نسخههای گوناگون جیپ ویلیز را میتوان جزو مهمترین خودروهای حاضر در جنگ جهانی دوم به شمار آورد، خودروهایی که به خاطر توانایی آفرود خود مأموریتهای مهمی را به سرانجام رساندند. اگرچه چند ده سال از آن زمان میگذرد اما این خودروهای خشن هنوز هم قدرت بالای خود را به رخ میکشند. برای دانستن اینکه جیپ ویلیزهای قدیمی تا چه حد توانا هستند باید این ویدئوی چالشبرانگیز در مواب را تماشا کنید. اولین خودرویی که مشاهده میکنید بارنیکل ویل نام دارد. این خودرو از بدنهای با پوشش گلی استفاده میکند و ظاهری استتار شده دارد. البته پایین آمدن از صخرهها برای این جیپ قدیمی میتواند بسیار آسان به نظر برسد. خودروی موردبحث فاقد رول کیج یا حتی کمربند ایمنی راننده است و بنابراین راننده باید درباره مسیر طی شده با دقت فکر کند تا آسیبی نبیند.
خودروی بعدی با نام مستعار اسلمداگ شناخته میشود. ویدئوی دیگر این کانال نشان دهنده استفاده از دیفرانسیل عقب قفل شونده در این جیپ است. راننده مسیر مشکلی را برای عبور انتخاب میکند و چرخ نیز چندین بار به هوا بلند میشود که شرایط هیجانانگیز و البته استرسزایی ایجاد میکند. زمانی که این آفرود سواران میخواهند از صخرهها بالا بروند نیز شرایط مشابهی برقرار میشود. بارنیکل ویل در عبور از صخرهها مشکل خاصی ندارد و راننده اسلمداگ اما مسیر چالشبرانگیزتری را انتخاب میکند که نیازمند دندهعقب گرفتن در یک بخش برای عبور بهتر است.
ویلیز MB اورجینال از پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۲ لیتری با قدرت ۶۰ اسب بخار استفاده کرده است. این نیرو از طریق گیربکس سه سرعته دستی به چرخ ها منتقل میشود اما یک جعبه انتقال دو سرعته نیز وجود دارد که در کل پنج دنده روبهجلو را فراهم میکند. به این مورد باید سیستم چهار چرخ محرک را نیز اضافه کرد. در نهایت شاهد جیپ ویلیز استیشن واگن هستیم که وارد مواب میشود. این خودرو را میتوان جد شاسی بلندهای مدرن دانست. ظاهراً ارتفاع سیستم تعلیق این جیپ از سطح زمین افزایش یافته است و با وجود فاصله بین محوری بیشتر و اورهنگ های بزرگتر راننده باید دقت بیشتر در عبور از مسیرهای سخت داشته باشد. در یکی از بخشها سپر عقب فاصله بسیار کمی با برخورد به صخرهها داشته است.
hssn
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱دیدن این چنین ویدیوهایی با این چنین خودروهایی جدا از طرفدار هر برندی بودن واقعا لذتبخشه.
VIPER
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱موتور + گیربکس + دفرانسیل + چهارتا چرخ + فرمون + بدنه
فقط همین و بسیار کاربردی
کافر مقدس
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱فقط همین نیست . اتفاقا اون موقع کلی برای فاصله بین محور ها و زوایای خروج و…وقت گذاشتن پروسه تولید ش همچین راحت نبوده . اون پروسه مونتاژ هست که راحت جمع میشه
امیر
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱Jeep !
همینو بس…
meysam
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱واقعا عالی
نمیشه دوسش نداشت
GMA
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱جذابیت محض
شاپور
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ممنون آقای احمدزاده، که دقایقی من را از چالش مرغ و تخم مرغ و … خارج و حس زیبای آفرودسواری را با پیرمردهای این رشته که به واقع بعد از دهها سال عالی کار کردند نشان دادی
TML BN
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱پیرمرد قوی ولی ساده و بدون بریز و بپاش
Taha Malek
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱پادشاه آفرود…
Alan.r
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱جیپ از همون اول برای مصارف جنگی و آفرود ساخته شد و خیلی هم موفق بوده و هست
kastech
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱هنوزم تو شمال کشور زیادن و عین بز کوهی از همه جا بالا میرن، این یعنی نهایت مهندسی بدون هیچ قروفری
Farzad
۶ خرداد ۱۴۰۱آفرود رو خیلی دوست دارم مخصوصآ با ماشین چهار چرخ ۲ دفرانسیال. فرقی نمیکنه جیپ تویوتا نیسان یا هر ماشینی باشه هر آدمی باید یه ماشین آفرودی داشته باشه تا روز تعطیل بره طبیعت گردی