مرحلهٔ نیمهنهایی، دور دوم، قسمت سیوچهارم، دومین دوئل از گروه اسیوویهای متوسط
نتایج دوئل قبلی بین تویوتا لندکروزر پرادو و تویوتا فورچونر
مجموع آراء: ۱۳۷۷
آراء تویوتا فورچونر: ۴۳۹
آراء تویوتا لندکروزر پرادو: ۹۳۸
پیروز دوئل: تویوتا لندکروزر پرادو با کسب ۶۸ درصد از کل آراء
جیپ رانگلر
تاریخ معرفی: نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۷
نسل کنونی: چهارم
پلتفرم: –
امتیاز از کاربایر: ۳ از ۵
امتیاز از اتو اکسپرس: ۳ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۳,۶۷۰ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۶,۸۶۲ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۱۹۰,۵۲۲ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۲۴۰,۰۳۲ دستگاه
گارانتی: پنج سال یا ۱۲۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: ظاهر نمادین، تواناییهای آفرود فوقالعاده، کابین بروز
نقاط منفی: قیمت گران، هزینههای نگهداری بالا، سواری جادهای نهچندان نرم و آرام
میتسوبیشی پاجرو اسپرت
تاریخ معرفی: آگوست ۲۰۱۵
نسل کنونی: سوم
پلتفرم: میتسوبیشی ترایتون
امتیاز از کاربایر: ۲.۸ از ۵
امتیاز از اتو اکسپرس: ۲ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: – دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: – دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: صفر دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: صفر دستگاه
گارانتی: پنج سال یا ۱۰۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: تواناییهای آفرود بالا، تجهیزات زیاد، کابین جادار و فضای زیاد برای هر سه ردیف صندلی
نقاط منفی: سواری خشک و ناراحت، رانندگی ناامیدکننده، مصرف سوخت بالا
مقایسهٔ مشخصات فنی
جیپ رانگلر | میتسوبیشی پاجرو | |
پیشرانه | ۲.۲ لیتری I4 | ۲.۴ لیتری I4 |
تنفس | توربودیزل | توربودیزل |
قدرت | ۲۰۰ اسب بخار | ۱۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۵۰ نیوتن متر | ۴۳۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۹.۶ ثانیه | ۱۰.۴ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۸۰ کیلومتر/ساعت | ۱۸۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۷.۷ لیتر ترکیبی | ۸.۶ لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | ۲۰۲ گرم/کیلومتر | ۲۲۷ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۸۱ لیتر | ۶۸ لیتر |
وزن | ۲۱۵۸ کیلوگرم | ۲۱۰۵ کیلوگرم |
طول | ۴.۷۹ متر | ۴.۷۸ متر |
فاصلهٔ محوری | ۳.۰۰ متر | ۲.۸۰ متر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۷ نفر |
حجم صندوق بار | ۵۳۳ لیتر | ۱۳۰ تا ۵۰۰ لیتر |
قیمت پایه آمریکا | ۲۹,۵۴۰ دلار | – |
قیمت پایه بریتانیا | ۴۳,۰۶۵ پوند | ۳۵,۱۵۱ پوند |
قیمت موردبررسی | ۴۴,۵۰۱ پوند | ۳۵,۱۵۱ پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10264449]
حسن
۲۳ اسفند ۱۳۹۷با حفظ احترام به میتسو من به سلطان افرود رانگلر رای میدم
حسن
۲۳ اسفند ۱۳۹۷سال 2018 جیپ با 3 نماینده تونست در کلاس شاسی بلندهای فروخته شده در امریکا با اقتدار حضور داشته باشه
از رانگلرش 240هزار دستگاه فقط ذر خاک امریکا فروخته که نشون دهنده عالی بودن این ماشین هستش
علاوه بر فروش بالاش رانگلر در رقابتی که مجله موتور ترند در سال 2018 ترتیب داده بود و رقیبش هم جی کلاس بود تونست مقام اول رو کسب کنه و بازهم ثابت کنه سلطان افروده
amir
۲۳ اسفند ۱۳۹۷رانگلر سال پیش 7 هزار تا هم تو بازار کوچیک و انحصاری اروپا فروخته
Mohammad
۲۳ اسفند ۱۳۹۷حسن فقط امید وارم اینجا هم یکی نیاد بگه
با پاجرو شوخی نکنید سلطان و فلان و
مثل قضیه لندکروز و داج
(حرف های بچه گونه )
Mohammad
۲۳ اسفند ۱۳۹۷اما یه چیز دیگه که الان دیدم نقاط منفی زده قیمت گران جیپ رانگلر
رانگلر کجاش گرونه
29 هزار تا واسه همچین ماشینی گرونه ( حالا کاری ندارم توی اروپای شیاد قیمتش 2 برابر میشه 44 هزار پوند یعنی 50 هزار دلار )
بعد جالبش اینه بیشترین حفظ ارزش رو بعد 5 سال داره تو امریکا
حسن
۲۳ اسفند ۱۳۹۷عاشق ایرادهایی هستم که به جیپ گرفته شده
((نقاط منفی: قیمت گران، هزینههای نگهداری پایین، سواری جادهای نهچندان نرم و آرام))
هزینه نگهداری کم!!!!!!!!!!
سواری جاده ای نه چندان نا ارام!!!!!!!!!!
هر کی که 2 دقیقه جیپ رونده باشه میدونه چون جیپ فنربندیش مخصوص افروده برای همین تو جاده اسفالته کمکهاش میکوبه و این نقطه ضعفش نیست برعکس نشون دهنده اونکه چقدر تو افرود شاخه با این فنر بندی قویش
محمد
۲۳ اسفند ۱۳۹۷البته هزینه نگهداری بالا نه پایین حسین جان
ولی درسته، جیپ یکی از نمادهای با ابهت و پرقدرت آفروده
حسن
۲۳ اسفند ۱۳۹۷محمد جان
البته هزینه نگهداری جیپ بالاست چون ماشینی که تو افرود استفاده میشه حالا از هر برندی همیشه سیستم تعلیق و موتور و گیربکسش تو فشاره و همین باعث فرسوده شدن زود به زودش میشه برا همین هزینه های نگهداریش بالا میره
علیx76
۲۳ اسفند ۱۳۹۷سواری فقط جیپ میول :))))
iman
۲۳ اسفند ۱۳۹۷سلطان افرود رانگلر؟؟؟؟؟ با اون ایمنی بسیار ضعیفش..
سلطان افرود فقط مرسدس G کلاسه..
والسلام
پاجرو مانترو
۲۳ اسفند ۱۳۹۷سلطان افرود هیچکدومشون نیست
سلطان افرود پاجرو montero هست. این اشتباه پداله اومده اسپرت رو جلو رانگلر گذاشته. اینطوری میشه که مدلای خاص خودشون میاد بالا
امیر دهقان
۲۳ اسفند ۱۳۹۷پاجروی اصلی در رقابتهای این گروه حضور داشت اما در مقابل تویوتا پرادو حذف شد
https://www.pedal.ir/%D9%85%DB%8C%D8%AA%D8%B3%D9%88%D8%A8%DB%8C%D8%B4%DB%8C/%D8%AF%D9%88%D8%A6%D9%84-%D9%85%DB%8C%D8%AA%D8%B3%D9%88%D8%A8%DB%8C%D8%B4%DB%8C-%D9%BE%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D9%88-%D8%AA%D9%88%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%A7-%D9%BE%D8%B1%D8%A7%D8%AF%D9%88/
Solid Snake
۲۳ اسفند ۱۳۹۷سلطان آفرود پاکرو مانترو!!!
انگار نگرانی دوستمون بی مورد نبود
فرزاد
۲۳ اسفند ۱۳۹۷چقدر فراخوان داشت به خاطر ضعف در شاسیش ههههههه بعد میگن سلطان آفرود
حسن
۲۳ اسفند ۱۳۹۷فرزاد
اره با همون شاسیش 240 هزارتا فروش داشته
حسن
۲۳ اسفند ۱۳۹۷iman
g کلاس؟؟؟؟؟؟
همونی که تو رقابت موتور ترند از رانگلر ((باخت))؟؟؟؟؟
Elmiraj
۲۳ اسفند ۱۳۹۷رقابت با Jeep ………..اونم رانگلر…….!!!!!!!
.
.
وقتی یه آفرودر معمولی با سلطان آفرود جهان مقایسه میشه یاد اون جمله ماندگار داوران موتورترند می افتم ….که گفتن :
.
(( جاهایی که G class به سختی توانایی رد شدن از آن را داشت برای Wrangler بسیار آسان بود…!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ))
حسن
۲۳ اسفند ۱۳۹۷این جمله موتور ترند خیلی زیباست
(( جاهایی که G class به سختی توانایی رد شدن از آن را داشت برای Wrangler بسیار آسان بود…!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ))
مزدا
۲۳ اسفند ۱۳۹۷رانگلر خیلی خیلی سرتر از پاجرو هس .پاجرو نه تو کابین نه تو رُخ زیبای خاصی نداره ولی رانگلر انصافا خیلی جذابه و از لحاظ فنی و افرود هم واسه خودش سلطانه
big & small block engine
۲۳ اسفند ۱۳۹۷جیپ رقیب قدری هستش واقعا
انتخاب من هم جیپ
Ali_hz
۲۳ اسفند ۱۳۹۷رانگلر عشقه…
نسبت به میتسوبیشی هم از وقتی با رنو همکاری میکنه حس بدی پیدا کردم.
Ahmad
۲۳ اسفند ۱۳۹۷از خداشم باشه که با رنو همکاری میکنه یادت نره دو شرکت نیسان و میتسوبشی رو به موت بودن که رنو نجاتشون داد .
Rezanst
۲۶ اسفند ۱۳۹۷داش حس نمیکنی برعکس میگی؟؟رنو فرانسوی در حال برشکستگی!!!!نیسان نجاتش داد و سهامش رو خرید و بعد میتسو رو خرید نیسان خریده همشونو کی گفته رنو نیسان خریده؟توهماتت خیلی بالاستا
مهدی
۲۳ اسفند ۱۳۹۷نقاط ضعف جیپ!!! هزینه های نگهداری پایین!!!!!! ازکی تاحالا هزینه نگهداری پایین شده نقاط ضعف؟؟؟
ahmad
۲۳ اسفند ۱۳۹۷یه بار دیگه بخون نوشته هزینه نگهداری بالا.
امیر
۲۳ اسفند ۱۳۹۷رانگلر به قدری خوب که نمیشه به مورد دیگه ای فکر کرد
حسين وي
۲۳ اسفند ۱۳۹۷چرا انقد پشت میستو زشته اخه ؟؟؟
پاجرو مانترو
۲۳ اسفند ۱۳۹۷این پاجرو اون پاجرویی که معروفه نیست
این پاجرو اسپرته
اون پاجروی افرود اسمش پاجرو montero هست. کلا یه مدل دیگس با مشخصات دیگه
امیر
۲۳ اسفند ۱۳۹۷خب عزیزمن رانگلر هم با موتور قویتر وجود داره
Ardalan
۲۳ اسفند ۱۳۹۷چرا جیپ انقد گرونه؟
ونوم اف ۵
۲۳ اسفند ۱۳۹۷جیپ گرون نیست قیمتش تو امریکا خیلی خوبه ولی در اروپا بخاطر تعرفه بالا قیمتش افزایش پیدا میکنه . الان بعضی ها میگن اروپا کاملا با تجارت ازاد موافقه
امیر
۲۳ اسفند ۱۳۹۷عاشق میتسوبیشی و پاجرو هستم ولی واقعا نمیشه با رانگلر مقایسش کرد
سلطان افروده بالاخره
پاجرو montero
۲۳ اسفند ۱۳۹۷اخه پاجرو اسپرت با جیپ رنگلر ؟
پاجرو مانترو پس چیکارس؟
مثل اینه من پرایدو با پاژن مقایسه کنم.
رقیب رنگلر پاجرو مانترو montero هست نه اسپرت
ای خدا چرا این کار رو باهام میکنی؟
در رابطه با پاجرو مانترو باید بگم تو عراق و کشورای عربی از این مدل برا پلیسای دهاتشون استفاده میکنن. نیروهای امریکایی و شرکتای خصوصی امنیتی نظامی و شرکتای نگهبانی لوله های نفت و گاز تو افریقا و عراق از پاجرو مانترو استفاده میکنن. همینایی که استفاده میکنن برا من کافیه تا به رانگلر رای ندم. و به اسپرت هم رای نمیدم چون کاملا تو یه کلاس دیگس. باید مانترو رو میاوردین جلوی رنگلر
خشایار
۲۳ اسفند ۱۳۹۷جیپ رانگلر
سالهاست که تخصصی جیپ به تولید اس یو وی های واقعی می پردازه. ژاپنی ها و اروپایی ها هرگز در هیچ دوره ای از نظر توانایی های آفرود، قیمت مناسب، استهلاک پایین و بازدهی به محصولات امریکایی در این رده خودرویی، علی الخصوص جیپ نرسیدن. فکر می کنم به دلیل عدم حضور طولانی مدت امریکایی ها، یا حضور پررنگ ژاپنی ها در بیابانهای کشورهای حاشیه خلیج فارس هست که در ایران به لندکروز لقب حضرت یا سلطان میدن.
Ahmad
۲۳ اسفند ۱۳۹۷هیچکدام ، میتسوبشی که به خاطر قیافه زشتش نه ، رانگوریلم به خاطر امریکایی بودن ، کیفیت پایین ، غیرقابل اطمینان بودن ، هزینه نگهداری بالا ، معروف بودن به شکستن شاسی ، دیگه چی بگم از بدیهاش .
Elmiraj
۲۴ اسفند ۱۳۹۷رانگوریل………???………!!!!
.
.
حاجی شما با پژو ۴۰۵ ساخت فرانسه خوش باشین……
ahmad
۲۴ اسفند ۱۳۹۷عمو خودم میدونم رانگلر هست ، به تمسخر گفتم رانگوریل بعدشم باشه من با 405 ساخت فرانسه خوش هستم ، شمام برو با پراید ( فورد فیستا ) ساخت امریکا خوش باش .
Elmiraj
۲۴ اسفند ۱۳۹۷ahmad@
نخست این که اون فورد فستیوا هست نه فیستا…!!!! (( فورد فیستا یکی از بهترین هاچبک های حال حاظر دنیاست که در اروپا هم بسیار پرفروش و پر طرفداره))
.
و خوبه بدونی او فورد فستیوا یی که در آمریکا تولید میشد با اون فستیوایی که فورد سال ۱۹۸۶ واسه مزدا و کیا طراحی کرد تا تحت نام های مزدا ۱۲۱ و کیا پراید واسه بازار آسیای شرقی و استرالیا تا سال ۲۰۰۲ بسازن زمین تا آسمون متفاوته…..
.
.
کاش بعد چندید دهه همون فورد فستیوا اصل آمریکایی تولید میشد تا سالانه جان ۹۰۰۰ نفر از هموطنان مون با سایپا پراید گرفته نمی شد ………..
تازه جان ۱۶۰۰۰ نفر دیگر هم توسط فرانسوی های عشق تو گرفته میشه…..
.
متاسفانه….?……
حسن
۲۴ اسفند ۱۳۹۷فقط مواظب باش 405 سوار میشی یهو اتیش نگیره
البته ماشین فرانسویها بخاطر کیفیت کمی که دارن اینطورین دیگه
Ahmad
۲۴ اسفند ۱۳۹۷برو ببین تعداد فراخوانهای ماشینای امریکایی تو سه سال گذشته به خاطر اتیش سوزی چقدر بوده بعد بیا راجع به کیفیت صحبت کن مثل اینکه یاد رفته همین رانگلر بخاطر شکستن شاسیش چقدر فراخوان داشت .
Amir Machine
۲۴ اسفند ۱۳۹۷عمو یادت باشه تو تکتک کامنتهات داری به ماشینهای آمریکایی توهین و تمسخر میکنی
پس از این به بعد ما هم هروقت به فرانسویها چیزی گفتیم حق اعتراض نداری
دیگه خواهشاً بحث مقابله به مثل رو هم وسط نکش که اگه کسی قرار باشه مقابله به مثل کنه، اون ماییم نه تو چون زیر هر مطلب بیربطی بدون اینکه کسی چیزی به فرانسویها گفته باشه داری به آمریکاییها توهین میکنی
Ahmad
۲۴ اسفند ۱۳۹۷اون فورد فستیوایی که میگی زمین تا اسمون با اونی که برای مزدا وکیا تولید شده فرق میکنه اتفاقا تو خود امریکا به دلیل ایمنی فوق العاده ضعیفش تولیدش متوقف شد پس چطوری میگی کاش همون تو ایران تولید میشد تا جان مردم در خطر نمیافتاد هیچ فرقی نسخه امریکاییش با ایرانی ژاپنی و کره ای نداره تو ایمنی شاید تو کیفیت ولی تو ایمنی نه بعدم تویی که میگی نسخه امریکاییش زمین تا اسمون با اونایی که برا مزدا یا کیا زده فرق میکنه باید اینو هم بدونی 405 هم که تو ایران تولید میشه با اون 405 که تو فرانسه تولید میشه هم زمین تا اسمون فرق میکنه هم به لحاظ ایمنی هم به لحاظ کیفیت این پژوهایی که هر ساله جان خیلیارو میگیره فرانسوی نیست ایرانی و چینی هست شما وقتی 405 ایرانی رو با فرانسوی یکی میدونی من دیگه چی بگم
اگه نمیدونی برو تحقیق کن ببین همین 405 در زمان تولیدش با معیارهای ایمنی اون زمان دارای 5 ستاره ایمنی بوده خودروی سال اروپا و از پر فروشترین محصولات پژو بوده و اتفاقا بر خلاف نظر خیلیا همین پژو 405 در اون زمان که به امریکا صادر میشده از فروش خوبی برخوردار بوده ولی فورد فستیوا اینگونه نبوده همون نسخه امریکاییش هم با معیارهای اون زمان داری یک و نیم ستاره ایمنی بوده میگی نه برو مستند تهران تقاتع سِئول قسمت سوم یا چهارمش رو ببین که راجع به همین فورد فستیوا و تولیدش چی میگه .
سیاوش
۲۳ اسفند ۱۳۹۷فقط بنظر من پاژرو جدید زشته یا واقعا زشته؟؟؟!!
ahmad
۲۴ اسفند ۱۳۹۷Amir Machine اتفاقا این شماها هستید که دائما تو هر مطلبی راجع به فرانسویا میاید توهین میکنید و از جملات ناپسندی همچون اشغال ، لگن ، اینجور حرفا استفاده میکنید ، بنده تو این 6 _ 7 سالی که از خوانندگان سایت پدال هستم بارها اینو دیدم ، اول شماها بودید که شروع کردید دوست عزیز ، چیزی که عوض داره گِله نداره . یه موقع فکر نکنی منظورم شخص شماست به طور کلی دارم میگم .
Mad.z.Max
۲۶ اسفند ۱۳۹۷دیگه کل دنیا فروش فرانسویا رو داره میبینه دیگه، بابا مورد اقبال جهانی نیییییست ماشیناش!! چه پژو سیتروئن دیفرانسیل جلو ساز که یه ماشین اقلا awd به عنوان آپشنم نساخته (شاید نمیتونه) چه بقیه.
البته رنو از زمان اتحاد با نیسان واقعا مقبولیت جهانی پیدا کرده، و از اونطرف هم خودم آلپاین A جدید رو خیلی دوست دارم.
ولی دیگه زمین و زمان میدونن ساخته های فرانسوی اصلا مقبولیتشون در حد حتی یه برند معمولی آمریکایی تو دنیا نیست.
amin
۲۴ اسفند ۱۳۹۷همونطور که همیشه گفتم شاسی بلند و پیکاپ باید آمریکایی باشه
دیگه وقتی پای جیپ هم در میان باشه که دیگه هیچی
این کلاس تحت سطله رانگلره
حسام
۵ فروردین ۱۳۹۸سلام بنده( میتسوبیشی مونترو اسپرت ) دارم با پلاک منطقه ازاد البته با موتور ۳۰۰۰ ccبنزینی ۲۱۰ اسب بخار اصلا ان طور که اینجا گفته شد ماشین خشک نیست بلکه نسبت به هم رنج های خودش نرم هم هست با این که عاشق ماشین های امریکایی هستم و جیپ اهو کانادایی ۱۳۶۴ هم دارم بنظرم مونترو از لحاظ افرود نرمی و زیبای حرف نداره تا سوار نشید باور نمیکنید
چاکرم