جیپ چروکی در یکی از مهمترین سگمنت های خودرویی دنیا از حیث میزان فروش و انواع برندهای حاضر در این بخش، قرار گرفته است. کلاس کراس اوورهای کامپکت جزو پرفروشترین محصولات خودرویی بوده که شرکتکنندگانی نظیر تویوتا راو۴، هوندا CR-V و فورد اسکیپ از جمله محبوبترین گزینههای بازار ایالات متحده محسوب میشوند. از سال ۲۰۱۴ که جیپ چروکی مجددا وارد بازار شد، توانست به یکی از موفقترین محصولات جیپ بدل شود و البته همچنان جا برای پیشرفت وجود دارد.
در مدل ۲۰۱۹، چروکی از چهرهای با تضاد کمتر، یک پیشرانه چهار سیلندر خطی توربوشارژ و کابین ارتقا یافته بهره میبرد. طراحی این خودرو با آن شمای حشره مانند، یکی از موارد مورد مجادله مصرفکنندگان بود که باید تغییر می یافت. جیپ این مسئله را دریافت و ظاهر چروکی را به یک طراحی خانواده دوست مزین نمود.
جیپ سعی داشته تا از طراحی پرفروشترین محصول خود یعنی گرند چروکی در این خودرو نیز بهره ببرد. اگرچه در قسمت فلزی نمای عقب عمدتا تغییری صورت نگرفته اما محل نصب پلاک خودرو از سپر به روی درب محفظه بار انتقال یافته است که اجازه نصب یک سینی زیرین با ارتفاع بیشتر و نمای عقب مرتفعتر را میدهند. چراغهای عقب در منزل قبلی خود سکونت داشته اما از استایلی جدید پیروی میکنند. نوع ظاهر چروکی موسوم به تریل-هاوک نسبت به سایر محصولات حاضر در خط تولید متمایز بوده و از سپرهای جلو و عقب هجومی تر، زه گلگیرها با ارتفاع بلندتر، ارتفاع سواری بیشتر و رینگهای ۱۷ اینچی قنداق شده با لاستیکهای ویژه آفرود، بهره میبرند.
چروکی بارزترین تحول را محفظه موتور خود شاهد بوده است. جیپ یک پیشرانه جدید دو لیتری توربوشارژ چهار سیلندر خطی را در این محفظه جای داده که ۲۷۰ اسب بخار قدرت داشته و گشتاوری معادل ۴۰۰ نیوتن متر تولید مینماید. این پیشرانه از یک توربو شارژ تویین-اسکرول که مستقیما به سرسیلندر متصل شده بهره میبرد. این توربو شارژر به فناوری استاپ/استارت و چیزی که جیپ آن را «سیستم بازچرخش خنک شونده گازهای خروجی» می نامد، مجهز شده است. منیفولد اگزوز که به سرسیلندر متصل است نیز بوسیله آب خنک میشود. این پیشرانه دو لیتری بر مبنای معماری جهانی مدیوم جیپ استوار است، همانطور که دو پیشرانه دیگر چروکی نیز بر روی همین معماری توسعه یافتهاند: یک پیشرانه ۳.۲ لیتری V-6 با توان ۲۷۱ اسب بخار و گشتاور ۳۲۴ نیوتن متر و دیگری از نوع تایگر-شارک و با حجم ۲.۴ لیتر که ۱۸۰ اسب بخار قدرت را در دل خود جای داده و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور را تولید مینماید. نمونه ۲.۴ لیتری به صورت استاندارد برای چروکی پایه عرضه میشود و موتور V-6 برای همه نسخهها قابل سفارش است. هر سه پیشرانه همراه یک گیربکس نه سرعته اتوماتیک با نرمافزار بروزرسانی شده، عرضه خواهند شد.
اکتیو درایو I، اکتیو درایو II و اکتیو درایو لاک. نسخه های لتیتود، لتیتود پلاس، لیمیتد و اوورلند به اکتیو درایو یک و یا دو مجهز شدهاند و سامانه اکتیولاک نیز همراه با انواع تریل-هاوک عرضه میشود.
هر سه نسخه از این سامانه ها قادرند تا ارسال نیرو به چرخهای عقب را متوقف نمایند و به صورت خودکار نیرو را به چهار و یا دو چرخ، برای حفظ کشش ارسال نمایند. اکتیو درایو یک به طور کامل بازطراحی شده و طبق ادعای جیپ حدود ۱۷ پوند سبکتر شده و میزان درگ در سرعت های پایین حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است. سامانه اکتیو درایو دو نیز که با یک اینج افزایش ارتفاع همراه شده، همان یونیت دو سرعته خود را حفظ کرده است. اکیتو درایولاک هم برای اولین بار به دیفرانسیل عقب قفل شونده مجهز شده و از سیستم کنترل کشش موسوم به Selec-Terrain با قابلیت تنظیم پنج گانه بهره میبرد.
در داخل کابین نیز جیپ سعی نموده تا ظاهری اعیانی و کاربردیتر را به چروکی ضمیمه نماید. تزیینات ساتین کروم و پیانو بلک در کابین برای اولین بار به کار رفتهاند و خریداران میتوانند از صفحه نمایشگر لمسی ۷ و یا ۸.۴ اینچی سیستم یوکانکت همراه با اپل کارپلی و اندرویداتو بهرهمند شوند. همچنین قسمت بار نیز به میزان ۳ اینچ عریضتر شده است و حجمی برابر با ۲۷ فوت مکعب را شامل میشود.
M.us
۲۷ دی ۱۳۹۶ظاهرش واقعا عالیه پیشرفت جیپ طی چند سال اخیر واقعا خیلی خوب بوده علاوه بر اون حفظ اصالت جیپ که واقعا سنگ تموم گذاشتن
میلاد
۲۷ دی ۱۳۹۶به نظرم نسل قبلیش خیلی خشن بود ولی این یه ذره آروم تره مقدار خیلی زیادی قوی تره واز همه مهم تر هنوز جیپه
Abbas
۲۷ دی ۱۳۹۶واقعا چروکی رو از نزدیک باید ببینید تا به ابهت و خوشگلیش پی ببرید (البته تمام ماشینای امریکایی اینجورین?)تو عکس قابل توصیف نیستند
ولی این لامصب تو عکسم دلبری میکنه
F۲۲RAPTOR
۲۷ دی ۱۳۹۶این ماشین چراغ های عقبش خیلی زیبا شده به همراه هد لایت جلو،یه مورد دیگه که بگم اینه که
اگه من امکان خریدن این ماشینو داشتم
موتور v6 3.2رو برمیداشتم بخاطر تنفس طبیعی بودنش
امیر
۲۷ دی ۱۳۹۶این فیات کراسلر چرا مدلای جدید دورانگو جورنی چارجر چلنچرو نمیزنه سالهاس بدون تغییر خاصی موندن یا دوج گرندکاروان وکرایسلرسیصد که ظاهراشون به شدت قدیمی وزشت شده وتقریبا نشون از عقب موندگی داره بدترینش دوج جورنیه که ظاهرش واسه یه دهه پیشه خجالت اوره چروکی که باز طراحی خوبی داشت گرند چروکی هم باس نو نوار بشه البته این ایراد به فورد در مورد فلکس وتاروس هست چین اخه قدیمی وزشت
Mahdi CHEVROLET
۲۷ دی ۱۳۹۶نسل جدید چلنجر و چارجر سال ۲۰۲۰
تولید بعضی از ماشیناش متوقف میشه و بعضیاشم نسل جدید میاد
Raha
۲۷ دی ۱۳۹۶در کل خوب شده اما
با کابینش زیاد حال نمیکنم من رو ب یاد کابین کسل کننده سانتافه میندازه
ارش
۲۷ دی ۱۳۹۶به به واقعا نمیدونم اگه آمریکا زندگی میکردم چه ماشینی می خریدم هر روز داره یه مدل جدید تر وارد بازار میشه دیروز دوج رم امروزم جیپ چروکی مدلهای قدیمی تر هم هستن که عاشقشونم یه چروکی دو نسل قبل رو فیلمش بود که از جاده وارد یه شیب سربالایی پر از برف شد و به راحتی بالا رفت یا جیپ رانگلر بخرم یا مرسدس gclass بخرم یا صدها مدل مختلف دیگه بخرم عجب سرزمین با حالیه آزادی به معنای واقعی.
علی
۲۷ دی ۱۳۹۶صحبت جالب و قابل تأملی کردی .
با تچکر
علی
۲۷ دی ۱۳۹۶با سلام
باهاتون کاملا موافقم آقا آرش علاوه بر این ماشینهایی که نام بردین در نظر بگیرید هر کدام را با کلی امکانات و موتورهای متفاوت و با آپشنهای متفاوت می توان خرید البته در همه جای دنیا همینه ولی اینجا …..بهتره چیزی نگیم …
ماتئوس هِتْزِنِرْ
۲۷ دی ۱۳۹۶جیپ فقط رانگلررررر
net
۲۷ دی ۱۳۹۶این مدل چروکی خیلی زشته مخصوصا چراغ جلو و جلو پنجره که حال ادم رو به هم میزنه.تو محصولات جیپ فقط گرند چروکی سومیت و رانگلر ۲ درب و رانگلر۴ درب خیلی زیباست
امیر.عارف
۲۸ دی ۱۳۹۶خیلی دوست داشتنی بود و دوستداشتنی تر شده. تولید جدید هر شرکتی تقریبا حداکثر توان علمی اون شرکت را به رخ میکشه . میگم چرا تولیدات خودروسازهای ایرانی بی کیفیت ترین ، کثیف ترین و گرانترین محصول ممکن که میشه تولید کرد و میده بیرون ؟ جالبتر اینکه چرا برخی از ما که تعدادمون هم کم نیست براشون صف های طولانی هم تشکیل میدیم