برخی برندهای گروه استلانتیس به خاطر نصب پیشرانههای دیوانهوار در محصولات خود شناخته شدهاند. در سال ۲۰۰۴ رم SRT-10 تولید شد که یک وانت با پیشرانه ۱۰ سیلندر داج وایپر بود. اخیراً یک جیپ رانگلر ۳۹۲ نیز معرفی شده که از پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۴ لیتری همی استفاده میکند. بین این دو خودرو این رانگلر قرار میگیرد که پذیرای پیشرانه ۱۰ سیلندر وایپر شده است. این محصول عجیب با کارکرد ۵۲۰۱۷ کیلومتری برای فروش ارائه شده است. این کارکرد برای خودروی ۱۶ ساله بسیار کم بوده اما واضح است که رانگلر موردبحث حرفهای زیادی برای گفتن دارد.
این خودرو زندگی خود را به عنوان رانگلر آنلیمیتد ۲۰۰۵ شروع کرده، خودرویی که پیش از این هم وضعیت غیرعادیای داشته چراکه فاصله بین محوری آن کمی بیشتر از مدل استاندارد بوده است. این فاصله بیشتر برای تولید محصول موردبحث حیاتی بوده زیرا به این ترتیب مهندسان توانستهاند پیشرانه ۱۰ سیلندر ۸.۳ لیتری وایپر را در دل رانگلر جای دهند. پیشرانه یاد شده از رم SRT-10 با کارکردی مشابه جیپ گرفته شده و تنها چیزهایی که حذف شده نشانهای SRT-10 و کاپوت دارای ورودی هوا بوده است؛ اما برای افرادی که امیدوارند خودشان دندههای این جیپ با پیشرانه وایپر را تعویض کنند باید گفت متأسفانه این آرزو محقق نخواهد شد زیرا همکار پیشرانه یاد شده گیربکس ۴ سرعته 48RE میباشد. البته رانگلر موردبحث بهبودهای آفرود زیادی را تجربه کرده تا بتواند در سختترین مسیرها نیز دوام بیاورد.
این رانگلر هماکنون از جعبه انتقال راک تراک ۲۴۱، اکسل جلوی ۹ اینچی، اکسل عقب جک ۳ دانا ۶۰، سیستم تعلیق با ارتفاع بیشتر و رینگ و لاستیکهای جدید سود میبرد. از دیگر تغییرات خودروی یاد شده هم میتوان به چراغهای LED، پوشش صندلیهای وایپر، حذف صندلی عقب، سیستم صوتی جدید و دوربین دندهعقب اشاره کرد. ظاهراً این رانگلر با قیمت ۴۷۲۵۰ دلار به فروش رفته که اگرچه قیمت کمی نیست اما احتمالاً وجود پیشرانه ۱۰ سیلندر و باقی تغییرات ارزش این قیمت را داشتهاند.
Hadi
۱۱ دی ۱۴۰۰آفرود با قلب وایپر 👌🏼😍…
Aboalfazl demon
۱۱ دی ۱۴۰۰بهترین تویوتا سوپرا جهان هم موتور وایپر داره
این موتور فوق العادس
جناب ایکس
۱۱ دی ۱۴۰۰خفن ترین جیپی که خیلی دوستش دارم تریلکت با موتور v8 hellcat هست که ۷۰۰ اسب بخار تولید میکنه. اما اینم خیلی سم و باحال شده.
mohamadreza
۱۱ دی ۱۴۰۰اما قرار دادن یه موتور سوپرشارژر دار بلوک چدنی روی یه ماشین آفرود حماقت محضه ….
حتی رنگلر ۳۹۲ هم بشدت موتور بیخودی داره
همون نمونه های ۶ و حتی ۴ سیلندر کافیه و چپوندن یه موتور نره غول به جز خراب کردن هندلینگ و دینامیک رانندگی کاری نمیکنه ….
مهندسین جیپ کلی کار بیخود واسه ابن موتور کرده بودن
۱. دینام موتور رو بالا برده بودن
۲. رادیاتور رو عقب داده بودن
۳. فن قویتر نصب کرده بودن
۴ شاسی و سیستم تعلیق و زیربندی کامل تقویت شده بود و عملا خریدار ۳۹۲ باید قید راحتی و آسایش خودشو بزنه
کسی هم که بخاد با جیپ آفرود خیلییی سطح بالا داشته باشه فورا میپره میره از موپار کلی قطعات افترمارکت میخره و میندازه رو ماشینش !
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۱ دی ۱۴۰۰انجین وایپر دیگه رکوردش زده نمیشه.815 نیوتن متر گشتاور از انجین تنفس طبیعی
mohamadreza
۱۱ دی ۱۴۰۰خب طبیعیه
انجین وایپر یه انجین دور پایین و تورک محوره که برای ارائه گشتاور تو دور پایین طراحی و توسعه یافته !
این مورد باعث میشه استهلاکش هم بشدت پایین بیاد ..
کلا رفتار موتور های بیگ بلاک به کل با موتور های دیگه متفاوته …
سامان
۱۸ دی ۱۴۰۰سلام دادا،،شرمنده ،،احتمالا شما بیشتر سر دربیاری از این اتوموبیل،،،دادا جیپ رانگلر،هر نوعی فرق نداره،،آیا تو ایران هست؟ از کدوم شهر میشه پیدا کرد؟ جیپ قدیمی رو نمیگم که اسمشون صحرا و… هست،،خواستم ببینم هر نوع جیپی فرق نداره فقط رانگلر و جدید باشه ،،اگر هست چطوری و از کجا و چطوری میشه پیدا کرد و حدودا ،چنده؟؟؟ ممنون اگه تونستی به آیدی من پیام بده لطفا دمت گرم Siste00 یاعلی
Northrop/McDonnell Douglas YF-23
۱۱ دی ۱۴۰۰جیپ باشی
موتور دوج داشته باشی
انجین وایپر باشه انجینت
آخه لامصب تو دیگه ماشین نیستی
mm-yarlou
۱۱ دی ۱۴۰۰جیپ رام و دوج دارن موتور همی رو روی همه چیز امتحان میکنن البته این موتور وایپر به نظرم روی پراید هم میشه امتحان کرد
سامان
۱۸ دی ۱۴۰۰آقا خواهشا هر کسی سر درمیاره لطفا کامل توضیح بده ممنون،،چطوری میشه به یه جیپ رانگلر دست پیدا کرد؟؟؟ آیا واردات تو ایران آزاد میشه؟؟ آیا اگر تو ایران همچین جیپ،،یا هر نوع از جیپ فقط رانگلر باشه،،اگر تو ایران باشه،،از کدوم کارخونه و کدوم شرکت میشه پیدا کرد و حدودا قیمتش چنده،،یاعلی