جیپ

نگرانی مالکان از تکان‌های مرگبار فرمان جیپ رانگلر

از نظر بسیاری از مالکان جیپ رانگلر، تکان‌های مرگبار بد و مفتضحانه‌ی فرمان این خودرو اجتناب‌ناپذیر بوده و نمی‌توان از آن دوری کرد.


اما نگرانی‌های مربوط به لرزش‌های قابل‌توجه چرخ‌ها و فرمان که معمولاً در سرعت‌های بالاتر از ۱۱۲ کیلومتر در ساعت رخ می‌دهد مالکان نسل جدید این خودرو را نیز نگران کرده است. این مشکل توجه دو عضو کنگره را به خود جلب کرده و آن‌ها از NHTSA خواسته‌اند تا به بررسی این موضوع بپردازند.


گروه خودروسازی فیات-کرایسلر به خوبی از این تکان‌های مرگبار آگاه است. این کمپانی در بیانیه‌ای تأکید داشته این موضوع یک مشکل ایمنی نبوده و می‌تواند در هر خودرویی که بجای سیستم تعلیق مستقل جلو از اکسل سولید استفاده می‌کند دیده شود.

با این وجود بیش از ۲۰۰ شکایت مالکان جیپ رانگلر ۲۰۱۸ به دست NHTSA رسیده است. برخی از شکایت‌ها به تکان‌های ترسناک فرمان که در سرعت‌های بالای ۱۱۰ کیلومتر در ساعت و زمان مواجه شدن با دست‌اندازها یا تغییر سطح مسیر رخ می‌دهند اشاره کرده‌اند. برخی مالکان نیز می‌گویند تنها راه رهایی از این تکان‌ها و لرزش‌ها کاهش سرعت بوده است.


ریچ پرسون که یکی از خریداران نسل جدید جیپ رانگلر است در مصاحبه با دیترویت فری پرس گفته اندکی پس از خرید این خودرو با همان تکان‌ها و لرزش‌ها مواجه شده و از این اتفاق کاملاً شوکه شده است.


علیرغم نگرانی‌های مشتریان، سخنگوی فیات-کرایسلر گفته مصرف‌کنندگان نباید درباره‌ی آن نگرانی داشته باشند.
او گفته است:

تمامی خودروهای مجهز به اکسل سولید دارای لرزش هستند. این یک مشکل ایمنی نبوده و همچنین تصادف یا جراحتی در رابطه با این مشکل گزارش نشده است.

بنا به گفته‌ی جیپ، تکان و لرزش یاد شده را می‌توان با سفت کردن یا تعویض برخی قطعات فرمان و بالانس یا تعویض لاستیک‌ها برطرف کرد. NHTSA هم خاطرنشان ساخته این مسئله پیش‌بینی پذیر بوده بنابراین خودرو در تمامی زمان‌ها قابل‌کنترل باقی می‌ماند.


این مشکل توجه دو نفر از اعضای رتبه‌بندی کمیته‌ی انرژی و بازرگانی سیلیکون ولی را به خود جلب کرده است. آن‌ها در نامه‌ای به NHTSA دلیل عدم آگاه‌سازی مشتریان از این مشکل را جویا شده‌اند. آن‌ها تأکید کرده‌اند که این مشکل باید توسط NHTSA بررسی شود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. Kamran

    ۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (919 ديدگاه)

    اینم از بهترین افرودر جهان ?

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. Solid Snake

      ۱ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (86 ديدگاه)

      خودتم داری میگی بهترین آفرود جهان
      نه بهترین خودرو خیابونی
      این ماشین که برا سرعت بالای 110 طراحی نشده
      ولی برای سخت ترین آفرود ها و دیوارهای سنگلاخی عالیه
      درواقع تمام ماشینایی که اکسل یه تیکه(سولید) دارن همگی برا سرعت های زیر 120 طراحی شدن

      ولی با یه کیت الکترونیکی که بتونه سفتی سیستم تعلیق و دیفرانسیل رو کنترل کنه میشه این شرایط رو کنترل کرد

      1. Mohammad

        ۱ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (1443 ديدگاه)

        دقیقا شما قرار نیست با خرید رانگلر یه ماشین اروم و راحت گیرتون بیاد این ماشین ساخته شده در هر شرایطی از مسیر های نا هموار عبور کنه این نشکل عادیه و تازه خیلی راحت قابل حل کردنه

      2. alireza

        ۱ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (757 ديدگاه)

        حرف از این مسخره تر داریم مثلا شما اصلا از کاشان که نزدیک ترین شهره میخوای بری مرنجاب حداقل 20 30 کیلومتر باید تو اتوبان بری این اتوبان که دست انداز الی ماشالله با سرعت کم بری تصادف میکنی تند هم بری که هیچی

    2. فورد

      ۱ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (892 ديدگاه)

      خودش میگه با تعویض لاستیک و یا تعویض برخی قطعات مشکل حل میشه طرفه میره افرود شصت بار جامپ میزنه بعد توقع داره ماشینش نلرزه

    3. Reza

      ۱ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      تکان‌های مرگبار فرمان

      ببین دیگه چه تکون هایی میخوره، بعد یه عده میان درباره راحتی صحبت می کنند

    4. یانکی

      ۱ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2353 ديدگاه)

      تمام دوستانی که اینجا کامنت میزارید رفتین یکم تحقیق کنید که داستان این چرت و پرتها چیه خوب من میگم.1.این تصاویر که دیدیم به هیچ عنوان درست نیست2.جیپ 75 ساله داره این مدل رو میسازه و از همون اول به عنوان پدر آفرود معروف شد و خصلتش قوی بودن و خشن بودنشه.3تمام ماشینهایی که از اکسل سولید استفاده میکنن سواری خشکتر نسبت به اکسل 3تیکه از خصوصیاتشونه به همین دلیل جی کلاس نسل جدید رو به اکسل 3 تیکه مجهز کرد چون میدونه هدف خریداراش آفرد نیست پس بهتر بوده براش که سواریه نرمتری داشته باشه.یه نگاه به زیر بندیه جیپ نشون میده که اون عظمت برا چی اون زیره.و اینکه میگه تو سرعت وحشتناکه یه جور خالی بندیه که شاید جیپ رو مجبور کنن اونم یه عده محدود که شاید فراخان بزاره که مجانی قطعه براشون عوض کنه که تیذشون به سنگ خورد درست مثل اون شایعه که چند وقت پیش درست کردن که زیر بندیش جدا میشه.جیپ مرگ نداره به خدا سواریش خیلی توپه.

    5. یانکی

      ۱ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2353 ديدگاه)

      بهترین سیستم برایه آفرد مخصمصا صخره نوردی اکسل سولیده که بهترین آفردرها دارا هستن ولی در چند ساله گذشته ماشینهایی مثل لند کروز پاترل جی کلاس محوره سولید جلو رو حذف کردن تا بتونن سواری راحت تری اراعه بدن تابیشتر بفروشن.ولی جیپ همچنان به اکسل سولید حتی در جلو پایبنده چون که فروشش بسیار عالیه و میدونه آفرد بازها اولین انتخابشونه و جیپ رو اینجوری میخان.تنها ماشینی که اراعه بهترین آفرد رو با اکسلهایه 3 تیکه اراعه میده و تو آفرد حتی با جیپ برابری میکنه هامویه.برید عکسهایه زیر بندیش رو ببینید واقعن دنیایه این ماشین.

  2. Mopar or No Car

    ۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    مشکل از کسی هست که نمیدونه هدفش از خرید ماشین آفرودر چی هست. اگه کسی دنبال سرعت بالا و نرمی هست باید سدان بخره. متاسفانه همین افراد هستند که با خرید ناآگاهانه شاسی بلند بازار فروش سدان ها رو خراب کردند.

    1. vahid evo

      ۱ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (474 ديدگاه)

      داداش چه ربطی داره اگه اینجوریه جیپ باید خودش اعلام میکرد اقا با سرعت بالای ۱۲۰ نرید یا قفل میکرد سرعتو تا ۱۲۰ وقتی این قابلیتو داره باید درست انجام بده.
      اینهمه خودروی افرودر دیگه وجود داره چرا اونا این مشکلو ندارن؟

      1. شاهین

        ۱ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (1179 ديدگاه)

        ماشینی که الان من توی کلیپ دیدم بهترین زیربندی رو داره!!! برای چی؟ این مهمه
        برای آفرود سخت برای کوه و کمر برای صحرای مواب و …
        پول پراید رو میدن رانگلر میخرن حالا ناراضی هم هستن از این مشکل! اون زیربندی برای آفرود سخته نه برای سرعت رفتن توی جاده. درحالی که من توی بعضی پیجها دیدم چند تا رانگلر پشت سر هم تو اتوبان سرعت میرن (میتینگ) مثل بقیه ماشینا و هیچ مشکلی ندارن. چون صاحباشون آگاهن میدونن چی سوار شدن! جیپ هم میتونه یه گزینه برای (شاسی بلند دوستان) که صرفا عاشق شاسی بلندن و کاراییشو بلد نیستن بزاره که زیربندی رو برای جاده طراحی کنن که اینا کار دست خودشون ندن.
        اون بالا هم رفیقمون رانگلر رو با جی کلاس مقایسه میکنه. جی کلاس صد هزار دلاری هم دستکمی نداره ها. راحت چپ میکنه. چندین مورد توی اینستاگرام دیدم. ابعاد مناسبی نداره با یه تیز فرمونی میخوره زمین. یک مورد هم بود داخل شهر با تویوتا پریوس شاخ به شاخ زده بود چپ کرده بود!

  3. مهدی

    ۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    جیپ یه آفرودر قوی هستش اما فقط همین و به هیچ وجه در حد بنز gکلاس نیست که هم آفرود قوی داره وهم درخیابون ها آرامش داره وهم کیفیت خیلی بالایی داره. یعنی یه ماشین چندمنظوره

    1. Mopar or No Car

      ۱ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      اگه قرار بود جیپ ماشینی در حد قیمت جی کلاس به مشتری بفروشه سفینه میساخت.

      1. یاشار اسدی

        ۱ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (104 ديدگاه)

        خخخخخخ…جوک قرن…سفینه نخواستیم…حالا یه لگن درست حسابی بسازه…بقیش پیشکش

    2. F22RAPTOR

      ۱ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2622 ديدگاه)

      موتور ترند چند روز پیش یه مقایسه بین جی کلاس ،رانگلر ،lx570 و دیسکاوری برگذار کرده بود که رانگلر با اقتدار پیروز شد

      1. amin

        ۱ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (1131 ديدگاه)

        جیپ پایه گذار خودروی شاسی بلنده.من فکر نمیکنم هنوز هم رقباش بتونن خودرویی بسازن که از هواپیما با چتر پرت بشه پایین و رو زمین درجا ازش استفاده کنند اونهم در میدان جنگ و آتشبار دشمن.(البته جیپ اینکار رو 70 سال پیش انجام داده!!)))!!!!

        1. ..::Majidio Lamborghini::..

          ۱ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          چنین خصلتی همون 70 سال پیش نیاز بوده ، الان هیچ خودروسازی به ساخت چنین خودرویی فکر هم نمی کنه ، حتی خود جیپ ، چه برسه به اینکه بخواد انجامش بده.

          ماشینی که هیچ سیستم برقی و لاکچری و حتی صندلی نرم و راحتی نداشته ، چه بسا کابین هم نداشته و تنها انتظاری که ازش میرفته “حرکت” بوده برای جابجایی تجهیزات و نیروها ،

          که شما یه تیکه آجر پخته رو از سقف آسمون هم پرت کنی پایین اتفاقی براش نمیفته ، ولی اگه یه آیفون اگه از جیبت هم روی آسفالت بیفته احتمال آسیب دیدنش خیلی بالاست

          الان سطح انتظارات مشتری از امکانات لوکس و راحتی و درجه ی رفاه یک ماشین به شدت بالا رفته ، کسی دنبال یه شاسی و یه موتور و چهار تا چرخ و یه فرمون نیست.

    3. amin

      ۱ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (1131 ديدگاه)

      نمیدونم چرا ناخودآگاه یاد اون جواب جیپ به سورنتو افتادم!!!!!

    4. Mohammad

      ۱ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (1443 ديدگاه)

      اگه قرار بود جیپ هم قیمت جی کلاس ماشین بسازه باید با گرون ترین شاسی بلند های دنیا مقایسه میشد
      درضمن جی کلاس افرودر چندان مطرحی هم نیست با توجه به قیمت و هزینه های نگهداری و استهلاکش

    5. Solid Snake

      ۱ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (86 ديدگاه)

      اصلا دلیل اینکه جیپ رنگلر هیچ‌وقت از موتور همی استفاده نمیکنه همینه
      این ماشین برای یه رانندگی سریع اصلا طراحی نشده
      این ماشین فقط برای یه آفرود سخت توی دل طبیعت با هر آب و هوایی طراحی شده
      و اگه بخواد با یه یه سری قطعات الکترونیکی فنر بندی و تعلیق این ماشین رو قابل تنظیم برای شرایط خیابانی و اسپرت بکنه و یه موتور همی هم بذاره روش(خود مالک هم میتونه اینجوری ماشین رو تیون کنه) اونوقت این ماشین دیگه به این ارزونی نخواهد بود و قیمتش حداقل 2 برابر میشه

  4. Mohammad

    ۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    تازه پدال جان خود کمپانی گفته هیچ مشکل ایمنی نداره ولی تیتر شما تکان های مرگباره !! چرا؟

    1. Mopar or No Car

      ۱ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      ظاهرا اگه تو پدال تعداد کامنتهای کاربران در یک مطلب زیاد بشه به معنی بازدید و مخاطب بیشتر هست و امتیازی برای مترجم آن مطلب. اخیرا تعدادی ترول هم به سایت اضافه شدن که با راه انداختن بحث های بچگانه بر علیه ماشین آمریکایی باعث افزایش بی دلیل کامنتها میشن. خب بنابراین فقط یک عنوان تحریک آمیز مثل این لازمه…..

    2. Elmiraj

      ۱ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (3188 ديدگاه)

      ماشین هایی مانند جیپ رانگلر ، فورد رپتور ، داج دیمن ، لینکلن ناویگیتور و تسلا مدل X و S که در کلاس خودشون بهترین های جهان اند ، نه فقط در پدال بلکه در اکثر مجله ها و کانال ها بی دلیل و مغرضانه مورد انتقال شدید قرار می گیرند ….!!!!

    3. Divergence

      ۱ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (76 ديدگاه)

      خود آمریکایی هایی هم به این اتفاق میگن death wobble یا لرزش مرگ

      1. Mopar or No Car

        ۱ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (1198 ديدگاه)

        از کلوه مرگبار زمانی باید استفاده بشه که حداقل باعث مرگ یک نفر شده باشه. در حالی که اعلام شده تا حالا منجر به سانحه یا جراحت هم نشده. پس مشخصه این وسط یکی داره شیطنت و بزرگنمایی میکنه.

  5. ..::Majidio Lamborghini::..

    ۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    نمیدونم چرا یه عده از رانگلر انتظار بیجا دارن
    قیمت این ماشین فقط 25/000 دلاره ، با افت قیمت یک سال G class و رنج روور میشه 5 تا رانگلر خرید!

    هر چقدر پول بدی همونقدر هم میتونی توقع داشته باشی
    این که انتظار داشته باشی رانگلر در تمام فاکتور ها هیچ ضعفی از خودش نشون نده و پا به پای SUV های چند صد هزار دلاری پیش بیاد مثل اینه که توقع دینامیک و لذت رانندگی فراری رو از تویوتا داشته باشی !

    از نظر قدرت آفرود رانگلر شبیه تراکتوره ، رانگلر فقط یه آفرودر خوبه ، مثل تراکتور صخره ها و کوه ها رو پشت سر میذاره ، به غیر از آفرود ، در باقی چیز ها کیلومتر ها با ماشین هایی که چند برابر خودش قیمت دارن فاصله داره ، بایدم همینطور باشه.

    1. یاشار اسدی

      ۱ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (104 ديدگاه)

      بجای این بره یه سوبارو اوت بک بگیره…و یا لندکروز دست دوم…هر دو ژاپنی جان سخت و با کیفیت دقیقا نقطه مقابل لگن های پوسیده آمریکایی

  6. Sina

    ۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (831 ديدگاه)

    داشتم داشتم و بودم بودمو نمیدونم افتخارات موتور پنتااستار در عهد تیرکمونو بذار کنار
    واقعیت اینه که گروه فیات کرایلسر یا بهتر بگم پت و مت داره گند میزنه به جیپ و داج که شدن جز پر مشکل ترین ماشینها
    سرعت ۱۲۰ ها آخه سرعتیه که یه ماشین آفرودر رو با مشکل روبرو کنه حالا بنز G کلاس گرونو قضیه ش جداست ولی گروه تویوتا نیسان فورد هم آفرودرهای قوی میسازن فورد اف150که خدای افروده خو همش با سرعت بالا در حال پروازه قیمتشم مناسب
    واسه سرعت بهونه دارن اون مشکلات و ضعف جوشکاری چی مشکلات پی در پی گریبکس مشکلات پی در پی موتور پنتاستار مشکلات سیستم کمک ایمنی و…

  7. Elmiraj

    ۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    مشکل اینجاست که این ماشین بازه قیمتی بین ۲۵ تا ۵۲ هزار دلار داره و برای همه اقشار جامعه در دسترسه کسانی که در کوهستان و جنگل به بهانه آفرود هر بلایی سر این ماشین میارن ( من خودم شخصاً در کردستان عراق دیدم ) و وقتی به آسفالت رسیدن انتظار دارن سواریش در حد Sکلاس باشه!!!!!!!!!
    .
    .
    کاش این ماشین تولید محدود بود و جیپ سالانه هزار دستگاهو با قیمت ۳۰۰ هزار دلار تولید می کرد تا بهترین آفرودر جهان فقط دست بهترین رانندگان آفرود می بود

    1. آرمین

      ۱ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (344 ديدگاه)

      از لحاظ آفرود خوب و قیمت مناسب دیفیندر خیلی قویتر بوده و پرستیژ و فروش جیپ رو نداره چون نه مثل جیپ ظاهر جذابی داره و نه در قاره ای تولید میشه که آفرود طرفدارای زیادی داشته باشه حالا ممکنه عواملی مثل مالیات و مصرف سوخت هم خیلی موثر باشه چون اروپا از لحاظ منابع فسیلی و سوختی در فقر بسر میبره و مجبوره با صرفه جویی کردن و استعمار کشورهای ثروتمند مانند ایران و دیگر کشورهای خاورمیانه به حیات خودش ادامه بده

  8. مهدی

    ۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    اوه اوه من الان فیلم رو دیدم. چرااینطوره.یعنی تمام ماشین هاش اینطورن؟وحشتناکه وخیلی خیلی خطرناک.اگه اینطور باشه این ما‌شین هیچ ارزش خرید نداره. حتی اگه در آفرود لگبهترین در دنیا باشه. آخرش یه جا باید دور بگیره یانه.حتی پرایدهم اینطور نمیشه

    1. Elmiraj

      ۱ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (3188 ديدگاه)

      این ماشینی که تو فیلم مشاهده می کنی مطمئن باش یه بلایی سرش آوردن که اینطوری داره راه می‌ره ……….شما در جیپ های موجود در ایران که تازه ترین شون ۱۵ سال از عمرش می گذره تا حالا همچین موردی دیدی ؟؟؟؟؟
      .
      من خودم با جیپ شهباز کانادایی ۱۵۰ تا رفتم ندیدم فرمونش بلزره چه برسه به این که همچین تکان شدیدی بخوره و از کنترل خارج شه ….. اگر این قضیه ای که این آقا در فیلم نشون می ده یک دهم درصد هم حقیقت داشت NHTSA یک‌ دقیقه هم اجازه تردد نمی‌داد و جیپ مجبور می شد فراخوان بده ، چون به قول خودت پراید و یا حتی تراکتور رومانی هم این فرمونو نداره ….!!!!
      .
      .
      در جلوبندی های با اکسل یکپارچه که هر دو چرخ و دفر و گاردان مستقیماً با سیستم فرمان در ارتباط اند ، حداقل باید هر دو ماه جلوبندی ماشین بالانس ، تنظیم فرمان و آچارکشی بشه در غیر این صورت لرزش در سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت اجتناب ناپذیره .

    2. Sajjad

      ۱ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (1868 ديدگاه)

      این ماشین قطعا یکی از قطعات سیستم تعلیقش شکسته
      نویسنده هم اومده پیاز داغش رو زیاد کنه

  9. kastech

    ۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (204 ديدگاه)

    مهم نیست که جیپ توی اتوبان بیشتر از ۱۱۰ تا نمیره مهم اینه که فراری تو اتوبان ۳۰۰ تا میره ولی تو آفرود ۳ تا هم نمیتونه بره چون اون جیپه( general purpose ) یعنی همه کاره

  10. Sajjad

    ۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1868 ديدگاه)

    این همه حمله علیه محصولات موپار دلیلش چیه؟
    حالا خوبه همه میدونن رو دستش نداریم تو افرود
    شما هم به همین تخریب ها دلتون رو خوش کنید

    1. datsun

      ۱ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (3958 ديدگاه)

      the king of the road

  11. Saman

    ۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (186 ديدگاه)

    جیپ رنجروورلندکروز=سلاطین افرود :-)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا