هنگامیکه جیپ از بازگشت گرند واگنییر خبر داد، انتظار ساخت یک رنجروور آمریکایی را داشتیم زیرا بهزعم ما، هیچ خودروی لوکسی بهتر از رنجروور روی کره زمین وجود ندارد. این خودرویی فوقالعاده راحت و هوشمند است که درعینحال برای رانندگی هم عالی خواهد بود. البته کادیلاک و لینکلن هم اسیوویهای فوقالعاده لوکسی میسازند اما آنها هرگز نمیتوانند پاسخی برای شایستگی رنجروور روی جاده و تواناییهای مطلق آن در خارج از جاده باشند.
پس از رانندگی با گرند واگنییر اما دریافتیم که این خودرو علیرغم شجرهنامهٔ مشابه با رنجروور و این موضوع که جیپ به همان اندازهٔ لندروور و یا حتی بیشتر در مورد حرکت روی مسیرهای سنگلاخی و گلآلود میداند، بازهم نمیتواند پاسخ آمریکایی به اسیووی بینظیر بریتانیاییها باشد. درواقع، گرند واگنییر در برخی موارد مهم حتی در پس رقبای آمریکایی خود قرار میگیرد اما بهعنوان اولین تلاش برای ساخت یک اسیووی فول سایز سه ردیفه پس از مدتها، جیپ به وعدهٔ خود عمل کرده است.
برخلاف چروکی و گرند چروکی که در ابعاد و اندازه کاملاً باهم متفاوت هستند، واگنییر و گرند واگنییر ابعاد یکسانی دارند و در اینجا کلمهٔ گرند نشاندهندهٔ اندازهٔ بزرگتر نیست زیرا هردوی این مدلها فاصلهٔ محوری یکسان ۳,۱۲۴ میلیمتری دارند. در عوض، گرند در اینجا به معنای تجمل بیشتر و اضافه شدن به همهچیز از قدرت و تکنولوژی گرفته تا راحتی و زرقوبرق است. گرند واگنییر با ۲,۱۲۳ میلیمتر عرض، ۶۶ میلیمتر از کادیلاک اسکالید و ۹۴ میلیمتر از لینکلن نویگیتور عریضتر است و در طول نیز چند سانتیمتر از نسخهٔ کوتاه دو رقیب مذکور کشیدهتر است؛ اما به لطف فرمان دقیق و قابل پیشبینی که وزنی طبیعی دارد، مدیریت خودرو بین خطوط تنگ آسان است. همچنین با وجود کاپوت کشیده و دماغهٔ عمودی، دید روبهجلو هم خوب است.
برای این آزمایش که در جادههای اطراف منهتن انجام شد، میخواستیم هر آن چیزی که گرند واگنییر ارائه میکند را بررسی کنیم و به همین دلیل تیپ مجهز سری II را انتخاب کردیم. جادهٔ محل آزمایش چندان صاف و بدون مشکل نیست و ناهمواریهای زیادی مثل چالهها در آن زیاد به چشم میخورند. در اینجا درحالیکه گرند واگنییر با برخورداری از سیستم تعلیق بادی سفارشی از نویگیتور برتر و با اسکالید همسطح است، این جیپ با اختلاف زیادی بدترین سواری را نسبت به دو رقیب مذکور به نمایش میگذارد. سواری این خودرو روی نواقص جاده سفتی قابلتوجهی داشته و حرکات عمودی بیشازحدی در آن دیده میشود. ناهمواریهای بزرگتر کاملاً به بدنه منتقل میشوند و دستاندازهای کوچک نیز لرزشهای ناخوشایندی را مستقیماً به صندلیها انتقال میدهند.
تنها دلیلی که برای این موضوع میتوان متصور بود این است که جیپ برخی ویژگیهای سواری آنرود را قربانی تواناییهای آفرود نمادین این برند کرده است. البته در قیمتهای پایینتر این قربانی کردن کار خوبی محسوب میشود اما گرند واگنییر در قلمروی بسیار متفاوتی نسبت به کامپس یا چروکی قرار دارد. قیمت پایهٔ ۸۸ هزار دلاری این خودرو تنها ۴ هزار دلار از رنجروور کمتر بوده و کمی از لکسس LX مبتنی بر تویوتا لندکروزر گرانتر است و هردوی این رقبا درحالیکه در آفرود خودروهای توانمندی هستند، روی جاده هم بسیار نرمتر و بهتر عمل میکنند.
وقتی بیشتر به خاطر سواری ضعیف گرند واگنییر افسوس میخوریم که میبینیم کابین آن بهطور وحشتناکی ساکت و بیصدا است. در اینجا هیچ صدای بادی وجود ندارد و صدای تایرها بسیار کم به گوش میرسد. جیپ در این خودرو حتی کاری که فکر نمیکردیم را هم انجام داده یعنی پیشرانهٔ ۶.۴ لیتری V8 دوستداشتنی همی را از چلنجر ماسل کار گرفته و آنرا برای انجام وظیفه در خودرویی لوکس تنظیم کرده است. البته این پیشرانه با ۴۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۱۷ نیوتن متر گشتاور در مواجهه با وزن بسیار زیاد نزدیک به ۳ تنی گرند واگنییر سری II آزمایشی ما که نزدیک به ۳۰۰ کیلوگرم از کادیلاک و لینکلن بیشتر است، نمیتواند پرفورمنسی مثل چلنجر ۳۹۲ را به نمایش بگذارد اما بااینحال برای چنین اسیووی بزرگ و لوکسی کافی به نظر میرسد.
این پیشرانهٔ جذاب در کنار گیربکس هوشمند هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF، نسبت به هردو رقیب هموطن احساس سرزندهتری داشته و درعینحال کارآمدتر است. البته وزن زیاد گرن واگنییر در پیچها بیشتر خود را نشان میدهد اما در بین خریداران اسیوویهای لوکس سه ردیفه، توانایی در پیچها اولویت چندان بالایی ندارد؛ بنابراین، حتی با اینکه سیستم تعلیق عملکرد خوبی در کنترل حرکات ناخوشایند بدنه دارد اما آنقدر وزن برای مدیریت وجود دارد که سرعت ورود به پیچها باید پایین بماند.
پس از چند دقیقه حضور در کابین جادار و زیبای گرند واگنییر که بهترین کیفیت متریال را در بین همهٔ محصولات چند سال اخیر گروه کرایسلر دارد، اکثر کاستیهای آنرا خواهید بخشید. در کابین این خودرو در چرم نرم و لطیفی غرق خواهید شد زیرا صندلیها، رو دریها، داشبورد و کنارههای کنسول میانی همگی با چرم پوشیده شدهاند. تریمهای چوبی هم در اینجا واقعی هستند و با نمای مات خود، کاملاً با حس تجمل گرند واگنییر هماهنگ به نظر میرسند. البته در داخل این خودرو نواقصی هم به چشم میخورد. بهعنوانمثال، تزئینات مشکی پیانو کابین را کمی ارزانقیمت جلوه میدهند و نوشتهٔ Grand Wagoneer روی داشبورد در سمت سرنشین هم جالب نیست تا جایی که اگر من این خودرو را خریداری میکردم، اولین کارم این بود که بدانم چطور میتوان این برچسب ارزان نما را پاک کنم.
صندلیهای جلوی گرند واگنییر با قابلیت تنظیم ۲۴ جهته، نهتنها به گرمکن و تهویه مجهز هستند بلکه از ماساژور هم بهره میبرند. درحالیکه واگنییر بهصورت استاندارد با هشت صندلی ارائه میشود و ترکیب هفتنفره برای آن قابل سفارش است، در گرند واگنییر حالت پیشفرض ترکیب هفتنفره با صندلیهای خلبانی در ردیف دوم است. این صندلیها بهطور عجیبی احساس حمایت بیشتری نسبت به صندلیهای جلو دارند و هرچند از تنظیمات گستردهٔ صندلیهای جلو بیبهره هستند اما بلافاصله راحتترین حالت ممکن را برای سرنشین فراهم میکنند.
در این صندلیها همچنین فضای پای ۱۰۸ سانتیمتری وجود دارد که هم از کادیلاک و هم از لینکلن بیشتر بوده و همین خبر خوب در مورد صندلیهای ردیف سوم هم صدق میکند. در این قسمت، یک صندلی نیمکتی سهنفره وجود دارد که هرچند بیشترین فضا را نسبت به دو رقیب آمریکایی ارائه میکند اما برای نشستن دو بزرگسال بسیار مناسبتر و جادارتر خواهد بود. در اینجا فضای پا بهاندازهٔ نسخهٔ کشیدهٔ اسکالید بوده و فضای شانه از همهٔ رقبا بیشتر است. همچنین صندلی نیمکتی ردیف سوم در موقعیت خوب و بالایی نصب شده که از بروز احساس قرارگیری زانو در قفسهٔ سینه که در اینفینیتی QX80 وجود دارد جلوگیری میکند.
از لحاظ تکنولوژی اما سرنشینان ردیف سوم در منطقهٔ محرومی قرار خواهند داشت زیرا در اینجا فقط یک پورت USB وجود دارد درحالیکه سرنشینان جلو از چهار پورت USB (شامل نمونههای USB-C) و سرنشینان ردیف دوم از حداکثر پنج پورت USB بهرهمند خواهند بود. در کابین گرند واگنییر همچنین سرنشینان میتوانند تا ۷۵ اینچ صفحهنمایش داشته باشند درحالیکه فقط ۴۵ اینچ آن بهصورت استاندارد ارائه میشود. نرمافزار این نمایشگرها عالی است و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Uconnect 5 هم جذاب است و هم یادگیری آن آسان خواهد بود. کیفیت صدای سیستم صوتی مکینتاش با ۲۳ بلندگو که در تیپ سری II بهصورت سفارشی و در سری III بهصورت استاندارد ارائه میشود نیز خیرهکننده است.
بیان اینکه کابین گرند واگنییر چقدر عالی است دشوار خواهد بود. اینجا از لحاظ طراحی و متریال با هر کاری که کادیلاک و لینکلن انجام دادهاند مطابقت دارد و مثل رنجروور، طراحی داخلی آن با شخصیت برند جیپ گره خورده است. این یعنی همانطور که هنگام نشستن پشت فرمان رنجروور بلافاصله متوجه خواهید شد که سوار بر خودرویی بریتانیایی هستید، در گرند واگنییر هم تنها چند دقیقه طول میکشد تا چوب و چرم نشان دهند با یک خودروی آمریکایی سروکار دارید. همچنین از سکوت کتابخانه مانند کابین این خودرو نیز نمیتوان چشمپوشی کرد. در اینجا فقط کافی است درها و پنجرهها را ببندید تا کاملاً از شلوغیهای دنیای خارج جدا شوید.
اما با آغاز حرکت همهچیز ناامیدکننده میشود زیرا با وجود سیستم تعلیق بادی و کنترل عالی صدا، سواری گرند واگنییر برای یک خودروی لوکس مناسب نیست. این خودرو در مواجهه با دستاندازها فاقد راحتی و آرامشی است که در اسکالید وجود دارد چه رسد به رنجروور؛ بنابراین، هرچند تردیدی نیست که جیپ خریداران راضی زیادی را خواهد یافت که مشتاق پارک کردن گرند واگنییر در پارکینگ خانهٔ خود هستند اما تا زمانی که راهحلی برای سواری نامناسب روی جادههای ناهموار پیدا نشود، دلیلی وجود ندارد که بجای اسکالید یا نویگیتور سراغ این جیپ بزرگ رفت.
مشخصات فنی
Jeep Grand Wagoneer | |
پیشرانه | ۶.۴ لیتری V8 |
قدرت | ۴۷۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۱۷ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ |
مصرف سوخت | ۱۵.۷ لیتر ترکیبی |
ظرفیت سرنشین | ۷ نفر |
حجم صندوق بار | ۷۷۵ تا ۲۶۷۰ لیتر |
وزن | ۲۹۰۰ کیلوگرم |
ظرفیت بکسل | ۴۴۷۰ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۸۸,۹۹۵ دلار |
قیمت تستشده | ۱۰۴,۱۸۰ دلار |
GT
۱۴ شهریور ۱۴۰۰بی نظیره، بهترین خودرو در کلاس SUV های لوکس فول سایز آمریکایی
Taha Malek
۱۴ شهریور ۱۴۰۰بهترین SUV فول سایز آمریکایی
اما چرا باید به رنجروور ترجیحش داد🧐
درسته اگه 10هزار دلار ارزون تر بود باز میشد اما بخاطر 4 هزار دلار سوار سنگ محک این کلاس نشد؟؟؟
Qw
۱۴ شهریور ۱۴۰۰تنها مجله ای که همچین حرفی در مورد سواری این ماشین زده از بین 5 مجله ای که تست کردن این مجله بود.! دلیلش رو نمیدونم، ولی حرف 4 تای دیگه رو باور کنیم یا حرف یه مجله رو؟!
یه متن از سواری این ماشین که توی تست های دیگه نوشته شده رو میزارم تا بخونید و قضاوت با خودتون.
As is usually the case when the 6.4-liter makes its way into a new model, the Grand Wagoneer’s caramel-smooth muscle-car heart is one of our favorite bits—but it’s not the best part of the driving experience. Thanks to tricky chassis engineering, quick and accurate electric steering, and adaptive air suspension, the Grand Wagoneer darts around like a midsize crossover. Really. Hey! Come back! We’re not kidding. No, we’re not just eating what Jeep PR is serving, either—though the public relations folks did hype up the three-row’s shocking surefootedness before we got some meaningful seat time.
و یه تست دیگه
Floats Like A Wagoneer
The Wagoneer and Grand Wagoneer use similar underpinnings as the Ram 1500, the most car-like pickup truck on the market. Front independent double wishbone suspension and multi-link coil-spring rear suspension help the Wagoneer remain compliant, even over torn-up New York City streets. We drove the Wagoneer with the optional Quadra-Lift air suspension (standard on Grand Wagoneer), which further improves the ride comfort beyond what we’d expect in a body-on-frame SUV. With the air suspension equipped on the Wagoneer, it did not feel lacking compared to its more premium sibling. We’d like to sample a Wagoneer without the air suspension to see how it stands up to rough road surfaces.
هیچ تستی اینطور که موتور وان توصیف کرده حرف نزده
ALIREZA
۱۴ شهریور ۱۴۰۰یعنی موتور وان بد توصیف کرده یا خوب ؟ میشه بیشتر توضیح بدی
Qw
۱۴ شهریور ۱۴۰۰موتور وان کاملا برعکس بقیه مجلات و یوتیوبر ها حرف زده
همه تعریف کردن و خوب گفتن از رانندگی با این ماشین و این مجله برعکس بد گفته
ببینید من کاری به این که این ماشین سواریش تو این تست بد یا خوب بوده ندارم
حرف من اینه
آقا شرکت یه ماشین میسازه و میده دست مجلات و کسایی که تست میکنن تا این ماشین رو تست کنن و مطلبش رو بنویسن
این ماشینی که موتور وان تست کرده و بد گفته
همونیه که کارباز و موتور ترند تست کردن و خوب گفتن
یه ماشین مشترک که تو همه تست ها نسخه گرند واگونیرش سفید و نسخه واگونیرش قرمز بوده
حالا چرا یهویی اینقدر تفاوت وحود داره خدا میدونه…
ممد ژانگولر
۱۴ شهریور ۱۴۰۰100000$ برای خرید ماشین آمریکایی پول کمی نیست
من هامر الکتریکی و سایبر تراک تسلا و حضرت دنعلی به این مدل ترجیح میدم
عین این مدل زیاد دیدم
چیز خاصی نیست
جیپ یعنی رانگلر تمام 😎
Mad.z.Max
۱۴ شهریور ۱۴۰۰حضرت دنعلی همون تیپ دنالی جی ام سیه دیگه؟ 😂😂👌🏼
عالی ای تو پسر :))
اما درمورد این مقاله، چیزی که بعد از خوندنش دستگیرم شد: موتور گیربکس عالی هستن، کابین فوق العاده هست، از هر نظر لوکس و پر از تکنولوژی و بسیار ساکت و چشم نواز. اما کیفیت و دینامیک سواری روی جاده به پای رقبا نمیرسه.
من احساس میکنم دلیلش وفاداری به ماهیت خشن برند جیپ هست که هرچقدرم لوکس باشه، بازم تهش یه آفرودر قهار هست هر محصولی که این برند بیرون بده.
Audi rs e_tron gt
۱۴ شهریور ۱۴۰۰بله سایبرتراک تسلا رو موافقم
هامرم خیلی دوست دارم
اما سایبرتراک تسلا که ….
اما توی همین کلاس جیپ گرند واگنییر،کادیلاک اسکالید رو ترجیح می دم
البته اسکالید گرون تره اما خب این برای رقابت با اون و نویگیتور ساخته شده
کلا از suv های آمریکایی خیلی خوشم میاد و دوستشون دارم مثل شورلت تاهو
اما بین این ها اول اسکالید دوم لینکلن نویگیتور و سوم جیپ گرند واگنییر
Audi rs e_tron gt
۱۴ شهریور ۱۴۰۰بین شاسی بلند های لوکس اول اول قطعا انتخابم رولز رویس کالینان است
بعد از اون بنتلی بنتایگا و بعد به مایباخ gls خیلی علاقه دارم رنجرور sv اتوبیوگرافی lws هم محشره
Mad.z.Max
۱۴ شهریور ۱۴۰۰چه سلیقه ی خوبی داری. از ته دل واست آرزو میکنم به هرکدومشون که میخوای برسی
.
۱۴ شهریور ۱۴۰۰“اما با آغاز حرکت همهچیز ناامیدکننده میشود زیرا با وجود سیستم تعلیق بادی و کنترل عالی صدا، سواری گرند واگنییر برای یک خودروی لوکس مناسب نیست. این خودرو در مواجهه با دستاندازها فاقد راحتی و آرامشی است که در اسکالید وجود دارد چه رسد به رنجروور”
“قیمت پایهٔ ۸۸ هزار دلاری این خودرو تنها ۴ هزار دلار از رنجروور کمتر بوده و کمی از لکسس LX مبتنی بر تویوتا لندکروزر گرانتر است و هردوی این رقبا درحالیکه در آفرود خودروهای توانمندی هستند، روی جاده هم بسیار نرمتر و بهتر عمل میکنند”
حیف این ظاهر بسیار زیبا و کابین و تکنولوژی عالی
بعضی ها میگن چرا باید LX یا رنجرور رو به این ترجیح داد با وجود سن بالاترشون
فکر میکنم دلیلش اینجا مشخص شده باشه
رنجرور هر چقدر هم قدیمی باشه باز هم تو لوکس بودن و کیفیت سواری بقیه رقبا هم بهش نمیرسن چه برسه به جیپ و تو قابلیت اطمینان و آفرود هم به ال ایکسی که بالای یه دهه میگذره از عمرش نمیرسه چه برسه به مدل جدیدش که قراره بیاد
اگر قرار به انتخاب آمریکایی باشه اسکلید تو ظاهر و تکنولوژی و کابین چیزی ازین کم نداره و تو خیلی جاهای دیگه بهترم هست
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۴ شهریور ۱۴۰۰اتوبیوگرافی فوق العادس ، من عاشق اون استایل اصیل و باوقارشم
MOHAMMAD.DEMON
۱۴ شهریور ۱۴۰۰چرا گرند واگنیر به جای لکسوس انتخاب کنیم ؟
چون کابین لکسوس خالی از هر گونه امکانات و کیفیتی هستش که لازمه یه خودروی لوکس هستش . سوار LX شدم نسبت به بقیه خودرو های لوکس خالی خالیه
انگار مونده تو سال های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶
porsche
۱۴ شهریور ۱۴۰۰بهبه چه جکی
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۴ شهریور ۱۴۰۰والا چندان جک نمیگه،هنوز تو سال ۲۰۰۷مونده از لحاظ امکانات و زیبایی و کیفیت اصلا به پای واگونییر نمیرسه…
Audi e_tron gt
۱۴ شهریور ۱۴۰۰آقای mad.z.max
خیلی از شما متشکرم 🌹🌹❤
انشاالله شما هم به هر ماشینی که دوست دارید و در آرزو هایتان است حتما برسید و ازشون بخرید
ببخشید نشد زیر کامنتتون ریپلای کنم دیگه اینجا باید می نوشتم
Hamid
۱۴ شهریور ۱۴۰۰اتوبیوگرافی وقتی هست واقعا سراغ بقیه رفتن توجیهی نداره از نظر من.
کلا خیلی گنگش بالاست .
سهند
۱۴ شهریور ۱۴۰۰در این کلاس انتخاب من رنجرور و یا مرسدس gls است.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۴ شهریور ۱۴۰۰ماشین خوبیه و قابلیت های فوق العاده ای داره اما من اسکالید و نویگیتور رو بیشتر دوست دارم
محمد
۱۴ شهریور ۱۴۰۰ماشین خوبیه امکانات زیادی داره و حسابی جاداره
یوسف
۱۴ شهریور ۱۴۰۰خدایی هیچ ماشینی به رنجرور نمیرسه….. وقتی از رنجرور پیاده میشی میری داخل یه ماشین دیگه… تازه میفهمی چه خبره…. و رنجرور یعنی چی….
مازیار
۱۴ شهریور ۱۴۰۰پاراگراف اول مقاله که یک مقایسه اجمالی با رنجروور بود بخوبی نشون داد چقدر تفاوت هست بین نظرات دوستان اغلب آمریکایی فن سایت ، و یک مقایسه فنی
که تازه در اینجا از رنجرووری گفته شده که ۹ سال قبل معرفی شده و از هر لحاظ یک مدل قدیمی محسوب میشه
Mad.z.Max
۱۴ شهریور ۱۴۰۰آره مخصوصا قابلیت اطمینانش که تمام دنیا و مجلات و سازمانای استاندارد رو به وجد اورده انقدر که ماشین مطمئن و باکیفیتیه! (منتها از آخر 😐 )
لطفا قبل از اینکه الان بیاین منو به دروغ و توهم متهم کنین، یه سرچ ساده توی گوگل بزنین، انگلیسی هم نشد ایراد نداره، توی همین پدال مقالش هست. که خود مدیر ارشد لندروور هم به کیفیت و قابلیت اطمینان پایین محصولاتشون اعتراف کردن «مقالش هست»
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۴ شهریور ۱۴۰۰درسته ولی ابهت و ظاهرش خیلی خیلی خاصه ، اصلا خیلی با جذبس
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۴ شهریور ۱۴۰۰واگونییر هم با این ابعاد ابهت خاصی داره، رنجروور یعنی دردسر و بس…
❤Potus45❤
۱۵ شهریور ۱۴۰۰خوب این که خیلی سادس ابهتش برای فناش خاصصصصصصه برای ما آمریکافنای سایت ابهتی نداره
بهزاد
۱۴ شهریور ۱۴۰۰اگه سواریش خوب بود جای شک داشت!
شما اینو تصور کنید که برقی بشه و پانصد کیلو هم اضافه وزن پیدا کنه دیگه سواریش معرکه میشه.
اینا به کنار و تفاوت ها اینجاست که یک شرکت دیگه میاد ۵ سال و میلیون ها مایل برای توسعه ی یک مدل وقت میزاره تا یک خودرو بسازه که حداقل سواری خوبی داشته باشه اما شرکت های دیگه به خصوص آمریکایی ها اول رونمایی میکنن بعد هفت هشت ماه یکم رو توسعه کار میکنند و اگه اون خودرو راه افتاد و تونست چندتا سنگ و گل و لای رو رد کنه تولید میشه و اگر تولیدش به تعویق افتاد یعنی اون خودرو هنوز نمیتونه استارت بزنه!
تو همین ماشین پنج نفر بشینن و مقداری وسیله به همراه باک پر شک نکنید تو هر دست اندازی با یک رقص بندری مواجه خواهید شد و خدا میدونه تو سرعت های بالا و وزش باد چی پیش میاد.
MOHAMMAD.DEMON
۱۴ شهریور ۱۴۰۰با ۱۵۰۰ تا کامنت همین قدر ؟
اون بهش میگن بازاریابی برند سازی و تبلیغات
صرفا جهت اطلاع
Amir Machine
۱۴ شهریور ۱۴۰۰بله دقیقاً همینطور است که شما میفرمایید!!!
اصلاً هفت هشت ماه چیه، دو روزه ماشیونو توسعه میدن میاد بیرون، امروز تصمیم میگیرن یه ماشین بسازن، فردا رونمایی و تولیدش میکنن
کاش قبل از گذاشتن کامنت یه کم، فقط یه کم فکر میکردید
«فورد برای فهمیدن آنچه که خریداران از یک برانکوی جدید میخواهند سالها بیسروصدا فرومهای مختلف را زیر نظر داشته است. فورد حتی خودروهای آفرودی بسیار غیرمتعارف مثل پولاریس RZR را موردبررسی قرار داده است تا مطمئن شود برانکوی جدید رهبر بخش اسیوویهای آفرود خواهد بود»
این فقط بخش کوچکی از فرایند توسعه یه ماشین آمریکاییه!
حالا یه مورد جالبتر، الدزمبیل از سال 1958 یعنی زمانی که خیلی از ماشینها و حتی خودروسازهای امروزی وجود خارجی نداشتن، کار روی ساخت ماشین دیفرانسیل جلو رو آغاز کرد. فرایند توسعه این ماشین هشت سال طول کشید و 2.5 میلیون کیلومتر آزمایش رانندگی برای بررسی قابلیت اطمینان ماشین انجام گرفت!!! نتیجه این پروژه هم الدزمبیل تورنادو بود که سال 1966 معرفی شد
ولی خب لابد شما بهتر از فرایند توسعه خبر دارید و تو شرکتهای آمریکایی کار میکنید و قطعاً همون هفت هشت ماه درسته، شایدم خیلی کمتر!! مثلاً هفت هشت هفته، یا هفت هشت روز، نه فکر کنم هفت هشت ساعت باشه!!!!!!!!!!!!
R@m!n
۱۴ شهریور ۱۴۰۰اگر یه نظر بی طرف بود کاری نداشتم. کامنت امیر هم کاملا پاسخگوی تحلیل های من دراوردیه شما هست (عذر میخوام که از همچین ادبیاتی استفاده می کنم).
اینکه یه ماشین ۲۰ سال تو خط تولید باشه اصلا مزیتی نیست که بخوای زیر لفافه اونو با کل صنعت خودرو آمریکا قیاس کنی.
این ماشین هم بعد چند دهه دوباره احیا شده و جیپ هم خیلی وقته خودروی لوکس نساخته. مطمئنن اون چیزی که باید نشده اما قطعا تو سال های آینده بهبودهایی تجربه می کنه و خودشو به سطح انتظارات میرسونه.
دوست ندارم اینجا حرفی من باب تیکه پرانی راجب برندهای ژاپنی مورد علاقتون بزنم که متاسفانه شده ماجرای جنگ زرگری چند تا آدم لجباز که کمین کردن تو هر پست یه جا یکی عقب افتاد بریزن. اینکارا واقعا برای یه سایت خودرویی خیلی سطح پایینه. هر دو طرف منظورمه.
یانکی
۱۴ شهریور ۱۴۰۰اونی که تست رو انجان داده نظر شخصی خودش رو گفته ولی چند نکته هست که باید گفته بشه.1.گرند واگونیر یه suv واقعیه و رنجروور یه کراس اوور.این هیالو خیلی بزرگتر و جادارتر از رنجروور هست.رنجروور اصلا 3 ردیفه نیست در حالی که سه نفر راحت عقب جیپ میشینن.میزان بکسل جیپ اصلا قابل قیاص نیست با رنجروور2.اسم از لکسوس آورده که لکسوس با یخچال خونشون بازم به 5 متر نمیرسه و ردیف سوم پشم.لکسوس تو بهترین حالت 400 اسب 6سیلندر.در حالی که اولین suv لوکس تاریخ خودرو سازی همین اول کار دوتا وی8 تنفس طبیعی گولاخ داره و بزودی 6سیلندر خطی هیبرید 4 سیلندر هیبرید 6 سیلندر خطی میاد بیرون.خلاصه بزودی وقتی خریداران بازار آزاد آمریکا براش صف کشیدن بعضی دیدن دارن.آخه بچه سوسولها این نره غول 5.3 متره در حالی که نسخه 5.7 متری در راه هست.طرف چجوری میاد لندکروز پی زوری 4.8 متری رو با اسکالید 5.7 متری مقایسه میکنه.کلاس اصلی اسکالید گرندواگونیر و نوسگیتور هستن بعدش میشه واگونیر و جمس یوکان بعدش میشه شورلت سابربن تاهو و فورد اکسپدیشن.رنجروور یه ماشین تو کلاس خاص خودشه که نه میشه 3ردیفه حسابش کرد نه دور از از 3ردیفه.این کراس اوور تو کلاس بنتلی بنتایگا و رولزرویس کولینان هستش.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۴ شهریور ۱۴۰۰رنج رووور کراس اووره ؟؟؟؟؟؟ ببین من با ارفاق قبول میکنم بنز کراسه ولی رنجروور توانایی آفرودش اصلا توی سطح دیگه ایه نسبت به تمام ماشینای این رده
OMID
۱۴ شهریور ۱۴۰۰معیار شما به درد خرید اتوبوس میخوره
میگه سواری خوبی نداره میگی عوضش درازه
MOHAMMAD.DEMON
۱۴ شهریور ۱۴۰۰معیار این کلاس بزرگ و جادار بودن و توانایی کشیدن
معیار کلی هست شخصی نیست که کال یکی اشتباه باشه
OMID
۱۴ شهریور ۱۴۰۰این کلاس لوکس هست پس باید سواری راحت و خوبی داشته باشه
اون چیزی که شما میگی معیار واسه ون و پیکاپ هست
سهند
۱۴ شهریور ۱۴۰۰رنجرور از هر نظر از این بهتره و صندلی ردیف سوم نداشتن باعث نمی شود که در یک کلاس نباشند
در ضمن این حرف که رنجرور، gls، x7 با اسکالید، نویگیتور و گرند واگنیر در یک کلاس نیستند فقط یک بهانه برای بهتر ندانستن این ها از شاسی بلند های آمریکایی است.
به غیر از کادیلاک هیچ برند لوکس آمریکایی قابل مقایسه با آلمانی ها و رنجرور نیست.
MOHAMMAD.DEMON
۱۴ شهریور ۱۴۰۰خریداران این ماشین حتی به رنجروور نگاه هم نمیکنن بلعکس این قضیه هم هست
طیف خریداران کاملا متفاوتی دارن و لیست انتظارات کاملا متفاوت
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۴ شهریور ۱۴۰۰″رنجرور از هر نظر از این بهتره″سطح اعتماد پایین،کیفیت ساخت و خرابی های متعدد آبرو برای رنجروور نزاشته چی رو میخوای تمیز کنی مثلا؟؟ برو بچه اینقدرم …. نگو…
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۴ شهریور ۱۴۰۰کسی وقتی ماشین ۱۰۰ هزاردلاریش خشکه نمیگه اشکالی نداره در عوض ماشینم درازه ، الکی بهونه نیارین
MOHAMMAD.DEMON
۱۴ شهریور ۱۴۰۰یانکی داداش اعصاب خودت واسه این مجلات خراب نکن
خودم بار ها شاهد بودم که حرف مجلات با دنیای واقعی کاملا تناقض داره این میشه توی نظر خریداران کاملا مشاهده کرد
اینا همون مجلاتی هستن که ماشین های مختلف با رینگ و لاستیک های مختلف تست میکنن و تعلیق و راحتی ماشین هارو رتبه بندی میکنن
هیچ کس تا حالا با خوندن مجله ماشین نخریده
سهند
۱۴ شهریور ۱۴۰۰بهانه نیارید این مجلات خیلی هم معتبر هستند.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۴ شهریور ۱۴۰۰تو خودت چند بار سوار شدی که مجله هارو زیر سوال میبری
MOHAMMAD.DEMON
۱۴ شهریور ۱۴۰۰افتخار نیست ولی به قدری ماشین دیدم و تجربه شو داشتم که مطمئنم حرف بزنم
porsche
۱۴ شهریور ۱۴۰۰🤣🤣🤣🤣😂😂😂😂چه جکایی
بهبه بهبه
امیر
۱۴ شهریور ۱۴۰۰عالیه ، حرف نداره.
کابین مناسب ، موتور چلنجر و قدرت عالی ، ظاهر با وقار ، راحتی در ردیف سوم
ولی واقعا دیگه این نمایشگر ها مسخره است. یکی برای جلو یکی برای عقب کافیه.
الان برای راننده گذاشتن برای شاگرد گذاشتن 3 تا برای صندلی عقب چه خبره.
می خوان ماشین رو حک کنن 😕.
در مورد سواری هم که گفتید سفته باید بگم این یک جیپ هست. ترک عادت سخته.
Karl Benz
۱۴ شهریور ۱۴۰۰من بخوام اس یو وی بگیرم یکی رنجرور و یکی g کلاس
mos
۱۴ شهریور ۱۴۰۰مهم ترین آیتم این کلاس یعنی سواری نرم و راحت رو نداره.
حتی بهترین آفرودر کلاسش هم نیست.
موتورش هم که بر میگرده به سال ۲۰۰۷.
ولی از حق نگذریم داخلش رو خوب کار کردن البته اگه مثل بقیه محصولات کرایسلر و جیپ بعد یه مدت به سر و صدا نیوفته.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۴ شهریور ۱۴۰۰معرکه ست👌🤩🤩🤩🤩،عاشق این ماشینم بهترین شاسی بلند لوکسه،رنجروور کیلویی چند فقط خرابی سیستم برق و هزینههای سرسامآوری که رو دست خریدار میزاره آدم رو منصرف میکنه،عالیه این موتور معروف همی رو هم داره که برای همچین وزنی(تقریبا ۳تنه!😂) واقعاً به این موتور نیاز داره،از طرفی داخلش خیلی خیلی خوشگله و بشدت تاییدش کردن،از کیفیت و راحتی گرفته تا امکانات بی نظیرش،سواریشم بنظرم مشکلی نداره چون جیپ ها کلا سواری سفتی دارن که بخاطر شخصیت آفرودی ماشینای جیپه،فقط یکمی احساس میکنم چرخاش کمی کوچیکه، توی مشخصات گفتن رینگ ۲۲اینچی داره اینجا هم همونه؟؟
OMID
۱۴ شهریور ۱۴۰۰توی این کلاس به نظرم نویگیتور انتخاب خوبیه
هم کابین و ظاهر خوبی داره
هم موتور مدرن تر و سواری بهتر
Elmiraj
۱۴ شهریور ۱۴۰۰(( تا جایی که اگر من این خودرو را خریداری میکردم، اولین کارم این بود که بدانم چطور میتوان این برچسب ارزان نما را پاک کنم ))
چطوری مجلهای به سابقه و معروفیت motor1 فقط یک نفر جهت تست و بررسی داره و فقط از نظر همون یه نفر جهت تعریف و انتقاد از یک برند استفاده میکنه….!!!!!
خیلی جای سوال داره……
.
.
وقتی نسخه های تولیدی به بازار اومدن ، شاهد مقایسه همه جانبه آن ها با دیگر رقبای کلاس در مجله موتورترند خواهیم بود و اون روزه که میبینیم گرند واگونیر در چه سطحی خواهد بود .
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۴ شهریور ۱۴۰۰توی اکثر تست و بررسی ها از جانب یک نفر صحبت میشه تا نوشتار زیباتر و تخصصی تر جلوه بده وگرنه ممکنه چند نفر یه ماشینو تست کنن
حسین
۱۴ شهریور ۱۴۰۰((قیمت پایهٔ ۸۸ هزار دلاری این خودرو تنها ۴ هزار دلار از رنجروور کمتر بوده و کمی از لکسس LX مبتنی بر تویوتا لندکروزر گرانتر است و هردوی این رقبا درحالیکه در آفرود خودروهای توانمندی هستند، روی جاده هم بسیار نرمتر و بهتر عمل میکنند.))
یه بنده خدایی دو روز قبل راجع به Lx حرف میزد میگفت بنچمارک می کنه ولی تو کلاس بزرگان شکست میخوره و از این صحبت ها!!! حالا می بینیم LX بر اساس لندکروز 2007 از اون سمت گرند واگونیر 2021 از این سمت!! این از نمونه گوهر افشانی های برخی عزیزان بود. یه نمونه دیگه هم دیروز توی مطلب qx80 :
((این مدلم یکی از اون فسیل های اینفینیتیه نسل اولش فاجعه بود طراحی بیرونیش اینم هی بر پایه همونه اصلا قشنگ نیست،از اینا گذشته ۷۰,۰۰۰تا بدی این؟؟؟ اصلا نمی ارزه با این پول میشه گرند واگونییر خرید…))
حسین
۱۴ شهریور ۱۴۰۰ب نظرم واسه ماشینی که تنها مزیتش مانیتور زیاد و طول دراز هست هشتاد و هزار دلار خیلی خیلی خیلی خیلی زیاده. میتونی یه ون بخری داخلش تلویزیون هشتاد اینچ نصب کنی
Amir Machine
۱۴ شهریور ۱۴۰۰بازم همون بحثهای کودکانه و بازم سر و کله شما است که خیلی سریع پیدا میشه تا مبادا از کوبیدن ماشینای آمریکایی عقب نمونید!
یه بررسی از یه سایت اومده یه ایراد از سواری یه ماشین آمریکایی گرفته، دوستان ژاپنی فن از خوشحالی در پوست خودشون نمیگنجن!! خدا این شادیا رو از شما نگیره!!
اول اینکه نباید فقط یه بررسی و یه مرجع رو ملاک قرار داد ولی خب اگه حتی طبق همین بررسی هم بخوایم قضاوت کنیم، فقط طول زیاد و نمایشگرهاشو دیدی؟ اون هم تعریف و تجمید از کیفیت کابین و متریال و سیستم صوتی و راحتی صندلیها و سیستم اطلاعاتی سرگرمی و جاداری و… پشمه؟! یا شایدم نخواستی ببینی که قطعاً همینه
همین ماشینو اگه لکسس زده بود میشد بهترین SUV تاریخ جهان اما چون آمریکاییه 80 هزارتا خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی براش زیاده و مزیتش فقط درازیشه
چطور وقتی همین بررسیها از فورد برانکو و کادیلاکهای بلکوینگ فقط تعریف میکردن هیچکدوم پیداتون نبود اما فقط منتظر یه بهانه هستید تا سریع بریزید زیر کامنتها و خودتونو خالی کنید؟!
حسین
۱۴ شهریور ۱۴۰۰داداش من فقط جواب اون معلوم الحال هایی که اسم بردم رو دادم. نمونه نظراتشون هم تو کامنتم فرستادم که برچسبی به خودم زده نشه.
فعلا سر و کله اکثر آمریکایی فن های سایت زیر همه مطالب پیداست. پست فراری و لامبو میاد میان کامنت میذارن اسم آرمیچر سازی تسلا رو می برن، از نیسان زد پست میاد، میان از طول و عرض کاپوت چلنجر حرف میزنن، از لندکروز و پاترول میاد میان از واگونیر حرف میزنن. خب اینم جوابش. تازه اینکه حرف منم نیست حرف مجله motor1
mos
۱۴ شهریور ۱۴۰۰Amir Machine
دوست و رفیقای آمریکایی باز شما تو پست های مختلف هر *** دلشون خواست گفتن حالا هم که نوبت خودشون شد تحمل انتقاد ندارن.
جالبه
Amir Machine
۱۴ شهریور ۱۴۰۰میدونم بحث مقابله به مثله ولی تا کی میخواد این جریان ادامه پیدا کنه؟ تا کی میخواین وقت خودتون رو هدر این جور بحثهای الکی کنین؟
خودت داری میگی معلومالحال، پس چرا باید اصلاً کامنتهای اینطور افرادو خوند؟
اونی که صبح تا شب فقط سنگ تسلا رو به سینه میزنه با یه مشت حرف الکی، باور کن من اصلاً نگاهم به کامنتاش نمیندازم چون اصلاً ارزش صرف وقت برای خودنش نداره چه برسه به جواب دادن
قبلاً چند نفری تو سایت بودن که کارشون فقط چرت و پرت گفتن در مورد آمریکاییها بود و من و خیلیای دیگه اصلا توجهی بهشون نکردیم و الان خیلی وقته دیگه پیداشون نیست
والا من و رامین و چند نفر دیگه هم آمریکایی فن هستیم ولی نه بحث الکی راه میندازیم نه توهین و تمسخری به ماشینای دیگه داریم، شما چرا این طرف قضیه رو نمیبینید؟
بنظر من به این جریان پایان بدید، اون کامنتا رو کلا نخونید و رد شید، بعد از چند وقت قطعاً نتیجهشو خواهید دید
حالا بازم اگه دوست دارید وقت خودتون رو برای این چیزای بیارزش هدر بدید، خودتون میدونید
Amir Machine
۱۴ شهریور ۱۴۰۰MOS
خود شما کسی بودی که اون بحث مسخره بنچمارک رو راه انداختی که تا چند روز تو کامنتها سرش بحث راه افتاد
پس خیلی هم خوتونو مبری جلوه ندید
mos
۱۴ شهریور ۱۴۰۰Amir Machine
آره اون بحث رو راه انداختم چون همون دوستان شما تو پست nsx تایپ اس میگفتن شکست خورده و چجوری میخواد فروش بره!
با مهربونی جهان زیباتره
۱۴ شهریور ۱۴۰۰حیف این قیافه
R@m!n
۱۴ شهریور ۱۴۰۰اینجاست که به شاهکار لینکلن پی میبریم.
انتظارشو داشتم که سواری خوبی نداشته باشه چون زمان مناسبی رو تنظیم شاسی و تعلیق خودرو صرف نکردن.
مقایسه با رنجرور هم درست نیست چون نه هم کلاسن نه هم رده قیمتی. اما طراحی داخل و خارج بی نظیره.
مشکل سواریش هم قطعا طی سال های بعد بهبود پیدا می کنه ولی با اینحال انتظارات خیلی بالا بود ازش که خب مقداری ناامید کننده بود.
سیستم تعلیق بی نقص لینکلن و سیستم مگنه راید کادیلاک حاصل ۱۰ سال توسعه هست و منطقی هم حساب کنیم جیپ کار زیادی داره رو این ماشین.
Amir Machine
۱۴ شهریور ۱۴۰۰کاملاً موافقم بجز یه مورد
نمیشه گفت گرند واگنییر و رنجروور باهم قابل مقایسه نیستن چون دقیقا همکلاسن، هردو فول سایز
از لحاظ قیمت هم درسته که نسخههای بالایی رنجروور خیلی گرونترن و وارد محدوده بنتایگا میشن اما تو نسخههای پایه دقیقا همقیمت جیپه
قیمت پایه گرند واگنییر از 89 هزارتا و رنجروور از 93 هزارتا شروع میشه
قیمت بالاترین تیپ گرند واگنییر هم تا 110 هزارتا میرسه که کاملاً همسطح نسخههای میانی رنجرووره
مازیار
۱۴ شهریور ۱۴۰۰اما من فکر میکنم در اون یک مورد هم حق با رامینه
چون در مقوله قیمت کمتر کسی قیمت پایه یک اتومبیل فول سایز لوکس رو ملاک قرار میده و در قیمت مدلهای فول ، رنجروور با حدود ۱۸۰ تا اختلاف خیلی زیادی داره
و مهمتر از قیمت ، فلسفه ساخت و هدف خرید و کلا ماهیت این دو اتومبیل باهم تفاوت داره هرچند بظاهر تو یک کلاس بنظر برسن و مورد دیگه اختلاف در کشورهای سازنده هست. انگلیسی و آمریکایی اساسا یک دنیا تفاوت دارن و هر کدوم دارای سبک و سیاق منحصر به خود هستن خصوصا آمریکایی که بازار هدفشون هم بیشتر داخل امریکاست و این جیپ معیارهای آمریکایی که مهمترینشون طراحی داخلی لوکس به سبک آمریکایی هست رو خوب پاس کرده
مازیار
۱۴ شهریور ۱۴۰۰یکی از دوستان که دقیقا یادم نیست شاید محمد دیمن بودن که گفتن رنجروور کلاس منحصر بخودش رو داشته و داره که کاملا درست گفتن ، نه تو کلاسی قرار داره و نه تو کلاسش قرار دارن😀
کلا تو انگلیسی ها اینطوری زیاد دیده میشه
R@m!n
۱۴ شهریور ۱۴۰۰امیر جان رنجرور چه ابعاد چه ردیف چه قیمت کاملا متفاوته از این نظر و قابل مقایسه نیستن.
مدل پایه هم اصلا ملاک خوبی برای مقایسه نیست.
Amir Machine
۱۴ شهریور ۱۴۰۰والا جناب مازیار و همینطور رامین جان خیلی موافق این موضوع نیستم
از لحاظ ابعاد که نسخه کشیده رنجروور خیلی به گرند واگنییر نزدیکه
از لحاظ تجمل و قیمت هم که تیپهای بالایی جیپ کاملاً توانایی رقابت با نسخههای میانی رنجروور رو داره
در مورد تعداد صندلی درسته رنجروور دو ردیفه هست و خیلی لوکس اما جیپ هم با صندلیهای کاپیتانی ردیف دوم در همون حد میتونه لوکس و اشرافی باشه
در کل بنظر من کسی که بخواد تو آمریکا یه SUV لوکس فول سایز تا حدود 120 هزار دلار بخره، بخره قطعاً هم رنجروور رو در نظر میگیره هم گرند واگنییر و هم گزینههای دیگهای مثل اسکالید و GLS
البته این نظر شخصی منه و شاید درست نباشه
مازیار
۱۴ شهریور ۱۴۰۰امیر جان لازمه بگم قطعا اطلاعات شما و رامین عزیز راجع به کلاس بندی خودروها از من بیشتره و من نمیدونم مشخصه های کلاس اس یو وی لوکس فول سایز دقیقا چی هست و صرفا برداشت شخصی خودم رو بخاطر تفاوتهایی که رنجروور با هم رده های خودش داره بیان کردم
R@m!n
۱۴ شهریور ۱۴۰۰حالا که طبق معمول شاهده جنگ کودکانه 5 6 نفر عاشقان حضرت لندکروز و فداییان مکتب دیترویت هستیم و باز هم طبق معمول ماحصل فنی ازش در نمیاد که خب انتظاری هم نمیشه داشت. قبلا تو پست لندکروز این ماشینو و ویژگی هاشو برای دوستان باز کردم حالا اینجا راجب واگونییر هم اینکارو می کنم انشالا چند نفر یاد بگیرن اگر حرف خاصی ندارین یه مشت بحث مزخرف و توهین به هم دیگه راه نندازین.
پلتفرم واگونییر از نسل جدید DT هست که اولین بار روی مدل 2019 رم 1500 استفاده شد که نسل پنجم پلتفرم های مخصوص تراک جیپ-رم هست و برای رقابت با فورد F-150 توسعه داده شده. این پلتفرم سبک ترین نمونه استفاده شده برای یه پیکاپ هست که 45 کیلو سبک تر از پلتفرم DS هست و از 98% فولاد حرارت دیده با مقاومت بالا ساخته شده که از نظر پیچش هم ارتقاهایی تجربه کرده و با اضافه شدن جذب کننده های نویز به بدنه، کاهش شعاع چرخش میزان صدای ورودی رو بشدت کاهش دادن (همونطور که در واگونییر هم می بینیم چقدر خوب جواب داده).
موتور هم که فکر می کنم کاملا آشنا هست و نیازی به توضیحات اضافه نیست. البته اگر یه موتور مدرن به جای موتور پرسروصدا و پر ارتعاش همی بود خیییلی بهتر میشد.
اما مورد عجیب راجب استفاده از دو سیستم تعلیق متفاوت هست که در مدل واگونییر از سیستم تعلیق فنر کویل فولادی !!!! و برای گرندواگونییر از سیستم تعیلق بادی QUADRA LIFT که قابلیت تنظیم ارتفاع هم داره استفاده شده که این دوگانگی واقعا عجیبه. چون رقبا تو تریم های مختلف از سیستم تعلیق و فنربندی یکسانی استفاده می کنن.
حالا سیستم تعلیق بادی QUADRA LIFT چی هست و چرا اون این ماشین جواب نداده ؟؟
این سیستم اولین بار در جیپ گرندچروکی جدید استفاده شد، Quadra-Lift یک سیستم تنظیم خودکاره به این معنی که برای بالا پایین اوردن سیستم تعلیق مجبور نیستید ماشینومتوقف کنید و بسته به حالت رانندگی که انتخاب می کنید، سیستم تعلیق ماشینو برای رانندگی کارآمدتر در بزرگراه پایین میاره یا اونو برای مانور بهتر در شرایط خارج از جاده بالا میبره یا وسیله نقلیه ای که در پارک هستید میشه طوری تنظیم کرد که به طور خودکار ماشینو را برای سوار و پیاده شدن راحت تر کنه. این سیستم روی گرند چروک خیلی خوب کار کرد و از همین motor 1 امتیاز 9.3 گرفت.
بنظر مشکل اصلی به خاطر فاصله تقریبا 30 سانتی و فاصله وزنی تقریبا 500 کیلویی !! بین گرندچروک L و گرندواگونییر هست که ظاهرا این سیستم از پس این ابعاد بر نیومده که این باعث عدم پایداری ماشین و تکون خوردن بدنه در سرعت های بالا میشه که جیپ اومده برای رفع این مشکل تعلیق رو سفت و خشک کرده تا پایداری حفظ شه اما ضربه بدی به کیفیت سواری یه ماشین لوکس زده.
البته این ماشین به دست مشتری نرسیده و جیپ هنوز وقت داره تا این نقیصه رو رفع کنه.
محمد
۱۴ شهریور ۱۴۰۰آقا خیلی ممنون. اون که می گی برا لندکروز نوشتی اگه ممکنه لینکشو بذار
R@m!n
۱۵ شهریور ۱۴۰۰https://www.pedal.ir/%d8%aa%d9%88%db%8c%d9%88%d8%aa%d8%a7/2022-toyota-land-cruiser-gr-sport/
امیر.عارف
۱۴ شهریور ۱۴۰۰می خواهمت با تمام نواقص بیخودی که ازت گرفتن . مگه میشه ماشینی که از تعلیق مشترک با نویگیتور و کادیلاک استفاده کنه و سواریش افتضاح باشه . این دوست تست کننده احتمالا روز خوبی نداشته و حرص خودشو سر این ماشین خالی کرده
R@m!n
۱۴ شهریور ۱۴۰۰تعلیق مشترک ؟؟؟
MOHAMMAD.DEMON
۱۴ شهریور ۱۴۰۰یکی به ما برمیگرده میگه چرت کاریش ندارم اصلا
چون زبون دارم جوابش میدم
ولی وقتی جوابش بدون یه کلمه زشت میدی
چون بهش بر میخوره کامنت ما پاک میشه
فکر کنم زیاد تو گروه تلگرام پسر خاله شدید
که اینجوری هوای همو نگه میدارید
این حال اونو میپرسه تو کامنت ها اون هوای کامنت اینو داره
انتظار غیر اینم نمیره
HamiD
۱۵ شهریور ۱۴۰۰اره حاجی ذکر خیرت هست تو گروه تلگرام …
خیلی بچه ها دوست دارن! عاشقتن!!!
AMIR / ARMI
۱۴ شهریور ۱۴۰۰یه نفر این چند تا ترول به ظاهر ژاپنی فن جمع کنه
از خوشحالی نظر یه منتقد یه مجله توی *** عروسیه
فردا پس فردا این ماشین میشه بنجمارک تویوتا
باز روز از نو روزی از نو بیا جمعش کن
فیلم throttle house تو یوتوب ببینید
تا بفهمید این کلاس جای هر تازه به دوران رسیده ای نیست
HamiD
۱۵ شهریور ۱۴۰۰حاجی خدایی الان تویوتا تازه ب دوران رسیدس یا رنجروور!؟ یا لکسوس!!!؟
فازت چیه بشر!!!
لااقل میگفتی این دوتا شرکت رو دوست ندارم و از نظر من آشغال میسازن و محصولاتشون بدرد سگ نمیخورن ولی تازه ب دوران رسیده آخه!؟
چطور اون چند نفر ترول ژاپنی فن اند ولی دوستانی که نظرات سمی میزارن و کلا دنبال شر میگردن کار درستی انجام میدن و مشکل از بقیع هست!
واقعا نمیفهمم دوستان آمریکایی باز اکثرا (نه همگی) با آلمان ، ژاپن ، انگلیس و … (کلا هر کشوری بجز آمریکا) مشکل دارن! خدایی با همه دعوا دارید فازتون چیهههههههههههههههه!!!!
هر چند بحث با شما انتها ندارد …
Silent
۱۴ شهریور ۱۴۰۰واقعا چرندیات ژورنال های پول بگیر نظیر موتو وان مهم نیست انقد داغ نکنید!😂
چرب زبونی رابطه مستقیم داره با پولی که می گیرن.
برا همینه TESLA هیچ کدوم شون رو آدم حساب نمی کنه نمونه بارزش jd power ای بوود که حتی نذاشت نزدیک نمایندگیش بشن. اینا دنبال پول مفتن چیزی که شرکت های امریکایی باج نمی دن.
آمار فروش 2022 بازار امریکا شمالی گویا همه چیز هست و خواهد بود.
Silent
۱۴ شهریور ۱۴۰۰نمونه دیگش توو همین PLIAD می تونید ببینید! حتی 1 دستگاه هم به اروپا و مجلاتش ارسال نکرده تا الان! متواتسون هنوز توو خواب پلید منتظر نوبتش برسه مثل تمامی افراد عادی
در حالی که بازار یاب های برندهای غیر امریکایی معمولا سعی می کنن زیر سبیل این جماعت و اول چرب کنن تا برا مشتری بلبل زبونی کنن. یادم هست روزی که سری4 bmw با اوون جلو پنجره رونمایی شد به فاصله 2 روز مجله ای نبود که بش دسترسی نداشته باشه. سیاست شرکت هاس
یوسف
۱۵ شهریور ۱۴۰۰هنوز هیچ ماشینی تولید نشده که بتونه رنجروور رو به چالش بکشونه…..
در مورد این جیپ واگنیر باید عرض کنم که طراحان سعی کردن ادای رنجرور رو در بیارن…. ولی نتونستن…. یکم درازترش میکردن… میتونستن جای مینی بوس استفاده کنن….
خدایی طراحی عقب واگنیر باعث شرمه….. واسه خودروی 80 هزار دلاری…
محمد مختاری آذر
۱۵ شهریور ۱۴۰۰وای واقعا عالی هستش ولی رنجرروور بهتره ولی از نظر لوکس بودن جیپ بهتره