جیپدوج

جیپ گرند چروکی تراک هاوک سریع‌تر از دیمن!

داج چلنجر SRT دیمن یکی از تواناترین خودروهای پرفورمنس جهان است اما اگر به دنبال سنگ محکی در عملکرد خط مستقیم و البته نمونه‌ای کاربردی‌تر هستید باید به سمت جیپ گرند چروکی تراک هاوک حرکت کنید!


البته برخلاف دیمن، تراک هاوک تنها یک پونی تک‌کاره نیست. اگرچه که گرند چروکی تراک هاوک از نظر زمان شتابگیری نمی‌تواند به پای چلنجر دیمن برسد اما در حقیقت سقف سرعت بیشتری نسبت به پسرعموی هم قیمت خود دارد. حداکثر سرعت تراک هاوک برابر با ۲۹۰ کیلومتر در ساعت بوده درحالی‌که سقف سرعت دیمن ۲۷۰ کیلومتر در ساعت می‌باشد.

دلیل این موضوع لاستیک‌های درگ دیمن است که تنها می‌تواند تا سرعت ۲۷۲ کیلومتر در ساعت حرکت کند و بنابراین داج یک محدود کننده سرعت الکترونیکی روی خودرو نصب کرده است. در مقام مقایسه باید گفت لاستیک‌های تراک هاوک ارتجاعی‌تر بوده و به آسانی می‌توانند این شاسی‌بلند آمریکایی را به سرعت ۲۹۰ کیلومتر در ساعت برسانند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. Aminspoort

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (71 ديدگاه)

    دیمن فقط به درد درگ میخوره و بس،اما تراک هاوک یه شاسی بلنده که باهاش هم میتونی آخر هفته بری خرید و وقتی هم پاش بیوفته پوز خیلی از سوپراسپرت ها رو بزنی،تو نمونه فول آپشن قیمتش به بالای صد هزار دلار نمیرسه که شدیدا ارزش قیمت پرداختی رو داره اونم واسه ماشینی که لقب سریعترین شاسی بلند دنیا دستشه.

    1. (Ali(Chevy Nova

      ۳ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (7385 ديدگاه)

      این متن برا خىلى ها سنگىن هستش خىلى خىلى سنگىن
      ((داج چلنجر SRT دیمن یکی از تواناترین خودروهای پرفورمنس جهان است))

      1. (Ali(Chevy Nova

        ۳ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (7385 ديدگاه)

        دوستان حالا که این بحث شده امروز مىخوام براى دوستان امریکای بازم هم نظر سنجى و هم بحث فنى رو داشته باشم
        1. Chevy impala as 1968 لاىک
        2. 1968 ford fairlane دىس لاىک

        1. (Ali(Chevy Nova

          ۳ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (7385 ديدگاه)

          نظر سنجى بعدى
          1. Pontiac gto 1967 لاىک
          2. Ford mustang 1967 دىس لاىک

        2. (Ali(Chevy Nova

          ۳ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (7385 ديدگاه)

          خوب برسىم به بحث فنى
          دوستان امروز براتون مىخوام متنى در مورد موتور 327 اسمال بلاک شوى بذارم
          The 327 cu in V8, introduced in 1962, had a bore of 4 in and a stroke of 3.25 in (82.55 mm). Power ranged from 210 hp to 375 hp depending on the choice of carburetor or fuel injection, camshaft, cylinder heads, pistons and intake manifold. In 1962, the Duntov solid lifter cam versions produced 340 hp (250 kW), 344 lb·ft (466 N·m) with single Carter 4-barrel, and 360 hp, 352 lb·ft (477 N·m) with Rochester fuel-injection. In 1964, horsepower increased to 365 hp (272 kW) for the now dubbed L-76 version, and 375 hp for the fuel injected L-84 respectively, making the L-84 the most powerful naturally aspirated, single-cam, production small block V8 until the appearance of the 385 hp (287 kW), 385 lb·ft (522 N·m) Generation III LS6 in 2001. This block is one of three displacements that underwent a major change in 1968/1969 when the main journal size was increased from 2.30 to 2.45 in. In 1965 Chevrolet released the now legendary L-79, which was nothing more than an L-76 (11.0:1 forged pop-up pistons, forged steel rods and crank, 2.02 Corvette heads), but with the 30-30 Duntov cam replaced by the #151 hydraulic cam.

