جیپهیوندای

دوئل جیپ گرند چروکی و هیوندای گرند سانتافه

گروهی که امروز در یکی دیگر از قسمت‌های دور نهم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال به سراغ آن رفته‌ایم، گروه کراس‌اوورهای متوسط است که در دوئل قبلی آن شاهد رقابت میان جی‌ام‌سی آکادیا و تویوتا هایلندر بودیم. این رقابت بسیار نزدیکی بود و نتایج نظرسنجی‌های سایت و تلگرام نیز با اختلافی جزئی عکس یکدیگر بودند اما نهایتاً با احتساب مجموع آراء مشخص شد که تویوتا هایلندر با دریافت ۷۸۹ رأی و کسب ۵۱ درصد از کل آراء با اختلافی جزئی، آکادیا را با ۷۴۸ رأی مغلوب کرده و پیروز دوئل شد. در این رقابت مجموعاً تعداد ۱۵۳۷ رأی به ثبت رسیده است. امروز اما در آخرین دوئل گروه کراس‌اوورهای متوسط، جیپ گرند چروکی در برابر هیوندای گرند سانتافه قرار گرفته است.

فورد اج

نیسان مورانو

هیوندای سانتافه

جیپ گرند چروکی

فورد اج

؟

میتسوبیشی اوتلندر

رنو کولئوس

دوج جورنی

پژو ۵۰۰۸

رنو کولئوس

پژو ۵۰۰۸

کیا سورنتو

اشکودا کودیاک

تویوتا هایلندر

جی‌ام‌سی آکادیا

اشکودا کودیاک

تویوتا هایلندر

جیپ گرند چروکی

در سال ۱۹۹۳، یعنی شش سال پس‌ازاینکه کرایسلر با خرید شرکت آمریکن موتورز مالکیت جیپ را به دست آورده بود، نسل نخست گرند چروکی با کد ZJ به‌عنوان جایگزینی برای مدل سالخوردهٔ واگنییر معرفی شد. سپس به ترتیب در سال ۱۹۹۹ نسل دوم و در سال ۲۰۰۵ نسل سوم این اس‌یووی آمریکایی معرفی گردید تا اینکه نهایتاً نوبت به نسل چهارم یا کنونی آن رسید که برای اولین بار با کد WK2 در نمایشگاه نیویورک ۲۰۰۹ رونمایی شده و از تابستان سال ۲۰۱۰ با مدل ۲۰۱۱ به بازار آمد. این نسل از گرند چروکی به همراه دوج دورانگو روی پلت‌فرمی ساخته شده که توسط کرایسلر طراحی و مهندسی شده و یادگار دوران شراکت دایملر-کرایسلر است. به همین دلیل مرسدس بنز نیز از این پلت‌فرم برای ساخت مدل‌های ML و GL استفاده می‌کرد. نسل چهارم گرند چروکی همچنان در حال تولید است اما تاکنون دو به‌روزرسانی عمده را تجربه کرده است که اولی در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۳ و دومی در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۶ معرفی شد. این اس‌یووی آمریکایی با پیشرانه‌های مختلف و در مدل‌های گوناگونی از نمونهٔ آفرود تریل‌هاوک گرفته تا نسخه‌های اسپرت SRT و ترک‌هاوک تولید می‌شود. پرچم‌دار این خانواده مدل ترک‌هاوک است که از پیشرانهٔ ۷۰۷ اسب بخاری هلکت استفاده کرده و قوی‌ترین اس‌یووی حال حاضر دنیا محسوب می‌شود. در این دوئل اما به جهت هماهنگی با رقیب کره‌ای، ما پیشرانهٔ بنزینی پایهٔ گرند چروکی را انتخاب کرده‌ایم که یک موتور ۳.۵ لیتری V6 تنفس طبیعی با ۲۹۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۲ نیوتن متر گشتاور است. این مدل با دو انتقال قدرت مختل دیفرانسیل عقب یا دو دیفرانسیل قابل خریداری است. دیگر موتورهای نسخهٔ معمولی این ماشین نیز شامل یک نمونهٔ ۵.۷ لیتری V8 بنزینی همی و یک واحد ۳ لیتری V6 دیزل می‌شود. گرند چروکی در حال حاضر بزرگ‌ترین محصول و در اصل پرچم‌دار جیپ محسوب می‌شود اما احتمالاً در آینده با معرفی نسل جدید مدل واگنییر این عنوان را از دست خواهد داد. این خودرو سال گذشته در ایالات‌متحده بیش از ۲۴۰ هزار دستگاه فروش داشته که رشد چشمگیری را نسبت به سال‌های گذشته تجربه کرده است.

