امروز دوئل دیگر از دور دوازدهم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابتهای خودرویی پدال بازهم به یکی از گروههای بلندقامتان اختصاص یافته و این بار به سراغ گروه اسیووهای متوسط رفتهایم. در دوئل قبلی این گروه شورلت تریلبلیزر در برابر کیا موهاوی قرار گرفت که طی این رقابت مجموعاً تعداد ۱۲۸۸ رأی به ثبت سیده است. در این دوئل نتایج نظرسنجیهای سایت و کانال تلگرام عکس یکدیگر هستند بهنحویکه درحالیکه در سایت موهاوی آراء بیشتری را کسب نموده، در تلگرام تریلبلیزر جلوتر است. بااینحال نهایتاً با احتساب آراء هردو نظرسنجی مشخص شد که تریلبلیزر با دریافت ۶۴۸ رأی و با کسب ۵۰.۳ درصد از کل آراء با اختلافی بسیار جزئی موفق به پیروزی در این رقابت شده درحالیکه موهاوی با دریافت ۶۴۰ رأی و با تنها ۸ رأی کمتر شکست خورد. حال امروز در پنجمین دوئل گروه اسیوویهای متوسط جیپ رانگلر و تویوتا فورانر به مصاف یکدیگر رفتهاند.
میتسوبیشی پاجرو اسپرت | نیسان ترا | فورد اورست | تویوتا فورچونر |
؟ | تویوتا فورچونر | ||
سانگیانگ رکستون | تویوتا لندکروزر پرادو | ایسوزو MU-X | میتسوبیشی پاجرو |
تویوتا لندکروزر پرادو | میتسوبیشی پاجرو | ||
شورلت تریلبلیزر | کیا موهاوی | جیپ رانگلر | تویوتا فورانر |
شورلت تریلبلیزر | ؟ |
تویوتا فورانر
تویوتا برای اولین بار نسل نخست فورانر را در سال ۱۹۸۴ بهعنوان جایگزینی برای مدل Trekker معرفی نمود؛ اما این خودرو در اصل نسخهٔ سواری هایلوکس محسوب میشد تا جایی که حتی در برخی بازارها با نام هایلوکس Surf عرضه میشد. نسل اول فورانر که یک اسیووی کامپکت بود تا سال ۱۹۸۹ به تولید رسید و سپس جای خود را به نسل دوم داد. این نسل نیز همچنان بر اساس پلتفرم هایلوکس ساخته شده بود و شباهت زیادی به آن داشت اما از نسل سوم که در سال ۱۹۹۶ معرفی شد، شباهتهای آن با هایلوکس کاهش یافته و هویت خاص خود را پیدا کرد. از این نسل همچنین فورانر به یک اسیووی متوسط تبدیل شد. فورانر که یکی از جانسختترین اسییوویهای تویوتا محسوب میشود، هماکنون در نسل پنجم خود قرار دارد که برای اولین بار در دسامبر سال ۲۰۰۹ در تگزاس رونمایی شد. این نسل از فورانر نیز مانند گذشته از ساختار بدنه روی شاسی استفاده میکند و پلتفرم مشترکی با مدلهای لندکروزر پرادو، FJ کروزر و تاکوما دارد. این نسل همچنان در حال تولید است اما در سال ۲۰۱۳ برای مدل ۲۰۱۴ فیسلیفتی را تجربه کرده و بروزتر شد. فورانر هماکنون با دو پیشرانهٔ مختلف به بازار عرضه میشود که اولی ۲.۷ لیتری چهار سیلندر و دومی ۴ لیتری V6 است. در این دوئل به جهت هماهنگی با رقیب آمریکایی ما پیشرانهٔ قویتر فورانر را انتخاب کردهایم که ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۷ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. برای انتقال نیروی این موتور یک گیربکس پنج سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است که نیرو را در حالت استاندارد صرفاً به چرخهای عقب و بهصورت سفارشی به هر چهارچرخ انتقال میدهد. تویوتا فورانر سال گذشته در ایالاتمتحده بیش از ۱۲۸ هزار دستگاه فروش داشته است.
جیپ رانگلر
جیپ برای اولین بار در سال ۱۹۸۶ مدل جدید رانگلر را بهعنوان جایگزینی برای مدل سالخوردهٔ CJ معرفی نمود. نسل اول رانگلر که با کد YJ شناخته میشد، در مقطعی توسط پارسخودرو در کشومان هم با نام جیپ صحرا به تولید رسید. این نسل که صرفاً بهصورت دودر ساخته میشد تا سال ۱۹۹۵ تولید شذ و سپس از سال ۱۹۹۶ نسل دوم با کد TJ به بازار آمد. این نسل نیز مانند نسل قبلی صرفاً بهصورت دودر ساخته شد و تا سال ۲۰۰۶ روی خط تولید باقی ماند. سپس در نمایشگاه دیترویت ۲۰۰۶ جیپ نسل سوم رانگلر را با کد JK رونمایی کرد. در این نسل اما برای اولین بار نسخهٔ چهاردر هم به خانوادهٔ رانگلر اضافه شد. این نسخه که آنلیمیتد نام گرفته بود برای اولین بار در نمایشگاه نیویورک ۲۰۰۶ رونمایی شد؛ اما پس از نزدیک به ۱۲ سال، نهایتاً در اواخر سال ۲۰۱۷ جیپ نسل چهارم رانگلر را با کد JL رونمایی کرد. این نسل برای اولین بار در نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۷ به نمایش عمومی درآمد و تولید آن از نوامبر همان سال آغاز شد. البته تولید نسل سوم همچنان تا ماه مارس امسال ادامه داشت. نسل چهارم رانگلر مثل نسل قبلی در دو نسخهٔ دودر و چهاردر تولید میشود که در دوئل ما نسخهٔ چهاردر شرکت کرده اما جیپ قصد دارد در این نسل بهزودی برای اولین بار نسخهٔ پیکاپ را هم بهعنوان عضو سوم به خانوادهٔ رانگلر اضافه کند. جیپ برای نسل چهارم رانگلر سه پیشرانهٔ مختلف را ارائه کرده که ما برای این رقابت از بین آنها موتور ۳.۶ لیتری V6 بنزینی را انتخاب کردهایم. این موتور ۲۸۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۲ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. جیپ رانگلر سال گذشته بیش از ۱۹۰ هزار دستگاه در ایالاتمتحده فروش داشته است.
مقایسه مشخصات فنی
تویوتا فورانر | جیپ رانگلر | |
پیشرانه | ۴ لیتری V6 | ۳.۶ لیتری V6 |
تنفس | طبیعی | طبیعی |
قدرت | ۲۷۰ اسب بخار | ۲۸۵ اسب بخار |
گشتاور | ۳۷۷ نیوتن متر | ۳۵۳ نیوتن متر |
گیربکس | ۵ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب/چهارچرخ | عقب/چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۷.۵ ثانیه | ۶.۸ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۵.۹ ثانیه | ۱۵.۲ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۸۵ کیلومتر/ساعت | ۱۸۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۳.۰ لیتر (ترکیبی) | ۱۱.۷ لیتر (ترکیبی) |
وزن | ۲۱۶۲ کیلوگرم | ۲۰۲۷ کیلوگرم |
طول | ۴.۸۶ متر | ۴.۷۸ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۷۹ متر | ۳.۰۰ متر |
حجم صندوق بار | ۱۳۳۰ لیتر | ۹۰۵ لیتر |
قیمت پایه | ۳۵,۶۰۵ دلار | ۲۸,۹۴۰ دلار |
قیمت موردبررسی | ۳۷,۰۴۵ | ۴۲,۴۸۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9980276]
شاهين
۲۳ فروردین ۱۳۹۷جفتشون عشقن، رای من جیپ
فورد
۲۳ فروردین ۱۳۹۷رای من جیپ بدون شک تو افرود یه سرو گردن بالا تره رولبار داخلی داره قابلیت باز شدن سقف و داره که من با هیچی عوضش نمیکنم
Daytona 1969
۲۳ فروردین ۱۳۹۷تو هر چی حساب کنی جیپ یه سر و گردن بالاتره
طراحی تویوتا یه ذره تو ذوق میزنه مخصوصاً از جلو ( احتمالا به خاطر رنگ قرمزشه)
علی
۲۳ فروردین ۱۳۹۷فکر کنم جیپ تو این رقابت فور رانرو ی لقمه کرد ((( k.o ))).
با تچکر
سعید(تهران)
۲۳ فروردین ۱۳۹۷قطعا رانگلر با این قیمت و شرایط ارزش خرید بسیار بالایی داره و شاید دوام و قابلیت اطمینان فورانر بیشتر باشه اما رانگلر هیچوقت ظاهر قدیمی پیدا نمیکنه و بازار دست دوم عالی(آمریکا) داره…
سامان اذری
۲۳ فروردین ۱۳۹۷هر دوتاش خوبن
ولی من عاشق فوررانر هستم
سگ جان و وحشی
#ali.m#
۲۳ فروردین ۱۳۹۷چه دو راهی سختی.
هردوتاشون عالین .
فوررانر ظرفیت بالایی برای حمل بار و مسافر داره .
و صندلی ردیف سوم هم قابل سفارشه .که یعنی 7مسافر رو میتونه جابجا کنه.این ماشین واسه کار در پروژه های معادن و بیابونی .خیلی مناسبه
خیلی سخت جونه .و پلتفرمش با لندکروزر و پرادو یکیه .و افرود بینظیری داره.
از اون طرف رنگلر یه ماشین اصیله و در کنار جی کلاس ،لندکروزر و رنجرور یکی از نماد های افروده .
و به لطف ی سری امکاناتش مثل جدا شدن شیشه های عقب .ماشین منعطف و بی دردسریه.
من به خاطر ظاهر خشن تر تویوتا بهش رای میدم.
❤تویوتا❤
❤جیپ❤
امیر
۲۸ فروردین ۱۳۹۷پلتفرم با هایلوکس مشترک است
در متن هم اشاره شده
Just bentley continental
۲۳ فروردین ۱۳۹۷من هر دو رو دوست دارم ولی به رانگلر یه حس خاصی دارم
به نظرم هم قوی تره و افرودش بهتره و ظاهرش خیلی دوست دارم.
ایمان
۲۳ فروردین ۱۳۹۷چه انتخاب سختیه واقعاً ؛ دوتا نماد آفرود ، دوتا سخت جون ، دوتا عشق ؛ اصلاً رای ندم بهتره
???? Jeep vs Toyota ????
Radin
۲۳ فروردین ۱۳۹۷آقا چرا درست محاسبه نمیکنید؟
اون از رگرا و شیرون که رگزا برد که زدین شیرون برد
اینم از موهاوی و تریل بلیزر که موهاوی برد
هر چی حساب میکنم موهاوی میبره
این چه سایتیه؟؟؟
T.H.M
۲۳ فروردین ۱۳۹۷رگرا که واقعا شیرون رو برد. شاخ دراوردم چه جوری پدال جمع زد رای ها رو که شیرون برنده شد. از همون روز دوئل تا اون زمان که پدال نتیجشو اعلام کرد (تو دوئل پاگانی و لامبورگینی) من چند بار رای هاشون رو در تلگرام و سایت جمع کردم که رگرا جلو بود. مخصوصا همون موقع که پدال نتیجشو اعلام کرد و از چند روز قبلش با اختلاف 40-50 تایی رگرا جلو بود. بعد آخر سر پدال رای های شیرون رو 30 تا بیشتر اعلام کرد!!!! همین الانم اگه دوستان یه سر به دوئل مربوط به این دو تا ماشین هم در سایت و هم در تلگرام بزنن، رگرا دقیقا 48 تا رای بیشتر داره در مجموع. قطعا هم از روز اعلام نتیجشون تا همین الان، رای ها تغییر خاصی نکرده. دیگه کی تو این بازه رفته رای بده. ضمن اینکه همه میدونن تاثیری نداره رای هاشون، چون نتیجه اعلام شده دیگه. پس همون موقع اعلام نتیجه هم بدون هیچ شکی اختلاف رای ها همین حدودا بوده، حالا نهایتا 10 تا این ور اون ور. پس دیگه این یکی دوئل رو که خود من چند بار رای ها رو چک کردم، به شخصه 100 درصد مطمئنم پدال اشتباه کرده و باید اصلاحش کنه. رگرا قطعا برنده اون دوئل هستش. اگه پدال به عمد این کار رو کرده که شیرون بیاد بالا، دیگه برای چی نظرسنجی کردید و وقت ملت رو گرفتید، که قطعا این طور نیست و همه ی ما به درستکاری پدال ایمان داریم، اگه هم اشتباه شده که قطعا اینطوره پس نتایج رو اصلاح کنید لطفا. مطمئنم تو جمع زدن و خواندن اعداد اشتباهی شده
امیر دهقان
۲۳ فروردین ۱۳۹۷درود دوستان
با توجه به اعتراضاتی که به نتایج دوئل بوگاتی شیرون و کوئنیگزگ رگرا شد و به منظور احترام به درخواست شما مخاطبین عزیز، آراء این دوئل مجدداً محاسبه شده و در صورتی که تعداد آراء رگرا بیشتر باشد قطعا بعنوان پیروز دوئل اعلام خواهد شد.
با سپاس از همراهی شما
T.H.M
۲۳ فروردین ۱۳۹۷تشکر آقای دهقان
F۲۲RAPTOR
۲۳ فروردین ۱۳۹۷جناب دهقان تو یه دویل که اختصاص به همین سگمنت داشت
گرند چروکی در مقابل فور رانر بود که فور رانر شکست خورد،ولی الان نه اینجا گرند چروکی هست، و فور رانر هم تو گوده
F۲۲RAPTOR
۲۳ فروردین ۱۳۹۷لینکش
https://www.pedal.ir/تویوتا/دوئل-جیپ-گرند-چروکی-تویوتا-فورانر/
آرش آمریکایی
۲۳ فروردین ۱۳۹۷توی نظر سنجی تلگرام تقریبا تریل بلیزر 50 رای بیشتر آورده بود و توی سایت موهای 30 رای بیشتر آورده بود
که در مجموع میشه بلیزر تقریبا 20 رای بیشتر اورده
NAVID۰۰۹۸
۲۳ فروردین ۱۳۹۷۷۰% تویوتا
۳۰% جیپ
انتخابهای من
آرش آمریکایی
۲۳ فروردین ۱۳۹۷با سلام خدمت آقای دهقان عزیز
اگر خاطرم باشه قبلا جیپ گرند چروکی تریل هاوک هم توی اینروه بود و همین جیپ تریل هاوک تویوتا فوررانر رو حذف کرده بود
پس چرا الان جدول متفاوت از چیزی هس که قبلا بوده
امیر دهقان
۲۳ فروردین ۱۳۹۷سلام
بله گفتۀ شما درسته و در ابتدا جیپ گرند چروکی در گروه اسیوویهای متوسط قرار داشت اما بعد از اینکه در شرکتکنندهها و گروهها تغییراتی صورت گرفت، جیپ گرند چروکی به گروه کراساوورهای متوسط منتقل شد و در اونجا با هیوندای سانتافه به رقابت پرداخت. از طرف دیگه، جیپ رانگلر هم به رقابتها اضافه شده و بجای گرند چروکی در گروه اسیوویهای متوسط قرار گرفت.
مهدی
۲۳ فروردین ۱۳۹۷هردوتاشون حرفایی زیادی واسه گفتن دارن.ولی جیپ انتخاب خیلی بهتریه
Khan
۲۳ فروردین ۱۳۹۷از فورانر خوشم میاد ولی خب جیپ تقریبا تو همه چی بهتر عمل کرده.
Elmiraj
۲۳ فروردین ۱۳۹۷جایی که رانگلر میره فورانر حتی نمی تونه نزدیکشم بشه ، حالا طراحی فوق اصیل رانگلر هم که جای خود دارد …..
Ali Keyhani
۲۴ فروردین ۱۳۹۷جیپ رو انتخاب میکنم ظاهری جذاب تر داره و مشخصات فنی بهتر نسبت به تویوتا و البته مصرف کمتر.
محمدرضا
۲۴ فروردین ۱۳۹۷قطعا جیپ برای افرود یک سر و گردن بالاتره نه اینکه فوررانر حریف دست و پا بسته ای باشه نه قطعا یکی از بهتریناس اما خب جیپ سلطان این سگمنته
بنده خدا
۲۶ فروردین ۱۳۹۷با اینکه یکی از علاقه مندان تویوتاام ولی میگه جیپ با فاصله کمی بهتره (چرااا؟؟؟؟)ظاهر خودرو / وزن کم/گشتاور/شتاب/گیربکس(8سرعته)/مصرف سوخت و به قول دوستمون آقا محمد رضا جیپ برا آفرود یک سر و گردن بالاتره
به نظرم طراحان تویوتا برای طراحی فورانر زیاد سلیقه به خرج ندادن جیپ هم احساس میکنم که شبیه بنزGکلاس باشه شما هم همین حسو دارید؟در ضمن داخل ماشین جیپ حس یه ماشین اسپرت کوپه رو میده و اصلا احساس اینکه داخل یه شاسی بلند(SUV)رو به آدم نمیده و خیلی خوبه وزن پایین این ماشین هم در سربالایی های سخت برای آفرود خوبه
اما سر از قیمت ها درنیاوردم!!!؟؟…
keyvan
۲۹ فروردین ۱۳۹۷جیپ رانگلر بهتره
Travel4ever
۳۰ فروردین ۱۳۹۷هردوتایش آرزوست ترجیحا جیپ بدلیل طراحی خاطره انگیزتر
ارزش داره واسه همین جیپ صرفا کوچ کنی بری!
pooya
۸ اسفند ۱۴۰۰ایمنی رانگلر افتضاحه ولی ظاهر خیلی باحالی داره