شاسی بلندهای امروزی اصلاً کلافه کننده نیستند. خودروهای بزرگتر از محفظه پیشرانه بزرگتری برخوردار هستند و خودروسازان نیز میخواهند این محفظه را با اسبهای پرقدرت پر کنند. شرکتهای سطح بالایی همچون لامبورگینی این کار را با تولید اوروس انجام دادهاند و برندهای رده میانی همچون داج و جیپ هم از این کار استقبال نمودهاند. این شرکتها شاسی بلندهای پرفورمنس خود را تولید میکنند اما وقتی این خودروها باهم سرشاخ شوند وضعیت چگونه خواهد بود؟ جدیدترین ویدئوی کانال یوتیوب تراتل هاوس به این سؤال هیجانانگیز پاسخ داده است.
داج دورانگو SRT هلکت و جیپ گرند چروکی تراک هاوک از یک پیشرانه مشترک یعنی نیروگاه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار استفاده میکنند اما قدرت آنها اندکی فرق میکند. داج قدرت ۷۱۰ اسبی داشته درحالیکه جیپ خروجی ۷۰۷ اسبی را ارائه میکند. پیشرانه یاد شده در هر دو خودرو گشتاور ۸۷۴ نیوتون متری تولید میکند. اوروس نیز به پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو با خروجی ۶۵۰ اسبی و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متری مجهز است.
در مسابقه اول هر سه خودرو از لانچ کنترل استفاده میکنند اما دورانگو در ابتدا پیش میافتد و دو خودروی دیگر نمیتوانند به آن نزدیک شوند. اوروس دو رقیب آمریکایی را دنبال میکند اما دمای پایین محیط کشش خودرو را در زمان لانچ تحت تأثیر قرار داده است. مسابقه دوم بدون لانچ کنترل برگزار میشود هرچند نتایج تغییری نمیکنند و دورانگو زودتر به خط پایان میرسد. آخرین درگ در حالت رولینگ یا حرکت برگزار شده و اهمیت کشش را یادآوری میکند. لامبورگینی در این بخش از دو رقیب پیش میافتد و تنها پیروزی خود را به دست میآورد. دیگر سورپرایز این درگ به جیپ مربوط میشود که دورانگو را پشت سر گذاشته و دوم میشود.
در کل هر سه شاسیبلند پرفورمنس مشابهی را در پیست نمایش دادهاند و هیچیک از آنها برتری قابلتوجهی بر دیگری ندارد. قطعاً مشتاقیم این درگ در آب و هوایی با دمای بالاتر نیز برگزار شود تا ببینیم اوروس میتواند بر دو رقیب پرقدرت خود فائق آید یا خیر.
[دانلود ویدئو]
NAVID۰۰۹۸
۱۹ فروردین ۱۴۰۰به قیمت که نگاه میندازیم و قدرتش را میسنجیم ، بدون شک آمریکایی انتخاب اول است اما یه جوان پسرشور و شَر هیچگاه لامبورگینی را کنار نمیگذارد !
محمد رستمی نژاد
۱۹ فروردین ۱۴۰۰من با اینکه همه میدونید طرفدار وحشتناک لامبورگینی هستم ولی دورانگو رو انتخاب میکنم
ماشینی با این همه قدرت و بزرگی و دیفرانسیل عقب یعنی دیگهجون .موندم اگهزمانی محال خواستم بخرم بین چلنجر هلکت رد آی یا سوپراستاک و رم TRX و دورانگو هلکت کدوم رو انتخاب کنم
چون نمیتونم هیچ کدوم رو انتخاب کنم پس هیچ کدوم رو انتخاب نمیکنم
ولی دورانگو هلکت عشق است این ماشین دوبرابر اوروس هیکل داره
بدیش دست هنسی یه ۱۵۰۰ اسب ازش بگیره دیگه چی میشه
لامبورگینی خیلی گرون هست و به عنوان یک طرفدار لامبورگینی با اطمینان میگم که اوروس لامبورگینی نیست
حالا هرکی میخواد خودش رو گول بزنه که اوروس لامبورگینی هست خودش رو گول بزنه
RS Q8 بهتر هست به نظرم چون هیچ حسی به اوروس ندارم
ولی دوج حداقل یه SUV با اصالت زده از خود دوج هست
ولی من حساب کردم میشه با پول دوج به چندین هزار نفر کمک کرد که من این کار رو نمیکنم???????
زیزیگولو
۱۹ فروردین ۱۴۰۰دقیقاً همینطوره همه خودبخود توجهشون به دوج دورانگو جلب میشه
Shayan
۱۹ فروردین ۱۴۰۰شما دارین درگ سه تا ماشین رو که دو تاش با تکنولوژی داج هستش و یکیش با تکنولوژی ائودی، فولکس، بنتلی، لندرور، پورشه هستش رو میبینین…
ایرودینامیک و وزن و برتری انجین کاملا به نفع اوروس هستش
دورانگو 7 نفره هستش و این خودش گویای سایز و وزن این ماشینه…
با این حال دیدیم کی برنده شد ( اتفاقا حدس خودم این بود توی استارت درگ اوروس بزنه و توی رولینگ آمریکایی ها!!)
بهرحال درگ جالبی بود برعکس بقیه درگ های تراتل هاوس…
تو فیلم هم اشاره جالبی کرد که لانچ کنترل ترکهاوک بشدت عالیه ( با دورانگو مشترک هستش)
Reza
۱۹ فروردین ۱۴۰۰فقط و فقط لامبورگینی ???
حسین
۲۰ فروردین ۱۴۰۰فیلم رو ندیده مطمئنم لامبورگینی زدشون?
محمد کاظم
۲۲ فروردین ۱۴۰۰پس بهتره برید ببینید ?
Kf
۱۹ فروردین ۱۴۰۰شما هم این مجله و این دو تا رو دوست ندارین یا فقط من این حسو دارم
GT
۱۹ فروردین ۱۴۰۰آره منم ازشون خوشم نمیاد
R@m!n
۱۹ فروردین ۱۴۰۰فکر می کنن خیلی کولن اما جزو نچسب ترین ها هستن
Hadi
۱۹ فروردین ۱۴۰۰انتخاب من دورانگو هستش ?
بعدش لامبو…
R@m!n
۱۹ فروردین ۱۴۰۰سلاطین عظمت اصالت صدا زیبایی کدوم انتخاب کنی ؟؟؟؟
GT
۱۹ فروردین ۱۴۰۰قطعا اوروس
محمد رستمی نژاد
۱۹ فروردین ۱۴۰۰کاملا معلوم است که دوج صدای طبیعی دارد
این صدای بهشتی موتور هلکت
ولی خداییش به صدای اوروس دقت کنید کمی قلابی هست اللخوص اون حالت های بک فایر که اصلا دوست ندارم
دقت کن هر بار که اوروس گاز میده صدا یه طور و یک نواخت هست ولی هر بار که هلکت گاز میده تفاوت های معلوم هست که مثل صدای گاز دادن قبلی نیست کلا
صدای اوروس غیر طبیعی و صدای هلکت ها طبیعی طبیعی
وقتی صدای موتور خوب نباشه معلوم هست
مثل بعضی ها که روی پراید یه اگزوز حرفه ایی میزارن
بعد از صدای کامارو RS که صدای عالی داره ،، صدا پراید بلند تر و حتی ممکن هست زیبا تر هم باشه اما من از صد کیلومتری تشخیص میدم که کدوم صدا قلابی هست
یادم هست میخواستم سوار یه کامارو RS بشم
تا ماشین استارت خورد همون شاید ۱ ثانیه اول قبل اینکه ماشین به طور کامل روشن بشه و فقط صدای استارت اومد و نیم ثانیه صدای اگزوز رو شنیدم قبل اینکه به طور کامل روشن بشه ماشین به صاحبش گفتم صدا ماشین دست کاری شده تا کیت اگزوز هم نداشت که معلوم باشه که صدا اصلی نیست خودشون با دست کاری سیستم اگزوز از زیر ماشین صدا رو بَم کرده بودن
خلاصه ماشین هنوز روشن نشده بود من به صاحبش گفتم صدا دست کاری شده گفت آره
GT
۱۹ فروردین ۱۴۰۰وقتی با قدرت برابر اوروس را بردن اونوقت ارزش داره
R@m!n
۱۹ فروردین ۱۴۰۰دوست من از کامنتات معلومه که اطلاعات زیادی نداری. یه نصیحت دوستانه می کنم بهت اگر می خوای کری بخونی تو هر رشته ای حتما با علم کافی اینکارو کن وقتی میشه تودو خط پروندتو جمع کرد قطعا یه جای کارت می لنگه.
60 اسب بخار فاصله و 18 گشتاور اصن فاصله ای به حساب نمیاد چون اوروس از این دو تا سبک تر، آیرودینامیک تر، مدرن تر و بسیار لوکس تره. اوروس گیربکس بهتری داره و موتور به مراتب مدرن تری و مشکل هوای سردم برای هر سه تا ماشینه نه فقط برای لامبورگینی. پس همه چی مساوی بوده. فلسفه سه تا ماشینم کاملا متفاوت از همه.
GT
۱۹ فروردین ۱۴۰۰بله رامین جان ببخشید?
من فکر کردم اون دو تا هم چهار چرخ محرک هستند و هم وزن اوروس
کریم
۲۲ فروردین ۱۴۰۰چهارچرخ متحرک هستن دیگه
ATa
۱۹ فروردین ۱۴۰۰اگزوز سازی لامبو و شرکا با 200 هزار دلار هیچ حرفی برا گفتن نداشت… SUV فقط امریکایی عظمت Dodge , JEEP
یانکی
۱۹ فروردین ۱۴۰۰باز هم جناب شاهین از نتیجه مسابقه دچار ناراحتی شدند و دوباره سعی بر کم و زیاد کردن متن به نفع ماشین مورد علاقشون کردن.الان لامبو رده بالاست جیپ رده پایین.والا کل تاریخ لامبو رو شخم بزنید دو بار شاسی بلند ساخته که اولیش رو مدیون همین کرایسلر پدر جیپ و داج هستش.دومیش هم کراس اوری هستش که فقط آرمش مال خوده لامبورگینیه و بقیه موارد عاریه هستش.البته لازم به گفتن هستش که خودم عاشق لامبو هستم و دیوانه صوتش و حرف من برای زیر سوال بردن لامبو نیست.همونجور که سوپرای جدید رو سوپرا نمیدونم اوروس رو هم لامبو نمیدونم لامبو باید موتورش دور بالا باشه و صدای خاص خودش رو بنوازه.راستی تو هوای گرم چه اتفاقی میتونه برا اوروس بیوفته که این حد از فاصله رو بخواد جبران کنه.
ارشیا
۱۹ فروردین ۱۴۰۰شما این مثلا خفناتونو بردارین برین تو پیست.
تا اونجا قشنگ اختلاف قدرتشون رو جبران کنه
نگاه کن ادمو به چه حرفایی وادار میکنن
وقتی مجبور میشی به سلاطین صدا و دود جیپ و دوج بگی مثلا خفن…
شرم کنین هیترها
شرم کنین
شاهین
۱۹ فروردین ۱۴۰۰شما انگلیسی بلدی بخونی؟ فرق یه کمپانی تولید محدود رو با شرکت میان رده تولید بالارو میدونی؟ الان لامبورگینی و داج تو یه سطح از بازار هستن؟
ارادت
R@m!n
۱۹ فروردین ۱۴۰۰می رود که روی گزینه بن کلیک نماید ??
شاهین
۱۹ فروردین ۱۴۰۰نه دوست عزیز من توانایی بن کردن ندارم
یانکی
۱۹ فروردین ۱۴۰۰صحبت سر شاسی بلنده و خودت کج بشین راست بگو تو بحث شاسی بلند لامبورگینی کجای صنعت خودرو سازی قرار میگیره آخه.یه کراس اوور داره که اونم فقط آرمش مال خودشه پس به هیچ عنوان تو این سگمنت اصلا تو رده بندی نمیشه قرارش داد که بخوای بگی سطح یک بِینُل هستش.داج هم همنطور هیچی نباشه کلی suv و پیکاپ درجه یک ساخته و تو این رده جایگاه بالایی داره.هوای سرد بهونه کردید والا اگر بده برا همه بده.در آخر من خودم این گروه یوتیوبری رو قبول ندارم و همینجا میگم این 3 شاسی بلند تو درگ استاندارد تو پیست درگ نتیجه مشابه به دست میارن ولی تو شتاب اولیه دو غول آمریکایی سریعتر هستند.راستی م ع ت ا دا نیمیگیرن ما کی ندیدیم.به خدا.
شاهین
۱۹ فروردین ۱۴۰۰اولا صحبت سر شاسی بلند نیست سر متن اصلی هست که عین همینی که خوندی رو نوشته (متن انگلیسی رو کپی پیست نمیکنم اینجا چون حسش نیست)
دوما منظور از سطح بالا و رده میانی خود اون برند هست نه ماشینی که تولید کرده و اینو توی خود متن گفته. لامبورگینی پیکان هم تولید کنه چون حالت تولید محدود داره محصولاتش سطح بالا لقب میگیرن. بازهم میگم این موضوع درباره خود برند هست نه محصولاتش.
سوما شما علم غیب داری که میگی من طرفدار کدوم برندم؟ خواهشا لطف کن قبل از کامنت گذاشتن اول مطلب رو خوب بخون و به منبع اصلی مراجعه کن بعدش انتقاد کن. تشکر
محمد رستمی نژاد
۱۹ فروردین ۱۴۰۰من ترجمه های آقا شاهین رو کاملا قبول دارم
تو مشکل داری توی سایت نیا خیلی ساده هست برو سایتی دیگه
من حتی مجله ماشین هم خریدم مثل ترجمه آقا شاهین در متن مجله ماشین آمده بود
برسی ماستانگ GT 500 و پولستار و BMW M8 که واقعا مثل ترجمه آقا شاهین بود
این جای تشکر از ایشون هست
میتونی خودت بری ترجمه بکنی تا بهتر متوجه بشی شاید اصلا فارسی بلد نیستی
من از آقا شاهین بابت تلاش هاشون واقعا تشکر میکنم ??
شاهین
۱۹ فروردین ۱۴۰۰ممنونم از لطف شما انجام وظیفه هستش. والا بعد از گذشت ۸ سال و ترجمه بیشتر از ۱۵ هزارتا مطلب دیگه فرق اینجور چیزارو میدونیم اما بعضی کاربرا کلا دوست دارن وارد حاشیه بشن اما بنده وقت و توانایی همچین کاری رو ندارم.
مخلصم
محمد رستمی نژاد
۱۹ فروردین ۱۴۰۰آقا شاهین ممنون از لطف شما
کلا کاربر یانکی و علی شِوی نُوا به قول بچهها خدایان تعصب هستن و مدام در حال ایراد گرفتن
SRT
۱۹ فروردین ۱۴۰۰خب اقای شاهین نظرت چیه این کاربرا رو بن کنید که دیگه نتونن این طرفا سم پاشی کنن
محمد کاظم
۲۲ فروردین ۱۴۰۰دقیقا ???
میثم
۱۹ فروردین ۱۴۰۰“””در کل هر سه شاسیبلند پرفورمنس مشابهی را در پیست نمایش دادهاند و هیچیک از آنها برتری قابلتوجهی بر دیگری ندارد.”””
با این اوصاف چرا باید 3 برابر بیشتر بابت اوروس پول داد؟؟؟
این پول رو بابت چی داره میگیره؟؟؟؟
برند؟؟؟؟
این همه پیچیدگی و هزینه نتیجش چیه؟؟؟؟
هیچ……
مگه اینکه بخوای باهاش تو خیابون چشم بقیه رو دربیاری
arshiasvj
۱۹ فروردین ۱۴۰۰تو پیست که صددرصد اوروس سریعتره.
دیگه ترک هاوک و دورانگو هلکت تو پیست که سریعتر از چلنجر ردای نیستن.
چون اوروس از چلنجر ردای سریعتر بوده تو پیست.
Ramin
۱۹ فروردین ۱۴۰۰اولا واقعا از 9 دقیقه فیلم 5 دقیقه حرف مسخره زدن. خب ما که خودرو هارو میشناسیم. دیگه قدرت هاشونو واسه چی میگید ? 5 دقیقه در مورد قدرت پرفورمنسی و قیمت حرف میزنن. جوک میگن و میخندن… ?
درگ رو برگزار کنید…
اما از این موضوع بگذریم واقعا اوروس خودرو خوبیه.
ولی من آمریکایی هارو بیشتر دوست دارم. قیمت رقبای آمریکایی نصف اوروس هست.
حدودا آپشن های بیشتری نسبت به اوروس داره
اما…
اما طراحی اوروس خیلی خوب و آیرودینامیکه! ( منظورم آیرودینامیکی طراحی هست. )
.
اگه پول زیادی نداشته باشم خب قطعا جیپ تراک هاوک رو انتخاب میکنم.
اگه قدرت و خودنمایی دلم بخواد قطعا دورانگو هلکت رو انتخاب میکنم.
اگه پول زیادی داشته باشم و دلم بخواد پز بدم. قطعا اوروس امنتخاب میکنم.
اما انتخاب من چیست…..
.
.
از این 3 خودرو انتخاب من خودرو چهارم هست ! بله !
آئودی Q8!! قیمت پایه 70 هزار دلاریش و نسخه فول 100 هزار دلاری واقعا عالی هست.
آئودی Q8 خودرویی هست طراحی جذابی همچون اوروس داره ( البته اوروس بدنش برای Q8 هست ) از اون ور آپشن هایی که داره واقعا زیاده ، و ارزش خرید داره.
اما اگه نتونستید با Q8 پا به پای دورانگو بیاید اشکالی نداره….
Q8 RS خودرو خوبی هست…
انتخاب من از بین این 3 خودرو ، خودرو چهارم هست… آئودی Q8.
.
الان قیافه دوستان ?
???????????? این یارو عقلش عیب داره… ?
پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…
محمد رستمی نژاد
۱۹ فروردین ۱۴۰۰یک بار حرف نسبتا نسبتا نسبتا منطقی زدی رامین
ولی رامین مگهنگفتی که از همه خودرو ساز های اروپایی بدت میاد حتی رولز رویس
پس لامبورگینی اروپایی نیست
توکه از اروپایی ها متنفر بودی؟؟
Ramin
۱۹ فروردین ۱۴۰۰اقای محمد رستمی نژاد.
اولا که برند مورد علاقه اروپایی من فقط بنتلی هست.
بار ها گفتم کونیگزگ هم دوست دارم. اما چون کونیگزگ هایپر خودرو میسازه نمیشه تو لیست خودرو سازان عادی قرارش داد. گونیگزگ فوقش سالی 100 تا دستگاه تولید میکنه. نمیشه اون رو جزوه خودرو سازان عادی قراره داد.
ولوو هم دوست دارم اما چون کل سهامش برای جیلی هست. ولوو میشه چینی !
اما من نگفتم لامبورگینی دوست دارم. گفتم اوروس گزینه خوبی است. اما گرونه…
آئودی Q8 از هر 3 محصول که تو درگ بودن بهتره.
انتخاب کردن با علاقه داشتن فرق داره.
انتخاب کردن با علاقه داشتن فرق داره. وقتی یه گزینه رو انتخاب میکنی میدونی که اون بهترین انتخابه. ولی وقتی رو علاقه انتخاب میکنی یعنی به اون خودرو علاقه داری.
از بین فراری f8 ترتیبیو و لامبورگینی هوراکان پرفورمنته
انتخابم هوراکان پرفورمنته هست…
اما دلیل به این نیست که عاشق لامبورگینی هستم… انتخابم هورکان هست.
اینجا من از اوروس تعریف کردم. اما نگفتم که دوسش دارم. انتخابم میتونه اوروس باشه…
اما چون آئودی Q8 وجود داره. به جای اوروس Q8 رو انتخاب میکنم.
نگفتم دوسشون دارم. گفتم انتخاب میکنم…
اما تنها خودرو سازان اروپایی که دوسشون دارم و اگه روزی پول داشتم ( که فکر نکنم اون روز با این سن بالام فرا برسه… )قطعا میخرمش فقط بنتلی هست. (+ کونیگزگ )
علاقه داشتن با انتخاب فرق داره…
پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…
Farzad
۱۹ فروردین ۱۴۰۰(وقتی یه گزینه رو انتخاب میکنی میدونی که اون بهترین انتخابه. ولی وقتی رو علاقه انتخاب میکنی یعنی به اون خودرو علاقه داری )
یاد جواد خیابانی افتادم ??
شوخی میکنم باهات البته .
MAHDI
۱۹ فروردین ۱۴۰۰اوروس خیلی کند شروع میکرد، البته تو رولینگ پیروز شد. مجلات زیادی درگ بین اوروس و تراک هاوک رو انجام دادن.
پدال درگ M440i و تویوتا سوپرا هم بزار ?
مهدی
۱۹ فروردین ۱۴۰۰لامبورگینی حتی اگه کندترین ماشین دنیا هم باشه باز هم ارزش خودش رو از دست نمیده
مهدی
۱۹ فروردین ۱۴۰۰لامبورگینی حتی اگه کندترین ماشین دنیا هم باشه باز ارزش خودش رو از دست نمیده
Elmiraj
۱۹ فروردین ۱۴۰۰نسبت قدرت بر وزن و آیرودینامیک که از لازمههای اصلی درگ هستن همه جوره به نفع لامبورگینی هست .
اگر رولینگ را هم میباخت که دیگه هیچی…
Mopar
۱۹ فروردین ۱۴۰۰Mopar or no car
Amirreza
۱۹ فروردین ۱۴۰۰من واقعا برای دورانگو و جیپ احترام خاصی قائلم ولی واقعا نمیتونم اون طراحی اصیل زیبا و کوپه مانند اوروس رو نادیده بگیرم با اینکه قبول دارم اوروس در بخش فنی از دورانگو عقبتره ولی با اجازه جیپ و دوج من لامبو رو انتخاب میکنم
مهدی
۱۹ فروردین ۱۴۰۰شتاب و قدرتشون که تفاوت معناداری باهم ندارن منتها از نظر من اوروس از نظر طراحی اصلا پختگی اوراکان و اونتادور رو نداره… انتخاب من دورانگو هست که خشونت در عین سادگی رو داره چیزی که از یه آمریکایی انتظار میره
شاهین
۲۰ فروردین ۱۴۰۰بحث لامبورگینی که جداس
ولی اگر به شاسی بلند باشه انتخاب من درانگو هست توی این کلاس. حالا میخوان اس یو وی باشن یا سوپر اس یو وی یا کراس اوور و یا …
صدای مهیب و جادار و پر قدرت
حسین دهمرد
۲۰ فروردین ۱۴۰۰کسی که پول لامبو داشته باشه به دوج و جیپ نگا نمیکنه. حالا میخواد هفتصد اسب داشته باشه یا هفت هزار.
دوج و جیپ هیچی کم ندارن ولی کلاسشون فرق میکنه
mahan
۲۰ فروردین ۱۴۰۰هر گلی یک بویی داره.هر کدوم با توجه به قیمتشون بهترین هستند و به قول نویدجان جوان پرشور …
عشق فقط ماشین آمریکایی
۲۱ فروردین ۱۴۰۰بیخود نیست که میگن دوج دورانگو سریع ترین و قوی ترین اس یو وی دنیاست ???????????????????????????????