جیپ رانگلر، مرسدس بنز G کلاس و لندروور دیفندر خودروهایی نیستند که در مسابقات درگ ببینید و همین موضوع، جدیدترین درگ کارواو را جذاب کرده است. علاوه بر این، در اینجا آفرودر آمریکایی قابلاحترام را در برابر رقبای اروپایی خود قرار گرفته است. رانگلری که در این رقابت حضور دارد به پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۷۲ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است که این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل میشود.
G کلاس هم با نسخهٔ G350d خود به میدان آمده که از یک موتور ۲.۹ لیتری شش سیلندر خطی توربودیزل با ۲۸۶ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور به همراه یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک استفاده میکند. در این رقابت اما هردو نسل قدیم و جدید دیفندر حضور دارند که نسل جدید به موتور ۲ لیتری توربودیزل با ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. این موتور نیروی خود را از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک انتقال میدهد. زیر کاپوت دیفندر قدیمی هم یک موتور ۲.۲ لیتری توربودیزل با تنها ۱۲۲ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور در کنار یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی قرار دارد.
رقابت با درگ از حالت ایستاده آغاز میشود و نتیجه جذاب است. مرسدس ابتدا جلو میافتد اما جیپ دقیقاً پشت آن است و در ادامه شانهبهشانهٔ آن پیش میرود تا اینکه نهایتاً هردو همزمان ظرف ۱۵ ثانیه از خط پایان رد میشوند. اگر بخواهیم بر اساس ویدئو قضاوت کنیم، شاید سپر جلوی G کلاس زودتر خط پایان را لمس کرده باشد اما اختلاف آن با جیپ در حد سانتیمتر است. دیفندر جدید هم با اختلاف نهچندان کم سوم میشود و بیش از ۲۰ ثانیه طول میکشد تا دیفندر قدیمی به پایان مسیر ۴۰۰ متر برسد.
در مسابقهٔ رولینگ هم رقابت اصلی میان جیپ و مرسدس است. در اینجا رانگلر پیش میافتد و به نظر میرسد به پیروزی آسانی دست خواهد یافت اما محدودکنندهٔ سرعت آن روی ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت، همهچیز را خراب میکند و به همین دلیل جیپ از جایگاه اول به سوم سقوط میکند. این یعنی در رولینگ G کلاس اول و دیفندر جدید دوم میشوند. سرانجام نوبت به آزمایش ترمز میرسد که بازهم برای جیپ کمی ناعادلانه است زیرا رانگلر روبیکان از لاستیکهای آفرودی استفاده میکند که تواناییهای جادهای را قربانی میکنند. به همین دلیل، جیپ در طولانیترین مسافت متوقف میشود درحالیکه دیفندر جدید از همه زودتر به سکون کامل میرسد.
مشخصات فنی
جیپ رانگلر | مرسدس G350d | لندروور دیفندر جدید | لندروور دیفندر قدیم | |
پیشرانه | ۲.۰ لیتری I4 توربو | ۲.۹ لیتری I6 توربودیزل | ۲.۰ لیتری I4 توربودیزل | ۲.۲ لیتری I4 توربودیزل |
قدرت | ۲۷۲ اسب بخار | ۲۸۶ اسب بخار | ۲۴۰ اسب بخار | ۱۲۲ اسب بخار |
گشتاور | ۴۰۰ نیوتن متر | ۶۰۰ نیوتن متر | ۴۳۰ نیوتن متر | ۳۶۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲.۰ تن | ۲.۵ تن | ۲.۴ تن | ۲.۱ تن |
قیمت | ۴۵,۳۸۵ پوند | ۹۶,۱۸۰ پوند | ۵۶,۰۴۰ پوند | ۳۲,۹۹۵ پوند |
ریاضیدان
۱۰ اسفند ۱۳۹۹چشم بسته انتخاب من جی هست.
نه اون انگلیسیهای بی اصل و نصب . نه اون امریکایی زشت
صبر کنین. اما یه جور دیگه هم میشه کامنت نوشت:
انتخاب من چشم بسته جی کلاس هست.
تمام.
..Hossein
۱۰ اسفند ۱۳۹۹یک اکانت جدید برای جلب توجه
حال و روز کامنتای این چند وقت گذشته سایت پدال واقعا تاسف آوره
پدر خودرو سازی جهان
۱۰ اسفند ۱۳۹۹انتخاب من مرسدس هست، اما نه این مدل، G63
RezaRs
۱۰ اسفند ۱۳۹۹چرا توهین به انتخاب بقیه احترام به نظر دیگران رو والدینتون بهتون یاد ندادند هیچ تو مدرسه هم یاد نگرفتید
امیرحسین
۱۱ اسفند ۱۳۹۹داداش اخه مشکل اینجاست که بعضیا که میان تو این سایت کامنت میزارند هنوز مدرسه هم نرفتن یعنی اونقدر بچه اند
چقدر خوبه ما ایرانیا احترام به همدیگه رو یاد بگیریم،احترام متقابل،احترام به نظر و انتخاب یکدیگر؛باور کنید خیلی خوب میشه.
اکثر مواقع که نظر دادم یه تعداد بهم پریدن،چقدر خوبه که بجای این کوچیک کردن هم دیگه جلوی یکدیگر مثلا بگیم که نظرتون خوبه ولی این بهتره یا اینکه نظر من اینه
این افراد تازه میخوان تازه یادبگیرن
اینو جدی میگم:
مطمئنا کسایی که میان تو این سایت و این خبرارو میخونن حتما اون قدر سن دارن و فهم و شعورشون بالاهست که بهم احترام بزارن
لطفا از این به بعد….اره
ابهت نسل قبل دیفندرو نگاه کنید
واقعا چه ابهتی داره
یعنی اون ۲ تا ماشین دیگه اصالت و اون طراحی اولیشونو حفظ کردن بخصوص جی کلاس ولی دیفندر نه
M3csl
۱۰ اسفند ۱۳۹۹آقای ریاضیدان
با هوش کی بودی تو؟؟
سابقه فقط یکبار!!!!
اصلا هم ما متوجه نشدیم که یکی از طرفداری متعصب خودروهای آمریکایی هستی که بعد از اینکه دیروز بخاطر مطالب متعصبانه و اعصاب خورد کن مورد اعتراض بچه های سایت قرار گرفتن امروز اومدی با این پیام تند و بی منطق و توهین ب طرفداران لندرور و مثلاً جیپ خودتو یه طرفدار آلمانی متعصب و بی منطق نشون بدی که جو سایت رو ب هم میریزه و تقصیر رو از گردن آمریکایی ها برداری
تلاش بسیار تابلو و خنده داری بود
ظاهراً یادت رفته هر وقت پای یک خودرو آمریکایی در میون باشه طرفداران آمریکایی دوست سعی میکنن همیشه اولین کامنت رو بزارن و باز هم ب عادت همیشه اولین مطلب رو نوشتی و بدجوری سوتی دادی…….
( BENJAMIN-A (ENGLAND LOVER
۱۰ اسفند ۱۳۹۹بعد از رقابت طناب کشی،درگ بین افرودر ها جز بی معنی ترین مقایسه هاس تو این کلاس ماشین.روز به روز رقابت های کارواو داره خسته کننده تر میشه
R@m!n
۱۰ اسفند ۱۳۹۹کاملا موافقم
Hadi
۱۰ اسفند ۱۳۹۹آره
یهو میبینی خود من و اون رفیقش ویانی با هم مسابقه دو 400 متر و رولینگ و تست ترمز گذاشتن ?…
Navid_bivaN
۱۱ اسفند ۱۳۹۹اتفاقا من یکی که لذت بردم. یه برنامه فان و جذاب بود.
Amir
۱۶ اسفند ۱۳۹۹درگ ماشینای آفرود دیگه چیه ؟
چرا همه چی رو به شتاب و درگ ربط میدن این روزا ؟
سدان که فلسفه اش راحتی و استفاده روزمره اس ، تو مقایسه ها مهم ترین فاکتور شتاب و هندلینگ و درگ و فلان ، بابا مگه طرف که یه سدان میخره میره صبح تا شب تو بیابون ویراژ میده ؟ هدفش استفاده روزمره اس ، راحتی ، نرمی ، مصرف سوخت ، کاربردی بودن ، مهم ترین چیز تو مقایسه هر کلاس ، برتری تو فلسفه ساخت اون کلاس باشه
یا همین ماشینای آفرود باید در آفرود مقایسه بشن نه در درگ ، نه در طناب کشی ، مگه اسپرتن ؟ مگه ماسل کارن ؟ مگه کشندن که مسابقه طناب میذازن ؟
چه کردید با دنیای ماشینا
چرا همه چیزو در شتاب خلاصه میکنید ؟
نمیگم شتاب بده یا مهم نیس اما تنها جایی که بر همه چیز ارجحه اسپرتا و سوپر اسپرتا و ماسل کارل و هایپرکارا هستش
دو روز دیگه معیار مقایسه تراکتورا میشه درگ ۴۰۰ متر و تاپ اسپید ، نکنید دیگه از این کارا
R@m!n
۱۰ اسفند ۱۳۹۹مزخرف ترین از این دیگه نیست. آخه درگ آفرودر دیگه چیه !!!
( BENJAMIN-A (ENGLAND LOVER
۱۰ اسفند ۱۳۹۹یهو فردا میبینی مت خودش یه فراری داره میرونه،یانی بیچاره رو هم(طبق معمول)نشونده پشت یه فیات ۵۰۰ :)
اما عملکرد رانگلر خوب بود واقعن(هرچند چیزی از ارزش بقیه کم نمیکنه.نشون دهنده برتری هم واسه برنده ها نیست)
R@m!n
۱۰ اسفند ۱۳۹۹یه رقابت آفرود سنگین میزاشتن خیلی بهتر بود. بنظرم جی کلاس هیچ ربطی به این دو تا ماشین نداره همه جام اینو میارن بقل این دو تا.
جی کلاس پادشاه دنیای خالی از سکنه خودشه.
REVO
۱۰ اسفند ۱۳۹۹درگای این دوستمون کلا جنبه فان دارن…
G 4*4 منطقی تره واسه رقابت
اون ارتفاع و اون رنگ سبز/زرد فسفریش
فوق الاده زیباس?
ツSAMURAIツ
۱۰ اسفند ۱۳۹۹درگ بین ماشین های آفرود معنا نداره
نمیدونم فاز carwow چیه
??Amin_sto??
۱۰ اسفند ۱۳۹۹بنظرم بهتر بود به جای درگ ، مسابقه ی طناب کشی یا آفرود میزاشتن
چون از اونجایی که این ماشین ها برای آفرود ساخته شدند طبیعتا سرعت زیادی ندارن و برای درگ مناسب نیستند !
MAHDI
۱۰ اسفند ۱۳۹۹در رقابت درگ عملکرد جیپ خیلی خوب بود هرچند G کلاس کمی جلوترم بود.چون اختلاف وزنی خیلی خیلی زیادی دارن.
اما در درگ رولینگ به اون سرعت حداکثری که میرسید دیگه تسلیم میشه.
دیفندر هم نه خوب بود و نه خیلی ضعیف
MAHDI
۱۰ اسفند ۱۳۹۹دوستان هم اشتباه میکنن که میگن درگ بین این ماشین ها بی معنی هستش. اتفاقا اینا خیلی بیشتر از اینکه تو خاکی و آفرود باشن رو جاده هستن. پس اصلا عجیب نیست چنین درگی?
R@m!n
۱۰ اسفند ۱۳۹۹کسی تو جاده با این ماشینا درگ نمیزاره.
MAHDI
۱۰ اسفند ۱۳۹۹درگ نمیذاره. اما همه شتاب گیری میکنن. این درگ نشون داد در سرعت های بالا چه عملکردی دارن. توانشون چقدره. منظور منم درگ نبود
PSR
۱۰ اسفند ۱۳۹۹ولی کسی اینا رو برای شتابشون نمی خره
Amir
۱۶ اسفند ۱۳۹۹بله درسته بیشتر رو جاده هستن اما توانایی اصلی شون رو خاکی و آفرود مشخص میشه
کسی با این ماشینا رو جاده کاری نداره
T.C.B.K
۱۰ اسفند ۱۳۹۹من نتیجه درگ رو کاری ندارم
فقط جیپ … ?????
قیمت 45 هزار پوند…
خداوکیلی اونایی دیگه الکی گرونن
هنر نزد آمریکا هست…. و دیگر هیچ….
ATa
۱۰ اسفند ۱۳۹۹تست ها شون چون محدود به انگلیس و آلمان هست به تولیدات برندهای امریکایی خیلی دسترسی ندارند … مثل HENNESSEY MAXIMUS جیپ
MAHDI
۱۰ اسفند ۱۳۹۹این خودروها در سطح هم بودن. و الا مرسدس هم نسخه های قوی تر داره. نسخه G63 هم داره. همینطور دیفندر که قوی تر داره. اینا در سطح هم بودن
ATa
۱۰ اسفند ۱۳۹۹سطح رو، اندازه کابین تعیین نمی کنه بلکه پووولی مشخص می کنه که خریدار قراره از جیبش پرداخت کنه. پس وقتی G کلاس 130 هزار دلاری توو خط درگ هست جیپ هم می بایست روبیکان ۳۹۲ لانچ ادیشن با قیمت 80 هزار دلاری باشه که می تونه تا بی نهایت اسمبل بشه. البته کار دیگه ای هم میشد کرد برید G کلاس 62 هزار دلاری گیر بیارید اگررر باشه البته…! اون G63 amg دقیقا هم سگمنت HENNESSEY MAXIMUS جیپ هست فقط با این تفاوت که سوپرشارژ 1000 اسبی امریکایی است.
?Ali Hossein?
۱۰ اسفند ۱۳۹۹بدون شک جی کلاس
SRT
۱۰ اسفند ۱۳۹۹این کارواوم بیکاری زده تو سرش
خب الان ک چی؟
mahan
۱۰ اسفند ۱۳۹۹وقتی جی میخری تو فقط یه شاسی نخریدی!یه اصالت یه خاص بودن خریدی که تکه!یک نماد ثروت و خاص بودن
البته همون قدر که جی کلاس با اصالت هست جیپ هم اصالت های طراحیش رو حفظ کرده و اگر دنبال محصول لاکچری و گرون باشید جیپ به شما نه نمیگه!
Sina
۱۰ اسفند ۱۳۹۹همش تقصیر پداله?
چند روزه چت کردی روی جی و رنگلرو دیفندر!!
هی مارو میندازه به جون هم دیگه?
از اون آب زیر کاهاست پدال
علی
۱۰ اسفند ۱۳۹۹این جی لعنتی بدون تیون خیلی عالیه .اما وقتی تیون برابوس میشه خیلی عالی ترمیشه.اما خیلی هم گرون تر میشه.
خیلی دوست داشتنی و عالیه.
توافرود همکه واقعا بینظیره .
به قول بعضی دوستان هم واقعا ادم دلش نمیاد باهمچین جواهری بری توافرود وکثیفش کنی.
PHILIPP
۱۰ اسفند ۱۳۹۹خب دوباره G-Klasse و رانگلر
روز از نو
روزی از نو
بیوفتید به جون هم
Elmiraj
۱۰ اسفند ۱۳۹۹درگ با ماشینایی که برای این کار ساخته نشدن کاملا بی معنیه….
.
موارد ساده ای مثل لاستیک آفرودی و محدودیت سرعت در هر سه مقایسه باعث تساوی یا باخت رانگلر شدن که این اعتبار مقایسه رو به کل زیر سوال میبره .
مهدی
۱۰ اسفند ۱۳۹۹به نظرم carwow باید کلا لندرور قدیمی رو حذف میکرد چون هیچ نقشی نداشت
بعدش با 3 تا ماشین مسابقه آفرود میزاشت این طوری خیلی بهتر میشد
انتخاب من رانگلر هست چون خودتون دیدید که با جی کلاس مساوی کرد ولی ارزون تر هست
درسته که توانایی های آفرود جی کلاس و لوکس بودنش خیلی خوبه و شاسی بلند واقعا بزرگ و سریع آفرود و هستش ولی
رانگلر با آفرود و مشخصاتی خیلی شبیه به جی کلاس قیمت خیلی ارزون تری داره و با اختاف قیمتشون میتونی 2 تا نیسان ورنا یا شورولت اسپارک بگیرید درزم جی کلاس هم غوله
RezaRs
۱۰ اسفند ۱۳۹۹ممنون از آقا مهدی عزیز ببنید دوستی که گفتید آمریگایی زشت و انگلیسی بی اصل و نسب راحت میشه نظرتون رو بدون توهین بیان کنین ???
RezaRs
۱۰ اسفند ۱۳۹۹بازم حرف دیرزمو تکرار میکنم برادرا
سینه خواهم شرحه شرحه از فراق
تا بگویم شرح درد اشتیاق
انتخاب های ما و سلایق ما حاصل از تحقیقات برسی های خودمونه در عین حالی که من با دیدن g63 غش میکنم دوستم بعدش میاد و با دیدن رانگلر روبیکان غش میکنه خب ایا باید سر دو ماشینی که نداریم انقدر دعوا کنیم بهم توهین کنیم لطفا به نظرات دیگران احترام بگذارید اقا من مثلا مثال میزنم از فیس رانگلر بدم میاد که خدایی نکرده نباید بیام بگم رانگلر مزخرف این حرفا چیه لطفا
راحت بگید انتخابتون چیه اما به نظر هم دیگه توهین نکنید فضای کامنت های سایت پر شده از دعوا واقعا خسته شدیم
RezaRs
۱۰ اسفند ۱۳۹۹بدش *
Ranger
۱۰ اسفند ۱۳۹۹درگای کاروو و مت واتسون کلا احمقانست فرقی هم نداره با چی و کجا بزاره جدا از این درگ،درگ باید رو درگ استریپ باشه مث درگتایمز که همه چیز و درست رعایت میکنه نمیاد رو آسفالت خیس بارونی درگ بزاره که هربار نتایج مختلفی بده و از همه مهم تر راننده های حرفه ای مث خودش میان پشت فرمون نه چهارتا دست و پا چلفتی مث مت واتسون
امیرحسین
۱۰ اسفند ۱۳۹۹نسل قبلی دیفندر چقدر ارتفاعش بالا بود
ولی نسل جدیدش از همه کوتاه تره
PHILIPP
۱۰ اسفند ۱۳۹۹برا اینکه یک ماشین واقعا آفرود بوده
این دیفندر بیشتر برا این ساخته شده تا با این SUV هایی که جدیدا مد شده رقابت کنه و بیشتر بفروشه
امیرحسین
۱۱ اسفند ۱۳۹۹بله دقیقا درست میفرمائید
قبلا اس یو وی بوده و خیلی تو آفرود عالی ولی الآن شده یه کراس اوور،حتی اگه خوده لندوور هم بگه یه اس یو وی آفرودی هست ولی نیست
یاس ی
۱۱ اسفند ۱۳۹۹عادت بد مت واتسون وراجی بیش از حدش هستش. پدر آدم در میاد تا یک درگ بزاره.
Mf1
۱۱ اسفند ۱۳۹۹ریاضیدان خوبه برا اولین کامنت عالیه با قدرت ادامه بده البت راه درازی داری