درحالیکه شاسی بلندها و وانت پیکاپ ها طرفداران بسیار زیادی دارند، استلانتیس در فروش محصولات نمادین جیپ و رم با چالشهای فراوانی روبرو شده است.
پس از سالها کسب سودهای رشکبرانگیز در صنعت خودرو که به لطف صرفهجوییهای متعدد به دست آمده بود، به نظر میرسد کارلوس تاوارس مدیرعامل استلانتیس زیادهروی کرده است. استلانتیس که مالک برندهای متنوعی است در فروش محصولات جیپ آنهم در زمانی که تقاضا برای شاسی بلندها بیش از هر زمان دیگری است به مشکل برخورد کرده و برند رم نیز که زمانی دردسر بزرگی برای شورولت و فورد محسوب میشد هماکنون با مشکل کاهش فروش روبروست. از طرف دیگر تنها خودرویی که کرایسلر عرضه میکند یک مینی ون است!
استلانتیس در هفته اخیر گزارش مالی سال جاری خود را منتشر کرده و شاهد آماری فاجعهبار هستیم. حداقل هفت مدیر ارشد این کمپانی از ژانویه تاکنون پستهای خود را ترک کردهاند و ارزش سهام شرکت نیز از بیشترین رکوردی که در ماه مارس به دست آمده ۴۰ درصد سقوط را نشان داده است. تاوارس ۶۵ ساله که همین سه ماه پیش حقوق و پاداش حدود ۴۰ میلیون دلاری دریافت کرد و بالاترین دستمزد را بین خودروسازان سنتی به خود اختصاص داد با وضعیت دشواری مواجه شده است. تأکیدهای بیامان او روی تلاش برای حفظ حاشیه سود باعث شده استلانتیس محصولاتی قدیمی با قیمتهای بالاتر نسبت به رقبا تولید کند که نتیجه این امر افت ارزش سهم و پر شدن انبارها از خودروهای صفرکیلومتر است. پیر اولیویر اسیگ تحلیلگر شرکت ایر کپتال میگوید:
تاوارس شروع به کار برجستهای داشت و به خوبی پیش میرفت اما برنامههای کاهش هزینهها بیش از حد عملیاتی شد و از طرفی نوآوری و خلاقیت نیز به حد کافی وجود نداشت.
از عمر اکثر محصولات استلانتیس بهطور متوسط هشت سال میگذرد و فروش آنها نسبت به سال قبل افت قابلتوجهی داشته است. بهطور مثال فروش جیپ چروکی ۸۹ درصد کاهش یافته و این رقم برای ون پرومستر به ۴۴ درصد میرسد. افت فروش آلفارومئو جیولیا و استلویو نیز به ۲۹ و ۳۲ درصد گزارش شده است. تاوارس از سال ۲۰۲۱ تاکنون و پس از ادغام فیات کرایسلر با گروه پژو سیتروئن به عنوان مدیرعامل استلانتیس انتخاب شد. با اینکه او توانست استلانتیس به عنوان هلدینگی بهتر از رقبای مشابه بدل کند اما نتایج مالی شرکت در نیمه اول امسال بسیار پایینتر از انتظارات بوده است.
استلانتیس اوایل امسال قیمت جیپ کامپس و گرند چروکی را کاهش داد و تجهیزات بیشتری را به آنها اضافه کرد تا بتواند بهتر در بازار حضور یابد. با اینکه فروش جیپ در آمریکا طی سهماهه دوم امسال ۱۹ درصد کاهش یافته اما به زودی دو خودروی برقی جدید را تولید خواهد کرد که یکی شاسیبلند مشابه رانگلر با نام ریکان و دیگری واگونیر S با ۶۰۰ اسب بخار قدرت است. جیپ همچنین چروکی را به خط تولید بازمیگرداند، خودرویی که سال قبل از بازار کنار رفت و باعث شد این برند فاقد محصولی در این کلاس رقابتی باشد. ضررهای مالی استلانتیس در حالی رخ داده که فورد با خودروهایی همچون اکسپلورر، اسکیپ و برانکو فروش بیش از ۴۰۰ هزار شاسیبلند در نیمه اول امسال را تجربه کند. ارین کیتینگ تحلیلگر ارشد کاکس اتوموتیو خاطرنشان میسازد:
سبد محصولات و قیمتگذاری دو چالش بزرگ استلانتیس به شمار میرود.
از سال ۲۰۱۹ تا بهار ۲۰۲۴، این خودروساز قیمت محصولات دو برند مطرح خود یعنی جیپ و رم را حدود ۵۰ و ۴۰ درصد افزایش داده است. این در حالی است که قیمت سایر خودروها بهطور متوسط ۲۵ درصد رشد داشته و البته دلیل این امر نیز مشکلات زنجیره تأمین پس از همهگیری کرونا بوده است. کیتینگ میگوید افزایش بیش از دو برابری قیمت محصولات استلانتیس در مقایسه با رقبا بسیار چشمگیر است و یک مشکل بزرگ به شمار میرود. رم نیز همانند جیپ در نیمه اول امسال زمینگیر بوده و فروش آن در آمریکا ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است. در همین زمان فروش فورد سری F نیز حدود ۸ درصد افت کرده اما فروش شورولت سیلورادو و جی ام سی سیرا رشد کرده است. وال استریت به شدت روند فروش وانت پیکاپ های بزرگ در بازار آمریکا را دنبال میکند چراکه این خودروها پیشران سوددهی دیترویتیها هستند. فورد سری F از زمان ریاست جمهوری ریگان تاکنون پرفروشترین خودروی آمریکا محسوب میشود.
چالشهای جیپ و رم در حالی خود را بروز دادهاند که برخی از مدیران ردهبالا، استلانتیس را ترک کردهاند. مارک استوارت مدیر عملیاتی ارشد این شرکت در آمریکای شمالی ماه ژانویه استلانتیس را ترک کرد تا در پست مدیرعاملی گودیر مشغول به کار شود. تیموتی کانیسکیس و جیم موریسون دو مدیر کهنهکار جیپ و رم نیز به فاصله چند هفته از یکدیگر بازنشسته شدند. جیسون استویچویچ که بیش از ۲۰ سال سابقه کار در برندهای زیرمجموعه استلانتیس دارد پس از گذشت دو ماه از انتصاب به عنوان نایبرئیس فروش این کمپانی در آمریکا استعفا داد. استلانتیس علاوه بر بازگرداندن جیپ چروکی دو محصول عضلانی دوج یعنی چارجر و چلنجر را نیز احیا خواهد کرد. تاوارس در مصاحبه با بلومبرگ و درباره آینده ۱۴ برند زیرمجموعه استلانتیس گفته است:
بیشک تابویی وجود ندارد. اگر آنها نتوانند سوددهی خوبی داشته باشند تصمیم مقتضی گرفته خواهد شد.
کرایسلر که سال بعد ۱۰۰ سالگی خود را جشن میگیرد تنها بخشی از استلانتیس نیست که آینده نامشخصی دارد. این شرکت هماکنون فقط مینی ون پاسیفیکا را عرضه میکند و از این نظر عملکردی مشابه لانچیا با تکمحصول اپسیلون را دارد، خودرویی که تقریباً همان پژو ۲۰۸ با لباسی متفاوت است. هارالد هندریکس تحلیلگر سیتی گروپ میگوید:
تاریخ درباره برندهایی همچون لانچیا نشان میدهد که مشتریان واکنش خوبی به محصولات ری برند شده نشان نمیدهند. این خودروها خلاقیت چندانی ندارند.
تاوارس در پاسخ به این سؤال که آیا استلانتیس به حفظ تمامی برندهای خود متعهد است یا خیر به این نکته اشاره کرده که استلانتیس تنها شرکتی نیست که گزارشهای مالیاش در هفته جاری با بازخورد منفی بازار روبرو میشود. او میگوید:
دوران گذاری که طی میکنیم بسیار چالشبرانگیز است. این یک سرعتگیر است. سرعتگیرهای دیگری نیز وجود خواهند داشت. این وضعیت چند سالی وجود خواهد داشت و آشفتگی کوتاهمدتی نخواهد بود. در این فضا، برندهایی که بیشترین تمرکز را روی مصرفکننده داشته باشند زنده خواهند ماند.
امیرحسین
۸ مرداد ۱۴۰۳سلام آقای احمد زاده شما اطلاع دارید رئیس جدید دوج چی کسی قراره باشه؟
هراکلیوس
۸ مرداد ۱۴۰۳یا جلیلی یا میرسلیم
MehdiTurbo
۸ مرداد ۱۴۰۳دهنت سرویس 😂😂
دم ساقیت گرم
NAVID۰۰۹۸
۸ مرداد ۱۴۰۳عملاً شرکتو به فنا داره میده ولی بیشترین حقوقم میگیره😂🤦♂️!!!
این یه رگش ایرانیه!!!
شاهین
۸ مرداد ۱۴۰۳سلام بله کریستین فیوئل مدیر رم و مت مک آلیر هم مدیرعامل دوج هستش.
Taha Ayoobi
۸ مرداد ۱۴۰۳خداکنه مثل کونیسکیس باشن
NAVID@@98
۸ مرداد ۱۴۰۳درحالی که فورد سری F از زمان جناب آقای رئیس جمهور ریگان تاکنون پرفروشترین خودروی آمریکا محسوب میشه و بیش از ۴۰۰ هزار اس یو وی شاسی بلند هم در نیکه اول سال فروخته و رشد فروش هم داشته حتی جنرال موتورز هم رشد فروش داشه !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!! 😎🔥💪
اینها هم باید یاد بگیرن درست کار کنند نه مثل یه عدِه که عینِ سرسیلَند تراش آخَر پارس منتظر فَرَجی باشند و دعا کنند که اتفاقی نیوفته که خوشبختانه با مدیریت اصلاحات جدید اینم OK میشه و طبیعتاً باید بزرگ و رو به رشد بشه !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!! 🙋🤩
Iman 9911
۸ مرداد ۱۴۰۳کرایسلر بدبخت خدازده ، خیلی اوضاش خوب بود حالا گندش هم درومده . همین یدونه ون که داره میسازه ، همونم دوباره فراخوان آتیش سوزی خورده . دو سال پیش فراخوان خورد اما تعمیر جوابگو نبود و بازم داره آتیش میگیره
متاسفانه حتی اصالت امریکایی هم به داد صاحبان خودرو نرسیده و مجبور شدن ماشین رو بیرون پارک کنند
مدیران کرایسلر باید ازین به بعد سر چارراه و خیابون گدایی کنند تا خرج این اصالت امریکایی دربیاد از بس که مشکل داره
https://www.motor1.com/news/728274/chrysler-pacifica-phev-recalled-again-fire-risk/
Taha Ayoobi
۸ مرداد ۱۴۰۳زورت به بچه رسیده 😂
کرایسلر الان وضعش خرابه بد اومدی چی میگی این وسط.
NAVID@@98
۹ مرداد ۱۴۰۳حالا جیپ که خوبه باز این که مشکل خاصی نی حتی بعضی فراخوان های عادی که نشانه تعهد خودروسازه
مشکل اینایی هه که من میگم !!!!!!!
مهمترین و جدیدترین بد فراخوان یاتاقان زدن و خراب شدن و افتضاح الان متعلق به تویوتا ست این مورد خراب شدن خودروساز ژاپنی ها سابقه داره در انواع آتش سوزی که یاتاقان زدن هم بهش اضافه شد !!!!!!
از الان بهِ بعد همون جملاتی که در مورد سانتافه ها گفته میشد
درمورد یاتاقان زدن این تویوتا ها هم صدق میکنه !!!!!!
چون هم خودشون در تشخیص خراب شدن و یاتاقان زدنش موندن هم در تخمین تعداد وسیله ها و هم در مدیریتش !!!!!!🤦
کلا آش شله قلم کاری شده و یه افتضاحِ !!!!!!🤦
یعنی این بدبخت شیطان زده ، خیلی اوضاش بد بود حالا گندش هم درومده همین چند تا محصول که با این موتور که داره میسازه ، همونم به گرد پای اونا نمیرسه حالا بدتر هم شده و فراخوان یاتاقان زدن هم خورده . مدهاست این مشکل ایحاد شده خسارت زده یاتاقان زده موتور تویوتا ها خراب شده تازه امسال فراخوان خورد نه سال پیش که باید میخورد نکته جالب اینجاست که اما تعمیر هم جوابگو نبود و بازم داره یاتاقان میزنه و کلا گفتن موتور باب از نو عوض شه!!!!!!
اینجاس که باید گفت متاسفانه حتی اصالت ژاپنی هم به داد صاحبان این خودرو ها نرسیده و مجبور شدن موتور تعویض کنند تا یاتاقان نزنه و شایدم ماشین رو بیرون پارک کنند مثل تویوتا کرولا هایی که تازه وارد ایران هم کردند و مشکل آتش سوزی پیدا کردن و خود کمپانی هم گفته بیرون دور از مواد آتشزا پارک کنندش !!!!!!
مدیران تویوتا باید ازین به بعد مثل سرسیلندر تراش آخَر پارس منتظر فَرَجی باشند یا سر چارراه و خیابون گدایی کنند تا خرج این اصالت ژاپنی دربیاد از بس که مشکل داره هرچند اون موتور تویوتا که اینطور یاتاقان میزنه هنوز وصعش از پارسِ واشر سرسیلندر هنوز بَد تره !!!!!!
https://www.roadandtrack.com/news/a61708921/toyota-tundra-lexus-lx-engine-replacements-recall/
A.m.A
۹ مرداد ۱۴۰۳لعنت خدایان بر قاتل ماشین های افسانه ای و انجینای تکرار نشدنی(رئیس استلانتیس)
امیرحسین
۸ مرداد ۱۴۰۳خدایا چلنجرو چارجر میخوان برگردن 😍
nikan
۸ مرداد ۱۴۰۳شیش سیلندر هوریکن و آلمیچر 😂
امیرحسین
۸ مرداد ۱۴۰۳متن رو بخونید استلانتیس علاوه بر بازگرداندن جیپ چروکی دو محصول عضلانی دوج یعنی چارجر و چلنجر را نیز احیا خواهد کرد.
👊
۸ مرداد ۱۴۰۳منظور از احیا چیز جدیدی نیست . همون چارجر برقی منظورشه
هنوز چارجر جدید نیومده چطور میخوان احیا کنن و چیز جدید بیارن ؟
BlackWing
۹ مرداد ۱۴۰۳تیم کونیسکیس این اواخر گفته بود چلنجر قرار نیست برگرده و هیچ برنامهای برای برگشتش نیست.
موتور ترند و بقیه سایتها هم همینو میگن.
حالا که داج اومد چارجر رو هم سدان و هم کوپه تولید کرد دیگه تولید چلنجر “ تو این وضعیت مالی افتضاح و بازاریابی ضعیف “ استلانتیس هیچ توجیحی نداره.
همینطور تولید مجدد وایپر
Taha Ayoobi
۹ مرداد ۱۴۰۳من مطمئنم اگه وایپر رو زیر نظر استلانتیس تولید کنن قشنگ جوری خرابش میکنن که بقیه شرکت ها درس عبرت بگیرن.
ناتو
۸ مرداد ۱۴۰۳طراحی جیپ و دوج و پژو خوبن ولی بقیه اصلا خوب نیستن
Alimopar
۸ مرداد ۱۴۰۳قبل از این اتحاد هم زنده موندشون بخاطر اسم و رسم مدلهای پرفورمنس موپار بود پس الان سر عقل اومدن که میخوان چلنجر و چروکی هم برگردونن امیدوارم همین موارد کمک کننده باشه براشون
در کل اوضاع استلانتیس خیلی خیطه و شخصا به عنوان یه موپار باز آینده روشنی برای خاندان و بر بچه های کرایسلر نمیبینم مگه اینکه کرایسلر جدا بشه و با کمک دولت آمریکا خودشو جم و جور کنه که تقریبا از محالاته
Taha Ayoobi
۸ مرداد ۱۴۰۳کرایسلر باید صاحاب بقیه آمریکایی های استلانتیس به صورت مستقل بشه و سرپا بشه.
منم آمریکایی بازم ولی واقعا همینجوری بخواد پیش بره گند میخوره تو همه چی.
JaMsHiD-R1988
۸ مرداد ۱۴۰۳آقا علی
مرسدس که ده درصد سهامش رو جیلی خریده رو کلا چینی کردی
کرایسلر رو قراره چیکار کنی
Alimopar
۸ مرداد ۱۴۰۳همیشه برام سواله کرایسلر که صد سال پیش هم دوره جنرال موتورز و فورد بود و تقریبا با هم شروع کردن کجای راهو اشتباه کرد که به این روز افتاد در حالی که دو کمپانی هم وطنش روز به روز غول تر و هیولا تر شدن
نظر شخصی من اینکه یه زمانی سرمایه رو جای اشتباهی خرج کردن نمونش خرید AMC و لامبورگینی بود درسته از AMC جیپو بع دست اوورد ولی این نمونه ای از ولخرجی های کرایسلره و یا کم شدن نوآوری هاش مخصوصا از دهه هشتاد میلادی، بعد از اونم بحران اقتصادی امریکا که البته گریبان گیر همه برند های آمریکایی شد ولی فقط کرایسلر ضعیف شد بقیه خودشونو پیدا کردن، لامصب داشتن سیاست و به کار بردن مغز تو هر کاری حرف اولو میزنه
corvette
۸ مرداد ۱۴۰۳اگر میشد
مازراتی آلفا زیر نظر فراری باشن
داج جیپ رم زیر نظر جی ام یا فورد باشن
خیلی واسه این برند ها بهتر میشد
رئیس های استلانتیس پژو و سیتروئن هستن
این شرکتا تو تولید ماشین اقتصادی خوبن
ولی هیچوقت نمیتونن کاری واسه مازراتی داج جیپ آلفا کنن
این اتحاد از همون اولم خوب نبود
به خاطر همین بود نوه موسس کرایسلر کلی تلاش کرد تا استلانتیس شکل نگیره
Taha Ayoobi
۸ مرداد ۱۴۰۳به نظرم آلفا و مازراتی نباید برن زیر فراری، چون رقیب محسوب میشن.
میشه مازراتی مستقل باشه و آلفا مال اون بشه.
همه آمریکایی هایی که الان تو استلانتیس هستن هم برن زیر مجموعه کرایسلر به صورت مستقل.
محمد
۸ مرداد ۱۴۰۳تقصیر خودشونه ، با اینکه از لحاظ مهندسی و فناوری سابقه خوبی دارن تو به کار گیری فناوری های جدید همیشه با تاخیر عمل میکنن نسل های جدید عاشق امکاناتی مثل رانندگی خودکار ، امکانات جدید و جذاب هستن فورد و جنرال موتور این آپشن هارو چندساله که به مشتری ها میدن ولی کرایسلر ، جیپ و رم و دوج یا این امکانات رو ندارن یا به خوبی دو هموطن دیگشون نیست
Amirsh
۸ مرداد ۱۴۰۳یه زمان میگفتن فیات کرایسلر قراره با رنو ادغام بشه
حتی رندر محصولات خیالیشم یادمه تو پدال گذاشته شد
باز خوبه اون شکل نگرفت وگرنه تا همین جاهم دووم نمی آوردن
! i M α η δ υ α R
۸ مرداد ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/07/1x-1-2-767×505.jpg
بخند …
تو نخندی کی بخنده …
توی دورانی که کووید 19 داشت جون مردم دنیا رو می گرفت و خودروسازان با کمبود تراشه و مواد اولیه به چه کنم چه کنم افتاده بودند و هیچ کس ، هیچ فردایی برای خودش متصور نبود ، تو داشتی سالی 19 میلیون دلار ( بالاترین حقوق رو بین همکارانت ) می گرفتی که کشتی استلانتیس رو به گل بنشونی …
انصافا هم موفق عمل کردی …
به هر کسی بگی مدیرعامل بزرگترین اتحاد خودرویی جهان ، شامل برندهای ایتالیایی / فرانسوی / آمریکایی / آلمانی ، یه بابای پرتقالیه بی رگه ( که معروف ترین ماشین توی کشورش رنوی مگانه ) ، میگه شوخی نکن …
آخه این چه می فهمه که آلفا و لانسیا و مازراتی و رم ، چیه !!!
این بیشتر از رنوی مگان ندیده ایها الناس …
Taha Ayoobi
۸ مرداد ۱۴۰۳وایسا ببینم، 19 میلیون سالیانه؟
حالم از قیافه اش به هم میخوره.
دقیقا راست میگی، این چه میدونه رم و مازراتی و آلفا چیه…
B
۸ مرداد ۱۴۰۳پارسال ۴۰ میلیون گرفت مفت خور
! i M α η δ υ α R
۸ مرداد ۱۴۰۳طاها جان …
استیو جابز می گفت ، میشه به مدیران آموزش داد ، تا بهره وری کارشون بیشتر بشه ، حتی میشه به مدیران پول زیاد داد تا مسئولانه تر با وظایفشون برخورد کنند ، اما هرگز نمیشه به یک مدیر یاد داد که چطور نبوغ داشته باشه …
میگفت ، آدم های نابغه ، با نبوغ به دنیا میان …
قدیم تر ها جمله ای طلایی شنیدم که سالهاست گوشه ذهنم جا خوش کرده :
می گفت : همیشه جهانی فکر کنید ، ملی تصمیم بگیرید ، محلی عمل کنید …
استلانتیس ، این مسیر رو چپه رفت …
اینه حال و روزش …
Alimopar
۸ مرداد ۱۴۰۳باور کنید اوضاع فیات کرایسلر با زیر مجموعه هاشون بهتر از زمانی بود که با فرانسوی ها ادغام شدن عجب افتضاحی شد استلانتیس مدیر عامل هاش فرت فرت استعفا میدن این اوضاع خیطه
JaMsHiD_R1988
۸ مرداد ۱۴۰۳از همون اول هم استلانتیس اومد که مفت بری کنه
یه مدت پژو سیتروئن رو به خاک سیاه کشوند
الآنم افتاده به جون ایتالیایی ها
Taha Ayoobi
۸ مرداد ۱۴۰۳زده ترکونده هرچی برند داشته رو بعد میگه دست انداز.
داداش داری میری پایین، این چاهه نه دست انداز.
من خودم به شدت نگران آمریکایی ها و مازراتی ام.
Taha Ayoobi
۸ مرداد ۱۴۰۳چیزی که من فهمیدم اینه که میخواد چلنجر رو برگردونه.
نمیخوام بگم من استادم و بهترین تحلیل هارو دارم، چو اصلا اینو تو کامنت ها نگفته بودم ولی همون موقع که گفتن میخوان چلنجر رو منحل کنن با خودم گفتم به احتمال خیلی زیاد برش میگردونن.
خیلی کار چرتی بود.
بدون هیچ دلیلی چلنجرو که یه ماشین نمادین هست رو گذاشت کنار.
درسته که چارجر بالاتر از چلنجره و کلا قدیمی تره و ماسل بوده و چلنجر پونی، ولی چلنجر چیز کمی نیست.
البته از اینکه چارجر جدید ابعاد بزرگی داره خیلی خوشحالم چون یادآور ماسل هاس.
خدا بخیر کند…
Alimopar
۸ مرداد ۱۴۰۳واقع بین باشیم فقط زیر مجموعه های کرایسلر میتونن به داد استلانتیس برسن بقیه فنا هستن
زیزیگولو
۸ مرداد ۱۴۰۳کمتر خودرویی تو جهان و خصوصاً بازار خودروی آمریکا میتونه چندین دهه با نسلای مختلف به زندگی خودش ادامه بده و از گزند ناملایمتیهای اقتصادی و تغییر سلیقه مردم در امان بمونه ……….. مطمئناً جیپ و رم بر مشکلات فائق میان و مثل گذشته به راهشون ادامه میدن
Car love
۸ مرداد ۱۴۰۳دلیلیش مشخصه
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۸ مرداد ۱۴۰۳خیلی اشتباه کردن از زمان مارکیونه شروع شد.بی مهری نسبت به برندهای آمریکایی.جایی که اومدن پلتفرم جورجیا رو ساختن اسم ایتالیایی روش گذاشتن ولی بازم به داج و کرایسلر ندادن اگر اون زمان داج و کرایسلر روی این پلتفرم محصولات جدیدشون رو میساختن حتی جیپ دارنده سهم بزرگی میسدن که رقیب خاصی هم براشون نبود.مثال چارجر که یه سدان پرفورمنس خاص بود که عملکرد ام پاور amg رو داشت ولی قیمتی در بازه بسیار پایینتر.اشتباه دیگه ساختن انجین وی ۶ و ۶ خطی برای برندهای مختلف در حالی که میشد یه وی۸ بسازن که آلفا مازراتی داج جیپ رم کرایسلر در انواع محصولات با تنظیمهای گوناگون بهره ببرند.مثال چلنجر میتونست نسخه ۷۰۰ اسبی داشته باشه مازراتی نسخه ۶۰۰ اسبی کاری که فولکس میکنه خلاصه اوضاع یکم بهتر میشه با محصولات جدید ولی در آینده دوباره همینن
سبحان
۸ مرداد ۱۴۰۳ظاهرا دارن مازراتی رو میفروشن
الفا هم به احتمال تو صف فروش هست
این دو برند در اروپا که مشتری ندارن در امریکا هم خریدار ندارن
مازراتی یه ضرر سنگین امسال رو دست این گروه گذاشته
بهترین شانس این گروه تقویت فروش در امریکایی شمالی هست که خب اونجا هم جیپ و داج رم تقویت میکنن
در اروپا هم پژو و فیات هستن
اصلا این گروه جایی برای الفا و مازراتی نداره
B
۸ مرداد ۱۴۰۳بین همه برنداش فقط پژو سیتروئن مستقل بشه میتونه از پس خودش بر بیاد بقیه باید بزنن گاراژ نیاز به سرمایه هنگفت دارن اگه میخوان محصولات جذاب در حد نام خودشون رونمایی کنن
خیلی از هزینه هارو باید با فروش بعضی برند ها کم کنن مثل مازاراتی و آلفا
ممکنه آلفا کلن تعطیل بشه مثل پونتیاک مازاراتی یکم شانس داره زیر چتر یه گروهی بره
بیشترین شانسشون اینه که یه چینی مثل جیلی بیاد پشتشون
همایون
۹ مرداد ۱۴۰۳این یارو باید بیاد تو ایران مسئول بشه کسی که مجموعه تحت امرشو اینجوری به خاک سیاه میشونه و بالاترین پاداش و دستمزد تاریخم به خودش میده قطعا داداشیه مسئولین بالارده ایرانه