          In 1966, Checker began offering the 327 as an option.[7] The Avanti II and its successors were powered by the 327 and later versions of the small-block V8.

          In 1968, the 327 was exported to Australia for use in the Holden HK Monaro GTS327. The engine was used in the Monaro after development of the locally made Holden V8 engine fell behind schedule. The 327 was replaced in the 1969 Monaro by the 350.
          قدرت و گشتاور این موتور همونطور که مىبىنىد معرکس

      2. شایان

        ۳ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (191 ديدگاه)

        وقتی به قیمت و مشخصات دیمن نگاه میکنیم متوجه میشیم بوگاتی چه کلاهی سره مشتریاش گذاشته

      1. (Ali(Chevy Nova

        ۳ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (7385 ديدگاه)

        دوستان نکته مهم اونکه موتور 392 دىمن و ترک هاوک حتى با کاربراتور هم مىتونه به این قدرت و گشتاور برسن اونم با همچىن پرفورمنسى
        موتور 392 از سال 1957 تا الان داره با وقفه اى اندک تولىد مىشه و دو تمام اىن 6 دهه از تولىدش همىشه قدرتش بالاى 280 اسب بوده
        این موتور با تغىىراتى اندک و با کاربراتور مىتونه راحت به قدرتهاى بالاىى برسه
        به موقعش براى رفقا مطلب کاملى ازش مىذارم

    2. یانکی

      ۳ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (186 ديدگاه)

      اینا خوبه!

    3. آریا

      ۳ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (263 ديدگاه)

      سریع ترین شاسی بلند جهان بنتلی بتایگاس. چیپ بهترین شتاب رو داره

      1. (Ali(Chevy Nova

        ۳ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (7385 ديدگاه)

        جناب ارىا
        بارها گفته شده تو همین پدال که سرىع ترىن شاسى بلنده جهانه
        به ارشىو پدال سر بزنىد تا متوجه بشىد

    4. Fit Demon

      ۳ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      اونایی که دیمون میخرن به فکر آخر هفته رفتن خرید نیستن
      چون اولا با خودروی دو در کسی آخر هفته نمیره خرید کنه
      دوما هرکسی دیمون میخره واسه همین درگستر بودنش میخره نه واسه کار روزمره

      1. شایان

        ۳ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (191 ديدگاه)

        من اگه دیمن بخرم دوهفته یبار باید تایراشو عوض کنم:))
        از بس بی جنبه ایم

        1. Fit Demon

          ۳ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (1867 ديدگاه)

          اصن عشق یعنی دودکردن لاستیک
          عشق یعنی هرزگردی لاستیک موقع شتاب گیری
          عشق یعنی گشتاور زیاد

  2. سياوش

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (185 ديدگاه)

    گرند چروکی عشقه عشششق

  3. Majidsh

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (79 ديدگاه)

    خوب طبیعیه که هر خودرویی را بهر کاری ساخته اند

  4. moein

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (913 ديدگاه)

    جفتشون از همه نظر محشرن
    واقعا امیدوارم اوضاع کرایسلر و فیات هر چی زودتر ردیف بشه
    حیفه این گروه خراب بشه؛چون کاملا پتانسیل رقابت با بهترینها رو دارن

    1. (Ali(Chevy Nova

      ۳ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (7385 ديدگاه)

      معىن جان
      فىات – کرایسلر مشکلش فقط برمىگرده به پول
      اگه مشکل پولى این مجموعه تقویت بشه همه چىز خود به خود حل مىشه
      اقدامات خوبى صورت گرفته
      مثل محصولات ضررده از رده خارج شدن. محصولات پرفروش نسل جدیدش داره رونمایى مىشه مثل نسل جدید وانتهاى رم. رانگلر. کامپس. پاسىفىکا و……..
      کرایسلر اگه فقط چند وقت دیگه بتونه حرکت شوکه امىزى از طرف فىات رو نداشته باشه مىتونه بار زیادى از بدهى هاش رو پرداخت کنه
      کرایسلر اواخر دهه ى 70 هم همىن مشکل رو داشت که با مدىرىت(( لى ىا کوکا)) تونست با موفقىت ازش خارج بشه

  5. گیجو ویج توی دایره میچرخم مثه پرگار(LAST VIPER)

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    دمشون گرم چنان گرند چروکب رو ستامپ کردن که با وجود قدرت کمتر سقف سرعت بیشتری نسبت به دیمن داره ایول

    1. (Ali(Chevy Nova

      ۳ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (7385 ديدگاه)

      Last viper
      ,دادا چروکى ترک هاوک سرىع ترىن شاسى بلنده جهان هستش دیگه

  6. کارشناس

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (76 ديدگاه)

    پس ویدیوی مسابقه کجاست ؟ توی متن گفته همان طور که در ویدیو خواهید دید

  7. امیرعارف

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (876 ديدگاه)

    ویدئو؟؟؟ گشتم نبود نگرد نیست

  8. حمیدرضا

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    اخه تو امریکا تو کدوم جاده میتونی ۲۹۰ کیلومتر سرعت بری ولی برای کسانی که عاشق حداکثر سرعتن خیلی جذاب خواهد بود

    1. Hemichan

      ۳ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (719 ديدگاه)

      اتفاقا داره
      آره
      بعضی از جاده های خارج از شهر که خیلی هم مستقیم هستن
      همین چند سال پیش بود که یه چارجر نسکار تو یکی از همین جاده ها به سرعت چهارصد کیلومتر رسید

  9. Anderiaski

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (42 ديدگاه)

    حرف و سخن زیاده شنونده باید عاقل باشه.

  10. M3csl

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (126 ديدگاه)

    یه دل دارم و دو دلبر،،
    یکی از یکی قشنگتر،،
    از این دو دلدار من،،
    هیچکی ندیده بهتر.
    کارگردان:جرمی کلارکسون،
    دستیار:شهرام شب پره.

  11. Hemichan

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (719 ديدگاه)

    سوار بر دیمن وترک هاوک
    امشب پریان را من تا روز به دلداری /// در خوردن و شب گردی خواهم که کنم یاری
    Domestic. Not Domesticated

  12. مانی

    ۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    یه کی‌ از دوستان قبلان این نظر رو داده:
    این داستان رو شنیده بودم ولی از همه چیز بیشتر درک اون مدیر و مهندس هست که باعث میشن خودورهاشون رشد بیشتری کنن واقعیت اینه اون زمان همه خودروهای ایراد داشتن و ماشین های امریکایی به علت داشتن تکنولوژی بیشتر نسبت به زمان خود معمولا اشکالات زیادی داشتن یادمون نره این مشکل برای دهه هفتاد زمانی که هنوز نه المان خودرساز شده بود نه ژاپن وبیشتر خودرهای دنیا در امریکا ساخته میشد
    …………….
    یعنی‌ کسی‌ باور میکنه؟؟؟یادمون نره که اونزمان کادیلاک میخواست همون
    کاری رو بکنه که لکزز در شروع تولید می‌خواست بکنه،یعنی‌ با یک ماشین
    لوکس و با امکاناتِ خوب اما قیمته بسیار مناسب بره به جنگِ
    مرسدس اس‌ کلاس،حلا چجوری آلمان خودروساز نشده بود و آمریکی‌ها عالی‌ بودن؟
    دوستانِ آمریکی باز تو این پیج زیاد میا‌‌ن،روشنمون کنین
    البتج درسته که اون زمان دوره اوج ماسل کارها بود ولی‌ اونا هم تو اروپا بیرقیب نبودن

    1. فقط فرانسه فقط بوگاتی

      ۸ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (218 ديدگاه)

      هنوز این تو کتم نمیره چرا دیمن باید کند تر از تراک هاوک باشه؟؟؟؟دوم این که جای لاستیک جلو شون تایر چرخ چینی گزاشتن؟؟؟دیمن چیت کمه هایپر نیستی که هستی زور نداری که داری

  13. گیجو ویج تویه دایره میچرخم مثه پرگار (LASTVAIPER)

    ۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (218 ديدگاه)

    از داج چنین انتظاری نداشتم

  14. فقط فرانسه فقط بوگاتی

    ۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (218 ديدگاه)

    این وایپره وایپر پروفایلت رو برداشتی؟؟ این وایپر نیست وایپر جعلت کردن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا