای شرکت کننده!بهتربودکه لندروورمدل۱۳۰می آوردند
ehsan.fa
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳حتما قحط بوده و نمایندگیش یا نداشته یا نداده ،چون تو فروش واقعی خیلی تاثیر داره
یوسف
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳دیفندر که لاستیک مناسب هم نداشت باز مال جیپ و گرنادیر مناسب تر بودن…. ولی کلا چرت بود
ehsan.fa
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳نتیجه رو اسپویل میکنی؟
B
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳اگه لاستیک فابریکشون بوده باشه پس نباید خیلی خورده گرفت
Taha Ayoobi
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳انتخابم
رانگلر
دیفندر
گرنادیر
JaMsHiD
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳یک هفته تست آفرود سنگین ( مثلا هشت ساعت ساعت رانندگی در روز ) توی کویر و جنگل بگیرن ببینند کی سالم بیرون میاد .
تست واقعی اینه . واقعا دوست دارم یکی اینو انجام بده و نتیجه اعلام بشه . هر کشور یه نماینده . آلمان جی کلاس انگلیس دیفندر و ژاپن پرادو و آمریکا هم جیپ .
ببینیم کی سالم بیرون میاد !
اون موقع هست که بفهمیم استحکام آمریکا بیشتره یا ژاپن یا آلمان یا انگلیس
Taha Ayoobi
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳موافقم، خیلی خوبه
یه احتمال زیاد با دوام ترینشون همون پرادو هست ولی باید برگذار بشه ببینیم.
خیلی جالب میشه
هر روز 8 ساعت تحت فشار
به نظر خودم دیفندر خیلی نمیتونه تحت فشار بالا و مداوم کار کنه.
NAVID@@98
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳از اونجایی که رکورد داران استحکام و دوام آمریکا و اروپا هستن پس به قطعاً اروپایی ها و آمریکایی ها از هر تستی سلام بیرون خواهند آمد به اذن خدا تکبیر
Taha Ayoobi
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳دوام ژاپنه نوید جون
NAVID@@98
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳نه 👑🥇خدایی دوام اروپا و آمریکاست تازه رکورد دارشم هستن یعنی میان رکوردو میزنن و پادشاهیشان را اثبات میکنن و بهترین و اولین شان را در هرچیز اروپا و آمریکا بعد که پادشاهی و بهترین و اولی یشان را در هر چیز به منصه ظهور نشاندند رکورد رو زدندن خدایی👑🥇
بعد مثلا در خصوص مثلا این موضوع دوام دوام عادی رو میدن به دیگران که باهاش خوش باشن آرزو به دل نمونن
باشد تا ایمان بیاورید و احسان را ببرید😜
ناشناس
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳آی گفتی!دقیقاهمین طوره!بایدمدت یک هفته به جون هم بندازنددرسختترین صفحات زمین ودور ازهرآبادی وامکانات،ببینندکدومش جون سالم به درمیبره،همون قهرمان واقعیه!این روش آزمایش ومسابقه واست گرفتن فقط بچه بازی هست
حسن
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳خوبن دیگه سه تا از نامدارهای افرود دنیا هستن کا ر جالبی بود
کف و خون قاطی کردن دارن لذت میبرن از زندگی
حلالتون که اندازه درک و فهمتون کائنات براتون دستاورد داشته ما نمیفهمیم هنو تو عهد سگ زندگی میکنیم حقمون هم همینه
یاد ترانه سندی افتادم محض رضای دخترو
ابوالفضل
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳قطعا جیپ بهتر بود 👍🏻
از رقبا ضعیف تر بود ولی چنین عملکردی داشت
اگر تو تست یکی مونده به آخر مت واتسون از راه خارج نشده بود اونجا هم امتیاز بالاتری گرفته بود
حتی از نظر قیمت هم مناسب تر از بقیه اس
سعیدرحیمی
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳دراصل رانگلر و دیفندر و لندکروز (ترجیحن مدل جدید سری ۷۰ یا هر لندکروزی که باشد فرقی ندارد فقط نامش تویوتا لندکروز باشد) و جی کلاس با اندازه های هم رده و موتورهای نزدیک ب هم ، باید رقابت کنند! چون هر ۴ برند از قدیم تا ب الان بودند و هستند و احتمالن خواهند بود ..
Roham
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳به نظرم باید از ۱۳۰ استفاده میشد