سرجیو مارکیونه مدیرعامل فیات-کرایسلر اعلام کرده که نسل آیندهی جیپ گرند چروکی از همان پلتفرم آلفارومئو جیولیا و استلویو استفاده خواهد کرد.
مارکیونه در خلال مصاحبهای که با اتوکار در نمایشگاه خودروی دیترویت داشته گفته که مطالعات مربوط به امکان ساخت گرند چروکی جدید بر روی پلتفرم جیورجیو کامل شده و جیپ آینده در سال ۲۰۱۸ یا ۲۰۱۹ با زیرساخت آلفارومئو به بازار خواهد آمد.
طبیعیترین کاربرد پلتفرم تکامل یافتهی آلفارومئو روی گرند چروکی است. ما هماکنون کارهای مطالعاتی خود را به پایان رسانده و من بر اساس آخرین اطلاعات موجود این سخنان را میگویم مگر اینکه در ۶۰ روز آینده اتفاقی بیفتد که امکان انجام این کار را از بین ببرد.
این موضوع واقعاً داستان توسعهی ساختاری ما را تکمیل میکند زیرا من فکر میکنم که استفاده از این پلتفرم بخش بزرگی از تاریخ جیپ خواهد بود.
گفته شده توسعهی پلتفرم جیورجیو حدود ۱ میلیارد دلار خرج روی دست فیات-کرایسلر گذاشته بنابراین استفاده از آن در مدلهای گوناگون توجیهپذیر است.
Fariman
۲۳ دی ۱۳۹۵کسی مقاله ی معتبری میتونه معرفی کنه که توضیح بده چرا اینقدر طراحی پلت فرم سخت وگرونه در حالی که ساده به نظر میرسه.
mans
۲۳ دی ۱۳۹۵اصلا این حرف و نزن شما احتمالا نمیدونی پلت فرم چیه
پلت فرم به طراحی(منظور طراحیه خارجی یا بیرونی نیست) و تولید تکنولوژی های به کار رفته در یک خودرو و فرایند تولید اون خوردو تا مرحله ی ساخت گفته میشه که شامل مجموعه ی شاسی،جلوبندی،زیربندی،سیستم تعلیق،محل قرار گیری موتور رو در برمیگیره.
البته به عنوال مثال میشه برخی از محصولات پژو-سیتروءن هم مثال زد که به جز موارد بالا حتی از موتور و گیربکس یکسانی هم استفاده میکنن.
تمامی این موارد هم یه پروسه ی زمان بر و پر هزینه ست چون شما در حالت ساخت یک خودروی کاملا جدید هستید پس همه چیز باید از صفر طراحی بشه و به مرحله ی تولید برسه
Nima
۲۳ دی ۱۳۹۵جیپ چقدر خوشگله لعنتى!!!
اما یه سوال این پلت فرم جدید آسیبى که به توانایى هاى آفرودیش نمیزنه دیگه!!!!
مجید
۲۳ دی ۱۳۹۵سلام داش نیما!!!!!
منم برام سواله!!!!!!چون جیپ یعنی پدر افرود و طراحی اصیل برای جاهای ناهموار و خارج جاده!!!!!!!!اگر این جوری بشه واقعا ضایع س!!!!!!!!!!!!!واقعا تعجب کردم.
(ali (CHEVY NOVA
۲۳ دی ۱۳۹۵جیپ اخرشه
هنوز یادم نمیره که مدل واگونییرش رو چقدر از بچگی دوست داشتم و هنوزم دوست دارم
صدای موتور6 سیلندر واگونییر ترسناکه و هرکی که صداش رو شنیده میدونه من چی میگم
گراند چروکی جدید هم خوب تونست از اعتبار بالای برند جیپ استفاده کنه و اون رو مثل همیشه تو اوج نگه داره
منتظر گراند چروکی هلکت با موتور 392 و 707 اسب قدرت خالصش هستم
Viper ACR
۲۳ دی ۱۳۹۵فکر میکنی برای فیات مهمه؟؟
من اصلا اون درجه از آینده نگری رو در فیات سراغ ندارم که بخواد به فکر این چیزا باشه.
وقتی روی مزراتی قطعات فیات کروما رو بستن و وجهه ی سدان لوکسی مثل کواتروپورته رو با استفاده از پلاستیک خشک و بی کیفیت ، جلوی ماشینی مثل پانامرا به لجن کشیدند ، باید بدونی فیات از قوه ی تفکر برخوردار نیست.
حتی اگر هم بگن به توانایی آفرودش آسیب نمی زنه ، نمیتونی باور کنی.
چه بدبخته شرکتی که زیردست فیات باشه.
من حتی یک شرکت نمیشناسم که تخت سلطه ی فیات ، در دراز مدت، به چیزی بیشتر از اون چیزی که بود رسیده باشه. همه افول کردن. بلااستثنا.
Viper ACR
۲۳ دی ۱۳۹۵چه کسی خوشش بیاد چه نیاید، برای من مهم نیست، واقعیت همینه.
بشین و نگاه کن.
(ali (CHEVY NOVA
۲۳ دی ۱۳۹۵اره نیما جان درسته
Nima
۲۳ دی ۱۳۹۵متاسفانه واقعیت همینه که میگیم
فیات برند خوبى نیس
حیف کرایسلر و حیف امثال فرارى و آلفا و مازراتى که دست این برندن.
دایملر یا جى ام یا فورد لطفا کرایسلر رو بخرید!!!
Viper ACR
۲۳ دی ۱۳۹۵نه نیما جان فراری ، از دست فیات فراری شد !!
احمد باقری
۲۴ دی ۱۳۹۵طراحی شاسی بلند آلفا رومئو هم خیلی جذابه.