تجربه و آزمایشجیپ

پشت فرمان جیپ رانگلر جدید 2024، همچنان غیرقابل‌توقف در آفرود

هرچند از به‌روزرسانی‌های جیپ رانگلر فیس‌لیفت استقبال می‌کنیم اما با وجود لندروور دیفندر، توصیهٔ خرید این خودرو در اروپا دشوار خواهد بود.

رانگلر را باید نماد جیپ و آفرود دانست. نسل پنجم این ماشین در سال ۲۰۱۸ به بازار آمد و سه سال بعد بهبودهایی را تجربه کرد و اکنون مورد یک به‌روزرسانی بزرگ‌تر برای سال ۲۰۲۴ قرار گرفته است تا همچنان تازه بماند. طراحی ظاهری رانگلر هیچ‌گاه کهنه نمی‌شود و به همین دلیل، تغییرات بیرونی در فیس‌لیفت اخیر حداقلی است. مهم‌ترین تغییر این ماشین جلوپنجرهٔ هفت شیاری جدید با تریم مشکی‌رنگ است. علاوه بر این، حالا آنتن هم به‌صورت مخفی داخل شیشهٔ جلو تعبیه شده تا در آفرود آسیب نبیند. چهار طرح رینگ جدید با اندازه‌ای از ۱۷ تا ۲۰ اینچی هم تکمیل‌کنندهٔ به‌روزرسانی‌های بیرونی رانگلر مدل ۲۰۲۴ هستند.

مهم‌ترین تغییرات اما در داخل رخ داده است. در اینجا جیپ بجای نمایشگر ۸.۴ اینچی قبلی یک نمونهٔ بسیار بزرگ‌تر ۱۲.۳ اینچی لمسی را ارائه کرده است. این به‌روزرسانی اما فقط در اندازه و وضوح نمایشگر خلاصه نمی‌شود زیرا آخرین نسخهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Uconnect هم ارائه شده است که سرعت پاسخگویی بیشتری دارد و به‌صورت استاندارد با اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم ارائه می‌شود. بااین‌حال، صفحه آمپر آنالوگ همچنان بر قوت خود باقی است و کنسول میانی هنوز با تعداد زیاد دکمهٔ فیزیکی پر شده است درحالی‌که دسته‌دنده‌ها بسیار بزرگ هستند.

هرچند شاید جیپ با این فیس‌لیفت روی بهبود راحتی رانگلر تمرکز داشته اما این شاسی‌بلند که همچنان از شاسی مستقل و تعلیق پنج اتصالی پیچشی استفاده می‌کند، نرم‌تر نشده است. همچنین در تمام نسخه‌های رانگلر همچنان شاهد اکسل‌های صلب جلو و عقب دانا، گیربکس کمکی دو سرعته و صفحات محافظ برای محافظت از قسمت‌های حیاتی خودرو در آفرود هستیم. رانگلر روبیکان که پشت فرمان آن نشستیم، با اکسل‌های قوی‌تر دانا ۴۴، قفل دیفرانسیل جلو و عقب و آنتی‌رول بار قطع شونده، حتی بیشتر از این روی آفرود تمرکز دارد. رینگ‌های ۱۷ اینچی نسخهٔ روبیکان نیز با لاستیک‌های آل‌ترین گودریچ پوشیده شده‌اند.

هرچند توانایی‌های آفرود رانگلر بر همه اثبات شده است ولی خوشحال شدیم که توانستیم خزیدن روبیکان از روی صخره‌ها، عبور از دل آب و حرکت راحت میان مسیرهای تنگ را از نزدیک لمس کنیم. بااین‌حال، متوجه شدیم که به دلیل شکل خاص کاپوت، گاهی اوقات دیدن گلگیرها و تشخیص محل چرخ‌ها بدون خم شدن به جلو دشوار خواهد بود. به همین دلیل، هرچند رانگلر به‌طور شگفت‌انگیزی جمع‌وجور احساس می‌شود اما به خاطر این موضوع شاید کمی هدایت آن در آفرود دشوار باشد.

علاوه بر این، فضای پدال‌ها نیز محدود است و به همین دلیل خوب است که در اروپا گیربکس دستی برای رانگلر ارائه نمی‌شود هرچند که در نسخهٔ اتوماتیک هم جایی برای قرار دادن پای چپ وجود ندارد. به خاطر وجود سیستم صوتی آلپین با ۹ بلندگو خوشحال بودیم زیرا حواس را از سروصدای لاستیک‌های بزرگ روبیکان که در سرعت‌های بالاتر بسیار زیاد خواهد بود پرت می‌کند. البته ما رانگلر صحرا را هم با لاستیک‌های معمولی‌تر آزمایش کردیم ولی تفاوت چندانی احساس نشد.

هرچند در آمریکا رانگلر با پیشرانه‌های V6 و V8 و حتی 4xe پلاگین‌هیبریدی عرضه می‌شود اما در بریتانیا فقط با موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو قابل خریداری است. این موتور هرچند چندان خوش‌صدا نیست اما سرعت چشمگیری را برای رانگلر فراهم می‌کند. بااین‌حال، رانندگی با رانگلر در جاده‌های پرپیچ‌وخم خیلی هیجان‌انگیز نخواهد بود زیرا بادی‌رول و حرکات جلو و عقب بدنه زیاد است. گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک هرچند در معکوس دادن‌ها خشن عمل می‌کند اما افزایش دنده‌ها را به‌سرعت انجام می‌دهد

قیمت رانگلر در بریتانیا از ۶۱,۱۲۵ برای نسخهٔ پایه و ۶۳,۱۲۵ پوند برای نسخهٔ روبیکان آغاز می‌شود. این محدودهٔ قیمتی خطرناک خواهد بود زیرا لندروور دیفندرِ جادارتر و مطلوب‌تر با توانایی‌های آفرود مشابه در هردو نسخهٔ دودر ۹۰ و چهاردر ۱۱۰ قیمت پایه‌ای در همین حدود دارد. البته بعید است که طرفداران جیپ از مشکلات رانگلر که به خاطر تمرکز صرف روی آفرود پدید آمده گلایه‌ای داشته باشند خصوصاً کسانی که قصد اصلاح خودرو را برای ماجراجویی‌های خشن‌تر دارند اما کسانی که به دنبال یک خودروی ۴×۴ برای استفاده‌های معمولی‌تر هستند باید بیشتر فکر کنند.

جمع‌بندی

جیپ رانگلر هنوز همان همیشگی است. این خودرو هیچ‌کدام از جذابیت‌های خارج جاده‌ای خود را از دست نداده و همچنان در آفرود غیرقابل‌توقف خواهد بود. تغییرات سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در فیس‌لیفت رانگلر چشمگیر است و ویژگی‌های ایمنی جدیدی هم اضافه شده است ولی قیمت پایهٔ ۶۰ هزار پوندی در بریتانیا بسیار زیاد به نظر می‌رسد خصوصاً با توجه به اینکه دیفندر با قیمتی مشابه این عرضه می‌شود.

مشخصات فنی جیپ رانگلر جدید ۲۰۲۴

Jeep Wrangler Rubicon 2024
پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو
قدرت ۲۷۰ اسب بخار
گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۷.۶ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت
طول ۴,۸۸۲ میلی‌متر
عرض ۱,۸۹۴ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۸۴۸ میلی‌متر
مصرف سوخت ۱۱.۴ لیتر ترکیبی
قیمت بریتانیا ۶۳,۱۲۵ پوند
قیمت آمریکا ۵۳,۱۹۰ دلار
امتیاز ۳.۵ از ۵.۰

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۷ رای
منبع
AutoExpress

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۶ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    خداحافظ ای V8

    موافقم 13
    مخالفم 1
    1. (Ali(chevynova

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      خدای افرودها همچنان غیرقابل توقف در افرود
      ماشالاه
      ماشالاه سنگ محک این کلاس
      ماشالاه پدر افرودهای جهان
      ماشالاه کهنه سرباز جنگ جهانی دوم

      موافقم 8
      مخالفم 17
      1. A.m.A

        ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (145 ديدگاه)

        یه سوال دارم ازت
        تاحالا شده کامنت بزاری تعداد دیس لایکات از لایکات کمتر باشه

        موافقم 10
        مخالفم 6
        1. (Ali(chevynova

          ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          اهمیت نداره برام

          موافقم 13
          مخالفم 7
    2. ممد ژانگولر

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (4148 ديدگاه)

      واقعا دوست داشتنیه .بعد از مرسدی G کلاس شک نکنید این ماشین سلطان بلامنازع خودروهای آفرود جهانه .

      موافقم 6
      مخالفم 13
      1. Taha Ayoobi

        ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (4321 ديدگاه)

        قبل از g

        موافقم 17
        مخالفم 3
  2. JaMsHiD

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2759 ديدگاه)

    این ماشین فوق العاده هست . تا موقعی این هست نیازی نیست حتی یک لحظه هم به دیفندر جدید نگاه کنم .
    تراولی که این ارائه میده و صخره نوردی که این می‌کنه دیفندر باید تو خوابش ببینه . دیسلایک بدید ولی چشم بسته من جیپ رو انتخاب میکنم . نه یه کراس اوور بی ام و که با هزاران سنسور پا به پای آفرودر های سنتی میاد .

    موافقم 17
    مخالفم 8
    1. مازیار

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (3300 ديدگاه)

      جمشید جون شما نظر شخصی خودت رو گفتی لایک و دیسلایک هم نظر شخصی هست
      خوبیش اینه که به نظر کارشناسی هم دسترسی داریم

      موافقم 12
      مخالفم 9
      1. سوشیانت

        ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (3508 ديدگاه)

        نظر کارشناسی میگه که لندرور حتی لاستیک هاش برای آفرود در برابر جیپ مثل شوخی میمونه زوایای آفرودی جیپ هم بهتر از لندروره البته مازیار جدیدا ۴ روز بحث میکنی آخرش هم کم میاری و میگی کفایت مذاکرات، بهتره از این به بعد همون موقع اینو تو ذهنت داشته باشی تا وقت بقیه رو نگیری

        موافقم 8
        مخالفم 12
        1. مازیار

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (3300 ديدگاه)

          اینجا همه با حرفهاشون شناخته میشن و اگه من هیچوقت جدی نگرفتمت و همیشه به چشم فان بهت نگاه کردم بخاطر حرفهای خودته
          حرفهایی مثل لقب لات کوچه خلوت برای بی ام و و مک لارن و GTR
          مثل داج مهندسی ترین اتومبیل دنیا
          مثل خیلی حرفهای دیگه که ارزش تایپ نداره واقعا ارزش نداره

          و این آخری هم کامنت من رو ریپلی میکنی و میگی وقت دیگران رو نگیر!!
          وکیل وصی وقت دیگران که نیستی حتما خودتو میگی در حالی که خودت ریپلی کردی؟!!

          موافقم 11
          مخالفم 9
        2. JaMsHiD

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (2759 ديدگاه)

          سوشیانت شما کلا با ماشین غیر آمریکایی مشکل داری !

          موافقم 9
          مخالفم 2
        3. سوشیانت

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (3508 ديدگاه)

          مازیار کسی میتونه به دیگران بگه که من باهات جدی حرف نمیزنم که اطلاعات بالایی داشته باشه در ضمن یه نگاه به حرف های خودت هم بنداز ببین اصن خودت متوجه میشی چی گفتی مثلا همین که زیر برگه تایم درگ دوج که من فرستادم میگی روی کاغذ اینطوریه تو واقعیت نیست! یعنی واقعا آدم باید تعصبش خیلی زیاد باشه که به برگه تایمی که راننده ثبت کرده بگه دروغه! یا همونطور که تو پست مقایسه کوروت و مازراتی گفتم لینک فرستاده بودم که نشون میداد موتور هوریکین و lt6 ساخت کرایسلر و شورولته بازم میگفتی که ساخت اروپایی هاست!!! الان در رابطه با جیپ هم چیزی نگفتی

          موافقم 3
          مخالفم 10
        4. مازیار

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (3300 ديدگاه)

          چرا اینقدر کم حافظه ای؟!
          برو کامنت من رو کپی کن همه ببینن من چی گفتم و مهمتر از همه خودت یه بار دیگه ببین
          خیلی حواست پرته سوشی
          من گفتم نمیگم اون کاغذ دروغه میگم وقتی ۹۹/۹ درصد رانندگان نتونن تایم کمپانی رو بزنن هیچ ارزشی نداره
          همین الان برو کپی کن اینجا ببینیم کی حرف رایگان میزنه

          راجع به این مطلب هم ظاهرا حجم ناراحتیت خیلی زیاده اما اونکه راجع به رانگلر و دیفندر رای داد من نبودم نویسنده مطلب بود آدرسش رو از پدال بپرس برو حالشو بگیر به من چه مربوطه؟

          موافقم 9
          مخالفم 2
        5. سوشیانت

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (3508 ديدگاه)

          جمشید من با هیچ ماشینی مشکلی ندارم ولی با این هیتر ها باید اینطوری برخورد کرد

          موافقم 2
          مخالفم 6
        6. سوشیانت

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (3508 ديدگاه)

          مازیار لینک رو میفرستم خودت برو ببین کی داره حرف رایگان میزنه
          https://www.pedal.ir/chevrolet/chevrolet-corvette-z06-vs-maserati-mc20/
          اولش گفتی حتی یه نفر هم نتونسته باهاش به این اعداد برسه بعدش طاها اومد باهات صحبت کرد و حرفت رو عوض کردی در ضمن کسی راجب نویسنده صحبت نکرد همه میدونن ماشینی که لاستیک آفرودی نداره نمیتونه حرف چندانی در برابر رقبای دارای لاستیک آفرود داشته باشه

          موافقم 1
          مخالفم 4
        7. مازیار

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (3300 ديدگاه)

          (( مثلا همین که زیر برگه تایم درگ دوج که من فرستادم میگی روی کاغذ اینطوریه تو واقعیت نیست!))
          این ادعایی که همین جا در مورد من گفتی درسته؟

          ((من نگفتم این برگه دروغه
          تمام قدرت درکت رو جمع کن بلکه بتونی این جمله ساده رو درک کنی
          نتونستی هم فدای سرت

          ماشینی که ۹۹/۹۹ درصد رانندگان نتونن به مشخصات اعلام شده اش دست پیدا کنن فقط بدرد پر کردن پی ساختمون میخوره))

          اینم کپی کامنت من تو همون لینکی که فرستادی درسته؟

          حالا کی حرف رایگان زده؟

          موافقم 4
          مخالفم 1
        8. مازیار

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (3300 ديدگاه)

          با هیترها باید برخورد کرد؟😂😂😂

          اصلا من تو این مطلب حرفی از برندی زدم که هیت باشه یا نباشه؟
          من فقط گفتم نظر کارشناسی در دسترسه این هیت بحساب میاد؟
          خیلی برات سنگین بود وقتی تو مقاله خوندی این محدودهٔ قیمتی خطرناک خواهد بود زیرا لندروور دیفندرِ جادارتر و مطلوب‌تر با توانایی‌های آفرود مشابه در هردو نسخهٔ دودر ۹۰ و چهاردر ۱۱۰ قیمت پایه‌ای در همین حدود دارد آره؟
          دیگه نمی‌دونستی چی بگی من رو هیتر بحساب آوردی و باهام برخورد کردی؟😂😂😂😂
          خدا تو رو از ما نگیره سوشی😂

          موافقم 6
          مخالفم 1
        9. سوشیانت

          ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (3508 ديدگاه)

          کسی حرف از نویسنده نزد من به طور خلاصه با مدرک بهت گفتم که جیپ بهتره به دلیل لاستیک بهتر و زوایای آفرودی بهتر اینکه بهت میگم هیتر دلیلش اینه که کلا فکر میکنی ماشین های آمریکایی ساخت اروپاست!
          این عبارت “هرکی گیرشون میاد” موقعی درسته که از ده تا راننده چهارتاش بتونن به تایم اعلامی برسن و شیش تای دیگه رو جزء هرکی بحساب بیاری
          نه موقعی که حتی یک نفر هم نتونسته
          حالا حافظه ضعیف و حرف رایگان اینجا معلوم میشه😂

          موافقم 1
          مخالفم 1
        10. مازیار

          ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (3300 ديدگاه)

          مقاله در مورد مقایسه رانگلر و دیفندر کاملا صریح و قاطع رای داده بقیه حرفها هم حرف اضافه هست
          کفایت مذاکرات

          موافقم 2
          مخالفم 1
        11. مازیار

          ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (3300 ديدگاه)

          یه پاورقی هم بگم خارج از مذاکرات
          خیلی جالبه اون رویی که از داج در درگ طرفداری می‌کنه. از سلطان باخت. اونقدر که داج درگ رو باخت مالدیو فوتبال رو نباخت با اینحال سوشی طوری رفتار می‌کنه که انگار همیشه برنده شده
          گاهی فکر می‌کنم اگه برعکس بود چی میشد؟!!

          گربه مسکین اگر پر داشتی
          تخم گنجشک از جهان برداشتی

          موافقم 3
          مخالفم 1
        12. سوشیانت

          ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (3508 ديدگاه)

          مازیار مقاله هیچ دلیلی برای این حرفش نداشت که دیفندر دقیقا از چه لحاظ تو آفرود حریف رانگلر میشه من دلیلش رو گفتم که رانگلر چرا بهتره زوایای آفرودی بهتر لاستیک بهتر
          کفایت مذاکرات= کم آوردن و فرار کردن از بحث
          در ضمن بار ها گفتم دوج هیچوقت نباخته ماشینی که رکورد شتاب رو در جهان شکسته هیچوقت باخت نمیده راننده ش باخت میده

      2. Scuderia Ferrari

        ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (4062 ديدگاه)

        آقا مازیار عزیز
        من جای شما باشم جواب نمیدم و بحث نمیکنم
        طرف به فراری میگه لات کوچه خلوت 😐😐
        میگه چلنجر ، 296GTB رو میزنه 😂😂
        چلنجر از GT فراری با اختلاف باخته
        اون وقت میخواد سوپر اسپرت فراری رو تو درگ شکست بده !!!!
        با این حرفا ماشین های آمریکایی رو مایه خنده دیگران نکنید اونا اُبهت دارن ، حُرمت دارن

        موافقم 11
        مخالفم 2
        1. مازیار

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (3300 ديدگاه)

          ایمان جان درست میگی من هم صرفا تو کانال دو باهاش تبادل نظر می‌کنم متوجه‌ی که😆

          موافقم 7
          مخالفم 1
        2. سوشیانت

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (3508 ديدگاه)

          scuderia ferrari
          معلومه حتی چیزی راجب پیست درگ هم نمیدونی هر کدوم از ماشین های فراری بیان تو پیست درگ حتی تو آینه دوج چلنجر دیمون ۱۷۰ هم دیده نمیشن

          موافقم 1
          مخالفم 8
      3. JaMsHiD

        ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (2759 ديدگاه)

        مازیار لندروور دلیل خوبی برای کارش داره . معیار بازار تغییر کرده . چون الان یه نفر یه آفرودر میخواد که توی جاده براش یه سدان باشه .
        ولی این رسمش نیست ! لندروور می‌تونست این کارو با دیسکاوری بکنه ولی اومد سمت دیفندر . محصولی که دهه ها به شکل سنتی خودش پایبند بود . ولی آخرش بخاطر تغییر خواسته های بازار از دیفندر فقط قیافش مونده و یه آفرود که اگه سیستم all terrain لندروور رو از روش برداری هیچ فرقی با یه راوفور دو دیفرانسیل نداره .
        من هیچ مشکلی با لندروور ندارم . ولی این کارش خیلی سنت شکنی بزرگی بود که برای فروش بیشتر از اسم دیفندر سو استفاده کنه .
        ماشینی که آفرودش به دوتا چیپ و سنسور وصل باشه ، آفرودر واقعی نیست . حالا هی بگو توی کانال های یوتیوبی نسل قبلش رو لوله کرده .

        1. مازیار

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (3300 ديدگاه)

          من که ندیدم و نگفتم نسل قبلش رو لوله کرده باشه
          راجع به رسم و رسوم هم چی میشه گفت دوست عزیز که سیاست کمپانی ها در اغلب موارد با دل من و شما کاری نداره وگرنه منم بدم نمی اومد این سیستم کنترل کشش بی نظیر لندروور روی دستکم یه مدل با شاسی مستقل پیاده بشه اما خوب نشد دیگه

          موافقم 7
          مخالفم 2
    2. زیزیگولو

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (6035 ديدگاه)

      شاید جیپ رانگلر ماشینی نباشه که موقع عبور از خیابون چشمها و توجه ها رو به سمت خودش جلب کنه ولی موقع آفرود اوضاع جور دیگه ای هستش و اون موقع هستش همه و خصوصاً آفرود بازا قدر این سلطان آفرود رو میدونن و یه جور دیگه بهش نگاه میکنن

    3. شمال

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (129 ديدگاه)

      با عرض پوزش از همگی سلاطین آفرود ژاپنیها هستن

      موافقم 5
      مخالفم 5
      1. سوشیانت

        ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (3508 ديدگاه)

        آره تو خواب، تا هامر و جیپ و فورد هستن ژاپنی ها هیچی نیستن

        موافقم 3
        مخالفم 8
        1. شمال

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (129 ديدگاه)

          بر عکس خدایان آفرود با دوام بالا و استهلاک پایین و کمترین خرج ژاپنیها هستن💪💪

          موافقم 6
          مخالفم 2
        2. سوشیانت

          ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (3508 ديدگاه)

          استهلاک شاید ولی یه نگاه به آمار و ارقام همین پست هامر برقی که پدال گذاشته بود بنداز میبینی رقیب نداره

        3. JaMsHiD

          ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (2759 ديدگاه)

          اون هامر هیچ چیزی جز خودنمایی نداره !
          فقط استحکام داره .
          نه مصرف سوخت خوبی داره ، نه فضای بار مناسب و نه فضای نشستن مناسبی داره درحالی که پهناش اندازه دوتا مزدا ۳۲۳ هست ! داخلشم پر از پلاستیک خشکه
          نه سرعت خوب و قدرت خوبی داره
          فقط آفرود . تنها کاربریش توی آفروده . توی جاده عملا در برابر لندکروزر سری هفتاد و لندروور ولف به راحتی می‌بازه . نمیشه خیلی بهش گفت همه جا رو چون تنها کاری که خیلی خوب انجام میده فقط همون آفروده و عملا توی جاده نابودت میکنه

          اگر هم راجع هامر برقی حرف میزنی ، اینو بگم اون از هامر بودن فقط ابعاد و اندازه اش هامره . همین

        4. سوشیانت

          ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (3508 ديدگاه)

          جمشید من فقط حرف از هامر برقی زدم و دقیقا بر عکس کامنتت آفرودش فوق العاده بود
          https://www.pedal.ir/gm/hummer-ev-suv-in-moab/

  3. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (325 ديدگاه)

    اصلا مقایسه این هیولا با بقیه اشتباه هست.شما وقتی جیپ میخوای میری سمت این

    موافقم 8
    مخالفم 7
  4. (Ali(chevynova

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (7375 ديدگاه)

    با این قیمت و مشخصاتی که داره هیچ رقیبی توان رویارویی باهاش نداره حتی اون الکی گرونهای ساخت اروپا
    اصالتش هم که بر میگرده به جنگ دوم جهانی و پیروزیهای که از صدقه سر جیپ نصیب منتفقین شد
    تنها رقیب جیپ فورد برانکو هست و بس

    موافقم 7
    مخالفم 12
  5. Elmiraj

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    با گذشت زمان ، غیر از رانگلر تمامی آفرودر های مشهور نسل به نسل در توانایی آفرود پسرفت داشتن…

    توانایی این یکی هم مدیون نگه داشتن اکسل های صلب در جلو و عقب هست که امیدوارم در نسل های آینده قربانی سیاست های غلط استلانتیس نشه .

    موافقم 5
    مخالفم 13
  6. R@min

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2051 ديدگاه)

    رانگلر و اخیرا برانکو محصولات ماژولار هستن با بی نهایت فضا برای شخصی سازی که با هیچ ماشینی قابل قیاس نیستن.

    دیفندر برای جاده هست و در حیطه عملکردش بسیار عالی.

  7. دانیال_Surrey،England

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2855 ديدگاه)

    نمیدونم چه سری تو لندروور و پورشه وجود داره که ناخودآگاه حس میکنی برندای رقیب از پیش بازنده ان،حتی اگه رقیب بهتر باشه.
    اینو من دیروز تو بررسی ونتیج واقعا حس کردم.
    همه ی نقدا مثبت بود و میگفتن از توربو بهتره و…ولی پیش خودم باور داشتم که بهتر نیست!
    این دیفندرم خیلیا میخوان باهاش رقابت کنن،حتی طراحیشو کپی میکنن،ولی برخلاف ونتیج حتی روی کاغذم بازنده ان.

    موافقم 7
    مخالفم 8
    1. مازیار

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (3300 ديدگاه)

      بخشی ازش برمیگرده به سابقه ذهنی طولانی مدت که به سادگی تغییر پذیر نیست

      موافقم 6
      مخالفم 1
    2. JaMsHiD

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2759 ديدگاه)

      اگه شما داری به لندکروزر پرادو ۲۵۰ تیکه میندازی ، که همین الان بگم این ماشین فیسش رو از سری شصت الگو گرفته که به لندکروز فرماندهی توی ایران معروفه . اون یکی فیس لندکروزر ۲۵۰ هم که چراغ مستطیلی داره ، از فیس لیفت اتاق شصت الگو برداری کرده که چهار تا کاسه چراغ داره .
      تویوتا لندکروزر خودش یه نوع سبکه . توی نسل سوم به اینور کلا از اون حالت جیپ بودنش خارج شده و یه ماشین کاملا مستقل برای خودش شده .
      همین جیپ هم که میگی دنبال رقابته ، از نظر من اصلا برای رقابت نیومده . برای تزریق لذت و اصالت و سبک و سیاق خودش اومده . یه آفرود به نامشه میتونی سرچ کنی ( jeeping )

    3. Taha Ayoobi

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (4321 ديدگاه)

      کلا فقط چینی ها کپی میکنن از روی دیفندر.

      دیفندر جاده رو فدای آفرود کرده، توی آفرود ماشینای خیلی بهتری هست.

      موافقم 2
      مخالفم 2
  8. Saeed Farshchian

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (59 ديدگاه)

    حتی نام جیپ میتونه توجیه توانایی های این خودرو در مقایسه با دیگر افرودر ها باشه( با نهایت احترام به سایر خودرو ها جیپ یچیز دیگس:)

    موافقم 3
    مخالفم 2
  9. Taha Ayoobi

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (4321 ديدگاه)

    دیفندر واقعا از این پایین تره

    موافقم 3
    مخالفم 6
    1. JaMsHiD

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2759 ديدگاه)

      بالاتر نباشه پایین تر نیست . لندروور کم برای دیفندر جدید وقت و سرمایه نذاشت . الان هم نتیجشو دیده : فروش عالی !
      البته اینکه من مشکل دارم با یونی بادی بودنش هم مشکل خودمه میدونم . چون به هر حال چه از نظر من بد باشه یا خوب به فروش خوبی دست پیدا کرده که نشون میده آفرودر های مدرن دارن میرن به سمت یونی بادی شدن . پیشرفت تکنولوژیه دیگه …

  10. کولجنوی زیبا

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    جیپ و لندرور همچنان پیشگام و بی رقیب قابل توجه دوستان چینی باز که دریاب اسبای تیز پا هر خری رو بزرگ میکنن.این خودرو ها باید وارد و با کیفیت مونتاژ میشد نه کپی چینی که خودش کپی بی کیفیته.به امید روزای بهتر با قیمت مناسب تر خودرو با کیفیت تر برای هموطنان فهیم و ارزشمندمون. اونام که خودشونو زدن کوچه نادانی یه روز عاقل میشن که به میهن ومردم وخودشون ضربه نزنن با نادانی.((لندرور دیفندر۱۱۰و۱۳۰ آوت باند علاقه شخصی خودم))

  11. 𓄂PARSA𓆃

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    در اقدامی کاملا منطقی تردد خودروهای آفرود ممنوع شد🙁🙁

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا