با خروج صنعت خودروسازی از بحران کرونا، شرایط استلانتیس هم بهآرامی رو به بهبود است زیرا آمار فروش این شرکت در ایالاتمتحده نشان از رشد ۳۲ درصدی دارند. دوج با افزایش فروش ۴۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، یکی از بهترین عملکردها را در گروه استلانتیس در سهماههٔ دوم امسال داشته است. پرفروشترین محصول دوج در این مدت، چارجر با فروش ۲۲,۳۶۳ دستگاه بوده که جهشی ۹۵ درصدی را در مقایسه با سهماههٔ دوم سال قبل نشان میدهد.
نکتهٔ جالب اما اینکه در این سه ماه، یکی از نمایندگیهای دوج یک دستگاه از سدان دارت را به فروش رسانده که تولید آن در سال ۲۰۱۶ خاتمه یافت. برای کرایسلر ۲۰۰ هم همین اتفاق رخ داده و درحالیکه تولید این سدان هم در سال ۲۰۱۶ به پایان رسید، در سهماههٔ دوم امسال دو دستگاه از آن به فروش رسیده است. در این سهماهه، فروش جیپ نیز ۱۹ درصد افزایش یافته و رانگلر با فروش ۶۹,۰۲۰ دستگاهی همچنان پرفروشترین محصول این شرکت محسوب میشود. گرند چروکی هم با فروش ۵۲,۷۲۶ دستگاه، عملکرد خوبی داشته اما بازهم عجیب اینکه در این مدت چهار دستگاه از مدل پاتریوت فروخته شده یعنی کراساووری که در سال ۲۰۱۶ با خط تولید خداحافظی کرد.
از سوی دیگر، فروش فیات در سهماههٔ دوم امسال در ایالاتمتحده ۳۳ درصد کاهش یافته و بدترین عملکرد را در بین همهٔ برندهای استلانتیس داشته است. در این مدت، فیات ۵۰۰ تنها ۸ دستگاه فروش داشته است! در همین حال، آلفارومئو با افزایش فروش ۳۴ درصدی مواجه شده و حتی فروش مدل اسپرت 4C هم ۸ درصد رشد داشته و از ۴۰ به ۴۳ دستگاه رسیده است.
NAVID۰۰۹۸
۲۰ تیر ۱۴۰۰زامبی 😂😂😂
اما خدایی این پاتریوت چیز مضخرفیه !
سوار دارت شدم خیلی سال پیش در اهواز ، خودروی خوبی بود که قافله را به رقبای کرهای ژاپنی باخت چون مثل آنها به روزرسانی نکرد و آب راکد شد !
( Only she reminds me of love )
۲۰ تیر ۱۴۰۰من که خودم دارت رو دوست داشتم ولی هیچ وقت جز انتخاب هایم یا فکر هایم نبود.
مهدی
۲۰ تیر ۱۴۰۰دارت 1 دونه !
یانکی
۲۰ تیر ۱۴۰۰وقتی میگم شاخهای بدون مشتری ایتالیایی مثل انگل دارن خون شاخهای آمریکایی رو میمکن منظورم همینه.
احمدرضا
۲۰ تیر ۱۴۰۰یه مدت کرایسلر ورشکست شد و فیات با خرید سهامش نجاتش داد شما کجا بودی؟ 😐
NAVID۰۰۹۸
۲۰ تیر ۱۴۰۰کاربر یانکی
شما لطف کن یه نگاه به تاریخ خودروسازی بنداز ببین ایتالیاییها خون آمریکاییها را میمکند یا برعکس !!!
آمریکاییها در تاریخ بیشتر ورشکستهگیها و مکیدنیها را داشتند !
دوو ، هولدن و تضعیف اُپِل و …
فقط لطفاً جو راه نندازید که اصلاً منظورم خودروهای خوب آمریکایی نبوده و فقط در پاسخ به ایشون خواستم بگویم بیشترین ضرر را خودروسازان آمریکایی به بقیه برندها زدند و نابودشون کردند در حالی که روزگاری در بازار هدفشان بسیار قدرتمند بودند اما با خریدشان فقط خواستند که آنها را به زیر بکشند تا رقیب کمتری برای خود داشته باشند و نمنم با سیاست دست به چنین کاری میزنند که با یک تیر دو نشان میزنند !!!
Amirreza
۲۰ تیر ۱۴۰۰همون دوج و جیپ و کرایسلری که طرفدارشوتی اگه اروپاییا نبودن نابود شده بودن
Reza Waffen SS
۲۰ تیر ۱۴۰۰👍👍👍
akrh78
۲۱ تیر ۱۴۰۰حاجی صد بار این حرفو زدی
خسته نشدی خداوکیلی
( Only she reminds me of love )
۲۰ تیر ۱۴۰۰هیچ وقت از دارت خوشم نیامد یه دوج دلربا نبود.
امیر
۲۰ تیر ۱۴۰۰بله آقای رستمی نژاد ، دارت یه دوج واقعی نبود. یاد حرف جرمی کلارکسون افتادم که
گفت توی سال های آینده باید بریم یه دوج دارت یا یه نیسان جوک رو توی موزه خودرو
ببینیم. این حرف یعنی صنعت خودروسازی قدیم ها خیلی جذاب تر بود.
Amirreza
۲۰ تیر ۱۴۰۰ولی کنارشون یه لافراری هم میبینیم
Amirreza
۲۰ تیر ۱۴۰۰دارت اصلا خودروی جالبی نیست چون هم میخواسته کوچیک و ظریف باشه هم یه داج باشه ، ولی رقباش خیلی بروز تر بودن ( کرولا ، سیویک ، النترا ، سراتو ، آلتیما )
امیر
۲۰ تیر ۱۴۰۰دوج دارت دهه ۶۰ و ۲۰۱۶!!!!!