قطعاً جیپ نیازمند یک شاسیبلند سه ردیفه برای رقابت با برندهایی همچون فورد و شورولت و دیگر خودروسازانی است که محصولاتی تثبیت شده در این کلاس عرضه میکنند. مدیرعامل فیات-کرایسلر آقای سرجیو مارکیونه از سال ۲۰۱۴ تاکنون به احتمال تولید چنین خودرویی اشاره داشته و هنوز هم نمایندگیهای فروش منتظر چنین خودرویی هستند. زمانی که جیپ برنامه ۵ ساله خود را چند هفته پیش شرح داد دو خودروی سه ردیفه مشاهده شد که یکی گرند واگونیر و دیگری احتمالاً گرند چروکی سه ردیفه هستند. البته اگرچه شاسی بلندها هنوز هم خوب میفروشند اما نگرانیهایی درباره عملکرد این محصولات در آینده وجود دارد.
جان مورفی، تحلیلگر بانک آمریکا میگوید ۵ سال آینده برای خودروسازان دورهای چالشی خواهد بود. مورفی به نرخ بهره بالا، ارزش پایینتر خودروهای کارکرده، افزایش قیمت سوخت، افت فروش خودرو در آمریکا و افزایش هزینه مواد اولیه به عنوان فاکتورهای چالشبرانگیز پیش روی خودروسازان اشاره کرده و میگوید نمایندگیها نیز کار سختی به منظور فروش خودروهای گرانقیمت پیش رو خواهند داشت.
یکی از نمایندگیهای با سابقه فیات-کرایسلر میگوید:
من فکر میکنم پنجره شانس در حال بسته شدن است. شاید ما در صورت تولید گرند واگونیر از بین برویم زیرا با وضع نرخهای بالای بهره و افزایش بهای سوخت چنین وضعیت دشواری ایجاد میشود.
تردیدها در فیات-کرایسلر احتمالاً باعث تأخیر تولید گرند واگونیر شده است. فیات-کرایسلر در اواخر سال ۲۰۱۶ برنامهای برای تولید گرند واگونیر به عنوان یک شاسیبلند لوکس گرانقیمت برای رقابت با رنجروور داشت؛ اما تنها چند ماه بعد مارکیونه گفت که این خودروساز واگونیر و گرند واگونیر را به خودروهای بدنه روی فریم تبدیل خواهد کرد. بدین ترتیب فیات-کرایسلر بهتر میتواند با شاسی بلندهای سه ردیفه آمریکایی ساخت جنرال موتورز و فورد رقابت کند.
یکی دیگر از نمایندگیهای این خودروساز نیز میگوید:
گرند واگونیر هنوز هم فروش خوبی خواهد داشت زیرا یک جیپ است.
اگرچه جیپ هنوز در حال برنامهریزی برای تولید گرند واگونیر است اما مشخص نیست که چه زمانی این خودرو تولید خواهد شد. این جیپ جدید در تأسیسات تولید وارن تراک جیپ روی خط تولید خواهد رفت اما این کارخانه هنوز به تولید نسل قبلی رم ۱۵۰۰ مشغول است و احتمالاً این کار را تا سال بعد نیز ادامه خواهد داد. این امر میتواند تولید گرند واگونیر را تا اواخر سال ۲۰۱۹ یا حتی ۲۰۲۰ به تأخیر بیندازد؛ و تا آن زمان چشمانداز صنعت خودرو میتواند تغییر کند…
Yaser1986
۳۰ خرداد ۱۳۹۷به نظر من مدیریت فیات کرایسلر خیلی ضعیفه تو دوره ای که همه خودروسازها از فروش شاسی بلندها سود زیادی بدست میارن فیات کرایسلر داره از قافله عقب میافته و این عقب افتادگی دامن گیر مزراتی هم شده حیف مزراتی که با مدیریت ضعیف داره نابود میشه
یانکی
۳۰ خرداد ۱۳۹۷لعنت به مارچیونه خاعن به کرایسلر
امیر
۳۰ خرداد ۱۳۹۷منظور از بدنه روی فریم چیه؟
اگه اشتباه نکنم برای دورانگو هم همچین بحثی هست
یانکی
۳۰ خرداد ۱۳۹۷منظور شاسیه نردبونیه که بدنه جدا بهش وصل میشه.تخصص آمریکاییا و جاپونیا
pool
۳۰ خرداد ۱۳۹۷مثل ماشین سنگین شاسی با بدنه یک پارچه نیست بلکه موتور و شاسی و چرخ جدا بدنه جدا روی هم بسته میشن
Elmiraj
۳۰ خرداد ۱۳۹۷گرند واگنیر یه SUV جدید و بی نام نیست …
گرند واگنیر نخستین و قدیمی ترین SUV فول سایز جهانه ….
.
این آقای مارکیونه با خودش چی فکر کرده که داره به گرند واگنیر بی احترامی می کنه !!!!
PaRHaM
۳۱ خرداد ۱۳۹۷فارغ از ابهت اسم واگنیر و گرند واگنیر
لازم به ذکر است که ، اولین SUV دنیا ؛ شورولت سابربن است. (1935)
و اولین SUV لوکس دنیا جیپ واگنیر بوده.(۱۹۶۲)