تسلاجیپ

نبرد برق و بنزین، درگ جیپ ترک‌هاوک و تسلا مدل Y پرفورمنس

جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک با مسابقات درگ غریبه نیست زیرا علیرغم اینکه یک اس‌یووی بزرگ است اما به نیروگاه هلکت با قدرتی ویرانگر مجهز شده است. در همین حال، یکی دیگر از خودروهایی زیاد در مسابقات درگ می‌بینیم تسلا است. با این اوصاف، ادموندز یک جیپ ترک‌هاوک را در برابر یک تسلا قرار داده است و هرچند شاید انتظار دیدن مدل پرچم‌دار X را در برابر هیولای بنزینی جیپ داشته باشید اما درواقع این مدل Y است که نمایندهٔ تسلا در این مسابقهٔ درگ خواهد بود.

روی کاغذ این دو ماشین چقدر به هم شبیه یا از هم متفاوت هستند؟ برای فهمیدن این موضوع بهتر است پیش از تماشای ویدئو ابتدا به اعداد نگاهی داشته باشیم. همان‌طور که اشاره شد، جیپ ترک‌هاوک از پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ هلکت استفاده می‌کند که ۷۰۷ اسب بخار قدرت و ۸۷۵ نیوتن متر گشتاور دارد. هرچند این نیروی بسیار زیادی است اما باید توجه داشت که ترک‌هاوک خودروی سنگین‌وزنی است و پیشرانهٔ آن باید نزدیک به ۲.۵ تن را حمل کند.

از سوی دیگر، خروجی موتورهای الکتریکی تسلا مدل Y در نسخهٔ پرفورمنس بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۴۰ تا ۶۸۰ نیوتن متر گشتاور برآورد شده است. تسلا علیرغم قدرت کمتر، در برابر ترک‌هاوک یک برتری مهم یعنی وزن را در چنته دارد که حدود نیم تن از جیپ کمتر است؛ بنابراین آیا وزن کمتر مدل Y موجب برتری آن در این درگ خواهد شد؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال ویدئوی زیر را تماشا کنید.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2959 ديدگاه)

    عملکرد بسیار بدی داشت رانندش(حتی راننده تسلا)
    کلا درگ خیلی ضعیفی بود و هیجان نداشت
    ترک هاوک شاید تو درگ ضعیف باشه اما در رولینگ تقریبا حریف نداره
    جفتشون تایم های بسیار بهتری دارن

    موافقم 21
    مخالفم 2
    1. M.A.S

      ۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (849 ديدگاه)

      وقتی میگیم تو رولینگ بهتره یعنی در ادامه مسیر نباید عقب بمونه اینجا چرا اینجوری شد؟
      و یه سوال دیگه
      بهترین تایم ترک هاوک اگه 11.3 باشه
      بهترین تایم تسلا چقدره؟

  2. ارشیاSVJ

    ۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    نمیدونم کی برد و اهمیتی هم نداره
    چون به هر حال جیپ!!!????

    موافقم 17
    مخالفم 6
  3. Hussein

    ۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    صد درصد تسلا برنده میشه
    ولی به نظرم جیپ برای یه چیز دیگه ساخته شده
    و تسلا برای یه چیز دیگه
    و تفاوت هاشون فریاد میزنه

    موافقم 14
    مخالفم 1
  4. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    واقعا ضعیف کار شده بود.
    یه درگ میخواید بزارید بین دوتا ماشین دیگه این همه اضافات و مسخره بازی تون چیه!

    موافقم 11
  5. کوشا

    ۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (220 ديدگاه)

    شاید بهتر میبود که تسلا برای طراحی مدل Y کمی با سلیقه تر عمل می کرد. تسلا مثل BMW و مرسدس خودروساز با سابقه ای نیست که برای هر خط و شکستگی تو طراحی مدل جدیدش مورد هجوم طرفداراش قرار بگیره و متهمش کنن که داره اصالتش رو از بین می بره! تسلا نسبت به بقیه ی خودروسازای دارای قدمت این امتیاز رو داره که تو طراحی نهایت جاه طلبی و جسارت رو به کار ببره( همون طور که تو سایبر تراک و کامیون جدیدشون این کارو کردن!)

    موافقم 19
    1. Elmiraj

      ۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (3188 ديدگاه)

      طراحی تسلا علاوه بر این که باید ساده باشه ، باید بهترین آیرودینامیک ممکن را هم داشته باشه و جدا از همه ، متمایز از تمامی خودروهای درون سوز باشه .
      تسلا تنها برند تمام الکتریک دنیاست و برخلاف دیگران که هنوز با طراحی درون‌سوز ها خوروی الکتریکی ‌‌‌‌‌‌شونو می‌سازن ، زبان طراحی تمام الکتریک خودشو داره و در میان ده ها خودرو دیگر به آسانی تشخیص داده میشه .

      موافقم 11
      مخالفم 8
  6. JDM

    ۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    تسلایی که تسلا نباشد تسلا نیست

    اینجا مدل X واسه رقابت مناسبتر بود

    موافقم 7
    مخالفم 3
    1. امین

      ۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (520 ديدگاه)

      میتونم بگم زشتتتتت ترین شاید نه ولی بی روح ترین و بی انرژی ترین طرحی تاریخ میرسه به Y روی اسپارک owl رو سفید میکنه

      موافقم 17
      مخالفم 8
      1. JDM

        ۳ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (307 ديدگاه)

        از شما بعید نیست همچین نظری بدی چون از تسلا بدت میاد

        موافقم 4
        مخالفم 5
  7. Maserati-mc20

    ۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    فیلم رو ندیده گفتم تسلا میبره ولی بازم جیپ رو خیلی ها به این مزخرف بی روح ترجیح میدن

    موافقم 7
    مخالفم 1
  8. TOYOTEX

    ۲۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (56 ديدگاه)

    شاید نظر خیلی از شماها این نباشه یا کلی مردم دیگه امابه نظر من خودرو های برقی بی روح اند و بی مصرف فاقد قلبند منظور از قلب اون تک موتور درون سوزه که جون و هیجان به ماشین می ده درسته یکم هوا رو الوده میکنن و دود دارن ولی همون لذت
    تعویض دنده —–افزایش دور موتور —- کاتاف—–دریفت ——دونات و غیره به صد تا برقی میارزه درسته میگن شتاب خودرو های برقی زیاده ولی به چه درد می خوره مگه مسابقس مگه جته مگه اصلا جنگه یارو می خواد از ماشین لذت ببره نه از شتابش به نظر من تکنولوژی بیش از حد روه رو از ادم می گیره در عوض خودرو برقی یه هوارو به صورت مستقیم دید ما الوده نمی کنه (ولی از اون پشت تولید برق از نفت و… خیلی الودگی داره بیشتر از خودرو های معمولی) و یه شتاب وحشیانه که بدرد هرکس نمی خوره داره و مشکلاتشون چه نرم افزار و چه سخت افزار زیاده و سواری نرمی نسبت به خودرو های دیگه ندارندتمام

    خودرو های درون سوزم دارن شبیه هم میشن یه ماشین 5تا اسم روشه شرکتا بخاطر این که با کاهش فروش همراه نشن در هر مدل جدید و فیس لیفت فقط یکم ماشینو بزک میکنند ولی در اصل همونه دیگه در شرکتا ریسک پذیری کم شده و همه به فکر فروش هستند در حالی که شرکت های قدیمی به دنبال ریسک تا بهتر شدن بودن و الان برعکس شده
    اونام حکم خودرو سازیای ایرانو دارن اما به نهوی دیگه

    بخشید طولانی شد ممنون که خوندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا