مرسدس G63 AMG 6×۶ روندی را ایجاد کرد که منجر به ساخت هیولاهای شش چرخ زیادی در سالهای اخیر شده است. یکی از برجستهترین سازندگان خودروهای ۶×۶، شرکتی بنام آپوکالیپس است که با تبدیل جیپهای گلادیاتور به هیولاهای قدرتمند، برای خود نامی دستوپا کرده است. این شرکت سه مدل مختلف بنامهای هلفایر، دومسدی و سینیستر را بر اساس گلادیاتور ساخته و عرضه میکند که حالا یک نمونه از مدل هلفایر در eBay برای فروش گذاشته شده است.
همهٔ نمونههای هلفایر که توسط آپوکالیپس ساخته شدهاند بسیار وحشی هستند اما این نمونهای متمایز است زیرا به نمای جلویی خاصی مجهز شده که سازنده آن را Oculus Tron مینامد. در این طراحی، چراغهای جلوی دایرهای معمول جیپ با یک نوار LED جایگزین شدهاند که بیشباهت به چراغهای جلوی تسلا سایبرتراک نیست. این هیولای شش چرخ از دیگر تغییرات مدلهای هلفایر هم برخوردار است.
بهعنوانمثال، در جلوی خودرو سپر و جلوپنجرهای کاملاً سفارشی دیده میشود که دو قلاب بزرگ قرمز در آن جای گرفته است. برای شیشهٔ جلوی این خودرو هم قاب جدیدی در نظر گرفته شده و پله رکابهای بزرگ هم موجب سهولت در سوار و پیاده شدن میشوند. آپوکالیپس همچنین برای این خودرو گلگیرهایی از جنس کولار و همینطور کاوری قفلدار روی قسمت بار را هم تدارک دیده است.
در بخش فنی هم هلفایر به موتور ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ هلکت مجهز شده که ۷۵۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. علاوه بر این، سیستم تعلیق ارتقاءیافتهای هم برای این خودرو در نظر گرفته شده است. همچنین درحالیکه برخی خودروهای شش چرخ افترمارکتی بازار درواقع ۶×۶ یا شش چرخ محرک نیستند، در هلفایر نیروی موتور به هر شش چرخ منتقل میشود. با همهٔ این ویژگیها، عجیب نیست که چنین خودرویی هرگز ارزان نباشد و برای این نمونه قیمت ۲۲۰ هزار دلاری اعلام شده است.
زیزیگولو
۹ اسفند ۱۴۰۰هیولایی که تو خیابونا رفتو آمد میکنه!!!
M@M@DRZ911
۹ اسفند ۱۴۰۰اون نوار یک تکه LED جلو اصلا جیپ بودن رو ازش گرفته .
اگر اونو نمی گذاشت حداقل از لحاظ ظاهری تیون خوبی میتونست باشه ..
hummer
۹ اسفند ۱۴۰۰فکرکنید که هامر الکتریکی 6 در 6 باقدرت حداقل چون تیون هم شده باشه برابر با 1200 اسب بخار تولید کنه و تبدیل به هیولایه افرود شند
چرا خیلی هیجان دارم چون با قدرتی که داره شتابش 3 ثانیه هست فکر کنید قوی تر هم بشه مثلا هنسی ماموت 6 در 6 1000 اسب بخار داره خب هامر در حالت معمولی هزار اسب بخار داره فکر کنید با یک تیون چی میشه
مثلا این خودرو با انجین بزرگ وسنگینش تنها 720 اسب بخار داره نمیگم کمه ولی با خودرو هایی مثل هنسی ماموت واقعا کمه
هامر 6 در6=لایک
این =دیس لایک
R@m!n
۹ اسفند ۱۴۰۰اینو برای بار چندم میگم خودرو شش چرخ در آفرود هیچ حرفی نداره. اینکه فکر می کنین چون تعداد چرخ ها بیشتر میشه دیگه از هر مانعی رد میشه کاملا اشتباه و غلطه و ناشی از کمبود اطلاعاته. اضافه شدن طول و محور مساوی هست با کاهش انعطاف و افزایش آسیب پذیری که دو مقوله ای هست که با ذاته آفرودر در تضاده و اون محصول رو بدرد نخور می کنه.
این محصولات فقط در صحرا یا هر مسیر صافیه دیگه کاربرد دارن که اونم با ارفاق اسمشو میشه گذاشت کاربرد چون آفرودرهای چهارچرخ هم مشکلی ندارن و در بقیه مناطق سخت فقط یه تن لش ۶ چرخ سه یا چهار تنی بیشتر نیستن. هیجانات الکی از پشت گوشی رو کنترل کنین و یه ربع وقته تحقیق صرف کنین متوجه میشین.
مرسدس، جیپ، رم، فورد و هر پیکاپ شش چرخ شده ای فقط برای خودنمایی یه مشت پولدار هست که جلوش وایسن عکس بگیرن.
اگر حس کردی کامنتم تند بود ازت عذرخواهی می کنم و حرفم برای همه بود نه فقط شخصه خاصی.
Humer
۹ اسفند ۱۴۰۰بله موافقم ولی فکر کنم اونایی که با مهندسی ساخته شده مثل مرسدس در آفرو حرفی برای گفتن داشته باشند توی ویدئویی که آفرود مرسدس ۶ در ۶ رو نشون می داد دیدم دست کمی از دیگر suv ها نداشت
R@m!n
۹ اسفند ۱۴۰۰اضافه کردن یه محور هیچ مهندسی خاصی نداره چه مرسدس باشه چه بقیه.
اوناییم که هست همش شیب زنی و باها هست که بازم یه چهارچرخ از پسش برمیاد اونم خیلی بهتر.
ARMAN
۹ اسفند ۱۴۰۰هیولا به تمام معنا
حیف تو آفرود خیلی قوی نیست.
۱
۱۰ اسفند ۱۴۰۰خودروی خوبیه ولی ای کاش یه مقدار روی طراحی قسمت جلو و عقب بیشتر وقت میگذاشتن حالا عقبش رو شاید از دیدگاه خیلی ها خوب باشه ولی واقعا جلوی ماشین اصلا خوب نشده
صدرا
۱۰ اسفند ۱۴۰۰خیلی خفنه