جیپ طی دهههای گذشته هیچ توجهی به سگمنت شاسیبلندهای فول سایز نداشته است اما حالا با مدلهای جدید واگنییر و گرند واگنییر قصد دارد این غفلت را جبران کند. این خودروها از فرمول کاملاً اثباتشدهٔ این کلاس پیروی میکنند. یک پیکاپ فول سایز را بگیرید، پیشرانهٔ V8 آنرا نگه دارید، یک بدنهٔ اسیووی جادار روی آن قرار دهید، سه ردیف صندلی در آن نصب کنید و منتظر آمدن خریداران به نمایندگیها بمانید. همچنین مثل دیگر رقبای آمریکایی این کلاس، جیپ هم برای بهبود سواری و افزایش فضای بار و جاداری صندلیهای ردیف سوم، در واگنییرها اکسل صلب رم را حذف و از تعلیق مستقل استفاده کرده است.
هرچند جنرال موتورز اسیوویهای فول سایز خود را از طریق سه برند و چهار نام مختلف عرضه میکند اما گروه کرایسلر تصمیم گرفته این پرچمدار جدید را فقط از طریق برند جیپ به بازار عرضه کند. ارزانترین عضو این خانواده یعنی واگنییر پایه با قیمت ۶۰ هزار دلار، گرانترین اسیووی فول سایز بازار محسوب میشود و ۸,۶۵۰ دلار از شورلت تاهو گرانتر است. گرند واگنییر هم با قیمت پایهٔ ۹۰ هزار دلاری، نزدیک به ۱۲ هزار دلار از کادیلاک اسکالید پایه گرانتر است که اختلاف قیمت چشمگیری است.
همچنین اگر در لیست آپشنهای گرند واگنییر همهٔ گزینهها را علامت بزنید، قیمت آن بهراحتی از ۱۰۰ هزار دلار فراتر میرود. نمونهٔ مورد آزمایش اما از نوع سری II با قیمت ۱۰۴,۸۲۵ دلار است که هنوز هم گرانترین نسخهٔ گرند واگنییر محسوب نمیشود. برخلاف رقبا که نسخهٔ کشیدهٔ اسیوویهای فول سایز خود را هم ارائه میکنند، واگنییر فعلاً فقط با یک طول ارائه میشود. البته این خودرو با فاصلهٔ محوری ۳,۱۲۴ میلیمتری و طول ۵,۴۵۳ میلیمتری، از لحاظ اندازه بین نسخههای کوتاه و کشیدهٔ اسیوویهای فول سایز جنرال موتورز قرار میگیرد.
جیپ برای اینکه هیچ حرفوحدیثی در مورد جایگاه لوکس و سطح بالای گرند واگنییر وجود نداشته باشد، هر چیزی که تصویر کنید را در داخل آن ارائه کرده است که ازجملهٔ آنها میتوان به هفت نمایشگر، چهار خروجی برق، ۲۳ بلندگو و ۲۶ پورت USB، هندزفری و HDMI اشاره کرد. البته بسیاری از این نمایشگرها و بلندگوها سفارشی هستند. مثلاً سیستم صوتی مکینتاش با ۲۳ بلندگو بخشی از یک پکیج ۳,۹۹۵ دلاری است و برای نمایشگر سمت شاگرد باید ۱,۱۹۵ دلار پرداخت کرد. بااینهمه، جیپ در اینجا به جزئیاتی مثل دستهراهنما و برفپاککن توجهی نکرده و این قطعهها از همان پلاستیک سیاهی ساخته شدهاند که در مدل ارزانقیمت کامپس دیدهایم.
بااینحال، بهاستثنای این مورد و همینطور برخی دکمههای ارزانقیمت روی غربیلک فرمان، دیگر متریال داخلی گرند واگنییر متناسب با قیمت ششرقمی آن هستند. چرم نرم، تریمهای فلزی و روکش مشکی پیانو برای بسیاری از دکمهها و سوئیچها با چیزی که قبلاً در کادیلاک و لینکلن دیدهایم مطابقت دارد. رنگ داخلی آبی آگاو نیز ما را به یاد قایقهای تفریحی لوکس میاندازد و این رنگ فقط برای صندلیها نیست بلکه همهچیز از رو سقفی گرفته تا پارکابیها آبی هستند.
خریداران در این کلاس اما بیشتر به دنبال کابین جادار هستند و گرند واگنییر فضای داخلی بسیار بزرگی دارد. هردو کنسول میانی خودرو که یکی بین صندلیهای جلو و دیگری بین صندلیهای خلبانی عقب قرار گرفتهاند، بزرگ هستند و کابین عریض و دلباز به نظر میرسد. صندلیهای ردیف دوم بهراحتی به جلو حرکت میکنند و با ایجاد کردن دهانهای بزرگ، دسترسی به صندلیهای ردیف سوم را بدون نیاز به خم شدن زیاد فراهم میکنند. صندلیهای ردیف سوم نیز حتی برای بزرگسالان بسیار راحت و جادار هستند.
این جاداری داخل تا حد زیادی به خاطر استایل جعبهای شکل و فرم عمودی بخش عقبی خودرو است. ستونهای همرنگ بدنه در کنار سقف مشکیرنگ هم باعث شدهاند ارتفاع کلی خودرو بیشتر به نظر برسد؛ بنابراین باید گفت طراحی گرند واگنییر بسیار کاربردی اما محافظهکارانه بوده و چندان به ساختارشکنی که واگنییر اولیه انجام داد علاقهای ندارد.
گرند واگنییر همچنین فاقد هندلینگ چابک اسیوویهای فول سایز جنرال موتورز است که از فرمان بسیار دقیقی بهره میبرند و هنگام رانندگی کوچکتر از چیزی که هستند احساس میشوند. روی جاده، اندازهٔ بزرگ و وزن سنگین جیپ همیشه احساس میشود. فرمان اطلاعات کمی را به راننده منتقل میکند و هنگامیکه خودرو را تا مرز محدودیتهای هندلینگش تحتفشار قرار میدهیم، با حرکات کِشتی مانند بدنه مواجه میشویم. گرند واگنییر همچنین در آزمایش شتاب جانبی هم تنها ۰.۶۷ جی را به ثبت رساند.
بااینحال، مزیت اصلی سواری گرند واگنییر کیفیت سواری بسیار نرم و آرامشبخش آن است بهگونهای که حتی با رینگهای ۲۲ اینچی هم بدون هیچگونه ارتعاشی از روی دستاندازهای مسیر عبور میکند. در اینجا همچنین حرکات جانبی سرنشینان به حداقل رسیده و کابین بهخوبی از سروصدای جاده ایزوله شده است بهگونهای که در سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت تنها ۶۶ دسیبل صدا در داخل خودرو ثبت شد.
واگنییر با پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری V8 به همراه سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولت eTorque ارائه میشود که گشتاور را در دورهای پایین افزایش میدهد و باعث روانتر شدن سیستم توقف-حرکت میشود. پیشرانهٔ ۶.۴ لیتری V8 گرند واگنییر اما هیچگونه نیروی کمکی الکتریکی ندارد و کاملاً سنتی است اما کار خود را بهخوبی انجام میدهد. این موتور در حالت درجا صدایی مثل قایق موتوری دارد و با نشاط و چابکی هیولای ۲۸۷۰ کیلوگرمی را به جلو هل میدهد. ما شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را ظرف تنها ۵.۴ ثانیه ثبت کردیم که نیم ثانیه از اسکالید با پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 کمی ضعیفتر سریعتر است.
اما این شتاب گیری سریع هزینهای هم به دنبال دارد. هرچند پیشرانهٔ سنتی ۶.۴ لیتری به سیستم غیرفعالسازی سیلندرها مجهز شده اما اعداد مصرف سوخت گرند واگنییر تکاندهنده است. طبق اعلام EPA، مصرف سوخت ترکیبی این ماشین ۱۵.۶ لیتر در هر صد کیلومتر است که آنرا به پرمصرفترین خودروی این کلاس تبدیل میکند. برای مقایسه، اسکالید نزدیک به یک لیتر و نویگیتور با پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو ۱.۸ لیتر در هر صد کیلومتر مصرف کمتری دارند. ما در آزمایش خود با گرند واگنییر بهطور میانگین مصرف ۱۸ لیتر در هر صد کیلومتر را ثبت کردیم اما موتور ۵.۷ لیتری در واگنییر تا حدودی کماشتهاتر است و در هر صد کیلومتر به ۱۳ لیتر بنزین نیاز دارد.
بهطورکلی، صرفنظر از این موضوع که چرا خودرویی در سال ۲۰۲۱ باید در هر صد کیلومتر نزدیک به ۱۶ لیتر بنزین را ببلعد، جیپ دیگر نمیتوانست بنشیند و نظارهگر بهرهبرداری رقبا از این بازار پرسود باشد. مطمئناً گرند واگنییر باید ۱۰ یا ۲۰ سال پیش به بازار میآمد اما اشتیاق بازار آمریکا برای شاسیبلندهای فول سایز همچنان ادامه دارد. فقط کافی است به آمار فروش فول سایزهای جنرال موتورز نگاه کنید تا بفهمید این کلاس چقدر محبوب است. گرند واگنییر هم تجمل کافی را دارد و میتواند برخی از این خریداران را جذب کند. بنابراین، ورود دیرهنگام به میدان رقابت بعید است که لطمهای به شانس موفقیت جیپ بزند زیرا بهقولمعروف، دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است!
مشخصات فنی
Jeep Grand Wagoneer 2021 | |
پیشرانه | ۶.۴ لیتری V8 |
قدرت | ۴۷۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۱۷ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۴ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۳.۹ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۹۰ کیلومتر/ساعت |
توقف از ۱۱۰ | ۵۹.۴ متر |
شتاب جانبی | ۰.۶۷ جی |
طول | ۵,۴۵۳ میلیمتر |
عرض | ۲,۱۲۳ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۹۲۰ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۳,۱۲۴ میلیمتر |
وزن | ۲۸۷۰ کیلوگرم |
ظرفیت سرنشین | ۷ نفر |
ظرفیت بکسل | ۴۴۷۰ کیلوگرم |
مصرف سوخت | ۱۵.۶ لیتر ترکیبی |
قیمت پایه | ۸۹,۸۴۵ دلار |
قیمت تستشده | ۱۰۴,۸۲۵ دلار |
امتیاز | ۸.۵ از ۱۰ |
PN
۸ آبان ۱۴۰۰به دلم ننشست طراحی اش
Avan
۸ آبان ۱۴۰۰موافقم،جیپ لازم داره که در طراحیش اصلاح نظر کنه. جدابیتی حداقل برای ما ایرانی ها نداره،شاید امریکایی ها خوششون میاد
Reza Waffen SS
۹ آبان ۱۴۰۰طراحیش که خوبه و همه چی تمام ولی آخه 15 لیتر مصرف ؟ چه خبره ؟
امین
۸ آبان ۱۴۰۰چرا اینقدر سنگینه؟از موتور هلکت استفاده میکرد با این هیکل و وزن بهتر نبود؟
ممد ژانگولر
۸ آبان ۱۴۰۰همه اینا یک طرف
جیپ و لوکس بودن خیلی با هم سنخیت نداره
جیپ یعنی نهایت آفرود با لذت و عشق فراوان
چرا مد شده همه فکر میکنن زیبایی و لذت تو لوکس بودنه ؟!!!
جیپ یعنی عشق
جیپ رانگلر اسپیکراش تو سقفشه میدونین یعنی چی؟
یعنی موزیک مستقیم میره تو مخت 😍👌
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۸ آبان ۱۴۰۰زمونه عوض میشه کاربری هم تغییر میکنه، پژو هم اون اوایل مهمات و لباس زیر و فلفل خورد کن میزد اما الان ماشینای آشغال!(با لفظ جرمی کلارکسون😂!)درست میکنه، جیپم همینطور فرقی نداره لوکس بزنه یا آفرودی،فقط خوب بزنه…
امیر
۸ آبان ۱۴۰۰دوست عزیز شما احتمالا اطلاع ندارید…
اولین اس یو وی لوکس دنیا دقیقا همین واگونیر بود
اون زمان المانیا و انگلیسی ها هنوز درگیر لوکس کردن کابین سدان هاشون بودن
ممد ژانگولر
۸ آبان ۱۴۰۰داش امیر حرفت کاملا صحیح و موافقم
ولی به نظر خودت فلسفه جیپ از چیه؟
ماشینی که کوهو بگیره بره بالا طوری که شیر کوهی نتونه
در ضمن اون موقع که میگی چون رقیبی نداشت جذاب بود و دل میبرد
ولی خودت ی نگاه به این مدل ۲۰۲۲ بنداز
خدا وکیلی مایه عابرو ریزیه
از زشتیش برات بگم ؟
از قیمت کذاییش بگم؟
از چیش بگم
طرف بخواد اینو بخره میره حضرت دنعلی میخره که همه جوره سر تره یا خیلی مدلهای دیگه که حوصلم نمیکشه بگم
درست میگم؟
ابوالفضل
۷ فروردین ۱۴۰۱البته که ببخشیدا ولی ولی اولین خودرو های لوکس مال بنز بود
new RAMIN
۸ آبان ۱۴۰۰تو دنیای شاسی بلند ها اول گرند واگنییر… دوم رنجروور…
با دومی کاری ندارم چون ربطی به مطلب نداره ولی برگردیم سراغ شماره 1 😍
گرند واگنییر نمونه کامل یه شاسی بلند فول سایزه…چی میخواهید؟آپشن میخواهید؟نسخه کامل سریlllرو با قیمت 112هزار دلار بخرید تمام گزینه هارو هم تیک بزنید تا به مدت 4 سال سرتون گرم آپشن ها باشه.کیفیت میخواهید؟این ماشین چندتا قطعه بی کیفیت در برخی نقاط داره که بسیار کمه به غیر از اون از ردیف جلو تا عقب کیفیت بی نظیر. شتاب میخواهید؟(شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را ظرف تنها ۵.۴ ثانیه ثبت کردیم)آفرود میخواهید؟اسم ماشین معلومه چیه،گزینه آفرود رو فعال کنید.سواری نرم میخواهید؟(مزیت اصلی سواری گرند واگنییر کیفیت سواری بسیار نرم و آرامشبخش آن است بهگونهای که حتی با رینگهای ۲۲ اینچی هم بدون هیچگونه ارتعاشی از روی دستاندازهای مسیر عبور میکند) آیا میخواهید ماشینتون ساکت باشه؟(کابین بهخوبی از سروصدای جاده ایزوله شده است بهگونهای که در سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت تنها۶۶دسیبل صدا در داخل خودرو ثبت شد)دنبال فضای پای خیلی زیاد هستید؟ فاصله محوریشو ببنید.//دنبال تو چشم بودن هستید؟خب بهتره بدونید طولش 60سانتش بیشتر از لندکروزر هست/گرندواگنییر نمونه کامل یه شاسی بلند فول سایزه.واقعا بی نظیره. البته چندتا ایراد داره ولی در آینده قابل حل شدن هستن
آخر مقاله منو یاد یه چیزی انداخت:بهقولمعروف، دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است! جنرال موتورز عزیز ما همچنان منتظر بازگشت پونتیاک هستیما…🙂
نکته عجیب اینه اکثر سایت ها گرند واگنییر رو سری ll رو برسی کردن درصورتی نسخه کامل سری lllهست. احتمالا ایراداتی که در نسخهll هست در سریlll نیست.حالا منتظریم نسخهlllهم در آینده تست کنن
.
نکته جالب اینه همه مجله ها از گرندواگنییر سریllتعریف کردن مثل همین کارانددرایور ولی یه سری ایرادات جزئی گرفتن از ماشین،که طبیعی هست. ولی motor1 کلا سواری این ماشینو بد گفته🙄الان حرف 4 یا 5 مجله دیگه مثل کاراندرایور موتورترند کارباز و…رو باور کنیم یا تنها حرف motor1 رو…؟
RezaRs
۸ آبان ۱۴۰۰ممنون اقای دهقان که بعد از اینکه گفتم گذاشتینش
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۸ آبان ۱۴۰۰نمیدونم چرا ولی زیاد به نظرم لوکس نیست در حد رقبا ، حس میکنم هم سگمنت یوکانه تا نویگیتور ، برای همین رقباش خصوصا نویگیتور و gls رو از نظر لوکس بودن برتر میدونم
🤍Audi e tron s 🤍tesla model x plaid🤍
۸ آبان ۱۴۰۰نه واقعا ماشین خیلی لوکس هستش عالیه تو سگمنت نویگیتور می تونه باشه ولی خب یه جاهایی هم نه نمیتونه
تو این کلاس شاسی بلند های لوکس ،مایباخ gls,رنجرور اتوبیوگرافی جدید،خیلی عالی هستن
اما باز آلمانی ها یه چیز دیگن
پدال کمنتم منتشر شود باسپاس
Amin
۸ آبان ۱۴۰۰به بیشتر عکس هارو ببینید ، واقعا تنها کابین این خودرو به نظرم یه دلیل بزرگ برای خریدنش هست
منکه لذت بردم ، باورنکردنی هست
البته خب همیشه بالادست وجود داره ، ولی در سطح عالی هست
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۸ آبان ۱۴۰۰نقطه قوتش همین کابینه، واقعاً نهایت تکنولوژی و فناوری رو داخل کابین واگونییر میشه دید خیلی زیباست…
new RAMIN
۸ آبان ۱۴۰۰نظر شما قابل احترامه اما…
از برند لینکلن و خودرو نویگیتور خوشم میاد ولی نویگیتور هیچ وقت در حد گرند واگنییر نیست. یوکان و تاهو هم از پس نویگیتور بر نمیان چه برسه به گرند واگنییر…تنها رقیب نزدیک گرند واگنییر،کادیلاک اسکالید هست که اون هم کدومش بهتره،بسته به علایق هر فرد داره. رقبای آلمانی هم استهلاک بالاتری دارن و برای خرید نسخه فول باید کلی پیاده شد. رقبای ژاپنی هم…😐
گرند واگنییر لاکچری ترین SUVفول سایز بازار هست…میگی نه؟خب شمارا دعوت میکنم این عکس ها رو ببینی. قبل اینکه بریم سر اصل ماجرا به این عکس دقت کن. و فراموش نکن قیمت پایه 89845دلاره…
https://images.cars.com/cldstatic/wp-content/uploads/jeep-grand-wagoneer-2022-11-badge-black-detail-exterior-front-headlight.jpg?w=828&q=20
خب حالا بریم سراغ عکس های داخل خودرو تا مفهوم لوکس بودن را متوجه بشی👇
https://images.cars.com/cldstatic/wp-content/uploads/jeep-grand-wagoneer-2022-62-door-front-row-interior.jpg?w=828&q=20
https://images.cars.com/cldstatic/wp-content/uploads/jeep-grand-wagoneer-2022-66-interior-second-row.jpg?w=828&q=20
https://images.cars.com/cldstatic/wp-content/uploads/jeep-grand-wagoneer-2022-23-cockpit-shot-dashboard-front-row-interior.jpg?w=828&q=20
https://images.cars.com/cldstatic/wp-content/uploads/jeep-grand-wagoneer-2022-25-front-row-interior-seats.jpg?w=828&q=20
https://images.cars.com/cldstatic/wp-content/uploads/jeep-grand-wagoneer-2022-24-cockpit-shot-dashboard-front-row-interior.jpg?w=828&q=20
کیفیت این عکس ها 240pهست و خیلی با کیفیت نیست.
ولی از همین پشت عکس تار هم معلومه ماشین با کیفیتی روبرو هستیم.
تو دنیا شاسی بلند اول گرند واگنییر(نسخه فول) پول بیشتری داشتید قطعا رنجروور…خود من معتقدم شاسی بلند اول گرند واگنییر دوم رنجروور. دنبال suvسوم میگردم ولی هنوز نتونستم چیزی پیدا کنم🙂
پدال عکس هارا منتشر کن با سپاس
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۸ آبان ۱۴۰۰دوست عزیز باشما موافق نیستم که لوکسترین suv دنیاست ، حالا اصن بگیم تو سگمنتش بهترینه قبول ، اما تو دنیا فکر کنم مایباخ و رولزرویس و بنتلی و آستون مارتین و g کلاس رو فراموش کردین که جیپ رو توی دنیا شاسی بلندا لوکسترین میدونین
کاوه
۱۰ آبان ۱۴۰۰دوست عزیز میباخ بنتلی و رولزرویس توی سگمنت لوکس نیست که شما دارید میگید بهتر از گرند واگونتیر ان،اونا توی سگمنت اشرافی قرار میگیرن نه لوکس،مشخصه که وقتی چند برابر بیشتر پرداخت میکنی قطعا ماشین لوکس تر میشه،توی رنج خودش و سگمنت خودش به نظرم با اسکالید بهترین های بازار ان،اینکه کدومش بهتره دیگه سلیقه ایه،
AMG GT R
۸ آبان ۱۴۰۰نویگیتور و اسکالید خیلی بهتر هست
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۸ آبان ۱۴۰۰منم همینو میگم ، تازه اگر آلمانیا رو رقیبش حساب نکنیم که اونا از لحاظ طراحی خارجی و پرفورمنس دست بالا رو دارن ، در ضمن به نظرم شتابش یه شیطونی ریزی انجام شده چون با اعداد و ارقامش نمیخونه
ابوالفضل
۷ فروردین ۱۴۰۱فیلم علی بخردی رو در مورد این ماشین ببین وقتی کامل ماشینو میبینی عاشقش میشی
یانکی
۸ آبان ۱۴۰۰عجب تانکیه خدا وکیلی.هیچ نقصی نداره.منتظر انجین هلکت هستیم و ارتقاء هنسی.چه شود.بهترین انجین بین سه رقیب.
MC20
۸ آبان ۱۴۰۰هیچ نقصی نداره ؟ متن خبر رو خوندی ؟ یا فقط عکس ها رو نگاه کردی ؟ در عجبم چرا اینگونه مواقع ، بعضی از دوستان ، به تعصب و تخیلات بعضی دیگر از دوستان ، خرده نمی گیرند و مابقی دوستان نیز وقعی نمی نهند . . . . . . هرچند تعصب تنها در باور طرفداران مازراتی است موج می زند . . .من خودم می دانم . . . بماند . . . . . . . . . . . داداش ، تو قطعا مرزهای توهم و تعصب رو به سرعت باد ، در نوردیدی و به سرزمین جدید کشف نشده ای رسیدی :)) . . . . . من هم به افتخار خودت ، نام این سرزمین رو ، ینگه ی دنیا ، سرزمین یانکی ها می نامم . . . مبارکت باشه . . . شتاب ج 0.67 و صدی 18 ، مصرف بنزین و 3 تن وزن . . . نقص نیست ، همه ، توانایی است . . . توانایی رشک برانگیزی به نام : consumerism . . . .
ARMAN
۸ آبان ۱۴۰۰ساخت ماشین بزرگ و راحت تخصص آمریکاییا هست.
اروپایی هم خوبن اما به پای آمریکاییا نمیرسن.
امیر
۸ آبان ۱۴۰۰بسیار هم زیبا و عالی توی سگمنت خودش ماشین با ارزشی 💙💚💛💜
Elmiraj
۸ آبان ۱۴۰۰Motor 1 دو ماه پیش :
((در اینجا درحالیکه گرند واگنییر با برخورداری از سیستم تعلیق بادی سفارشی از نویگیتور برتر و با اسکالید همسطح است، این جیپ با اختلاف زیادی بدترین سواری را نسبت به دو رقیب مذکور به نمایش میگذارد. سواری این خودرو روی نواقص جاده سفتی قابلتوجهی داشته و حرکات عمودی بیشازحدی در آن دیده میشود. ناهمواریهای بزرگتر کاملاً به بدنه منتقل میشوند و دستاندازهای کوچک نیز لرزشهای ناخوشایندی را مستقیماً به صندلیها انتقال میدهند.))
Car & Driver اکنون :
((مزیت اصلی سواری گرند واگنییر کیفیت سواری بسیار نرم و آرامشبخش آن است بهگونهای که حتی با رینگهای ۲۲ اینچی هم بدون هیچگونه ارتعاشی از روی دستاندازهای مسیر عبور میکند))
الان با ساز کدوم مجله برقصیم…!!!؟؟؟
.
.
.
منتظر میمانیم ببینیم Motortrend وقتی همه اعضای این کلاس را با هم مقایسه کرد نتیجه چه خواهد شد….
R@m!n
۸ آبان ۱۴۰۰به شخصه motor1 رو منبع معتبرتری می دونم چون حداقل از متنش بی طرفی رو نشون میده و به فیدبک های مالکین بشدت نزدیک تره.
برای مثال راجب برانکو که ماشین مورد علاقه خودمم هست کاملا حرفه ای و موشکافانه تمام نقاط ضعف و قوت بیان کرده و به حدی ریز میشه که حتی کاپ هولدر و جاگذاریشم هم بررسی می کنه، اما کار اند درایو خیلی وقته که بشدت کلی بررسی می کنه.
Elmiraj
۸ آبان ۱۴۰۰با جزییات باشه یا کلی ، میبینیم که نظر دو مجله در مورد کیفیت سواری یک ماشین ۱۸۰ درجه با هم فرق داره…!!!
جدا از این motor 1 برای بررسی ماشینی به مهمی گرند واگونیر تنها از یک کارشناس استفاده کرد و بنابر نظر همون یه نفر نتیجه گیری کرد…!
R@m!n
۸ آبان ۱۴۰۰مهم تعداد کارشناس نیست بلکه کیفیت بررسی مهمه. تو این چند ساله هم انقدر بررسی های عجیب از کارانددرایو خوندم که بشه به راحتی به بررسی هاش شک کرد.
ما که دستمون بهش نمیرسه ولی بنظرم باید منتظر نظرات مالکین و کارشناسای مستقل بود.
دانیال_Surrey،England
۸ آبان ۱۴۰۰((تو این چند ساله هم انقدر بررسی های عجیب از کارانددرایو خوندم که بشه به راحتی به بررسی هاش شک کرد.))
دقیقا رامین جان اصلا این مجله به نظرم مشکل روانی داره!!
یه نقد دیگه داره کار اند درایور و معیابشم گفته،برو حتما بخون.
گفته سواریش تو جاهایی که خیلی هموار نیست چندان خوب نیست و اینم به خاطر ساختار شاسیشه.
بعد اینجا میگه سورایش نرمه.
کلا معلوم نیست چیکار دارن میکنن!!
R@m!n
۸ آبان ۱۴۰۰بله دانیال جان اونم خوندم و کاملا متضاد با این بررسیش هست و می تونم بیشتر از 30 مدل ماشین مثال بزنم که بررسی هاش توسط این سایت واقعا عجیب و مضحکه.
به نظرم مشکل اصلی گرند واگونییر پوسته لوکس و باطن قدیمیش هست. موتور این ماشین واقعا سنگینه و عقب بشدت درازه و این تعادل رو ازش می گیره. برای مثال اسکالید با سیستم بسیار پیشرفته مگنه راید و نویگیتور با یه موتور سبک و اصلاحات زیاد تعلیق تونستن به ماشینی با همچین ابعاد رو کیفیت سواری در حد کراس اوور بدن. بنظر جیپ نتونسته قبلا هم گفتم انگار تعلیق بادی این ماشین از پس ابعاد بر نمیاد.
شایدم نظره من کاملا اشتباه باشه، به شخصه منتظر بررسی هاش تو فروم ها می مونم ببینم مردم چی میگن.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۸ آبان ۱۴۰۰یکی از دلایلی که میگم در حد رقبا لوکس نیست یکی اینه ، یکی طراحی بیرونی
البته من موتور وان رو بیشتر قبول دارم ، در کل درستل که داخلش فوق العادس ، اما بیرون و همینطور عیب های سیستم تعلیثش نسبت به رقبا و موتور معمولیش نسبت به رقبا و همینطور وجو یه نسخه ارزونتر که هیچ کدوم از رقباش ندارن و به لوکس بودن ضربه میزنه از نظر من باعث شده نسبت به کادیلاک و نویگیتور و ( اگه آلمانیارو رقیب این حساب کنین بنز و اگر حساب نکنین فقط همون دوتا ) به اندازه کافی لوکس و اشرافی نباشه
MC20
۸ آبان ۱۴۰۰در جواب به Elmiraj عزیز : به نظرم موتور 1 موشکافانه تر گفته و تقریبا با دلیل تا حدودی اثبات هم کرده . . . یه رییس داشتم همیشه می گفت حرفی رو بزن که زیرش رو هم امضا می کنی . . . از این منظر فکر کنم موتور 1 به بررسی خودش مطمعن تر باشه . . . و زیر کامنتش رو امضا هم بزنه :))
NAVID۰۰۹۸
۸ آبان ۱۴۰۰حقیقتاً سختترین کار دنیا فرای یه ماشین باز در آمریکا ، انتخاب خودروی مورد علاقه هستش ، خیلی سخته ، خیلی خیلی خییییلی سخته !
آدم یاد تبلیغ محصولات عالیس میوفته که میگه کدومشو بِدَم و … !
بین این همه خودروی توپ در تمام سگمنتا ، کدومش را میشه انتخاب کرد !
Sina
۸ آبان ۱۴۰۰این ماشین منو یاد بنتلی های ۱۰ ۱۵ سال پیش ساخت فولکس واگن میندازه که وارد رقابت با لوکس سازایی مثل اس کلاس و رولزرویس گوست شده بودن که بغیر از افراط گرایی در بعضی چیزها مثل استفاده از ۱۵ نوع پوست حیوان و چوب تراشیده شده سفارشی به دست های فلان هنرمند و غیره و غیره با وزن فوقلاده زیاد هیچ چیزی برای گفتن نداشتن و سال ها طول کشید تا بشن بتنلی های الان
واگنیر و گرند واگنیر هم فقط افراط گرایی توی چیزهای بیخود مثل صفحه نمایش و بلندگو و یه موتور گنده قدیمی هستش که کیفیت ساخت فیات کرایلسر هم که تعریف چندانی نداره یه ماشین با استخون بندی کهنه و قدیمی که ظاهرشو بهش رسیدن
توی هر دو مدلش چه رقبای هم وطنش تاهو یوکان اسکالید و از اونور لکسوس LX600 و بنز GLS از این بهترن
یوسف
۸ آبان ۱۴۰۰این ماشین همه چیزش واسه آمریکایی ها خوب نیست بلکه عالیه…. اما واقعا در عجبم از طراحی عقب این هیولا…. واقعا زشته… در حد جیپ نیست…. انگار عقبش ماله یه ماشین دیگه ست… ای کاش این شکلی نبود
MC20
۸ آبان ۱۴۰۰این طراحی جعبه مانند . . . این ضریب پسار احتمالا داغون . . . 2900 کیلوگرم وزن خودرو ( بدون سرنشین ) . . . تنها با 470 اسب توان . . بعد شتاب 0 تا 100 . . . 5.4 ؟ من دارم درست می بینم ؟ نزدیک به 3 تن وزن با این ارتفاع خودرو و ضریب پسار . . . در 5.4 ثانیه به 100 کیلومتر می رسه ؟ عجب !!! جیپ ملت آمریکا رو چی فرض کرده ؟ ماشالاه جیب نه تنها در مصرف سوخت که در شتاب 0 تا 100 هم داره مرزهای خیال باقی رو جابجا میکنه . . . . دو هفته پیش در دوئل بامو X7 و جیپ گرند واگنییر . . . نوشتم : اون واگونییر آشغال هم ، از برندی میاد که این رو واسه جوری جنسش سرهم کرده ، حتی ارزش نقد کردن هم نداره . . . هنوز سه هفته نشده ، متن خبر میگه : جیپ دیگر نمیتوانست بنشیند و نظارهگر بهرهبرداری رقبا از این بازار پرسود باشد . . . بماند . . . بعد دوستمون انگلند خان در مورد من فرمودند که اطلاعات فیک و به درد نخور اراعه می دهم . . . من عذر میخوام از انگلند عزیز . . . و همه دوستان .
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۸ آبان ۱۴۰۰اطلاعاتت همیشه غلطه،کی فکرشو میکرد یه کامپکت آئودی بخواد از بوگاتی ویرون ۱۰۰۰اسبی سریعتر باشه!!؟ اینم مثل همون،نیازی نیست تو نخ ملت آمریکا باشی یکم به فکر ملت خودت باش…
MC20
۸ آبان ۱۴۰۰فاصله معرفی بوگاتی ویرون تا کامپکت آعودی هم 2 هفته بوده ؟ فشاری نشو . . . داداش . . . برای تو هم از صمیم قلب آرامش آرزو میکنم . . . همتون رو دوست دارم . . . اما نمی دونید . . . خیلی مخلصیم :))
R@m!n
۸ آبان ۱۴۰۰فارغ از همه این بررسی ها این زمان و رضایت مشتری هست که عیار این ماشینو مشخص می کنه.
رقابت با نویگیتور و اسکالید و آلمانی ها کار خیلی سختی هست اما جیپ هم برند دست و پا بسته ای نیست حتی اگه 40 سال ماشین لوکس نساخته باشه.
MC20
۸ آبان ۱۴۰۰رامین جان حرفات سنده . . . ولی آخه 104 هزار دلار ، واسه این پکیج گرند واگونیر ، که تازه گرون تر هم می تواند بشود . . . کمی ناعادلانه نیست ؟ . . . کاش یه کم رقابتی تر قیمت میگذاشت . . . اونم در بودن حداقل پسر عموهای سالار خودش ؟ حالا آلمانی ها به کنار . . . به نظرم سخت بتونه ، خوب بفروشه . . . هرچند جیپ هم کم کشته مرده نداره . . . ولی در نهایت به قول خودت ، زمان همه چیز رو ثابت میکنه . . . امیدوارم موفق بشه . . .
R@m!n
۸ آبان ۱۴۰۰عدالتشو که این برندا سایپا و ایران خودرو نیستن که همینجوری نرخ تعیین کنن و مردم آمریکا هم که توان خریدشو دارن قطعا قبلش یه ماشین تو این سطح داشتن و اگر جیپ اون چیزی که باید نباشه خیلی زود شکست می خوره.
کسب رضایت یه مالک ماشین لوکس خیلی سخت تر از یه مالک ماشین اقتصادی هست.
MC20
۸ آبان ۱۴۰۰آره ، درسته واقعا ، توو این سگمنت مو رو از ماست میکشن بیرون و رقابت ها بعضا میلیمتری میشه . . . من منظورم این بود ، شاید بهتر بود از سودش ، کمی می زد ، تا مشتریان بیشتری در مقام قیاس سمت جیپ بیان . . . هر چند توو این سگمنت و بازار لوکس شاید مشتری خیلی بند قیمت نباشه . . . اما به لحاظ روانی برای مشتری در شرایط تقریبا برابر فنی با رقبا ، شاید قیمت پایینتر ، میتونست یک برگ برنده باشه . . . . و شاید هم نه . . . از طرفی بعضی از ثروتمندان هم خیلی وقتها دوست دارن که پول بیشتری برای کلاس بدن . . . . باز هم زمان همه چیز رو نشون میده . . .
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۸ آبان ۱۴۰۰باهات موافقم و به نظرم اسم و رسم برند و محصول در بخش لوکس ها بسیار کم تاثیر تر از اقتصادیاس و مهم خود ماشینه
ایران
۸ آبان ۱۴۰۰ماشین دوست داشتنی هست خوشم اومد 👍👍
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۸ آبان ۱۴۰۰به شخصه خودم اصلا اهمیتی به هیچ مجله و تستی نمیدم، من خودم چیزی دوست داشته باشم دوستش دارم نداشته باشم هم نه، هرکسی بر اساس سلایق خودش تصمیم میگیره،واگونییر رو واقعاً دوست دارم، خیلی جذابه کابینش خود بهشته…
حسین دهمرد
۸ آبان ۱۴۰۰۲۰ هزارتاش اضافیه. اسکالید لوکسترین اس یو وی آمریکاییه. اصلا خودش یک برند محسوب میشه. با اینکه طراحی جدیدش افت داشته هنوزم یک کادیلاکه
جیپ هم یکم گرونه نسبت به برندش فکر نمیکنم با این قیمت بتونه چندان مزاحم فروش اسکالید بشهه