مرحلهٔ نیمهنهایی، دور دوم، قسمت بیستوهشتم، دوم دوئل از گروه شاسیبلندهای متوسط اسپرت
نتایج دوئل قبلی بین لامبورگینی اوروس و مازراتی لوانته تروفئو
مجموع آراء: ۱۵۰۰
آراء لامبورگینی اوروس: ۱۲۴۹
آراء مازراتی لوانته تروفئو: ۲۵۱
پیروز دوئل: لامبورگینی اوروس با کسب ۸۳ درصد از کل آراء
رنجروور اسپرت SVR
تاریخ معرفی: فستیوال پبل بیچ ۲۰۱۴
پلتفرم: D7 لندروور
امتیاز از اتواکسپرس: ۴ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۴ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۲۶,۰۵۲ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۲۴,۷۳۲ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۱۹,۱۵۳ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۲۴,۲۸۲ دستگاه
گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: قدرتمند و توانمند، ترکیبی هماهنگ از تهاجم و وقار
نقاط منفی: قیمت گران، حرکات گهوارهای بدنه، سیستمهای الکترونیکی ضعیف
جیپ گرندچروکی ترکهاوک
تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۷
پلتفرم: مرسدس بنز
امتیاز از اتواکسپرس: ۳.۵ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۴.۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱۰,۱۶۷ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۷,۹۶۳ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۲۴۰,۶۹۶ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۲۲۴,۹۰۸ دستگاه
گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: شتاب فضایی، ظاهر رعبانگیز، کاربردیتر از مدلهای هلکت
نقاط منفی: مصرف سوخت بالا، پالایش و نرمی کمتر از رقبای لوکس، قیمت گران برای یک جیپ
مقایسهٔ مشخصات فنی
رنجروور SVR | جیپ ترکهاوک | |
پیشرانه | ۵ لیتری V8 | ۶.۲ لیتری V8 |
تنفس | سوپرشارژ | سوپرشارژ |
قدرت | ۵۷۵ اسب بخار | ۷۰۷ اسب بخار |
گشتاور | ۷۰۰ نیوتن متر | ۸۷۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۲ ثانیه | ۳.۵ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۲.۷ ثانیه | ۱۲.۰ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۸۵ کیلومتر/ساعت | ۲۹۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۴.۷ لیتر ترکیبی | ۱۸.۰ لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | ۲۹۴ گرم/کیلومتر | ۳۸۵ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۱۰۳ لیتر | ۹۳ لیتر |
وزن | ۲۴۷۲ کیلوگرم | ۲۳۸۵ کیلوگرم |
طول | ۴.۸۸ متر | ۴.۸۲ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۹۲ متر | ۲.۹۱ متر |
حجم صندوق بار | ۷۹۰ لیتر | ۷۸۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت بریتانیا | ۹۸,۹۱۷ پوند | ۹۰,۰۰۰ پوند |
قیمت آمریکا | ۱۱۴,۵۹۵ دلار | ۸۷,۶۹۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10259687]
овsкиكMас
۱۸ اسفند ۱۳۹۷جیپ درسته که ۷ دهم ثانیه سریعتر هست اما این واس ماشین تو این کلاس اولویت نیست،درعوض کیفیت فوق العاده رنجروور و اون کابین رویاییش برتری زیادی واضحی داره و شتاب ۴/۲ هم عالیه
با کسب اجازه از سلطان گرافیک دانشگاه آزاد و اینستا بگم که طراحی هر دو تو بخش جلو خوفه اما تو بخش عقب رنجروور سرتره
در کل بالاتر بودن کیفیت لوکس انگلیسی از جیپ قطعیه و بنظرم اینکه ۸۷ هزار دلار یا ۹۰ هزار پوند فقط واس ۷ دهم ثانیه بیشتر ارزش نداره
علیx76
۱۸ اسفند ۱۳۹۷انتخاب ها از قبل مشخصه
تو این دوئل کسی به جدول کاری نداره
یکی مثل من عشق امریکا و نعره موتور ۶.۲ لیتریه کرایسلر و دود لاستیک و ایناست
یکی هم مثل شما عشق انگلیس و ماشینای لوکس و زندگی اشرافی
و هردو قابل احترام
овsкиكMас
۱۸ اسفند ۱۳۹۷داداش من عشق انگلیس نیستم ولی خب ماشین های فوق العاده ای هستن انگلیسی ها
ترک هاواک هم واقعا تو سرعت حرف داره واس گفتن اما بنظرم اینجا اولویت سرعت نیست البته نظر تورو هم قبول دارم که انتخاب ها از قبل مشخصه !
تو بحث نعره و اینا هم واقعا اس وی آر عالیه هم فیلماش تو یوتیوب هست که صداش وحشتناکه هم من یادمه اهواز بودم یه اس وی ار بود کنارم من حواسم نبود بعش اصلا یهو استارت زد واقعا کپ کردم ازصداش چه غرشی کرد لامصب
Solid Viper
۱۸ اسفند ۱۳۹۷این گروه واسه اس یو وی های اسپرت هست نوشته اون بالا،یعنی بقیه پارامترها در کنار سرعت ،این گروه ،گروه سرعت هست
овsкиكMас
۱۸ اسفند ۱۳۹۷خودت جواب خودتو دادی! پارامترهای دیگه در کنار سرعت! نه فقط سرعت!
Solid Viper
۱۸ اسفند ۱۳۹۷بله تمام پارامترهای دیگه یه طرفن سرعت و پرفورمنس یه طرف دیگه
مثه تو نمیشه چشامو روش ببندم ،
این دومورد باهم تداخل جدایی ناپذیر دارن ،بدونش بقایی نیست، بدون پرفورمنس این گروه بی معنی
овsкиكMас
۱۸ اسفند ۱۳۹۷قرار نیست چشم رو روی چیزی ببندی،سرعت و کیفیت کنار هم
میگم که ،خودت تو کامنت اولت جواب خودتو دادی گفتی سرعت و پارامترهای دیگه
Solid Viper
۱۸ اسفند ۱۳۹۷پس اون کی بود با چش بسته نوشته
بود سرعت اولویت نیست؟
چند چندی داداش؟
овsкиكMас
۱۸ اسفند ۱۳۹۷سرعت اولویت اول نیست به این معنیه که سرعت مهم نیست؟! یا به این معنیه چشم رو روی سرعت ببندی؟!!! دیگه تو اشتباه میگیری که مشکل من نیست!
هر دو سرعت بالایی دارن من به شخصه حاضر نیستم بخاطر هفت دهم شتاب بهتر که به چشم هم نمیاد تو رانندگی روزمره بیام از کیفیت و لذت برند لوکس بگذرم یا حتی افرود بالای رنج روور
OMID
۱۸ اسفند ۱۳۹۷دقیقا شتاب تو این کلاس مهمه و اولویت داره! ناسلامتی اسمش شاسی بلند های متوسط اسپورته!
овsкиكMас
۱۸ اسفند ۱۳۹۷قبل از اینکه اسپرت باشه شاسی بلنده
واس شاسی بلند هم اولویت های دیگه ای هست تا سرعت،اون هفت دهم شتاب بهتر جیپ هم واس کسی خوبه که تو باند فرودگاه زندگی کنه وگرنه کسی که سرعت رو در کنار لذت و کیفیت بخواد برند لوکس رو انتخاب میکنه نه برند معمولی
به هر حال هرکدوم این مرحله بیاد بالا تو مرحله بعد مقابل اورئوس رنده و نابود میشه فرقی نمیکنه
Reza
۱۹ اسفند ۱۳۹۷صد در صد رنجروور اسپرت SVR
چیپ مصرف سوختش اندازه بوگاتی ویرون هستش
(Saeed(peugeot
۱۸ اسفند ۱۳۹۷رنجروور فوق العاده هستش
Just bentley continental
۱۸ اسفند ۱۳۹۷معلومه رنجی?
ساسان
۱۸ اسفند ۱۳۹۷کیفیت کابین دو خودرو گویای همه چیز هست.
Solid Viper
۱۸ اسفند ۱۳۹۷بله کیفیت رنجروور مشخصا از ترک هاوک بیشتره ولی از نظر پرفورمنس به هیچ عنوان نمیتونه در مقابل این غول بی شاخ و دم قد علم کنه
اگه بخوام مبنای انتخابم لوکس بودن باشه
بی ام و ایکس۵ رو بیشتر میپسندم
mehran911
۱۸ اسفند ۱۳۹۷غیر از یکی دوتا مشکل مشترک که این دو خودرو دارن
در مجموع از نظر من رنجروور برتری کامل داره
Alireza
۱۸ اسفند ۱۳۹۷اگه الان بخوام رای بدم ترک هاوک
اما اگه بخوام یکیو بخرم با پول خودم رنج روور
شاهین
۱۸ اسفند ۱۳۹۷میگن تو این کلاس ملاک سرعت نیست، لوکس بودنه!
ماهم میگیم اینجا ملاک آفروده، صد البته منظورم از آفرود پله نوردی نیستا! کوه و صحرا نوردیه که جیپ مختص اینکاراس
حالا اینجا همینطور که شما میگی چون رنجی لوکسه پس بهتره منم میگم چون ترک هاوک سریعه پس بهتره نه اینوری نه اونوری چون جفتشون معمولا بدرد آفرود سخت نمیخورن هر کدوم تعریفی دارن واس خودشون توی کلاس suv
https://www.instagram.com/p/Buqy5IXFp2x/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=16hsupmgucwkm
ببینید و لذت ببرید
Solid Viper
۱۸ اسفند ۱۳۹۷بالاخره یه جوری به هر ترتیبی شده به هر نحوی
و با توسل به منطق های عجیب باید یه حرفی بزنن دیگه،ساکت هم نمیشه بمونن
فرزاد
۱۸ اسفند ۱۳۹۷قطعا کیفیت و لوکس بودن رنجروور چیزی نیست که به راحتی بشه ازش گذشت ، از این نظر هیچگاه خودروهای آمریکایی نمی توان با اروپائیا مقایسه کرد چون در حد و اندازه این سگمنت نیستن ، مخصوصا با اسطوره ای همچون رنجروور .
OMID
۱۸ اسفند ۱۳۹۷قطعا هفت دهم ثانیه و سیصد اسب بیشتر هم چیزی نیست که بشه ازش گذشت !
علی
۱۸ اسفند ۱۳۹۷اسطوره با کمترین قابلیت اعتماد البته فرزاد جان !!
فرزاد
۱۹ اسفند ۱۳۹۷اونایی که میگن رنجروور بدرد افرود نمیخوره ، فکر میکنم فصل 4 یا 5 تخت گاز بود تو یکی از قسمتاش دقیقا یادم نیست ولی سه تا ماشین رنجروور تویوتا اف جی کروز و اون یکی دیگه جیب بود اگه اشتباه نکنم که اتفاقا اونا هم مثل بعضیا رنجروور مسخره میکردن ولی تو افرود رنجروور از همشون سرتر بود خوب یادمه حتی تو یه مسیری که تویوتا و جیب نمیتونستن برن رنجروور به راحتی رفت و حتی اون دوتای دیگه رو هم بکسل کرد خیلی سرچ کردم تا اون قسمت از تاپ گیر پیدا کنم ولی موفق نشدم اگه کسی میدونه بگه به هر حال خواستم بگم رنجروور همیشه هم افرودر خوبی بوده و هم جزو بهترینها تو سگمنت خودروهای لوکس اصلا قابل قیاس با هیچ خودروی امریکایی نیست چون در حد و اندازه رنجروور نیستن
Elmiraj
۱۹ اسفند ۱۳۹۷فرزاد @
اگه پراید هم ساخت انگلیس بود و دست جرمی کلارکسون می افتاد باز بهترین در نوع خودش می بود…!!!
.
رنجرور یه آفرودر لوکسه ولی آفرودش در حد گرند چروکی نیست…
دیفندر هم آفرودش عالیه ولی اصلا در حد رانگلر نیست ….
.
.
گروه جگوار لندرور از بعد مستقل شدن از فورد بیشتر به لوکس بودن روی آورده ولی هیچ وقت آن چنان که باید نه در فروش و نه در قابلیت اعتماد خوب ظاهر نشده .
Amir Machine
۱۹ اسفند ۱۳۹۷اولاً
اون قسمت تاپ گیر، ویژه برنامه بولیوی بود مال فصل 14
دوماً
ماشینها رنجروور، لندکروزر و سوزوکی جیمنی بودن و اصلاً جیپ توشون نبود
سوماً
اون نسل اول رنجروور بود، متعلق به سال 1970، چطور میشه تو سال 2019 آفرود یه ماشین دهه 70 رو ملاک قرار داد؟
چهارماً
لندکروزر هموند کلاً مشکل داشت، داغون بود، وسط کار هم دیفرانسیل عقبش از کار افتاد، نمیشه با مقایسۀ ماشینهای دستدوم پر از ایراد نتیجه گرفت آفرود کدوم بهتره، باید ماشینهای صفرکیلومتر و نو باهم مقایسه بشن
پنجماً
همین چند وقت پیش موتور ترند مقایسۀ آفرود بین لندروور دیسکاوری، مرسدس G کلاس، لکسس LX و جیپ رانگلر انجام داد که پدال هم ترجمهش رو گذاشت، تو این رقابت دیسکاوری که تواناییهای آفرود بالاتری نسبت به رنجروور داره آخر شد و رانگلر اول
حالا نتیجۀ کدوم رقابت معتبرتره؟ مقایسۀ سه تا ماشین دستدوم قدیمی از رده خارج مشکلدار یا مقایسۀ ماشینهای جدید صفرکیلومتر؟
OMID
۱۸ اسفند ۱۳۹۷تراک هاوک…
Hemi
۱۸ اسفند ۱۳۹۷البته ترک هاوک یکم سریعتره
( فیلم شتابش تو همین پدال موجوده
۱۱.۵ ثانیه بود
صفر شصت رو هم یه مجله۳.۳ به دست آورده بود )
قابلیت آفرود بالاییم داره
محمدرضا
۱۸ اسفند ۱۳۹۷قطعا موارد استفادشون فرق میکنه جیپ یه شاسی بلند
که بدنه روی شاسی سواره ویه افرود عالیه
درصورتی که رنجرور از شاسی با بدنه یک پارچه استفاده میکنه که فقط اسم شاسی بلند روشه در واقع یه کراس اوره
شاهین
۱۸ اسفند ۱۳۹۷خیلی نامحسوس رنجروورو تخریب کردی با تعریف کردن شاسیش
H
۱۸ اسفند ۱۳۹۷من به جیپ رای دادم
امیر
۱۸ اسفند ۱۳۹۷جز کابین دیگه توهیچموردی رنج روور برتری نداره کاونم بخاطر رنج روور بودنشه واینکه جیپ اصلا هدفش لوکسبودن نیس وبیشتر روی پرفورمنس محصولش تمرکز کرده
تنها مشکل جیپ مصرف بالاشه ک در مقابل قیمت پایینش وقدرت وابهت فراوانش زیاد به چشمنمیاد
قطعا جیپ!
Amir
۱۸ اسفند ۱۳۹۷جیپ بهتره _اولا به خاطر قیمت پایین تر و موتور قدرتمند_ ثانیا قیمت پایین تر میتونی با جیپ حس دوج هلکت رو هم درک کنی و قابلیت آفرود هم داره و ظاهر درنده هم داره از این چه بهتر با این قیمت.
اشکان
۱۸ اسفند ۱۳۹۷من عاشق لوله اگزوز رنجرورم خوب قطعا رنجرور چند پله از جیپ بالاتره
بازهم توجیه فضایی
Elmiraj
۱۸ اسفند ۱۳۹۷شتاب ، سرعت ، زیبایی و آفرود ترک هاوک رو به رنجرووری که اینجا تنها کابین کمی لوکس تر داره ترجیح میدم ….!!!!
.
.
بحث کیفیت و قابلیت اعتماد پیش بیاد باز جیپ همیشه سرتر بوده ، در چند سال اخیر جگوار-لندروور ماشاالله قعر جدول jd پاور و کانسومر رپورتز رو قبضه کرده ……. !!!!
فروش بسیار بالای محصولات جیپ در سراسر جهان و ضررهای پی در پی لندروور به دلیل فروش پایین هم طرف دیگر ماجرا…..!!!!!!!!
میعاد
۱۴ فروردین ۱۴۰۰این دیگه چه رقابتیه؟ خب معلومه که رنجروور بهترینه. اصلا قابل مقایسه با جیپ نیست. لامصب خدای جذابیته