جیپ

افشای تصاویر و اطلاعات پیکاپ جیپ گلادیاتور

نخستین تصاویر و اطلاعات از پیکاپ جیپ افشا شده است. این خودرو که نسخهٔ پیکاپ رانگلر محسوب می‌شود، رسماً گلادیاتور نام گرفته است. جیپ پیش‌ازاین از نام گلادیاتور در دههٔ ۶۰ میلادی و همین‌طور برای کانسپتی که در سال ۲۰۰۵ رونمایی شد استفاده کرده بود. گفته شده این پیکاپ جدید که با مدل ۲۰۲۰ به بازار می‌آید، تواناترین پیکاپ میان سایز تاریخ خواهد بود. ظاهر گلادیاتور تا حد زیادی با رانگلر یکسان است اما بااین‌حال بعد از ستون A، ویژگی‌های منحصربه‌فردی دیده می‌شود. برجسته‌ترین ویژگی این قسمت، ترکیب دو کابین بدنه و قسمت بار ۱.۵۲ متری است که از قلاب‌های یکپارچه و همین‌طور یک خروجی برق بیرونی برخوردار است.

گلادیاتور در بخش عقبی هم طراحی منحصربه‌فردی دارد زیرا در این قسمت سپر مورد اصلاح قرار گرفت و یک قلاب بکسل هم به‌صورت یکپارچه درون آن تعبیه شده است. از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه این قسمت نیز می‌توان به درب بار منحصربه‌فرد، چراغ‌های اصلاح‌شده و چرخ زاپاس نصب‌شده در زیر قسمت بار اشاره کرد؛ اما هرچند گلادیاتور از ویژگی‌های ظاهری منحصربه‌فردی برخوردار است، جیپ در تصمیمی عاقلانه، سقف قابل جمع شدن رانگلر را در آن حفظ کرده است. درنتیجه، به گفتهٔ فیات-کرایسلر، این ماشین تنها پیکاپ روباز ۴×۴ واقعی بازار محسوب می‌شود. ظاهراً تیپ پایهٔ گلادیاتور با سقف پارچه‌ای عرضه خواهد شد درحالی‌که سقف ثابت فلزی هم قابل سفارش خواهد بود.

پیشرانه‌های گلادیاتور هم از رانگلر گرفته شده‌اند اما موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ از بین آن‌ها حذف شده است؛ بنابراین پیکاپ جیپ در ابتدا با پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 تنفس طبیعی با ۲۸۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور به بازار عرضه می‌شود. انتقال نیروی این موتور توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا یک نمونهٔ هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد. در سال ۲۰۲۰ نیز پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 دیزلی با ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور برای گلادیاتور ارائه خواهد شد. نیروی این موتور اما تنها توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند.

این پیکاپ سرسخت به سیستم چهارچرخ محرک با قفل دیفرانسیل‌های عقب و جلو، دیفرانسیل لغزش محدود و تایرهای آفرود ۳۳ اینچی مجهز شده است. جیپ فعلاً اطلاعاتی از تعلیق گلادیاتور منتشر نکرده اما گفته است که سیستم تعلیق خودرو به‌گونه‌ای تنظیم شده که در مسیرهای آنرود، هندلینگ و راحتی سواری مناسبی را بدون قربانی کردن توانایی‌های آفرود یا ظرفیت بار و بکسل ارائه کند. طبق اطلاعاتی که فعلاً افشا شده است، ظرفیت بار گلادیاتور ۷۲۵ کیلوگرم و ظرفیت بکسل آن ۳.۵ تن است. جیپ گلادیاتور رسماً در تاریخ ۲۸ نوامبر در نمایشگاه لس‌آنجلس رونمایی شده و فروش آن از اوایل سال آینده آغاز خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. amin

    ۲۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    جیپ و دیگر هیچ…..

    1. (ali(chevy nova

      ۲۵ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (3 ديدگاه)

      مخلص داش امین
      میدونم از این خبر خیلی خوشحالی امین جان
      مراقب اون جواهرت باش

      1. amin

        ۲۵ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (1131 ديدگاه)

        مخلصیم برادر

    2. big & small block engine

      ۲۵ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (154 ديدگاه)

      بهتره بگی
      فورد براکو و جیپ و دیگر هیچ

  2. F22RAPTOR

    ۲۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    توانا ترین پیکاب مید سایز تاریخ
    شرکتهای تولید کننده قطعات افتر ما کت
    چه وسایلی واسه این بدن بیرون

  3. Sajjad

    ۲۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1868 ديدگاه)

    قطعات سفارشی که در اینده توسط موپار ممکنه ارائه بشه در کارآمد تر شدن این ماشین تاثیر به سزایی داره

  4. Solid Snake

    ۲۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (86 ديدگاه)

    قطعا نسخه موپار این ماشین تواناترین پیکاپ میدسایز خواهد بود

    وای فکرش رو بکن موتورش رو با یه نسخه همی عوض کنی
    دیگه چه شود

  5. ..::Majidio Lamborghini::..

    ۲۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    جیپ در کنار برند قدرتمند و شایستگی های خودش ، به کمک امپراتوری قدرتمند فیات و خانواده ی آنیلی ، با استفاده از کارخونه ها و نمایندگی های فروش گروه فیات در اروپا و تبلیغاتی که توسط یوونتوس و نشریه ی پرطرفدار کوریه دلا سارا و چندین شبکه ی تلویزیونی که همه مال خانواده ی آنیلی هستند و با هزینه ی بسیار ناچیز برای جیپ تبلیغ میکنن ، خوشبختانه امسال یه افزایش فروش رویایی رو در اروپا تجربه کرده و ۶۸ درصد تونسته آمار فروشش رو نسبت به سال قبل همین موقع بالا ببره

    برای نمونه ، دیروز باشگاه یوونتوس لیست در آمد هاش رو منتشر کرد ، همینطور که میدونید باشگاه های فوتبال مبالغ کلانی رو از اسپانسرهایی که روی لباسشون تبلیغ میکنن دریافت میکنند ، مثلا رئال و پاری سن ژرمن و آرسنال واسه fly emirates تبلیغ میکنن ، بارسا آرم شرکت ژاپنی راکوتن رو بر لباس هاش داره ، بایرن مونیخ برای شرکت آلمانی تی موبایل ، چلسی برای لاستیک سازی یوکوهاما و یوونتوس برای جیپ تبلیغ میکنه

    جالبه بدونید یونتوس نسبت به تمام باشگاه های بالا مبلغ بسیار بسیار بسیار کمتری رو از جیپ میگیره ، مثلا به عنوان مقایسه منچستر یونایتد سالی ۶۸ میلیون دلار از شورلت میگیره بابت آرم روی پیراهن. در حالی که این مبلغ برای یوونتوسی که هر سال نیمه نهایی یا فینال لیگ قهرمانان رو تجربه میکنه فقط ۱۵ میلیون دلاره

    1. ..::Majidio Lamborghini::..

      ۲۵ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      واسه من که علاقه ی خاصی نسبت به خودروسازان اروپایی مخصوصا فیات و فولکس واگن دارم ، این افزایش فروش جیپ و آلفا تنها خبر خوشحال کننده ای هست که در مورد گروه فیات می‌خونم و نسبت به آینده ی این خودروساز امیدوارم میکنه،

      فیات هر چقدر که به زیر مجموعه های باارزشی مثل لانچیا و مازراتی و حتی خودش ، جفا کرد و نتونست مثل یک پدر زمینه ی پیشرفتشون رو فراهم کنه ، در مورد جیپ داره خیلی خوب این نقش رو ایفا میکنه .

    2. یانکی

      ۲۵ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2353 ديدگاه)

      ای بیچاره جیپ که خانواده آنلی و یونتوس به دنیا شناسوندنش.مشتی فیات و زیر مجموعه هایه زابیله مازراتی و آلفا که هیچ خدمتی به کمپانی نمیکنن و در عوض صاحب پلتفرمی میشن که حق مجموعه هایه کرایسلر بود.بازم میگم گروه کرایسلر و داج و جیپ و رم هستن که سود آوری و فروش دارن.خوده فیات که یواش یواش باید تو فکر تولید کتاب دعا باشه و اون مازراتی و آلفا هم که همیشه تعطیلن.انصافا وجدانن فیات رو بدونه یاران آمریکاییش تصور کن انصافا خند دار نیستن

      1. ..::Majidio Lamborghini::..

        ۲۵ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        دوست عزیز

        من نگفتم به دنیا شناسوندنش. از قطب جنوب تا قطب شمال جیپ رو میشناسن و بهش احترام میذارن. ولی امکانات تولید خودرو در قطب جنوب برای جیپ وجود نداره ‌‌‌‌و ضمنا تاثیر تبلیغات صرفا شناسوندن یک برند نیست.

        مالکین فیات امکاناتشون رو در اختیار جیپ گذاشتن تا بتونه در اروپا بال و‌ پر بگیره و ماشین تولید کنه

        فیات دقیقاً هدفش از خرید و تحت کنترل گرفتن کرایسلر همین بود که بتونه یک برند ضررده رو به سوددهی برسونه ‌‌‌‌و باهاش بازار آمریکا رو تصاحب کنه

        فیات خودش نمیتونه در آمریکا با فورد و جی ام رقابت کنه ، چون محصولات فیات در آمریکا حکم پراید رو دارند و هیچ کی سراغشون نمیره مگر اینکه مفلس و بی پول باشه. آلفا و مزراتی و لانچیا هم که برند لوکسن و مشتریهای محدود دارند

        پس بهترین گزینه خرید و توسعه ی یک شرکت از داخل آمریکا بود و چه کسی بهتر از کرایسلر‌؟

        الان کرایسلر مال فیاته. با تمام زیرمجموعه هاش. رابطه ی فیات با کرایسلر مثل رنو-نیسان شراکتی نیست ، مالکیتیه‌. هر پیشرفتی که در هر مجموعه ای در جهان اتفاق میفته به خاطر مدیریت و هدایت خوب اون مجموعه ست.

        ضمنا فیات خودش فروش بالایی داره ولی نه در آمریکا ، بلکه در آمریکای جنوبی و آفریقا
        در اروپا به فولکس نمیرسه ولی بازم بد نیست اوضاعش مخصوصا اروپایی شرقی و ترکیه.

        آلفا هم وضعش امسال خوب بوده و جزو سودده ترین برند ها بوده

        من حرفم اینه فیات رو الکی نکوبید ، واقعاً واسه کرایسلر تا الان خوب کار کرده

  6. net

    ۲۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (3399 ديدگاه)

    رانگلر قشنگتر بود

  7. سام

    ۲۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (753 ديدگاه)

    جیپ گلادیاتور فقط یک پیکاپ صرف نیست بلکه این خودرو را می توان خاص ترین و یگانه ترین پیکاپ دنیا در زمانه کنونی نیز به شمار آورد.ظاهر منحصر به فرد و بسیار جذاب این پیکاپ آمریکایی مشتریان بسیاری را در دنیا به خود جذب خواهد نمود و به نظرم جیپ با ارائه چنین مدلی در این زمان هوشمندی فوق العاده ای از خود بروز داده است.چون خیلی از افراد مسن از مدل های قدیمی جیپ خاطرات خوشی دارند و در عین حال،جوانان بسیاری نیز از مدل های تکراری امروزی خسته شده و در پی مدل هایی با طراحی اصیل و جا افتاده هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا