مرحلهٔ نهایی، گروه سیودوم، شاسیبلندهای اسپرت
لامبورگینی اوروس
تاریخ معرفی: دسامبر ۲۰۱۷
نسل کنونی: اول
پلتفرم: MLBevo گروه فولکسواگن
امتیاز از کاربایر: ۳.۵ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۳.۵ از ۵
گارانتی: سه سال بدون محدودیت پیمایش
نقاط مثبت: تواناییهای فوقالعاده، ترکیبی منحصربفرد از خوی آلمانی و احساس ایتالیایی، ظاهر بینظیر، قدرت نفسگیر، هندلینگ باورنکردنی، سرعتی مثل یک لامبورگینی
نقاط منفی: پیچیده، سنگین، سواری خشک، هزینههای نگهداری وحشتناک، برچسب قیمتی مثل یک لامبورگینی
جیپ گرند چروکی ترکهاوک
تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۷
نسل کنونی: اول
پلتفرم: مرسدس بنز
امتیاز از کاربایر: – از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۴.۵ از ۵
گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: شتاب فضایی، ظاهر رعبانگیز، کاربردیتر از مدلهای هلکت
نقاط منفی: مصرف سوخت بالا، پالایش و نرمی کمتر از رقبای لوکس، قیمت گران برای یک جیپ
مقایسهٔ مشخصات فنی
لامبورگینی اوروس | جیپ ترکهاوک | |
پیشرانه | ۴ لیتری V8 | ۶.۲ لیتری V8 |
تنفس | توئین توربو | سوپرشارژ |
قدرت | ۶۵۰ اسب بخار | ۷۰۷ اسب بخار |
گشتاور | ۸۵۰ نیوتن متر | ۸۷۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۲ ثانیه | ۳.۵ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۱.۴ ثانیه | ۱۲.۰ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۰۵ کیلومتر/ساعت | ۲۹۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۶.۸ لیتر ترکیبی | ۱۸.۰ لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | ۲۹۰ گرم/کیلومتر | ۳۸۵ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۸۵ لیتر | ۹۳ لیتر |
وزن | ۲۴۱۰ کیلوگرم | ۲۳۸۵ کیلوگرم |
طول | ۵.۱۱ متر | ۴.۸۲ متر |
فاصلهٔ محوری | ۳.۰۰ متر | ۲.۹۱ متر |
حجم صندوق بار | ۶۱۵ لیتر | ۷۸۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت بریتانیا | ۱۵۹,۹۲۵ پوند | ۹۰,۰۰۰ پوند |
قیمت آمریکا | ۲۰۰,۰۰۰ دلار | ۸۸,۳۹۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10323201]
Ferrari Fxx K Evo
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸فقط کابین جیپ 😂
محمد
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸لامبو و دیگر هیچ
جزو انگشت شمار شاسی بلندهای واقعا دوست داشتنی متفاوت
و خاص
با حس واقعی یه شاسی بلند…
با احترام به جیپ با عقبه و عملکرد فوق العاده، قطعا اول لامبو بعد جیپ بعپ بقیه رقبای این سگمنت
mohammad FM480
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸حس واقعی یک شاسی بلند با اوروس؟؟!!
car lover
۳۰ تیر ۱۴۰۳اتفاقا من کابینشو دوست دارم
بهنام
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸بابا این همونه شاید بهتر قیمتشم که نصفه ، چرا آدم باید اووروس بخره؟ به جاش یه ترک هاوک و یه نویگیتور می خری
Reza
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸فقط و فقط لامبورگینی ???
مانی
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸وقتی نویگیتور داری فکر نکنم کوچکترین دلیلی برای خرید این جیپ داشته باشی
میگفتی کامارو یه چیزی
که البته اوروس تقریبا کار هردو رو میکنه منتها با پرستیژ ولاکشری بودن بسیار بیشتر
امیر
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸طراحی ظاهری و کابین اوروس فوق العادس البته غیر از بخش عقبش!
فنیم ک برتری با اوروسه
اما بخاطر علاقه شخصی به جیپ و هلکت زیر کاپوتش و ارزان بودنش انتخابم ترک هاوکه
اختلاف قیمتشون خیلی زیاده!!! بنظرم نمیرزه بابت اندک اختلاف زمان در شتاب و… اون همه پول بابتش بدی(شاید اگه ایتالیایی خالص بود ارزششو داشت،همونجور ک دیگر محصولات لامبو ارزششو دارن)
овsкиكMас
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸حالا کی بهت گفته اختلاف قیمتشون فقط بخاطر شتاب بهتره اوروسه؟! یعنی کل برداشتت از اختلاف قیمت در همین حد بود؟
یکی از دلایل اختلاف قیمت رو میتونی تو کابین هردو خودرو ببینی! جدا از مسائل مهندسی و فنی و تکنولوژی
دیگه ببین اون چیه که نوشتن ۸۸ هزار دلار زیاده واسش!!!!!!
امیر
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸و باز هم دوستان بانمک…
دوست عزیز دقیقا همون اول گفتم ک کابینش فوق العادس و توی خوب بودنش هیچ شکی نیس اما به حال هرکسی برای خودش حق انتخابی داره و سلیقه ای!
منم دلایل انتخابمو گفتم ک کاملا شخصیه و علاقه خاصی به برند جیپ و مخصوصا موتور دوج دارم
قطعا اگه جای کسی بودم ک میتونستم بخرم،جفتشونو میخریدم
همین!
علیx76
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸هیچ جا نگفتن قیمت ۸۸ هزار دلاریش زیاده
نوشته این قیمت برای جیپ زیاده
چون جیب برند پریمیوم نیست مثل بنز و ب ام و که قیمت های ۱۰۰ هزار دلاری یچیز عادی باشه براشون
ضمن اینکه کابین جیپ با توجه به سال معرفیش ( این نسل فک میکنم ۲۰۱۴ معرفی شده باشه) و اینکه بیس این ماشین ، در حقیقت یه ماشین ۴۰ هزار دلاریه در نوع خودش مناسبه
VIPER
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸به به چه دوئلی
جذاب ترین دوئل پدال
رای من هردو
یانکی
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸پدال نمیدونم چرا انقدر از آمریکاییها بدت میاد.که چی شتاب جیپ رو زیاد کردی برا لامبو کم.تمام دنیا میدونن که 0تا100 ترک هاوک 3.5 هستش و 400 متر رو در 11.5 میزنه.و اوروس 0تا100 رو در 3.6 و400 متر رو در 11.7میزنه.بارها بهتون گفتم نکنید این کار رو زشته به خدا.در پایان من اوروس رو یه لامبو نمیدونم فقط شبیهشه.گریزلی مثل بی52 میمونه و اوروس مثل هواپیما سم پاش س…پا..ه
Reza
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸یانکی جون شتاب یوروس 2.9 هستش داری
اشتباه نکن پدال خیلی زیاد زدی
Elmiraj
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸نصف اطلاعات هر دو اشتباهه …..
Kurdishlambo
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸شتاب 3.6 اوروس اعلامی کارخانه ست که تقریبا همه ی مجله هایی که تست کردند شتاب های کمتر از 3.5 رو ثبت کردند حتی 2.9 هم ثبت شده.
ضمنا این روزها کم کم برای همچین سوپراستارهایی بیشتر 0-200 مطرح میشه
فرید
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸چطوری شد اوروس 400 متر رو تو 11.7 زد؟ فعلا با 11.2 رکوردار هست. اینم مدرکش
http://uupload.ir/files/7025_screenshot_2019-03-26-18-43-01-965_com.google.android.youtube.png
joojoo
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸لامبو سه تا نماینده داشت توی این دوئل ها….
دوتاشون قهرمان شدن…..
اون یکی هم توی نیمه نهایی به یه لامبورگینی باخت…….
NAVID۰۰۹۸
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸انتخابم لامبورگینی اوروس
sina7
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸لامبورگینی تونسته شتاب 2.9 ثانیه رو هم ثبت کنه
دیگه خودتون حساب کنید چه هیولاییه
Behnam
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸جیپ سالهاست داره بهترین شاسی بلندای واقعی رو تولید میکنه در مقابلش لامبو اولین تجربشه معلومه که به جیپ رای میدم سلطان کلاس خودشه جیپ
(ali (chevy nova
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸جیپ و دیگر هیچ
امین پارسی
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸این جملت رو باید با الماس حک کرد ( طلا کفایت نمیکنه ) … جیپ و دیگر هیچ …
سروش
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸با این اختلاف قیمت اینا هیچ جوره رقیب هم نیستن. مسلماً لامبورگینی بهتره اما نه برای کسی که بودجه ش زیر ۱۰۰ هزار دلاره
Abbas
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸چه انتخاب آسونی((:
فقط تو نکات منفی لامبو زده برچسب قیمتی مثل یک لامبورگینی/:
خو داداش لامبورگینیه دیگه?
مهدی
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸آره واقعا یه جمله عجیبی بود.
حمیدرضا
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸دشمن محیط زیستن هر دوشون انصافا شتابشون برای یک خودروی بلند قامت خیییلی زیاده شبیه سوپراسپرتهان رای من لامبورگینی چون به برند و قیمتش میارزه البته جیپم واقعا عالیه و اگر در شرایط واقعی قرار داشتم شاید جیپ رو انتخاب می کردم
منوچهر
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸قطعا لامبو قیمتش دو ونیم برابر ولی ده برابر پرستیژ بالاتر و سرتره از لحاظ فنی هم که کلا برتره پس بازم قطعا لامبو
محمد
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸قطعا جیپ با این همه قدمت در ساخت شاسی بلندهای قوی و پرکاربرد در مقابل اوروس که اولین تجربه لامبو در ساخت شاسی بلند هست هم از نظر قدرت و کارایی و هم از نظر قیمت برنده هست
roozbeh
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸کی میگه لامبو اولین تجربشه ؟ یه رامبو لامبو بزن تو گوگل
مهدی
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸دوستان کانال روسی DSC OFF رقابت های خیلی جذابی انجام میده. در رقابت بین SUV ها جیپ ترک هاوک رو مقابل بنزG63 گذاشت وترک هاوک پیروز شد.اینبارX5M رو مقابلش گذاشت وباز پیروز شد.مرسدسGLC63 رو گذاشت وباز پیروز شد.بنتلی بنتایگا رو مقابلش گذاشت وباز پیروز شد.تسلا مدلX رو مقابلش گذاشت وباز پیروز شد. رنجرور رو مقابلش گذاشت وباز دوج ترک هاوک پیروز شد.
اما جدیدترین رقابتش بین جیپ ترک هاوک هستش ولامبورگینی اوروس!!!!
چندبار مسابقه درگ_پیروز لامبورگینی اوروس
چندبار مسابقه رولینگ_پیروز لامبورگینی اوروس
لامبورگینی اوروس سریع ترین SUV این کانال روسی شد.
Just bentley continental
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸پدال پیگیری کنه این مطلبو بزاره ممنون میشیم
مهدی
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸جالب اینه این کانال این رقابت رو همین 2ساعت پیش گذاشتن.
این کانال روسی رقابت های خیلی زیادی انجام داده جدای از این SUV ها.برای مثال….
پورشه911GT2 با مرسدس AMG GTR/ ب ام وM5 با AMG GT4/ پورشه911 توربو با مرسدسE63/ ب ام وM850 با مرسدس S63s کوپه/ رولزرویس فانتوم با مرسدس میباخ/لامبورگینی هوراکان با نیسان GTR/ پورشه 911توربو با آئودی RS7/ مرسدس G63 نسل قبل با مرسدس G63 جدید/ ب ام وM5 با مرسدسE63
وهمینطور تست وبررسی خودروهایی مثل بوگاتی شیرون. پورشه 918.تسلاS.لامبورگینی اونتادورS. فراری 812 و…..
حسام
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸کاری با قیمت ندارم ولی لامبو واقعا محشره
овsкиكMас
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸همین جمله برای انتخاب اوروس کافیه( حالا جدا از اینکه ده ها دلیل منطقی دیگه هم وجود داره واس برتری لامبو ) : “ترکیبی منحصر بفرد از خوی آلمانی و احساس ایتالیایی ”
لذت بخش ترین ترکیب دنیا…
iman
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸وقتی اسم شاسی بلند میاد انتخاب اول و آخرم جیپه
ابوالفضل
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸شاسی بلند باید ابهت داشته باشه که تو این مورد جیپ برتری داره قیمتش خیلی کمتره و صدای قشنگ تری هم داره و امریکاییه
ساسان
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸بدیهیه که اوروس یک سوپرشاسی بلند دولوکس بسیار خاص هست که بجرعت میشه گفت دنیای اتومبیل مثلشو ندیده و به هیچ وجح قابل مقایسه با خودرویی نیست که مجلات معتقدا”88هزار دلارم براش زیاده.این اختلاف فارق از عملکرد در روی جاده در ظاهر دو اتومبیل طرحی کابین و بدنه..کیفیت متریال استفاده شده به وضوح خودشو نشون میده.و درنهایت باید یاد آور شد جیپ درمقابل یک لامبورگینی قرار گرفته!!
Iman67
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸اورئوس برتری واضحی نسبت به جیپ داره
در بحث شتاب،کیفیت کابین،کیفیت رانندگی،تکنولوژی و امکانات و همچنین برندینگ اورئوس سرتر هست
در بُعد افرود برتری با جیپ هست که بنده شک دارم کسی که ۲۰۰ هزار دلار میده دلش بیاد بره افرودش با اون ماشین یا اصلا دنبالش باشه
فکر نمیکردم شاسی بلند لامبورگینی بتونه اینقدر عالی باشه،یک پکیج کامل از سرعت و لوکس بودن و افرود و اسپرت بودن.سریعترین اس یو وی دنیا هست گویا
حاج رضا
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸بدنه جیو اصلا با موتورش همخونی نداره
دور همی یه چیزی رو هم سوار کردن فروش کنن
خودشونم میدونن
جی کلاس ازاین خیلی بهتره
لامبو هم کم کاری کرده واقعا ۶۴۰اسب بخار کمه
حداقل یه نسخه هیبرید بزننزود تر
amin
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸جمله علی شوی نوا رو تکرار میکنم
(جیپ و دیگر هیچ)
نمیدونم کلیپ اون پسر بچه عاشق جیپ که تو آمریکا کشته شد رو دیدید یا نه
جیپ بازا دنیای خاص خودشون رو دارن
Hemichan
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸جیپ
البته فیلم شتاب ۱۱.۵ ثانیه تو خود سایت موجوده و اما سایر مشخصات مکانیکی و فنی فقط به جاده محدود نمیشه و جیپ همچنان تو آفرود بی رقیبه
به اضافه هزینه نگهداری بسیار پایین و دوام بالا
هرچند اروس هم کیفیت کابین بالا و قیمت گرونتری داره و لوکسه
به هرحال یکی کارگاه مکانیک و آچار و مشخصات فنی و مکانیکیو دوس داره
یکی هم جواهر فروشی و زیورآلات گرونقیمت و اینا رو
و ما هم به سلیقه ی همه احترام میگذاریم
mohammad FM480
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ما از یک شاسی بلند چی میخوایم؟ فقط قیافه و استایلی شبیه یک سوپر اسپرت یا ابهت و قدرت افرود بالا ؟
AryaHI
۲۹ مرداد ۱۳۹۸این مشخصات غلطه توی هر سایتی مشخصات اوروس رو نگاه کنید شتابش 3.6
Farzad
۱۰ مهر ۱۳۹۸نقاط منفیه لامبورگینی زده پیچیده هه کجاش پیچیدس ، همش عشقه …