جیپ

جیپ روی ساخت کراس‌اوور کوچک‌تر از رنگید کار می‌کند

جیپ برنامه‌های زیادی برای آیندهٔ خود دارد. این سازندهٔ آمریکایی نسل جدید مدل رانگلر را در ماه دسامبر در نمایشگاه لس‌آنجلس رونمایی کرده و ابتدای سال آینده آن‌را به بازار عرضه خواهد نمود. سپس در سال ۲۰۱۸ نسخهٔ وانت رانگلر معرفی خواهد شد که شایعه شده اسکرامبلر نام دارد. این مدل تا پیش از پایان سال آینده معرفی شده و از سال ۲۰۱۹ به بازار می‌آید.

اما این دو خودرو تنها نوک کوه یخی از محصولات آیندهٔ جیپ هستند زیرا به گزارش Automotive News، این شرکت ساخت یک کراس‌اوور سگمنت A را نیز در نظر دارد که در زیر مدل کنونی رنگید قرار خواهد گرفت. البته این خودرو در آمریکای شمالی عرضه نمی‌شود و صرفاً برای کشورهایی در نظر گرفته شده که مردم آن به خودروهای بسیار کوچک علاقه‌مند هستند.

البته این اولین باری نیست که جیپ در مورد محصول پایهٔ جدید خود صحبت می‌کند زیرا در نمایشگاه پاریس گذشته رئیس این شرکت آقای «مایک مانلی» در مصاحبه‌ای با Autocar اذعان کرد که جیپ ایدهٔ ساخت کراس‌اووری با طول زیر چهار متر را دنبال می‌کند. بااین‌حال هنوز هیچ اطلاعات دیگری از این کراس‌اوور سگمنت A در دست نیست.

اما جیپ برای دیگر محصولاتش نیز برنامه‌هایی دارد. این شرکت به‌زودی نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ مدل چروکی را معرفی خواهد کرد درحالی‌که نسل کاملاً جدید آن در سال ۲۰۲۱ معرقی می‌شود. اما مدل کوچک‌تر کامپس که به‌تازگی نسل جدید آن معرفی شده تا پایان دههٔ جاری به‌روزرسانی‌ای را تجربه نخواهد کرد. قرار بود نسل جدید مدل گرند چروکی هم در سال ۲۰۱۸ معرفی گردد اما ظاهراً این برنامه به تعویق افتاده و نسل جدید این مدل در سال ۲۰۱۹ با مدل ۲۰۲۰ با وزنی کمتر و مصرف سوختی بهتر معرفی خواهد شد.

و درنهایت مدل‌های جدید واگنییر و گرند واگنییر نیز بر اساس پلت‌فرم دوج رم ۱۵۰۰ ساخته خواهند شد و ساختاری بدنه روی شاسی خواهند داشت. انتظار می‌رود این مدل‌ها در سال ۲۰۲۰ معرفی شوند. به گفتهٔ مانلی، گرند واگنییر فول آپشن با سه ردیف صندلی قیمتی در حدود ۱۰۰ هزار دلار خواهد داشت درحالی‌که نسخهٔ پایهٔ واگنییر با قیمت ۶۰ هزار دلار به بازار عرضه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    ساخت کراس‌اوور کوچیکتر، یعنی رقابت با پژو ۲۰۰۸، رنو کپچر، نیسان جوک، فورد اکواسپورت. . . کارش سخته اما میتونه بدرخشه.

  2. (ali(chevy nova

    ۲ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (7385 ديدگاه)

    خبر برگشتن اسکرامبلر برام در حد برگشتن واگونىىر جذاب بود
    جاى وانت تو تولىدات جىپ واقعا سالهاست خالى هستش
    جىپ تو سالهاى دهه ى اواخر 40 تولىد وانت رو تولىد کرد و با محصولاتى نظىر گلادىاتور بسىار خوب درخشىد

    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۲ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      شما هم مثل من گاهی اشتباه نگارشی داری :)
      تو سالهاى دهه ى اواخر 40 تولىد وانت رو تولىد کرد

      1. (ali(chevy nova

        ۲ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (7385 ديدگاه)

        شرمنده داش فرشاد
        دیگه پىش مىاد یه وقتهاى
        رفقا به بزرگى خودشون ببخشن

        1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

          ۲ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (3019 ديدگاه)

          این چه حرفیه داداشم، دشمنت شرمنده باشه، واسه منم بارها پیش اومده ❤

  3. آرش آمریکایی

    ۲ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (639 ديدگاه)

    یه ویژگی که جیپ داره و البته رنجروور هم این ویژگی رو داره اینه که حتی کراس اوور هم بسازن آفرود میسازن

  4. جلالى

    ۲ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (90 ديدگاه)

    جىپ خوب راه موفقىتش رو پىدا کرده

  5. آرش

    ۲ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (27 ديدگاه)

    اونور آب قیمت ماشینی که هنوز وجود خارجی نداره و تازه قراره 3 سال دیگه ساخته بشه معلومه اما تو مملکت ما ماشین موجود و حی و حاضر رو پیش فروش می کنن 3 ماهه با قیمت نامعلوم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا