جیپ فراخوان دیگری برای برخی مدلهای گلادیاتور و رانگلر مجهز به گیربکسهای دستی اعلام کرد. این بار دلیل فراخوان این خودروها مشکل مربوط به صفحه کلاچ رانگلر و گلادیاتور میباشد.
NHTSA میگوید در برخی شرایط مشخص، صفحه کلاچ خودروها میتواند به خاطر اصطکاک داغ شده و شاید در نهایت صفحه کلاچ بشکند.
در این صورت احتمال آسیب به گیربکس وجود داشته و شاید برخی قطعات آن روی جاده پخش شوند. در شرایط بدتر این قطعات داغ شده میتواند با برخی بخشهای خودرو اتصال ایجاد کرده و ریسک آتشسوزی خودرو افزایش یابد.
تحقیقات نشان داده صفحه کلاچ یک منبع آتش بالقوه است که دمایش میتواند به ۱۱۰۰ درجه سانتی گراد برسد. رانندگان پیش از معیوب شدن صفحه کلاچ شاهد تغییر کورس پدال و یا بوی سوختن کلاچ خواهند بود.
این خودروساز از ۳۵ درخواست گارانتی و یک جراحت اندک مرتبط با این وضعیت آگاه شده است. پس از آن بوده که فیات-کرایسلر تحقیقات سر صحنه را انجام داده و یک ماه بعد نیز با بررسی گیربکس بازگشتی اعلام کرده این قطعه آسیب شدیدی دیده است.
رانگلرهای مدل ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ و گلادیاتورهای ۲۰۲۰ با بازه تولیدی مشخص شامل این فراخوان ایمنی هستند. در کل تعداد ۳۳۲۳۷ دستگاه خودرو شامل ۲۹۸۱۸ دستگاه رانگلر و ۳۴۱۹ دستگاه گلادیاتور باید در این فراخوان شرکت کنند.
فعلاً فیات-کرایسلر در حال کار روی حل این مشکل بوده و از ۲۲ آوریل اطلاعات لازم را به مالکان و نمایندگیها خواهد داد.
M3csl
۲۶ اسفند ۱۳۹۸نکُشی ما رو خداااای آفرود…..
جان سختِ کی بودی تو….
net
۲۶ اسفند ۱۳۹۸رانگلر دو درب خیلی زیباست ولی وانت جیپ جالب نیست
Joker
۲۶ اسفند ۱۳۹۸هر روز یه گند جدید?
Alireza
۲۶ اسفند ۱۳۹۸دیگه خدایی این نقص دیگه خیلی بده تازه ماشینی که قراره آفرود بره و بار حمل کنه صفحه کلاچ همیشه تحت فشاره و باید قوی باشه