هیوندای سانتافه

نسل اول سانتافه برای نخستین بار در سال ۲۰۰۰ به‌عنوان یک کراس‌اوور متوسط معرفی شده و با مدل ۲۰۰۱ به بازار آمد. این نسل روی پلت‌فرم Y4 کیا-هیوندای ساخته شده بود که با هیوندای سوناتا و کیا سورنتو مشترک بود. سپس نسل دوم سانتافه در نمایشگاه دیترویت ۲۰۰۶ رونمایی شد و تا سال ۲۰۱۲ روی خط تولید قرار داشت اما نسل اول آن همچنان در چین در حال تولید است. سانتافه هم‌اکنون در نسل سوم خود قرار دارد که برای اولین بار در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۲ رونمایی شد. البته این نسل نیز هم‌اکنون به پایان عمر خود رسیده و به‌زودی در نمایشگاه ژنو امسال نسل جدید آن معرفی خواهد شد. نسل کنونی سانتافه اما برخلاف نسل‌های قبلی، در دو نسخهٔ معمولی پنج‌نفره و هفت‌نفره (سه ردیفه) تولید می‌شود که دومی گرند سانتافه نام داشته و در اصل جایگزین مدل وراکروز شده است. این مدل در نمای جلویی تقریباً با نسخهٔ معمولی یکسان بوده و تفاوت‌هایی جزئی در جلوپنجره و سپر با آن دارد اما نمای عقبی گرند سانتافه به‌کلی با برادر پنج‌نفره‌اش متفاوت است. در دوئل ما نیز گرند سانتافه شرکت کرده تا با رقیب درشت‌هیکل آمریکایی هماهنگی بیشتری داشته باشد. نسخهٔ معمولی سانتافه فقط با پیشرانه‌های چهار سیلندر عرضه می‌گردد اما برای گرند سانتافه موتور شش سیلندر هم قابل انتخاب است؛ بنابراین برای این رقابت قوی‌ترین پیشرانهٔ این کراس‌اوور کره‌ای را انتخاب کرده‌ایم که یک واحد ۳.۳ لیتری V6 تنفس طبیعی است. این موتور ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۴۱ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های جلو یا هر چهارچرخ منتقل می‌شود. تقریباً هر سه نسل این کراس‌اوور کره‌ای در کشورمان حضور داشته‌اند اما نسل اول آن در تعدادی بسیار محدودی به کشور وارد شد درحالی‌که نسل سوم که توسط آسان موتور و اخیراً کرمان‌خودرو در ایران عرضه می‌شود یکی از پرفروش‌ترین خودروهای وارداتی بازار است. البته در کشورمان فقط نسخهٔ معمولی سانتافه عرضه می‌شود و خبری از گرند سانتافه نیست. هیوندای سانتافه سال ۲۰۱۷ در ایالات‌متحده حدود ۱۳۳ هزار دستگاه فروش داشته است.

 

مشخصات فنی

جیپ گرند چروکی

هیوندای گرند سانتافه

پیشرانه ۳.۶ لیتری V6 ۳.۳ لیتری V6
تنفس طبیعی طبیعی
قدرت ۲۹۵ اسب بخار ۲۹۰ اسب بخار
گشتاور ۳۵۲ نیوتن متر ۳۴۱ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب/چهارچرخ جلو/چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۷.۱ ثانیه ۷.۳ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۵.۴ ثانیه ۱۵.۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر/ساعت ۲۱۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۰.۹ لیتر (ترکیبی) ۱۱.۴ لیتر (ترکیبی)
وزن ۲۲۶۰ کیلوگرم ۱۹۸۰ کیلوگرم
طول ۴.۸۲ متر ۴.۹۰ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۹۱ متر ۲.۸۰ متر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۷ نفر
حجم صندوق بار ۱۰۲۰ لیتر ۳۹۵ لیتر
قیمت پایه ۳۱,۴۹۰ دلار ۳۱,۸۰۰ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9933525]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۱ دیدگاه‌ها

  1. سامان اذری

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (3218 ديدگاه)

    جیپ گرند چروکی رو انتخاب میکنم
    خیلی خاص تر و با ابهت تره

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. Ali

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (128 ديدگاه)

      من جیپ گرند چروکی رو روندم واقعا بی نظیره❤️ بی شک برنده این سگمنت گرند چروکیه❤️❤️

      موافقم 2
      مخالفم 2
    2. (Ali (Chevy nova

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (7387 ديدگاه)

      مخلص داش سامان هم هستىم
      انتخاب منم مثل داش سامان جىپ هستش

      موافقم 1
      مخالفم 2
      1. F۲۲RAPTOR

        ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (2622 ديدگاه)

        علی اولین حسی که ازین دوئل داشتی رو میتونی بهم بگی
        ???

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. (Ali (Chevy nova

          ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (7387 ديدگاه)

          F22
          دادا حسه ىه ماهى که مىندازنش تو حوض اب

        2. F۲۲RAPTOR

          ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (2622 ديدگاه)

          قوی ترین پیشرانه هیوندا در مقابل ضعیف ترین پیشرانه جیپ
          بازم کم میاره

          موافقم 3
          مخالفم 1
        3. Mahdi CHEVROLET

          ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (1478 ديدگاه)

          اقا عارف عزیز
          فروش سانتافه شامل همه مدل و همه تیپ های اون میشه که مدل های ۴ سیلندر قیمت کمتری دارن (حدود ۲۵ هزار دلار) و تو اون سطح قیمت برتری دستشه و بیشتر فروخته در صورتی که جیپ از (حدود ۳۴ هزار دلار) شروع میشه

    3. کیان

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1491 ديدگاه)

      بعضی وقتها انتخاب سخت هستش و بعضی مواقع اصلا نیاز به فکر کردن هم ندارد
      الان حالت دوم هستش ، جیپ کجا و …
      تازه قیمت هم مناسب تر ، فضای داخلی بهتر ، بی شک افرود بهتر و …

      1. (Ali (Chevy nova

        ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (7387 ديدگاه)

        رقابت جىپ گرند چروکى و هىوندا سانتافه مثل رقابت گرگ و گربه هستش
        جىپ با اون سابقه افرود کجا و هىوندا سانتافه کجا؟؟؟؟

        1. (Ali (Chevy nova

          ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (7387 ديدگاه)

          دوستانى که به من دىس لاىک دادىد
          تا الان که ساعت 1:07 دقىق ظهر هست راى جىپ 111 و راى سانتافه 20 هستش
          حالا دىس بدىد به من

        2. (Ali (Chevy nova

          ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (7387 ديدگاه)

          جىپ گرند چروکى سال پىش ازش بىش از 240/000 دستگاه فروش داشته ولى سانتافه فقط 133/000 دستگاه فروش داشت طبق گفته ى متن
          خودتون قضاوت کنىد

        3. عارف

          ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (54 ديدگاه)

          سلام. یک سوال داشتم. با وجود برتری جیپ، قیمت مشابه و ابعاد و ویزگی های برابر، سال گذشته 133 هزار نفر در خود آمریکا سانتافه خریدند. چرا؟ البته فروش جیپ گرند چروکی 240 هزار تا بوده و در این سگمنت نیسان روگ بیشتر از 400 هزار تا فروخته.
          دوستان به نظر من دوره برتری های مطلق به پایان رسیده، همین سانتافه با تیونینگ بی سی موتو بالای هزار اسب قدرت رو تحمل می کنه و شاسی اون از هم نمی پاشه.
          این ها خودروهای کراس اوور شهری با قابلیت کمی آفرود هستند. قاعدتا خانواده هایی اهل سفر و تفریح به سراغ اونها می رن و انتظار قدرت وحشتناک یا آفرود مثل جیپ رنگلر رو از اونها ندارن. اگه اشتباه می گم شما اصلاح بفرمایید

        4. F۲۲RAPTOR

          ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (2622 ديدگاه)

          عارف جان اون سانتافه ای که قدرتش بیشتر از ۴۰۰ اسب باشه مطمئن باش شاسیش مورد بازنگری وتقویت اساسی قرار میگیره

        5. ونوم اف ۵

          ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (1274 ديدگاه)

          علی جون منم به جیپ رای دادم ولی نظر کاربر نت هم میتونه راهگشا باشه که این سانتافه نسل قبل حساب میشه که خوشگلترین هست یا نسل بعد حساب میشه

        6. (Ali (Chevy nova

          ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (7387 ديدگاه)

          اره ونوم جان
          کلا هىوندا فقط نسل قبل

    4. net

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (3406 ديدگاه)

      این مدل گرند سانتافه عقبش طراحی بیرونی زشتی داره و ۷ صندلی داره ولی هیوندای سانتافه اسپرت ۲۰۱۸ خیلی خوشکل و زیباست و ۵ صندلی داره

      1. net

        ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (3406 ديدگاه)

        کیا سورنتو ۲۰۱۹ عقبش و چراغ عقبش از این جیپ گرند چروکی کپی کرده

        1. F۲۲RAPTOR

          ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (2622 ديدگاه)
        2. Hosein

          ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (313 ديدگاه)

          خدایی خوشم میاد انصافو رعایت میکنی حتی اگه پای عشقت وسط باشه??

      2. ونوم اف ۵

        ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (1274 ديدگاه)

        نسل قبلی

      3. net

        ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (3406 ديدگاه)

        ونوم اف ۵ عشق من هیوندای سانتافه اسپرت۲۰۱۸ هست .سانتافه دو مدل ۲۰۱۸ داره یه مدل همین مدل گرند سانتافه ۲۰۱۸ هست که ۷ صندلی داره و یه مدل سانتافه اسپرت ۲۰۱۸ هست که ۵ صندلی داره،عقب هر دو مدل سانتافه ۲۰۱۸ با هم فرق میکنه.مدل گرند سانتافه وارد ایران نمیشه و مدلی که تو خیابانهای ایران میبینید هیوندای سانتافه اسپرت هست

  2. محمدرضا

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (56 ديدگاه)

    جایی که اسم امریکا میاد خودش واسه هرماشینی شناسنامه اس سانتافه در مقابل چیپ هیچی نیس

  3. حامد

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    چندین عکس از سانتافه ۲۰۱۹ منتشر شده
    الان دیدم اونقدرا هم بد نیست
    این هشتگ رو توی اینستاگرام بزنید تصاویرش میاد

    싼타페tm

  4. (Ali (Chevy nova

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (7387 ديدگاه)

    امروز براى رفقاى اهل دل خودم مىخوام از شورولت کوروت نسل دوم که بىن سالهاى 1963 تا 1967 تولىد شد بگم
    دوستان شورولت در نسل دوم کوروت و طبق روال قبل بهترىن و قوى ترىن موتورهاى جنرال موتورز رو براى کوروت در نظر گرفت
    موتورها ى مدلهاى 1963 قدرتى برابر با365 اسب و مدلهاى 1964 موتورهاى 375 اسبى داشتن اما اىن تازه اولش بود
    شورولت سال 1965 با 2 موتور بىگ بلاگ 396 و 427 کوروت رو مجهز کرد که موتور 427 قدرتش 550 اسب بود و بطور استاندارد مجهز به کاربراتور هولى بود
    Four-wheel disc brakes were introduced in 1965, as was a “big-block” engine option (the 396 in³ (6.5 L) V8). Side exhaust pipes appeared on the 1965 Stingray and persisted through 1969. Chevrolet would up the ante in 1966 with the introduction of an even larger 427 in³ (7 L) version, creating what would be one of the most collectible Corvettes ever. 1967 saw a L88 version of the 427 introduced which was rated at 430 hp (321 kW), but unofficial estimates place the actual output at 550 hp (410 kW) or more. Only twenty such engines were placed in the 1967 Corvette, and the cars can fetch US$600,000 or more in auction today. From 1967-1969, the 1282 cfm Holley triple two-barrel carbuetor, or Tri-Power, was available on the 427. The 1967 Corvette originally was going to be the first of the C3 generation; however, due to delays the C3 had to be put off until 1968. Other early options available on the C2 included AM-FM radio (mid 1963), air conditioning (1963), telescopic wheel (1965), head rests, presumably to prevent whiplash (1966).

    1. (Ali (Chevy nova

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (7387 ديدگاه)

      اما مطلب بعدى در مورد ىه محصول بسىار بسىار قدرتمند هست از شرکت فورد
      ((1965 Ford Galaxie))
      فورد سال 1965 مدل گالاکسى رو باز طراحى کرد و اون رو مجهز به موتورهاى بسىار قدرتمندى کرد که در ادامه مىگم
      فورد گالاکسى محصولى بود ساىز بزرگ که در 2 نوع سدان و کوپه عرضه مىشد
      سال 65 فورد براى اىن محصول حداکثر توان خودش رو گذاشت
      موتورها از 195 اسب قدرت شروع مىشدن و به 657 اسب مىرسىدن!!!!!!!!!!
      موتور 675 اسبى موتور بىگ بلاگ 427 فورد بود ( با موتور 427 شوى اشتباه نشه) و با 2 عدد کاربراتور 4 دهنه به اىن قدرت عظىم دست ىافته بود
      البته همىن موتور با ىک عدد کاربراتور 4 دهنه قدرتش 616 اسب بخار بود
      The “cammer” 427 was in 1965, and probably remains till today, the most powerful production engine ever made. Developed with the intention of taking on Chrysler’s Hemis, Ford gave the 427 block new heads with hemispherical combustion chambers. To cap that, they fitted overhead camshafts — one per cylinder bank — which gave the engine its name. With the regular single four barrel carb, the “cammer” put out 616 bhp, but with dual four-barrels, it produced a massive 657 bhp. With this kind of power, the “cammer” 427 was totally unsuitable for street use. This kept sales and therefore production volumes down and NASCAR refused to accept the engine as a regular production option. Nonetheless, Ford gained a lot of publicity in other events which greatly helped their image on the street.

      دوستان منبع 2 مطلب گذاشته شده هم(((www.musclecarclub))) هستش

    2. F۲۲RAPTOR

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2622 ديدگاه)

      علی میتونی وزن نهایی کروت با هر موتورو ذکر کنی؟
      وسوال بعدی این موتور ۶۵۷اسبی همونیه که تو تست داینو بیشتر نشون میداد و فورد کمتر اعلام کرده بود؟

      1. (Ali (Chevy nova

        ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (7387 ديدگاه)

        F22
        دادا وزن کوروت رو تو اون منبع ننوشته اما وزنش با موتور بىگ بلاگ 454 زىر 1600 هستش
        براى مقاىسه بهتر بگم
        وزن شورولت نوا مدل 1975 تا1979 برابر با 1550کىلو هستش با موتور 6 سىلندر
        وزن شوى کامارو 1600 کىلو هست با موتور 8 سىلندر در مدلهاى 1974 تا 1981

        1. (Ali (Chevy nova

          ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (7387 ديدگاه)

          اون موتور 675 اسبى همونى هستش که سازمان اىمنى بزرگراهاى امرىکا سال 1970 به فورد فشار اورد که قدرتش رو کم تر کنه چون ماشىنهاى که اىن موتور روشون بود قابل کنترل به راحتى نبودن و فورد قدرت اون موتور رو از 675 به زىر 400 اسب رسوند

  5. F۲۲RAPTOR

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    خدا این قول وسلطان افرود،
    اون کراس اوور
    با چه منطقی باید به سانتافه رای داد
    قاطع ترین رای من تو سری دوئل ها این بود،
    سلطان افرود و قول شاخ شکن گرند چروکی

    1. (Ali (Chevy nova

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (7387 ديدگاه)

      گرند چروکى در قوى ترىن مدلش مجهز به موتور اسمال بلاک 392 با 707 اسب قدرت خالص هستش
      قوى ترىن و موتور سانتافه چند اسبه؟؟؟؟؟؟؟؟

      1. F۲۲RAPTOR

        ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (2622 ديدگاه)

        ???

      2. amin

        ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (1131 ديدگاه)

        من بعید میدونم حتی شاسی سانتافه تحمل این حجم قدرت رو داشته باشه و از هم بپاشه

    2. amin

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1131 ديدگاه)

      من مطمئنم حتی ویلیز ۶۰ ساله پیرمرد من هم سانتافه رو در آفرود شکست میده!

      1. (Ali (Chevy nova

        ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (7387 ديدگاه)

        امىن جان
        دادا اون وىلىز کهن سال شما چرخش مىارزه به همه ى اىن ماشىن سوسولىهاى بى اصل و نسب پلاستىکى
        اون ماشىنى که شما دارى تو کوه و کمر بى رقىبه
        مواظب تىمسار کهن سال ما باش

        1. amin

          ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (1131 ديدگاه)

          چشم
          مواظب تیمسار هستم علی آقا!!!

        2. (Ali (Chevy nova

          ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (7387 ديدگاه)

          دمت گرم امىن جان

        3. amin

          ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (1131 ديدگاه)

          علی آقا ماشین که هنوز تعمیرگاهه اما اگر دوست داشتید عکسش رو براتون بفرستم،فقط نمیدونم چجوری میشه

        4. (Ali (Chevy nova

          ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (7387 ديدگاه)

          امىن جان
          حتما عکسهاش رو بزار برام تو همىنجا که رفقا هم ببىنن و حال کنن

        5. amin

          ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (1131 ديدگاه)

          چجوری اینجا عکس بزارم علی آقا؟بلد نیستم

      2. Elmiraj

        ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (3191 ديدگاه)

        شک نکن ……
        ویلیز ماشینیه که ۷۰ سال پیش با همه تجهیزات از هواپیما پرت شد ، کوه ها را درنوردید ، جامپ های ۱۰ متری زد ، از رودخانه‌ها و سواحل گذشت و چندین نفر را با تجهیزات کامل به خط مقدم برد و در وسط جنگ‌ هم همچون سنگر فولادین از آنها حفاظت کرد .
        پس لطفاً بار دیگر اسم این بچه سوسول رو پیش این تکاور سالخورده نیار….!!!

  6. امیر رضا

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (92 ديدگاه)

    پیشنهاد میکنم یه سر به سایت جیپ (WWW.JEEP.COM)بزنین!!!
    من دیگه چیزی نمیگم…

  7. M.us

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (237 ديدگاه)

    جیپ انتخاب معقولانه ای از هر لحاظ بهتره ظاهر با ابهتی داره درکل جیپ بهتره تو این سگنمت

  8. amin

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    اصلا نفس مقایسه جیپ با این اسباب بازی شرک و کفره!!!

  9. حمیدرضا

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2414 ديدگاه)

    جیپ تنها برند امریکایی هست که موقع مقایسه حتی اگر خودروی رقیب بهتر هم باشه نمیشه بهش نیم نگاهی نداشت

  10. Mahdi CHEVROLET

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    به قول دوستمون F22
    قوی ترین سانتافه در مقابل ضعیف ترین جیپ گرند چروکی بازم عددی نیست

    1. F۲۲RAPTOR

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2622 ديدگاه)

      مرسی
      اقا مهدی???

  11. Hemichan

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (719 ديدگاه)

    خرس گریزلی و اسباب بازی

  12. حسن

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2090 ديدگاه)

    خدا بخواد همتون برید سانتافه اونجا جیپ ارزونه یکی یه چروکی بخرید حالشا ببرید.

  13. ارش

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    به نظرم کلاس جیپ چروکی از این گروه خیلی بالاتره درسته خیلی لوکس نیست ولی قابلیت افرود خیلی خوبی داره و تو این گروه به راحتی اوله.

  14. آرمین

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (79 ديدگاه)

    من رشت زندگی میکنم و برای خرید ماشین بین جیپ چروکی و مزدا cx5 مردد بودم که در آخر cx5 رو انتخاب کردم.ولی تو این مقایسه بدون شک چروکی خیلی سرتره.همه چی روی کاغذ مشخص نمیشه.البته روی کاغذ هم چروکی برتره

  15. Genius

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1347 ديدگاه)

    به هیوندای بابت رشد فزاینده خودش تبریک میگم اما با تمام احترامم جیپ گراند چروکی رو برمی گزینم.امریکایی ها در ساخت ماشین های هیولای SUV ید طولایی دارند و از آسیایی ها بنظرم تنها لندکروزر V8 و موهاوی یارای مبارزه با اونها رو دارن

    1. AK_007

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (562 ديدگاه)

      پاترول?! سکویا?!

  16. me84

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    جیپ سالار راه و بیراهه.
    دوئل نیاز نیست برای به رخ کشیدن تواناییهاش. اسمش یه دنیاست لاکردار.

  17. مانی

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    جیپ با قدرت یکم بیشتر و وزن بیشتر مصرفه کمتری داره
    نمیدونم ماشین‌های کره‌ای چرا کلا مصرفشون بیشتر از تکنولوژیِ روزه
    گیر باکس دو دنده بیشتر داره،فاصله بین محورها بیشتره
    قیمتش یکمی کمتره،یکمی زیباتره اما خیلی‌ با ابهت تره
    و در آخر اینکه ما ایرانیها بین دوتا ماشین که تقریبا در یک حدن
    ولی‌ یکی‌ آمریکایی هست و اون یکی‌ کره‌ای به کره ایه اصلا نگاه نمی‌کنیم:D

  18. مهدی

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1739 ديدگاه)

    مقایسه یکم اشتباهه چون جیپ فول شاسی هست وشاسی سانتافه فریم هست مثل سواری های معمولی مثل النترا… و کلا رفتار این دوتا ماشین خیلی فرق داره اما تجربه چند روزه ای که با جیپ گرند چروک داشتم جدا عالی بود. با اینکه ماشین سفارش امریکا بود و تصادف سنگین داشت و وارد منطقه ازاد شده بود اما سواری قرص و مستحکم رو کامل القا میکرد کاملا تو دست بود و مثل پرادو هم خبری از حرکات گهواره ای ماشین و استرس وارد کردن نبود

  19. Aref

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (30 ديدگاه)

    کره جنوبی نفت ایرانو میخره
    ایرانم بجاش ماشین های بنجول کره ای رو وارد میکنه
    وگرنه هیوندای و کیاموتورز اصلا شرکت های درجه 1 محسوب نمیشن.

  20. محمد

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (226 ديدگاه)

    واقعا این مقایسه شان جیپ رو پایین میاره

  21. Behnam

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (33 ديدگاه)

    من به جیپ رای دادم ولی مشخصات سانتافه غافلگیرم کرد فک نمیکردم انقد نزدیک باشه

  22. ابولفضل نصیری

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (161 ديدگاه)

    مقایسه ای بی فایده بدون خواندن ذره ای از ویژگی ها قطعا و بدون درنگ محصول برتر برند معظم جیپ

  23. مهدی

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1739 ديدگاه)

    اگه دوئل بین سانتافه و چروکی بود منطقی تر بود فکر میکنم گرندچروک زیاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا