جیپ

یک روز برفی با جیپ چروکی لیمیتد ۲۰۱۴

یکی از مهمترین نشانه‌های آغاز دوران بزرگسالی این است که شخص امیدوار است که یک برف و کولاک شدید نتواند زندگی‌اش را تحت‌تأثیر قرار دهد. نشانه دیگر رانندگی با کراس‌اور خسته‌کننده است. در ادامه با دیوید زنلیا (David Zenlea) از مجله Automobile همراه می‌شویم که در این تجربه شخصی‌اش، با یک جیپ چروکی لیمیتد ۲۰۱۴، مسیری به طول ۵۰ مایل (حدود ۸۰ کیلومتر) در یک آب‌وهوای زمستانی پیموده است.

2014 Jeep Cherokee limited
۲۰۱۴ Jeep Cherokee limited
قرار شد جیپ چروکی لیمیتد ۲۰۱۴ را برای یک عکسبرداری در صبح روز دوشنبه به بیرون ببرم. بنابراین یکشنبه‌شب خیلی زود به رختخواب رفتم؛ با این امید و دعا که پیش‌بینی برف ۶ تا ۱۲ اینچی درست از آب درنیاید.
2014 Jeep Cherokee limited
۲۰۱۴ Jeep Cherokee limited
2014 Jeep Cherokee limited
۲۰۱۴ Jeep Cherokee limited
2014 Jeep Cherokee limited
۲۰۱۴ Jeep Cherokee limited
ولی این دعاهای من به شکلی وارونه مستجاب شد. وقتی صبح بیدار شدم، ۱۸ اینچ برف نشسته بود. دانشگاهی که از ۳۷ سال پیش کلاس‌های خود را به این خاطر تعطیل نکرده بود (دانشگاه میشیگان)، در این شرایط آب‌وهوایی، این کار را انجام داد. ولی کار عکسبرداری سر جایش بود. من هم که هنوز خواب در چشم‌هایم بود، کلید ریموت-استارت چروکی را زدم. سپس قهوه‌ام را درست کردم، دوش گرفتم و مسواک زدم. ۱۵ دقیقه فقط مشغول کنار زدن برف‌ها از روی سقف جیپ بودم؛ برف در بین ریل‌های سقفی مضحکی که به خودرو اضافه شده بود، گیر کرده بود. پس از این کارها، سرانجام به خیابانی رسیدم که برف‌ها در آن کنار زده شده بود.
2014 Jeep Cherokee limited
۲۰۱۴ Jeep Cherokee limited
برای این خودروی سرسخت خارج از جاده با دیفرانسیل چهار چرخ متحرک، مجموعه‌ای از تنظیمات برای دیفرانسیل در شرایط با یک کنترل چرخشی ارائه شده است. در اینجا، آن را در حالت “Snow” قرار داده‌ایم که کارآیی خوبی هم نشان داده است. پایم بر روی پدال گاز نگه می‌داشتم و چهار چرخ متحرک با تایرهای زمستانی بریجستون Blizzak در پشته‌های برف، ماسه و سنگ‌های نمکی پیش می‌رفتند. شاید با خودتان فکر کنید تایرهای زمستانی زائده‌های بلندی همراه با دیفرانسیل چهار چرخ متحرک داشته و فاصله زیادی تا سطح زمین برای خودرو ایجاد کرده باشند؛ ولی باید گفت که شما اشتباه می‌کنید. تنظیم Snow، ورودی ملایم‌تری را از پدال گاز ایجاد کرده و از دنده دوم کار خود را آغاز می‌کند. البته این حالت مناسب‌تری است؛ زیرا سیستم گیربکس ۹ سرعته در سرعت‌های پایین، شیفت‌‌های چندان خوشایندی ندارد. سیستم کنترل کشش چروکی نیز در بهترین زمان ممکن مداخله می‌کند و در زمان مناسب نیز برای ایجاد ممنتوم، اجازه می‌دهد که چرخ‌ها لغزش داشته باشند.
2014 Jeep Cherokee limited
۲۰۱۴ Jeep Cherokee limited
شاید این موضوع ناشی از تعصب باشد، ولی متوجه شدم که بسیاری از خودروهای دیگر که در جاده‌های پوشیده از برف بیرون آمده‌اند، «جیپ» هستند. برای یک چروکی قدیمی با تایرهای غول‌پیکرش دست تکان دادم. اگر جیپ‌ها یک خانواده بسیار بزرگ باشند، این کراس‌اور بر پایه آلفا رومئو به نوعی یکی از خویشاوندان دور به حساب می‌آید. البته، نه اینکه بخواهم چروکی خود را با آن چروکی قدیمی عوض کنم؛ چرا که حدس می‌زنم، این چروکی پیر حتماً گرم‌کن فرمان ندارد. بنابراین، در صورتی که آن را داشته باشم، چه بر سر انگشتانم خواهد آمد؟
2014 Jeep Cherokee limited
۲۰۱۴ Jeep Cherokee limited
مقصدم را در تاچ‌اسکرین سیستم اطلاعات و سرگرمی جیپ مشخص کردم و وارد بزرگراه شدم. جاده بین ایالتی با پوشش برف و یخ، لغزنده شده بود، ولی من آنقدر احساس اطمینان می‌کردم که از طریق بلوتوث تلفن بزنم.
2014 Jeep Cherokee limited
۲۰۱۴ Jeep Cherokee limited
۱۵ دقیقه زودتر به محل استودیو رسیدم. حالا حدس بزنید چه شد؟ بعد از این همه رفتن، عکسبرداری کنسل شده بود! دفتر ما در نزدیکی رویال اوک (Royal Oak) توسط برف‌ها محاصره شده بود. حالا من مانده بودم و چهار ساعت وقت اضافه؛ زمانی که باید صرف انجام کارهای عقب‌افتاده‌ام می‌کردم ولی چه کسی در یک روز برفی کار می‌کند؟ به خانه برگشتم و به جای اینکه «گاری برفی» خود را از زیرزمینی بیرون بیاورم، سیستم کنترل پایداری را در جیپ چروکی خاموش کردم و وارد یک پارکینگ پوشیده از برف شدم. چروکی برای چند ثانیه در برف‌ها فرو می‌رفت، ولی کمی بعد ذرات برف را از خود پرتاب می‌کرد.
2014 Jeep Cherokee limited
۲۰۱۴ Jeep Cherokee limited
2014 Jeep Cherokee limited
۲۰۱۴ Jeep Cherokee limited
2014 Jeep Cherokee limited
۲۰۱۴ Jeep Cherokee limited
در همین حال که برای دریفت‌زدن، اندکی از جهت مخالف فرمان استفاده می‌کردم، سایه‌هایی از جیپ ویلیز کوچک در پایین شیشه جلوی چروکی مشاهده کردم. شاید هنوز به بی‌عاطفگی دوران بزرگسالی نرسیده‌ام؛ شاید هم جیپ چروکی لیمیتد ۲۰۱۴ از آن کراس‌اورهای خسته‌کننده نیست.
2014 Jeep Cherokee limited
۲۰۱۴ Jeep Cherokee limited
2014 Jeep Cherokee limited
۲۰۱۴ Jeep Cherokee limited

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۵۳ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1363 ديدگاه)

    درود. من چند وقته که ذهنم درگیر یه سواله. دوستان ماشینایی مثل این و یا حتی انواع مدلهای ب ام و و بنز (چه 4 چرخ محرک، چه دیف عقب، چه دیف جلو)، زنجیر چرخ براشون تعریف شده آیا؟؟؟ من تا حالا با زنجیر ندیدمشون. لطفا اگه اطلاع دارین جواب بدین. پیشاپیش ممنون

    1. نوید

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1525 ديدگاه)

      آره تعریف شده
      ولی نه این زنجیر چرخا
      زنجیر هایی که به ماشین و لاستیک انقدر آسیب نمیزنه و در عین حال خیلی موثر تره
      که یکی از ساده ترین و رایج ترین اونها چیزی به این شکل :
      طرفی که سمت لاستیک قرار میگیره صافه ولی طرف دیگش انگار که پر از میخه
      تو نت هم اگه سرچ کنی عکسش میاد

      1. پوری پوریا!

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (322 ديدگاه)

        منم فک میکنم زنجیر چرخ باید داشته باشن!
        البته با تکنولوژی هایی مانند 4wd کنترل پایداری / سیستم ضد لغزش و … خطر حادثه تو برف براشون خیلی کمه!

        1. نوید

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1525 ديدگاه)

          بله کاملا درست
          ولی کنترل و پایداری و لغزش یه بحثه توانایی حرکتم یه بحث دیگست
          ماشینی که نتونه حرکت کنه دیگه اهمیتی نداره که این سیستم ها روش هست یا نه

      2. حسین

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1363 ديدگاه)

        نوید جان یعنی مثلا مرسدس بنز اس کلاس هم زنجیر چرخ میخواد؟؟ بعد سیستم تعلیقش سطح جاده رو اسکن میکنه میبینه صافه، ولی لاستیکا روی زنجیر هی بالا پایین میشن. بعد چی میشه؟!!!

        1. نوید

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1525 ديدگاه)

          والا نمیدونم
          خیلی سوال کاربردییه
          اول که اون زنجیر چرخ مثل اینه نیست و چون تعداد عاج هاش زیاده نسبتا خیلی احساس نمیشه
          بعدشم خدا که نیست بالاخره یه جایی اشتباه میکنه
          شما فرض کن با این مغز کاملی که انسان داره اگه یه کفش عاج دار بپوشه چی میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
          نه واقعا چی میشه؟؟؟؟؟؟
          میبینه جلوش صافه ولی …
          خب اگه عاج ها تعدادشون زیاد باشه و هم سطح باشن آدم دیگه خیلی احساس نمیکنه
          ول خب اگه کفش یخ شکن
          مثل مال کوه نوردا که زیرش تعداد کمی عاج به شکل تیغ های بزرگ داره بپوشی اونوقت رو زمین صاف نمیتونی راه بری

        2. godfather

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (196 ديدگاه)

          حسین جان درود
          اگر با کلاس s توی امریکا در جاده برفی رانندگی کنی حتمن باید زنجیر رو چرخها نصب باشن
          ولی کلن suv ها زنجیر نمیخان چون اصولن تو مانعی گیر نمی افتن البته منظورم سانتافه امسال اون نیست

      3. NA-NikandreosApotheon-NA

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (126 ديدگاه)

        شاید این نسل امکاناتش بیشتر باشه ولی نسل قبل زیباتر و مردانه تر طراحی شده بود.این نسل شبیه اسپورتیج شده.و اصلا از چراغ های ریز جلوش خوشم نمیاد.

        1. سعید

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1483 ديدگاه)

          اره عقبش خیلی مثل اسپورتیچ شده

    2. ali

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      من تو فیلم دیدم واسه پورشه 911 زنجیر چرخ بسته بود،از همونایی که اینجا هم میبندن بود

      1. صدف

        ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (9 ديدگاه)

        کدوم فیلم؟؟؟؟؟؟

        1. ali

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (3 ديدگاه)

          هالیوودی بود فیلمش ولی هرچی فکر کردم اسمش یادم نیومد

    3. ميلاد

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (60 ديدگاه)

      راننده پشت ماشین نشسته باشه زنجیر نمیخواد

      1. نوید

        ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1525 ديدگاه)

        فقط یه چیزی گفتی که گفته باشی

    4. رهام

      ۱۶ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (33 ديدگاه)

      با سلام
      دوست عزیز ، اینکه زنجیر تعریف شده یا نه باید به عرض برسونم که آره تعریف شده.
      اما این که کجا نیاز به زنجیر باشه یه بحث مفصله ، داخل شهر و جاده از اونجا معمولا مسیرها توسط ارگانهای مربوطه برفها کنار زده میشن و با توجه به همچین توانایی هایی که این ماشین داره استفاده از زنجیر چرخ لزومی نداره اما در کل ( حتی در ماشین های 2WD ) در مواقعی که ماشین چسبندگی لازم رو نداره اولین کار مفید اینه که باد لاستیک ها رو تا حداقل 20 psi کاهش بدیم ( حد اقل فشار 20 psi باشه) -که البته باید مراقب باشیم سرعت رو در این حالت خیلی بالا نبریم چون در برخورد با موانع ممکنه به رینگ و لاستیک آسیب برسه -و اگه باز هم نتیجه ایده آل نبود باید زنجیر استاندارد نصب کنیم ( فرقی نمی کنه ماشین لند کروزر یا هامر باشه یا کراس اور یا حتا سدان باشه )چون وقتی که بین لاستیک و مسیر اصطکاک نباشه یا خیلی کم باشه ماشین هر چقدر هم قدر باشه باز هم از حرکت باز میمونه. البته این شرایط با وجود تکنولوژی های جدید کمتر پیش میاد اما غیر ممکن نیست.
      بازم گوشزد میکنم در این شرایط حتما باید با سرعت پایین حرکت کنیم و در اولین فرصت باید زنجیر رو در آورده و باد لاستیک رو به حالت اولیه در آورد وگرنه ممکنه به رینگ و لاستیک و در نهایت حتی به سیستم تعلیق و … هم آسیب وارد بشه.
      در آخر هم شایان ذکره که اگه کلیپ های آفرود حرفه ای رو ببینید متوجه میشید که از رینگ کوچیک ( 12 یا 13 اینچ) و لاستیک با فاق بلند استفاده می کنند که موجب میشه با کم کردن فشار باد لاستیک ماشین کمتر آسیب ببینه و در عین حال چسبندگی به مسیر بیشتر بشه.
      با احترام

  2. نوید

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    دعا کنید بتونم ایدمو بفروشم به یکی از این شرکتا
    مثلا جیپ
    بعد میبینید که دیگه ماشینایی که از اون استفاده میکنند دیگه نه در برف و نه در شل و گل و نه در شن روان گیر میکن
    که بدترین جاها برای آفرودن مخصوصا شن روان
    که البته اصل این ایده هم برای شن روان بود و از همه بهتر تو اونجا جواب میده

    1. جی تی ار

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (459 ديدگاه)

      عجججججببببببب!!!تودیگه کی هستی???!!!چرا ایده ات روبه ایرانخودرو نمی فروشی??????شانس یه بار درخونه هرکس رو می زنه هاااااااا!!!!!!!!!!!!!!!

      1. جی تی ار

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (459 ديدگاه)

        دعا که نه, آرزومی کنم مشتری اولین دنای پیش فروش شده که دارای قابلیت اختراعی شماست باشم!!!!!
        (ناراحت نشیا,صرفا شوخی است. انشاالله موفق باشی)…

        1. نوید

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1525 ديدگاه)

          خیلی ممنون
          ولی آدم مگه بدش میاد کشور خودش پیشرفت کنه و در این ضمینه ها اول باشه
          فقط مشکل ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
          ببخشید چون یکم زیاده تو یک کامنت جا نمیشه خودتون دگه میدونید

      2. نوید

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1525 ديدگاه)

        داداش آخه ایرانخودرو به درد نمیخوره میترسم ایدمو بدزدن
        به سایپا میفروشم
        چون سایپا مطمینه
        مگه نشنیدین همه میگن سایپا مطمین

        1. صدف

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (9 ديدگاه)

          شعارایران خودرو:
          راه تو را میخواند

      3. رهام

        ۱۶ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (33 ديدگاه)

        چون ایران خودرو هیچ اهمیتی به ایده های جدید نمیده و البته هیچ آینده ای برای صاحب این ایده ها ترتیب نمیده.
        تو یه مطلب تو مجله ماشین خوندم ( البته شمارش یادم نیست) که یه ایرانی اولین بار ایده گذاشتن لب تاپ تو ماشینای لوکس ( برای سرنشین عقب ) رو ارائه داده بود و از اونجا که شرکتای ایرانی هیچ اهمیتی نداده بودن ایده رو به کمپانی های بزرگ داده بود . که جواب های جالبی داده بودن ولی در نهایت -به خاطر نداشتن تجربه کافی از طرف ارئه دهنده – کمپانی بنز با پرداخت مبلغ خیلی ناچیزی ایده رو خریداری کرده بود! واز اون واسه اولین بار استفاده کرد.

  3. امیرحسین

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (256 ديدگاه)

    من از بین خودرو های آمریکایی اول جیپ رو دوست دارم،بعدش شورولت.

    به نظر من،اگر یه دستی رو چراغ جلوهاش می کشید بد نبود،خیلی کوچیکه.

    همون Lion.

    Just France.

    1. صدف

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (9 ديدگاه)

      فورد ک خیلی بهتر از شورولته

      1. امیرحسین

        ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (256 ديدگاه)

        از روی علاقه شخصی گفتم.

        نظر شما محترم می باشد.

        (:

        Just France.

  4. ab12

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (89 ديدگاه)

    نمیدونم من سلیقم بد هست یا این ماشینه خیلی ضایع هست یه جورایی از جوک هم غیره متعارف تره !!!(ظاهر رو میگما !!! اصالت وقدرت و… نگفتما!!!!)

    1. M5

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (293 ديدگاه)

      اتفاقا ظاهر تعریف شده ای داره ،جیپ با نیسان جوک مقایسه نکنید ،لطفا!!

      1. نوید

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1525 ديدگاه)

        داداش مگه جوک چشه که اینجوری در موردش حرف میزنین؟؟؟؟؟؟؟؟
        چون سبکش یکم با بقیه ی ماشینا متفاوته انقدر همه بدشون میاد
        بابا چهار بار که ببینینش مخصوصا از نزدیک میبینید که بدم نیست و از خیلی چیزای دیگه بهتره
        نمیدونم شاید من بد سلیقه ام
        ولی …

        1. M5

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (293 ديدگاه)

          ما نگفیم جوک بده میگم با جیپ مقایسه نکن این اتاق کجا اون کجا!

  5. iman

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (92 ديدگاه)

    ساده و زیبا، کارا و با اطمینان
    نمونه کار مهندسی حرفه ای شرکت معتبر

    1. نوید

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1525 ديدگاه)

      فکر کنم تنها ماشین جیپ که نشه بهش بگی ساده و زیبا همینه
      چون خواسته ظاهرش رو از بقیه ی ماشیناش که انقدر ساده هستن متفوت کنه و انقدر پیچیدش کرده
      و البته این باعث شده اون ابهت و زیبایی بقیه ی جیپارو نداشته باشه

  6. کافر مقدس

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    از فردا همه suv های هیوندا و کیا این شکلی میشن باور نداری BookMark کن…

  7. koosha

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    سلام ببخشید تمامی تیانا های پارس خودرو مونتاژی هست ؟ یا واردتیشو میشه تو بازار پیدا کرد؟ و تو بازار جهانی اسم این محصول maxima هست ؟ وپارس خودرو این ماشین رو تیانا نام گزاری کرده؟

  8. صادق

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    هر جایی که بحث آفرود پیش بیاد اسم جیپ رو میتونید اون بالاها ببینید

    معمولا جیپ و تویوتا و g-class بنز توی این کلاس از بقیه بیشتر حرف برای گفتن دارن.

    1. نوید

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1525 ديدگاه)

      نیسان هم خوبه
      مخصوصا پاترول

    2. امين

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (57 ديدگاه)

      لندرور یادتون نره
      احتمالا جیپ با موتور هلکت همی هم تولید خواهد شد. عشق است جیپ گرندچروکی SRT

    3. صادق

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2123 ديدگاه)

      قطعا درست میگید بچه ها، هم شما آقا نوید و هم شما آقا امین

      بنده عرض کردم که معمولا اینا توی مقایسه هاشون خیلی قدرتر تز رقبا ظاهر میشن

      وگرنه هیچکسی نمیتونه نیسان یا لندروور و… رو ندید یا دست گم بگیره

      ارادت

      1. امين

        ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (57 ديدگاه)

        خدا قسمتتون کنه یه بار سوار گرندچروکی SRT بشید. یکی از همکلاسیام داره منم سوار کرد یه شتاب گرفت تو صندلی فرو رفتم :D
        صدای اگزوزشم که نگو! دزدگیرای ماشینا صداشون دراومده بود

    4. godfather

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (196 ديدگاه)

      داش صادق با مدل روبیکان اشنایی داری
      یکی از تاپ افرود بازی و دور دور تو جنگل

      1. صادق

        ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (2123 ديدگاه)

        godfather جان، رانگلر روبیکان رو میگی؟؟

        اون که خداییه برا خودش، توی آفرود مث آچار فرانسه میمونه، لامصب همه فن حریفه

        1. godfather

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (196 ديدگاه)

          یکی از بهترینای این صنعت
          یه کلیپ ازش دیدم مو به تنم سیخ شد

        2. نوید

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1525 ديدگاه)

          داداش خب اگه مشکلی نیست لینکشو بزار
          ماهم فیض ببریم

    5. ارمان

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1306 ديدگاه)

      هیچی لندروور نمیشه خدایی

  9. godfather

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (196 ديدگاه)

    درسته ماشین امریکایی تکنولوژی المانا یا کم استهلاکی ژاپنیا(مخصوصن تویوتا) رو ندارن ولی لذت بینهایتی دارند کاش واردات این ماشینا با قیمت جهانی ازاد بشه

    1. شروین

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (515 ديدگاه)

      اتفاقاً هم تکنولوژی رو دارن هم کم استهلاکی.

      1. godfather

        ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (196 ديدگاه)

        در باره تکنولوژی ساده ترین قسمت مصرف سوخت که امریکایی هیولان کم استهلاکی تویتا ثابت شده است
        البته استهلاک به علت نوع رانندگیه bmw ماشین کم استهلاکیه اگه درست رانندگی کنی امریکایی همین طورن

        1. شلبى

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (705 ديدگاه)

          کى گفته امریکایى در مصرف سوخت هیولاست؟بر چه اساس این حرفو میزنید؟ شما نا خود اگاه دارى ماشیناى چهل سال پیش امریکایى رو که دیدى با ماشیناى الان ژاپنى مقایسه میکنى،چون تصویرى که از ماشیناى امریکایى در ذهن شماست اون ماشیناست، که تازه اون ماشین ها هم با توجه به حجم موتور و اندازه اتاق و تکنولوژى زمان ساخت خیلى پر مصرف نبودن
          اتفاقا الان امریکاییها گام هاى بسیارى خوبى در زمینه مصرف سوخت برداشتن،شما میتونى اینو از مصرف ماشیناشون ببینى،براى مثال میتونى مصرف کوروت با موتور ۶۰۲ لیترى رو ببینید،هر سال پیشرانه هاشون داره جزو موتورهاى برتر انتخاب میشه،موتوراى اکوبوست فورد براى چند سال پى در پى داره یا بهترین میشه یا جزو بهترینا
          نمیشه از موتور ده سیلندر وایپر یا متور هفت لیتریه کامارو z28 که توقع مصرف صدى شیش لیتر داشت
          در مورد استهلاک هم به من که سال ها ماشین امریکایى داشتم کم استهلاکى ماشین امریکایى ثابت شدست و میتونم بگم که بسیار ماشیناى اقتصادى اى هستن،در مورد تویوتا هم منکر کم خرجى و کم استهلاکیش نمیشم

        2. شروين

          ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (515 ديدگاه)

          گفتنی ها رو شلبی جان گفت. فقط اینو اضافه کنم که تویوتا تنها ماشین کم استهلاک دنیا نیست واینکه اگه تویوتا کم استهلاکه به این معنا نیست که امریکایی پر استهلاکه و اضافه کنم BMWیکی از پر استهلاک ترین هاست هر جور که باهاش راننگی بشه بازم پر استهلاکه

  10. REZA

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1406 ديدگاه)

    Jeep همیشه ماندگار در خاطرات

    1. godfather

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (196 ديدگاه)

      داش رضا جیپ در ابتدا برای مصرف نظامی ساخته شد به همین علت همچان میدرخشه

  11. ایمان

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا ماشین های که این شرکتها و یا به طور اجمالی شرکتها ی خودرو سازی برای 2015 طراحی میکنن خیلی فضایی شدن. به نظر من خودرو باید یه جورایی اصالته برندش رو هم حفظ کنه و به قولی دی ان ای خودشو حفظ کنه. اینا فقط بال ندارن والا پرواز میکنن دیگه

  12. امیر

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (92 ديدگاه)

    بعضی دوستان میگن این مدل فلانه بابا رشد فروشش خارق العاده بوده بسیار محبوبه این وگرند چروکی اصلا کرایسلر رشدشو مدیون جیپ واین دو مدلشه با فروشای عالی

  13. hero

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    عقبش شبیه اسپورتیجه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا