گرند چروکی L که چندی پیش رونمایی شد، اولین محصول سه ردیفهٔ جیپ در ایالاتمتحده پس از خاتمهٔ تولید مدل کُماندر محسوب میشود. هرچند سالها است که خریداران خواهان ردیف سوم صندلیها در جیپ هستند اما همیشه احتمال تأثیر منفی عرضۀ چنین خودرویی بر فروش سایر محصولات گروه کرایسلر وجود داشته است. بااینحال به نظر نمیرسند مقامات این شرکت از این لحاظ در مورد گرند چروکی L نگرانی چندانی داشته باشند زیرا اخیراً به موتورترند گفتهاند که خریداران جیپ خواهان تواناییهای آفرود واقعی هستند و درنتیجه این خودرو خریداران دوج دورانگو و کرایسلر پاسیفیکا را به نفع خود کاهش نخواهد داد.
رئیس جهانی جیپ «کریستین مونیر» با اطمینان گفته است که دورانگو جایی نخواهد رفت زیرا این مدلها کاملاً از هم مجزا هستند و همپوشانی چندانی بین دورانگو و گرند چروکی L وجود ندارد. به گفتهٔ وی، دورانگو علیرغم اینکه نزدیک به یک دهه سن دارد، همچنان بهعنوان مدلی پرفورمنس محور در سبد محصولات دوج باقی خواهد ماند. مونیر همچنین احتمال تأثیر گرند چروکی L بر فروش واگنییر و گرند واگنییر آینده را هم رد کرده است زیرا هرچند هر سۀ این خودروها از سه ردیف صندلی برخوردار هستند اما واگنییرها در سگمنت کاملاً متفاوتی قرار دارند و با قیمت بالاتری عرضه میشوند.
برای روشن شدن این موضوع باید گفت واگنییرها با فورد اکسپیدیشن، لینکلن نویگیتور، شورلت تاهو، جیامسی یوکان و کادیلاک اسکالید رقابت خواهند کرد درحالیکه از سوی دیگر گرند چروکی L باید با کراساوورهایی مثل فورد اکسپلورر، شورلت تراورز، تویوتا هایلندر و کیا تلوراید به رقابت بپردازد. در همین حال، جیپ برای گرند چروکی دو ردیفه هم برنامههایی دارد و اواخر امسال نسل جدید آنرا با مدل ۲۰۲۲ به بازار عرضه خواهد کرد. البته مطمئناً فروش این نسخهٔ پنجنفره نسبت به نسل کنونی کاهش خواهد یافت زیرا انتظار میرود فروش گرند چروکی بهطور مساوی بین نسخههای دو ردیفه و سه ردیفه تقسیم شود.
پرهام و رهام
۵ بهمن ۱۳۹۹ماشین خیلی زیبا است و در کل عالی است
challenger
۵ بهمن ۱۳۹۹هردو عالین ولی لامصب حضرت دورانگو یه چیز دیگس (از لحاظ قدرت و عضلات)
افشار
۵ بهمن ۱۳۹۹صد در صد دورانگو یک چیز دیگه هست
F22RAPTOR
۵ بهمن ۱۳۹۹با این فاصله محوری فک نکنم به درد افرود بخوره
?Ali Hossein?
۵ بهمن ۱۳۹۹من باشم 100 درصد دورانگو??
$ÃЪŦÏЛ$
۵ بهمن ۱۳۹۹از ظاهرش هم میشه تشخیص داد که کدوم بدرد آفرود میخورن،دورانگو واسه سرعت، جیپ گرند چروکی برای مسافرت و جیپ هم برای آفرود..
Benz
۵ بهمن ۱۳۹۹من میگم یه چلنجر دیمون بیاد ایران پوز هرچی ELX رو بخوابونه زمین چون تو ایران خیلی شاخ شده.
Ramin
۵ بهمن ۱۳۹۹اقای بنز من اول جواب شما رو میدم بعد میرم سراغ نظرم در مورد سلطان جیپ
اقای بنز نیازی به دوج دیمن نیست
بیچاره گناه داره…
بیا من با آریزو 6 بگیرم پودرش کنم اون ELX رو ….
جک s5
هایما s5
لیفان 820
همین ELX که شما میگی از byd e6 برقی که کرمان موتور میزنه میبازه… شتابش 8 ثانیه هست… (byd e6 شتابش 8 هست… )
آریزو 5…. تیگو 7….
( تعریف نمیکنم ولی cs35 هم تو سربالایی ELX هم میگیره…. و هچنین تو شتاب های اولیه…. )
نیازی به دوج دیمن نیست…
اما….
من خیلی مشکل پسندم…. ولی این گرند چروکی لعنتی عجب چیزی هست که عاشقش شدم…. طراحیش خویه….
توش هم که واقعا چوب و چرم هست…
پدال بزار کامنتم منتشر بشه… ?? با سپاس…
RezaRs
۵ بهمن ۱۳۹۹چرا قیمه هارو میریزی تو ماستا
Benz
۶ بهمن ۱۳۹۹یکم جو گرفتم دیمن رو با اون اشغال مقایسه کردم به قول شما اون چینی ها هم پرشیا رو میبرن حتی ۴۰۵T16 با شتاب ۸.۵ ثانیه و ۲۵۰ سرعت اینو میبره