آیا چند ماه پیش را به یاد میآورید که جیپ با رونمایی از کانسپت ۸ سیلندر رانگلر ۳۹۲ مراسم خوش پردهبرداری از فورد برانکو جدید را تا حدی خراب کرد؟! بسیاری افراد شک داشتند که این خودرو وارد خط تولید شود و میگفتند که جیپ تنها آن را در فاز مفهومی متوقف خواهد کرد.
وقتی که اصحاب رسانه پشت فرمان این خودروی مفهومی نشستند شک و تردیدها بیشتر شد زیرا علیرغم اینکه رانگلر با پیشرانه همی تست شد اما جیپ گفت که این تست و بررسی پیشنمایشی از یک مدل خاص نیست بلکه اثباتی بر تواناییهای این کانسپت است.
اما این یک دروغ بزرگ بوده است! همانگونه که مشاهده میکنید یک تصویر از جیپ رانگلر منتشر شده که خب سورپرایز کننده نیست اما در کپشن این پست اینستاگرامی چنین نوشته شده است:
برخی کانسپت ها به حدی قدرتمند هستند که در واقعیت طوفانی به پا میکنند.
اما جمله بعدی بوده که همهچیز را تائید کرده است:
نسخه تولیدی نمایش داده شده است. از سال ۲۰۲۱ در دسترس خواهد بود.
بله نکته همین جاست! رانگلر ۳۹۲ استفاده کننده از پیشرانه ۸ سیلندر همی وارد خط تولید خواهد شد و احتمالاً به زودی آن را خواهیم دید. اگر واقعاً شک دارید که زیر کاپوت این خودرو نیروگاه همی قرار دارد پس بهتر است به صدای تیزر منتشر شده گوش کنید که غرشی گوشنواز دارد.
اگرچه این خبر به معنی تائید تولید رانگلر ۸ سیلندر است اما تضمینی وجود ندارد که همان رانگلر ۳۹۲ کانسپت بهصورت مستقیم روانه خط تولید شود؛ اما خب اگر اینگونه باشد انتظار میرود یک نیروگاه ۶.۴ لیتری با حداکثر قدرت ۴۵۰ اسب بخار و گشتاور ۶۱۰ نیوتون متر را در دل رانگلر ببینیم. این آمار و ارقام بالاتر از هر خودروی آفرودر دیگری هستند که بهصورت استوک عرضه میشوند و خب مشهورترین و خبرسازترین آنها نیز برانکو رپتور است که در آینده پدیدار خواهد شد. بهتر است فورد کمی دست بجنباند تا با دست پر در برابر رقیب خود حاضر شود…
ho3in
۲۷ آبان ۱۳۹۹این خوو چهار سیلندرش هرجا بگی میره اصلا ماشین خودش زبون میفهمه ?
هشت سیلندر دیگ واسه چشه ?
مگه قرار ماشین سنگین یدک بکشه ?
Reza.M
۲۷ آبان ۱۳۹۹محشره…برانکو رپتور و احتمالا یه نسخه از دیفندر با اون 8 سیلندر سوپرچارج بدن بیرون…در کل کلاسه رقابت دوس داشتنییه…ولی ای کاش تویوتا به جای رد کردن احمقانه اف جی کروز نسل جدیدش رو معرفی میکرد یا لنکروزر رو به عنوان یه افرودر همرده اینا معرفی میکرد که جذاب تر بشه…
ارشیاsvj
۲۷ آبان ۱۳۹۹چه جنگی بشه بین اینا.
ولی من هنوزم دیفندر رو به جفتشون ترجیح میدم.
Audi s8
۲۷ آبان ۱۳۹۹جیپ رانگلر عالیه برای آفرود
ali_x76
۲۷ آبان ۱۳۹۹امیدوارم تعادل و تقسیم وزنش بهم نخوره
شاید پرخوران کردن موتور V6 خودش ایده ی بهتری باشه، اما از اونجا که بحث کل کل و رو کم کنیه، مجبور شدن V8 بذارن.
زیزیگولو
۲۷ آبان ۱۳۹۹انگار برعکس اون چیزی که فکر میکردم موتورای هشت سیلندر دوباره دارن میان رو بورس
Hadi
۲۷ آبان ۱۳۹۹قراره به یک هیولای واقعی تبدیل بشه…
زیزیگولو
۲۷ آبان ۱۳۹۹قطعاً هر چقدر موتور بزرگتر باشه قدرت تولیدیشم بیشتره ولی خیلی وقتا هم بوده که یه موتور هشت یا شیش سیلندر، قدرتو حجمی برابر با موتوری ۱۲ سیلندر داره ولی یه سری مسائل باعث میشه که کمپانیای خودروسازی یکی از مدلای مختلف موتور رو انتخاب کنن مثلاً بعضیا به موتورای خطیو کم حجم و توربو روی آووردن و بعضیا به موتورای حجیم تنفس طبیعی
R@min
۲۷ آبان ۱۳۹۹الله اکبر این همه جلال الله اکبر این همه شکوه…
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۷ آبان ۱۳۹۹“این آمار و ارقام بالاتر از هر خودروی آفرودر دیگری هستند که بهصورت استوک عرضه میشوند”
البته هنوز هم دربرابر G واگن ضعیف تره!
AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///
۲۷ آبان ۱۳۹۹به گرد پای ? G ? هم نمیرسه
SRT
۲۷ آبان ۱۳۹۹البته این اگه مثل جی حدود ۳۰۰ هزار تا قیمتش میبود هزار اسب بخار بیشتر قدرت داشت
R@min
۲۷ آبان ۱۳۹۹یه سیس ماست سنگین داره
Ahmadreza2002
۲۷ آبان ۱۳۹۹یکم شک بر انگیزه
اخه چرا؟
وزن بالا تر
تقسیم وزن نامناسب
مصرف بالا تر
فنی مستهلک تر
قیمت بالا تر
همه و همه فقط برای قدرت بیشتر
قدرت مهمترین فاکتور تو افرود نیست
به نظرم همون نسخه V6 رو توربو میکردن بهتر بود
حس میکنم بیشتر رو کم کنی باشه
R@min
۲۷ آبان ۱۳۹۹حتما این مشکلاتو برطرف کردن که دارن تولیدش می کنن یعنی جیپ با این سابقش فقط می خواد رو کم کنه ؟؟؟
SFXSuperFast
۲۷ آبان ۱۳۹۹حرفت درسته
تو آفرود حرف اول و آخر رو گشتاور میزنه و اینکه ماشین چند اسبه چندان مهم نیست
این موتور همی هم گشتاور فوق العاده خوبی داره
با یه سوپرشارژر گشتاورش بهتر هم میشه
ولی همون تنفس طبیعی بهترین گزینه ست برا جیپ
…
گفتی«برا پرفورمنس بهتر بود V6 رو توربو کنن چون V8 استهلاکش بالاتره و تقسیم وزنو هم به هم میزنه!!»
اینو همیشه یادت باشه ک یه موتور تنفس طبیعی بزرگتر همیشه هم سبک تره هم استهلاکش کمتره از یه موتور توربو
مخصوصا یه V8 حجیم با نسبت قدرت/حجم پایین ک هم فشار کمتری روشه هم تعداد سیلندر بالاتری داره و نرم تر کار میکنه
Ahmadreza2002
۲۷ آبان ۱۳۹۹مگه این انجین اتمسفریکه؟
SFXSuperFast
۲۷ آبان ۱۳۹۹همی تنفس طبیعیه
هلکت سوپرشارژه
~_^
حسین دهمرد
۲۸ آبان ۱۳۹۹اینکه اشتباه میکنی مشکلی نداره ولی اینکه میخوای به بقه بقبولونی و با تاکید میگی (اینو همیشه یادت باشه ک یه موتور تنفس طبیعی بزرگتر همیشه هم سبک تره ) جای دیگه بگی مسخره ت میکنن واسه خودت میگم. تعداد سیلندر بالا هم باز یه جور دیگه استهلاک رو هم میبره بالا.
نود درصد کشنده های فعلی دنیا که در هفته هزاران کیلومتر پیمایش دارن با موتور شیش سیلندر توربو تولید میشن. شاید به آفرود ربطی نداشته باشه ولی به استهلاک ربط داره
امیر
۲۷ آبان ۱۳۹۹دوج و جیپ و رم هر محصول جدیدی تولید میکنن، حتما یکی از بهترین هاست و رقبا رو میزارن کنار
مهرداد كمال
۲۷ آبان ۱۳۹۹بازار رقابتی اینو میطلبه که کمپانی ها همواره رو به جلو پیش میرن و این اصل رقابت توی خلقت و ذات طبیعت هم هست و جایی توی ایران فقط رقابت توی افزایش قیمت وجود داره
مهدی
۲۷ آبان ۱۳۹۹رانگلر خودش یه چیز دیگس الان با این پیشرانه V8 دیگه یک اعجوبه میشه فقط خدا کنه مشکلی باسش پیش نیاد