تویوتاجیپ

نبرد خصمانه در آفرود! تویوتا فورانر TRD در برابر جیپ رانگلر 4Xe

جدیدترین شاسی‌بلند آفرودی تویوتا با پادشاه جیپ روبه‌رو شده است. آیا فورانر در برابر رانگلر شانسی خواهد داشت؟

پانزده سال پس از عرضهٔ نسل پنجم تویوتا فورانر در سال ۲۰۱۰، سرانجام نسل جدید این شاسی‌بلند ژاپنی راهی بازار شده است. این برای هر خودرویی زمانی طولانی محسوب می‌شود ولی به فروش فورانر لطمه‌ای نزد و سال ۲۰۲۱ با فروش بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه به بهترین سال تاریخ این خودرو در آمریکا تبدیل شد. آمریکایی‌ها به جیپ رانگلر هم علاقه دارند و از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۲ این خودرو سالانه بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه فروخته است. ازاین‌رو، این دو شاسی‌بلند آفرودی را گرد هم جمع کرده‌ایم تا ببینیم تویوتا فورانر TRD آفرود در برابر جیپ رانگلر آن‌لیمیتد 4Xe ویلیز چه عملکردی خواهد داشت.

هنگامی‌که حرف از جیپ می‌شود، یکی از اولین موضوعاتی که به ذهن می‌آید، میراث طولانی آن است که به جنگ جهانی دوم بازمی‌گردد. این اصل و نسب اصیل باعث می‌شود تمام شاسی‌بلندهای آفرودی دیگر جهان شبیه بچه‌های جیپ به نظر برسند. البته تویوتا فورانر هم پیشینه‌ای چند دهه‌ای دارد. این خودرو در سال ۱۹۸۳ با نام هایلوکس سرف در ژاپن عرضه شد و یک سل بعد به آمریکا رسید؛ بنابراین، هرچند جیپ دو برابر فورانر سابقه دارد ولی این شاسی‌بلند تویوتا با حضوری چهل‌ساله در دنیای آفرود، هرگز خودروی تازه‌واردی محسوب نمی‌شود.

روی جاده

این قسمت پیروزی آسانی برای تویوتا به همراه دارد. در مورد توانایی‌های رانگلر در خزیدن از روی صخره‌ها هر چه می‌خواهید بگویید ولی در شهر و بزرگراه، این جیپ در قیاس با فورانر جدید خودرویی خشن و زمخت احساس می‌شود. البته در جیپ درها و سقف جدا می‌شود و شیشهٔ جلو می‌خوابد تا تجربهٔ آفرود در هوای آزاد را فراهم کند اما از سوی دیگر، فورانر سواری و هندلینگ بسیار بهتری دارد، جادارتر است، به نمایشگر بزرگ‌تری مجهز است، مصرف سوخت بهتری دارد و از همه لحاظ به خودروهای سواری شبیه‌تر است. البته رانگلر یک جیپ است و طبیعی است که این‌طور رفتار کند ولی پس از نیم ساعت رانندگی با تویوتا احساس بهتری خواهید داشت.

نقطهٔ قوت رانگلر روی جاده در نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی 4xe شتاب شگفت‌انگیز آن است. تاکنون رانگلری ندیده‌ایم که این‌قدر سریع باشد و نیروی اضافی سیستم هیبریدی شخصیت جاده‌ای سنتی و خشن رانگلر را جبران می‌کند. این نسخه با ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر، بسیار سریع است و حتی با خاموش کردن کنترل کشش می‌توان انتهای خودرو را منحرف کرد که هیجان‌انگیز خواهد بود. نسل جدید فورانر با پیشرانهٔ هیبریدی قابل خریداری است که تویوتا آن را i-Force Max می‌نامد و ۳۲۶ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد ولی برای این رقابت، تویوتا یک فورانر TRD آفرود با پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ غیرهیبریدی را فرستاده که ۲۷۸ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد. فورانر با این موتور، به لطف عملکرد خوب گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک، در اکثر مواقع به‌اندازهٔ کافی سریع خواهد بود ولی جیپ سریع‌تر است و به همین دلیل، نسخهٔ هیبریدی فورانر را ترجیح می‌دهیم.

آفرود

خانهٔ اصلی جیپ جایی است که آسفالت تمام می‌شود و تمام مشکلات سنتی رانگلر به خاطر این است که فقط با هدف آفرود ساخته شده است. اکسل‌های صلب هرچند از راحتی سرنشینان می‌کاهد ولی انعطاف بیشتری را در جلو فراهم می‌کند که هنگام بالا رفتن از موانع بسیار مهم است. ما هردو خودرو را به مسیری گل‌آلود در کالیفرنیا بردیم تا چیزی که فکر می‌کنیم مردم معمولاً با خودروهای آفرودی خود انجام می‌دهند را شبیه‌سازی کنیم. در این مسیر، فورانر تمام برآمدگی‌ها، چاله‌ها و سنگ‌ها را بلعید و کاملاً راحت احساس می‌شد. از سوی دیگر، رانگلر بشدت تکان داشت و سرنشینان را به این‌سو و آن‌سو پرتاب کرد. در طول این مسیر، تویوتا احساس اعتمادبه‌نفس و کنترل بیشتری داشت.

هرچند هردو شاسی‌بلند به قفل دیفرانسیل عقب مجهز هستند ولی هیچ‌کدام قفل دیفرانسیل جلو و آنتی‌رول بار قطع شونده ندارند درحالی‌که این ویژگی‌ها در نسخه‌های آفرودی‌تر دو خودرو یعنی رانگلر روبیکان و فورانر تریل‌هانتر ارائه می‌شود. رانگلر آزمایشی ما که از نسخهٔ ویلیز بود، در جنگ لاستیک‌های آفرود و زاویهٔ حمله به‌راحتی برنده میدان شد زیرا فورانر TRD آفرود برخلاف نسخه‌های TRD پرو و تریل‌هانتر، اسپویلر بزرگی زیر سپر دارد که هرچند به گفتهٔ طراحان تویوتا در بزرگراه باعث کاهش مصرف سوخت می‌شود ولی در آفرود بسیار دست‌وپا گیر خواهد بود. البته این اسپویلر از پلاستیک نرم ساخته شده و اگر روی سنگ یا هر مانع دیگری گیر کند فقط خم می‌شود.

هنگام عبور از روی موانع بسیار دشوار، فورانر با قابلیت‌هایی که فکر نمی‌کردیم داشته باشد، ما را تحت تأثیر قرار داد. البته رانگلر 4xe ویلیز هم می‌تواند هر کاری که فورانر انجام می‌دهد را انجام دهد ولی سعی کردیم با این مدل از روی دو مانع سخت‌تر که رانگلر روبیکان به‌راحتی می‌تواند بر آن‌ها غلبه کند عبور کنیم که در یک مورد کاملاً گیر کرد.

نتیجه

فورانر TRD آفرود آزمایشی ما قیمتی ۵۷,۶۷۰ دلاری داشت درحالی‌که این رقم برای رانگلر 4xe ویلیز ۶۹,۱۰۰ دلار بود. اگر نسخهٔ هیبریدی تویوتا را داشتیم، ۲,۱۰۰ به قیمت اضافه می‌شد که آن را به آستانهٔ ۶۰ هزار دلار و قیمت رقیب آمریکایی نزدیک‌تر می‌کرد. بااین‌حال، حتی اگر قیمت‌ها نزدیک‌تر بود، بازهم تویوتا فورانر را به‌عنوان برندهٔ این مقایسه انتخاب می‌کردیم. فورانر روی جاده بهتر و در رانندگی‌های آفرود توانمندتر بود درحالی‌که به خاطر عدم وجود آنتی‌رول بار قطع شونده در رانگلر ویلیز، نتوانستیم از انعطاف بیشتر ناشی از اکسل جلوی صلب آن استفاده کنیم. آیا اگر رانگلر روبیکان را در برابر فورانر تریل‌هانتر قرار دهیم، نتیجه تغییر خواهد کرد؟ شاید ولی فعلاً این پیروزی را به تویوتا تبریک میگوییم.

مقام دوم: جیپ رانگلر 4xe ویلیز

نقاط مثبت: شتاب سریع برای یک رانگلر، میراثی طولانی، جذابیت بالا برای طرفداران جیپ

نقاط منفی: سواری و هندلینگ یک رانگلر، برد تمام الکتریکی اندک، توانایی‌های آفرود کمتر از انتظار

چکیده: رانگلر ویلیز که ظاهری عالی دارد، در خارج از آسفالت به‌طور عجیبی ما را نامید کرد.

مقام اول: تویوتا فورانر TRD آفرود

نقاط مثبت: بهترین شاسی‌بلند غیر لندکروزر تویوتا، توانایی‌های آفرود شگفت‌انگیز، ظاهر شیک

نقاط منفی: شتاب کند با این قیمت، کابینی که به اندازه بیرون هیجان‌انگیز نیست، قیمت گران آپشن‌های آفرودی

چکیده: تویوتا در آخرین راند از یک مبارزه طولانی سربلند بیرون آمد.

مقایسه مشخصات فنی

جیپ رانگلر ویلیز تویوتا فورانر TRD
پیشرانه ۲.۰ لیتری I4 توربو هیبرید ۲.۴ لیتری I4 توربو
قدرت ۳۷۵ اسب بخار ۲۷۰ اسب بخار
گشتاور ۶۳۷ نیوتن متر ۴۳۰ نیوتن متر
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
فاصلهٔ محوری ۳,۰۰۷ میلی‌متر ۲,۸۵۰ میلی‌متر
طول ۴,۷۸۵ میلی‌متر ۴,۹۵۰ میلی‌متر
عرض ۱,۸۷۷ میلی‌متر ۱,۹۷۸ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۸۶۷ میلی‌متر ۱,۸۶۹ میلی‌متر
فاصله از زمین ۲۷۴ میلی‌متر ۲۳۱ میلی‌متر
زاویه حمله / فرار ۴۳.۸/۳۵.۶ درجه ۱۹.۰/۲۴.۰ درجه
وزن خالص ۲۳۸۱ کیلوگرم ۲۲۴۵ کیلوگرم
ظرفیت یدک کشی ۱۶۰۰ کیلوگرم ۲۷۲۰ کیلوگرم
حجم صندوق بار ۷۸۴ لیتر ۱۳۷۰ لیتر
شتاب صفر تا ۹۶ ۵.۴ ثانیه ۷.۸ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۳.۹ ثانیه ۱۵.۹ ثانیه
توقف از ۹۶ کیلومتر ۴۵.۴ متر ۳۸.۷ متر
شتاب جانبی ۰.۷۲ جی ۰.۷۲ جی
تایم پیست Figure 8 ۲۸.۱ ثانیه ۲۸.۱ ثانیه
مصرف سوخت ۱۱.۷ لیتر ترکیبی ۱۱.۲ لیتر ترکیبی
قیمت پایه ۶۱,۸۲۵ دلار ۵۴,۹۲۰ دلار
قیمت تست‌شده ۶۹,۱۰۰ دلار ۵۷,۶۷۰ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۹ رای
منبع
MotorTrend

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه‌ها

  1. بهنام

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (941 ديدگاه)

    هر دو رو دوست دارم ولی تویوتا چیزی دیگریست.

    موافقم 51
    مخالفم 22
    1. ممد ژانگولر

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (4406 ديدگاه)

      خداوکیلی جیپ ی چیز دیگست الخصوص ساب ووفراش به سقف چسبیده و دراش کامل ار لولا جدا میشه

      موافقم 24
      مخالفم 18
      1. net

        ۱۹ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (3651 ديدگاه)

        جیپ لوکس هست ولی تویوتا نیمه لوکس هست

        موافقم 5
        مخالفم 18
  2. تویوتا نوا

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    ماشالاه تویوتا
    ماشالاه افرود
    ماشالاه قیمت
    ماشالاه مصرف سوخت
    ماشالاه به تویوتا به خاطر ساخت شورلت نوا

    موافقم 46
    مخالفم 32
    1. بی ام و سوپرا

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (348 ديدگاه)

      تعصب شما نشانه ی ضعف شماست دوست عزیز

      موافقم 32
      مخالفم 14
      1. تویوتا نوا

        ۱۹ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (13 ديدگاه)

        نظر شما فاقد اهمیت است دوست عزیز

        موافقم 20
        مخالفم 23
        1. BMW is GOD

          ۱۹ اسفند ۱۴۰۳
          سوابق: (305 ديدگاه)

          🤣🤣🤣عزیزم برعکس گفتی نظر خودت فاقد اهمیته🤣🤣🤣

          موافقم 17
          مخالفم 16
    2. سوشیانت

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (3879 ديدگاه)

      اینجا نسخه رانگلر نبود جناب متعصب

      موافقم 13
      مخالفم 18
      1. سوشیانت

        ۱۹ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (3879 ديدگاه)

        منظورم روبیکان بود

        موافقم 3
        مخالفم 7
    3. nima.jdm

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (850 ديدگاه)

      ماشاالله ژاپن

      موافقم 31
      مخالفم 11
      1. تویوتا نوا

        ۱۹ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (13 ديدگاه)

        ژاپن همیشه پرچمش بالاست.

        موافقم 24
        مخالفم 10
    4. Bmw

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (689 ديدگاه)

      تویوتا نوا رو خوب اومدی 😂😂😂

      ژاپنیا هر جا باشن کار برای رقیباشون سخت میشه تویوتا هم که امپراطور خودرو سازی جهانه خودم یه زمانی مقاومت می کردم برای قبول کردنش ولی باید اعتراف کرد که ژاپنیا کار درست ترینن و این از شرافت بالاشون سرچشمه میگیره 👏👏👏

      موافقم 5
      مخالفم 3
  3. مازیار

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (1309 ديدگاه)

    جیپ هم که فقط یه کهنه قدقده
    میراث طولانی و جذابیت بالا برای طرفداران جیپ
    نقاط قوت!!

    موافقم 21
    مخالفم 19
    1. Nismo

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (1712 ديدگاه)

      جیپ میراثی داره که الگویی برای تویوتا و خیلی کمپانی های دیگه است
      رنجروور هندی رو چی میگی که توی آفرود از سوزوکی جیمنی عقب میمونه

      موافقم 34
      مخالفم 19
      1. datsun

        ۱۹ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (3999 ديدگاه)

        لندروور یه میراث و یکی از نمادهای آفروده لطفا نظرهای بیهوده ندید اختلاف تاسیس جیپ و لندروور یکی دوساله لندروور هم یکی از میراثهای افرودِ

        موافقم 31
        مخالفم 12
      2. مازیار

        ۱۹ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (1309 ديدگاه)

        بله میراث خیلی مهمه تو نقاط قوت هم بهش اشاره شد البته اگه به برنده شدن کمک می‌کرد خوب بهتر بود
        راجع به مقایسه رنجروور و سوزوکی هم نیسموراسمیگه

        موافقم 7
        مخالفم 6
      3. Cehx

        ۱۹ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (348 ديدگاه)

        رنجرور بیشتر رفت سمت لوکس بودن ولی مدل های قدیمیش واقعا تو افرود دست کمی از تویوتا و جیپ نداشتن

        موافقم 17
        مخالفم 2
      4. BMW is GOD

        ۱۹ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (305 ديدگاه)

        رنجروور یکی از بهترین آفرودرهای جهانه الکی واسه خودت چرت و پرت نگو مطمئنم تو حتی یک بار هم آفرود رنجروور رو ندیدی وگرنه اینجوری راجع بهش نظر نمی‌دادی
        بهترین آفرودر های جهان (خودروهای رنجروور و لندروور) و (اینیوس گرنادیر) و (جیپ رانگلر) و (فورد برانکو) و (مرسدس بنز جی کلاس) هستن بقیه آفرودرها اصلاً به گرد پای این‌ها هم نمی‌رسن تو آفرود حتی تویوتا لندکروز و نیسان پاترول دلیلشم اینه که این خودروهایی که نام بردم مخصوص آفرود طراحی و ساخته شدن ولی بعضی از خودروها هم هستند مثل مرسدس بنز جی ال ایی و بی‌ام‌و ایکس ۵ که قابلیت آفرود خیلی خوبی دارن ولی اصلاً به گرد پای اونایی که بالا نام بردم نمی‌رسن

        موافقم 8
        مخالفم 11
      5. BMW is GOD

        ۱۹ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (305 ديدگاه)

        رنجروور یکی از بهترین آفرودرهای جهانه الکی واسه خودت چرت و پرت نگو مطمئنم تو حتی یک بار هم آفرود رنجروور رو ندیدی وگرنه اینجوری راجع بهش نظر نمی‌دادی
        بهترین آفرودر های جهان (خودروهای رنجروور و لندروور) و (اینیوس گرنادیر) و (جیپ رانگلر) و (فورد برانکو) و (مرسدس بنز جی کلاس) هستن بقیه آفرودرها اصلاً به گرد پای این‌ها هم نمی‌رسن تو آفرود حتی تویوتا لندکروز و نیسان پاترول دلیلشم اینه که این خودروهایی که نام بردم مخصوص آفرود طراحی و ساخته شدن ولی بعضی از خودروها هم هستند مثل مرسدس بنز جی ال ایی و بی‌ام‌و ایکس ۵ که قابلیت آفرود خیلی خوبی دارن ولی اصلاً به گرد پای اونایی که بالا نام بردم نمی‌رسن
        و همین که شما میگی رنجروور مال هند هست تمام اطلاعات شما رو از دنیای خودرو مشخص می‌کنه
        و اینکه سوزوکی جیمنی به درد آفرودهای خیلی سبک می‌خوره چون اصلاً قدرت نداره و خیلی ضعیفه فقط تنها نقطه قوتش اندازه جمع و جور و ارتفاع نسبتاً بالاش است

        موافقم 6
        مخالفم 12
      6. BMW is GOD

        ۱۹ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (305 ديدگاه)

        رنجروور یکی از بهترین آفرودرهای جهانه الکی واسه خودت چرت و پرت نگو مطمئنم تو حتی یک بار هم آفرود رنجروور رو ندیدی وگرنه اینجوری راجع بهش نظر نمی‌دادی
        بهترین آفرودر های جهان (خودروهای رنجروور و لندروور) و (اینیوس گرنادیر) و (جیپ رانگلر) و (فورد برانکو) و (مرسدس بنز جی کلاس) هستن بقیه آفرودرها اصلاً به گرد پای این‌ها هم نمی‌رسن تو آفرود حتی تویوتا لندکروز و نیسان پاترول دلیلشم اینه که این خودروهایی که نام بردم مخصوص آفرود طراحی و ساخته شدن ولی بعضی از خودروها هم هستند مثل مرسدس بنز جی ال ایی و بی‌ام‌و ایکس ۵ که قابلیت آفرود خیلی خوبی دارن ولی اصلاً به گرد پای اونایی که بالا نام بردم نمی‌رسن
        و همین که شما میگی رنجروور مال هند هست تمام اطلاعات شما رو از دنیای خودرو مشخص می‌کنه
        و اینکه سوزوکی جیمنی به درد آفرودهای خیلی سبک می‌خوره چون اصلاً قدرت نداره و خیلی ضعیفه فقط تنها نقطه قوتش اندازه جمع و جور و ارتفاع نسبتاً بالاش است

        موافقم 1
        مخالفم 1
    2. Taha Ayoobi

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (5691 ديدگاه)

      نقاط ضعفش هم چرته،
      برا چی باید برد الکتریکی زیاد داشته باشه؟

      موافقم 14
      مخالفم 10
    3. miladzm

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (16 ديدگاه)

      وقتی میگم مازیار استاندارد های دوگانه ای در قبال امریکایی اروپایی داره واسه اینه
      بازم میگم مازیار جون حرصتو انقد مخفی نکن بریز بیرون خالی شی
      جوابتو مث خودت میگم
      یادت میاد بچه ها هر موقع از جیب خالی کردن ها و نقاط ضعف ماشین های مورد علاقت میگن نمیتونی فنی جواب بدی و متوسل میشی به امار فروش که اونی که میخره بهتر از من و تو میدونه ؟
      اینجا هم من میگم من و تو در بهترین حالت عکس اینا رو میبینیم این ماشین بنابه گفته متن از سال ۲۰۱۲تا الان سالی نبوده که تنها تو امریکا زیر۱۰۰ هزار تا بفروشه
      این ینی تو ادعا میکنی از اونی ک کف یو اس اینو با قیمت قریب به ۷۰ تا به رقباش ترجیح میده بهتر میدونی اره ؟
      خودت نمیگفتی اونی که میخره میدونه چی بخره ؟
      اینقد استاندارد دوگانه نگیر دوست عزیز
      از نظر تو هر کی امریکایی دیس بده میشه نظر از روی تجربه هر کی تعریف کنه میشه بچه و متعصب
      یکیش اون مهدی از اهواز که وقتی امریکایی تخریب میکنه میگی معلومه که از تجربه نظر میدی وقتی میاد از امثال اشغال هایی مث مورگان و رولز های قدیمی که دست بهشون میزنی خراب میشد و خرج پیدا میکرد یکی دو سال پیش انتقاد کرد پریدی بهش که انتظار ازت بالاتره که از این نظرا بدی
      بالاخره وقتی یکی رو قبول داری همه حرفاشو قبول کن

      موافقم 4
      مخالفم 7
      1. مازیار

        ۱۹ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (1309 ديدگاه)

        اینجا بحث توجیه خرید بود؟
        در اینصورت هم که تویوتا رو خیلی بهتر و بیشتر می‌خرن حتی تو همون آمریکا!!
        من راجع به مقایسه‌ای حرف میزنم که تو سایتی که هستم انجام شده و خوشبختانه سطح فنی اطلاعاتیم اونقدر بالا نیست که دائم تو بخش کامنتها پرسه بزنم اما هیچی رو قبول نداشته باشم
        تو هم تحت تاثیر برتری یه ژاپنی به امریکایی این حرفا رو میزنی و وقتی میگی ورشکستگی نیسان یکی از بهترین لحظات عمرت هست هیشکی ازت انتظار یه کامنت منطقی نداره

        موافقم 3
        مخالفم 2
      2. مازیار

        ۱۹ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (1309 ديدگاه)

        راجع به مهدی هم همیشه گفتم و میگم نظر و دیدگاهش راجع به خودروی کلاسیک برام معتبره اما این دلیل نمیشه که در مورد هر مقوله‌ای از جمله خودروهای روز هم سلیقه باشیم. ایشون به فراری علاقه دارن و من به مک‌لارن. وقتی یکی رو قبول داری همه حرفاشو قبول کن !!!
        این که گفتی کاملا دور از ذهن هست

        موافقم 4
        مخالفم 1
  4. پیام

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (2260 ديدگاه)

    جیپ رو ترجیح میدم

    موافقم 26
    مخالفم 28
  5. Nismo

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (1712 ديدگاه)

    جیپ پدر آفرودرهای جهان

    موافقم 30
    مخالفم 16
  6. Ferrari

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (1968 ديدگاه)

    تویوتا ماشین بسیار قابل احترامی رو روانه بازار کرده. ماشینی که هم در جاده و هم خارج جاده عملکرد بسیار خوبی داره و این پکیج خوب رو با قیمت پایین‌تر از رقبا ارائه کرده.
    البته ویژگی اصلی تویوتا دوام هست که رقبای این برند خیلی حرفی برای گفتن جلوش ندارن. همین رانگلر در طولانی مدت، خرابی زیادی در بخش انتقال قدرت به صاحبش تحمیل میکنه

    موافقم 24
    مخالفم 10
  7. Taha Ayoobi

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (5691 ديدگاه)

    هردو عالی، من انتخابم جیپ
    ولی فورانر هم خیلی خوبه خداوکیلی

    موافقم 16
    مخالفم 4
  8. nima.jdm

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (850 ديدگاه)

    جفت عالین انتخاب سختیه
    ولی من همیشه توی افرود اول میگم تویوتا

    موافقم 20
    مخالفم 7
  9. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (445 ديدگاه)

    زوایای زیر ماشین خودش گویای ماشین برتر هست.آره وقتی مثل کارواو مقایسه کنی جیپ رو بازنده می‌کنی.هر کسی ماشین آفرود سوار شده می‌دونه که وقتی دوتا اکسل صلب داری چه اتفاقی میوفته.

    موافقم 16
    مخالفم 12
    1. مازیار

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (1309 ديدگاه)

      درسته اکسل صلب مزایای زیادی داره
      اما فقط مزایا نیست. حتما میدونی که مهمترین چالش در آفرود گیر کردن کف خودرو به سنگ یا ریشه یا موانع دیگه هست و اولین و بیشترین جایی که برخورد میکنه پوسته و بخصوص کله گاوی دیفرانسیله
      مزایا و معایب همیشه درهم هستن

      موافقم 11
      مخالفم 3
  10. amirboss

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (941 ديدگاه)

    یه خودرو آفرود باید سواری خشک و زمختی داشته باشه تا لذت واقعی آفرود رو منتقل کنه.
    تویوتا برای اوناییه که همیشه تو شهر هستن و آخر هفته ها میرن جاده خاکی اما جیپ برای کسیه که فقط برای سرویس دوره ای لاستیکاش آسفالت رو حس کنه.
    در کل نظر من با این مقایسه آبکی کلی فرق می‌کنه.

    موافقم 15
    مخالفم 20
    1. حسین

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (1164 ديدگاه)

      در عالم واقعیت اون آفرودری که لاستیکش هفته ای یبکارکه چه عرض کنم سالی یکبار آسفالت رو لمس می کنه تویوتا هست. هزار بار گفتم اینم هزار و یکمین بار : مستندسازها که تو شرایط مختلف آفرود دائما حضور دارن همشون تویوتا یا نیسان یا نهایتا لندرورهای قدیمی دارن. جیپ واسه سه سری بچه پولدار خوبه که اخر هفته تفریحی برن آفرود از اونجا هم صاف رو چاله تعمیرگاه.

      طرف ماشین ساخته تو آفرود عین آنرود راحت باشه، ایراد بنی اسرائیلی میذارن روش که لذت نداره🤣آره لذت آفرود تو همون پرت شدن سرنشین هست که متن گفته

      موافقم 1
      مخالفم 2
    2. حسین

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (1164 ديدگاه)

      در عالم واقعیت اون آفرودری که لاستیکش هفته ای یبکارکه چه عرض کنم سالی یکبار آسفالت رو لمس می کنه تویوتا هست. هزار بار گفتم اینم هزار و یکمین بار : مستندسازها که تو شرایط مختلف آفرود دائما حضور دارن همشون تویوتا یا نیسان یا نهایتا لندرورهای قدیمی دارن. جیپ واسه سه سری بچه پولدار خوبه که اخر هفته تفریحی برن آفرود از اونجا هم صاف رو چاله تعمیرگاه.

      طرف ماشین ساخته تو آفرود عین آنرود راحت باشه، ایراد بنی اسرائیلی میذارن روش که لذت نداره🤣آره لذت آفرود تو همون پرت شدن سرنشین هست که متن گفته.
      نظرن با مقایسه آبکی فرق داره؟ پس نظر شما آبکیه با این چیزایی که نوشتی

      موافقم 19
      مخالفم 14
      1. یانکی من هم فرزند کسی هستم

        ۱۹ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (445 ديدگاه)

        کی گفته همه مستند سازها تویوتا یا لندروور سوار میشن.شما چونکه مستندی جز آفریقا ندیدی این حرف رو میزنی.خوب آفریقا همیشه حیات خلوت اروپا مخصوصا انگلیس بوده یا فرانسه که هنوز ۵۰۴ یا ۴۰۴ هاش هنوز تو آفریقا کار میکنند.تویوتا هم تو آفریقا به دلیل ارزانتر بودن در دسترس بودن لوازم سادگی و مقاومت خوب حضور داره.ولی مستندهای آمربکایی که بسیار خشنتر هست تماما برندهای آمریکایی کار رو پیش میبرند.برو مستندهای گردبادهای وحشتناک آمریکایی رو ببین که داج رمهای وحشی چجور گردن گردباد رو میشکنند.مشتی جیپ سرنوشت جنگ دوم رو تایین کرده.

        موافقم 8
        مخالفم 11
      2. سوشیانت

        ۱۹ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (3879 ديدگاه)

        خودت رو گول نزن با یه نگاه به بخش زوایای آفرودی کاملا میشه متوجه شد که فورانر در برابر جیپ شوخیه تازه نسخه روبیکان نبود ببین اون موقع چی میشد

        موافقم 4
        مخالفم 11
      3. سوشیانت

        ۱۹ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (3879 ديدگاه)

        خودت رو گول نزن با یه نگاه به بخش زوایای آفرودی کاملا میشه متوجه شد که فورانر در برابر جیپ شوخیه تازه نسخه روبیکان نبود ببین اون موقع چی میشد

        موافقم 4
        مخالفم 8
  11. حسام الدین

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (28 ديدگاه)

    و باز،،، مرد بی ادعای روزهای سخت ، تویوتا!

    موافقم 9
    مخالفم 6
  12. حسن

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (2257 ديدگاه)

    کدوم جیپ
    موتور 4 سیلند 2 لیتر هیبرید
    وزن 2400 کیلو

    موافقم 3
    مخالفم 3
  13. صامورایی

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (356 ديدگاه)

    رنگلر یه آفرودر واقعیه و بخاطر اکسل صلب هیچ وقت کیفیت رانندگی مشابه بقیه نداره و خسته کنندست. تویوتا اما هم رانندگی روزانه هم آفرود رو میخواد داشته باشه گرچه در آفرود عمرا مثل جیپ باشه. حریف جیپ رنگلر فقط برانکوئه که خودم برانکو رو انتخاب میکنم. اون سپر بلند تویوتا اونم در تریم TRD در نوع خودش جالب بود. اولین چیزی که باید عوض میشد همون سپر بود.

    موافقم 4
    مخالفم 2
  14. NAVID@@98

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (1176 ديدگاه)

    کلا از اول۱ سلطان آفرود همون جیپ رانگلر بوده که الانم این سلطانی رو داده به همون آمریکایی اروپایی های بالاتر و به میراث لندروور دیفندر اینیوس گرنادیر هم حتی خوبه
    👑🥇هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱🥇👑 jeep landrover
    کلا آفرودر های برتر تخصصی کلاس بزرگ بهتر از اینا هم هستن و به تبع اون فورد برانکو و اینیوس گرنادیر و لندروور رنجروور هم جزو حاشیه امن برتر همینا هستن که بعدشون هست
    رکورددار اول۱ هرچیز از جمله دوام و هرچیز هم هستن هرچیز اول۱ آمریکایی ها و هرکل اروپا هرچیز اول۱ مگر رقیبشون باشه اونم با اتحاد

    جوری که وقتی که ماشینای مستندسازان مثال میزنند مثل شوخیه واسشون این شرایط چون این مال احمقا و بیسواداست از ماشینای مستندسازان مثال زدنش که واسه احمقا و بیسواداست

    چون آفرودر هایی مثل جیپ که برد و برتری و سرنوشت جنگ جهانی را ۱۱ بر ۰ رقم زدند یا لندروور که اسیاییا از روش کپی میکنند
    پدر آفرودر ها همون جیپ که در چنان شرایط سخت و با دولم بسیار بالایی کار میکنه در عین حال آفرود بالا خوب داره که ماشینای مستندسازان و دیگران هم تو این شرایط خراب میشن و هم مثل خر گیر میکنند
    از قدیم اصل ضرب‌المثل درست هم اینه اگه میخواهی آفرود بری که اصلا گیر نکنی از هر جا بری و راحت هم به خونه برگردی فقط با جیپ و لندروور میخواهی آفرود میری آفرود بری از هر جا هم بری و راحت هم به خونه برگردی فقط با جیپ و لندورور و در اصل جیپ به بالا برو پدر افرودر ها جیپ

    از خدایی های خوب چه بگم که نگم فقط مثال برتریشون باید گفت تازه گزیده یازده ۱۱
    آفرودر های تخصصی برتر بالا خدایی خوب که هرکدوم بالای ۳ تن وزن و بالای ۲.۲ متر عرض دارند و ارتفاع و زوایای آفرود برتر کلا از هر لحاظ برتر اول۱ یعنی پتانسیل برتری آفرودر های تخصصی از هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱
    هاموی مرسدس بنز G کلاس و رم TRX و هامر و فورد F150 رپتور هم از نظامی ارتش ها و لوکس ها و آفرودر های کاری و اس یو وی و شاسی بلندهای واقعاً و اول و از هر لحاظ و اول۱ هستند از هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱ که خدایی خوب از اینها !!!!!!!!!!! یازده ۱۱

    ولی برای ما آفرودر های قبل از اینها هم کافیه چون
    آفرودر های تخصصی هاموی و جی کلاس و فورد اف ۱۵۰ رپتور و رم تی آر ایکس و هامر و هاموی خدایی دیگه مثال برتریشون رو میزنیم بالاتر که وحشتناکن نگو خدایی واضح و مبرهنه و این برتری و بهتر بودن تو همه هر زمینه ها هستن و از همه هر نظر بهترین برتر هستن این تفاوت برتری رو میتونیم تو هاموی جی کلاس و رپتور رم TRX و هامر احساس کنیم اینها آفرودر تخصصی بالا هستن از این ها بالاتر که از ریشه خودشونم هستن که دیگه وحشتناکه و نمیگمیم اینها رو هم فقط مثالش رو میزنیم بگیم برتریشان ۱وحشتناکه
    وحشتناکه
    خود این آفرودر های تخصصی برتر هم که
    که زمین ماشین شاسی ۱۱۰۱۱ درصد کمپلت قابل مقایسه که نی چی؟ آره اند با دیگران دست انداز های مهیب تخصصیی از اینها به بالا که نگو همینمها رو هم فقط برتریشان مثال میزنیم
    ۱ اروپا آمریکا ۱ تو هیبرید و هرچیز ۱۰۱ سال اونم نوری جلو جلوتر از نسبت به هر دیگران هستن
    همیشه خدایی خوب
    👑🥇هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱🥇👑
    چون هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱ هستن
    چون همیشه برنده بازی خدایی خوب
    👑🥇هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱🥇👑 هستن
    👑🥇همیشه خدایی خوب هستن برنده هرچیز هستن🥇👑
    🥇👑🇪🇺🇩🇪🇸🇯🇷🇴🇫🇮🇨🇵🇬🇧🇬🇷🇨🇭🇺🇦🇸🇪🇮🇹🇪🇦🇧🇬🇨🇦🇷🇺🇺🇸🥇
    🥇👑 چون همیشه برنده هر چیز خدایی خوب هستن🥇👑
    👑🥇هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱🥇👑 هستن همیشه خدایی خوب برنده هر بازی هستن

    و دیگران باید برای بعد از اینا برای دوم شدن به بعد رقابت کنن این و همونایی که تو میگی و گفتی و هرچی

    چرا، چون چه لزومیه زیر چرخاشون له میکنن ماشینارو از جمله سوزوکی جیمنی رو زیر چرخاشون چرخ له میکنن پس وگرنه خواستیم در عمل بیاریم اونا که وحشتناکن نگو اینا هم نمیگمیم که فقط مثال برتریشان را میگیم اونم همین ۱یکدفعه گفتنش را

    و در عمل هم
    همون حاشیه امن کارو در میاره که اگه خواسته باشیم لازم باشه بگیم

    تعریف حاشیه امن برتر :متشکل از چند آفرودر برتر۱ اروپایی و آمریکایی ۱یعنی
    فورد برانکو بخصوص رپتور بعنوان آفرودر مدرن برتر
    اینیوس گرنادیر بعنوان آفرودر کلاسیک برتر
    و لندروور رنجروور بعنوان افرودر لوکس برتر
    و در عمل همینا برای برتری کافی هستن
    حتی تخصصی بالایی ها هم نمیگیم چون گفتم فقط مثال برتریشان ۱یکدفعه
    دیگه همینا حاشیه‌های امن در عمل کارو در میارن و برتر هستن حالا هرچی غیر اینا هرکدومو بیاری همینا میزارنشون جیبشون لوله میکنند دیگرانو دیگه اگه لازم باشه

    حتی همینا هم زیاده چون کارشون درصورت لزومه و بطور عادی همون دیفندر رانگلر برانکو کارو درمیارن به همراه شورلت کلرادو شورلت تاهو دهه ۱۰۰۰ بعلاوه ۱۰۰۰ و ۱۱ ارتقاءیافته با افترمارکت برای آفرود ارتقاء تیون می‌کنیم آفرود میری جر میدی دیگرانو با همون دیفندر رانگلر برانکو و به تبع اون شورلت تاهو یا جمس یوکان دهه ۱۰۰۰ بعلاوه ۱۰۰۰ و ۱۱ بگیری ارتقاء بدی افترمارکت تیونینگ آفرود کنی به همراه شورلت کلرادو بایسون بزنی هرجا خواستی بری دیگرانو جر بدی با این برتر ها
    جوری برتری دارن که نگو
    اینها دیگه در کلاس خودشون همه هر جانبش به بالا گفته شد برتر هستن در کلاس خودشون و نسبت به غیر از خودشون هرچی میبینیم برتر۱ هستن واقعاً !!!!!!!!!!!

    موافقم 4
    مخالفم 5
  15. samurai

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (636 ديدگاه)

    تویوتا 20 سالی از جیپ جلوتره بقیه کمپانیا بجز نیسان هم کلا در برابر تویوتا عددی نیستن
    همین دو تا ماشینو یکسال بعد نگاه کنی تویوتا مثل روز اول کیفیتشو نگه داشته ولی جیپ موتورش باید بیاد پایین تعمیر بشه اتاق هم که داغون شده
    کلا جایی که تویوتا و ژاپنیا باشن خرید ماشین از جای دیگه اشتباه بزرگیه

    موافقم 2
    مخالفم 5
    1. صامورایی

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (31 ديدگاه)

      لندکروزو از کدوم ماشین کپی کردند؟

  16. NAVID@@98

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (1176 ديدگاه)

    نه اتفاقا اشتباه گفتی samurai اشتباه گفتی

    چون درستش اینه که من میگم درستش اینه :
    جیپ و آمریکا 2011 سالی اونم نوری نسبت به تویوتا و ژاپن درپیت جلوتره دیگر کمپانیا و کشورا بجز اروپا هم کلا در برابر جیپ و آمریکایی ها عددی نیستن

    همین دو تا ماشینو یکسال بعد نگاه کنی جیپ مثل روز اول کیفیتشو نگه داشته ولی تویوتا موتورش باید بیاد پایین تعمیر بشه ( استناد قطعی و اثبات شده به موتور های جدید تویوتا که یاتاقان میزنند و خراب میشن موتور های جدید تویوتا یاتاقان میزنند و خراب میشند بیشتر از ۱۰۳ عزار موتور رو کلا فراخوان تعویض موتور داده حتی از نوع خرابی مشکل هم عاجز مونده) که اتاق هم که داغون شده

    کلا جایی که جیپ و آمریکا یی و اروپایی باشن خرید ماشین از جای دیگه اشتباه بزرگیه

    کلا
    ۱ اروپا آمریکا ۱ تو هیبرید و هرچیز ۱۰۱ سال اونم نوری جلو جلوتر از نسبت به هر دیگران هستن
    همیشه خدایی خوب
    👑🥇هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱🥇👑
    چون هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱ هستن
    چون همیشه برنده بازی خدایی خوب
    👑🥇هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱🥇👑 هستن
    👑🥇همیشه خدایی خوب هستن برنده هرچیز هستن🥇👑
    🥇👑🇪🇺🇩🇪🇸🇯🇷🇴🇫🇮🇨🇵🇬🇧🇬🇷🇺🇦🇸🇪🇮🇹🇪🇦🇧🇬🇨🇦🇷🇺🇺🇸🥇
    🥇👑 چون همیشه برنده هر چیز خدایی خوب هستن🥇👑
    👑🥇هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱🥇👑 هستن همیشه خدایی خوب برنده هر بازی هستن

    و دیگران باید برای بعد از اینا برای دوم شدن به بعد رقابت کنن هرکی غیرشون و همونایی که تو میگی و گفتی و هرچی

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا