کمپانی فیات-کرایسلر در حال فراخوان بیش از نیم میلیون خودرو در آمریکای شمالی و دیگر بازارهای جهانی میباشد.
در آمریکا تعداد ۳۱۶,۶۲۶ دستگاه از رم ۱۵۰۰ و ۱۵۰۰ کلاسیک که بین آوریل ۲۰۱۹ تا مارس ۲۰۲۰ ساخته شدهاند فراخوان میشود. همچنین ۱۰۸,۹۶۲ دستگاه از جیپ کامپس های تولیدی بین می ۲۰۱۹ تا مارس ۲۰۲۰ هم باید به نمایندگیها مراجعه کنند. این فراخوان همچنین شامل ۷۶,۲۸۰ دستگاه خودرو در کانادا، ۳,۲۸۰ دستگاه در مکزیک و ۴۸,۸۰۲ دستگاه در منطقه خارج از نفتا است که در کل تعداد ۵۵۳,۹۵۰ دستگاه خودرو را شامل میشوند.
NHTSA در توضیح مشکل موجود میگوید:
مفصل بازوی برفپاککنی که بهطور مناسب شکل نگرفته شاید در نهایت منجر به عملکرد بد برفپاککن شود و اگر این اتفاق افتاده باشد برفپاککنها نخواهند توانست بهطور کامل شیشه جلو را پاک کنند و البته بهطور عادی هم در جای خود قرار نخواهند گرفت.
این نقص که بهصورت بالقوه خطرناک تشخیص داده شده طی بازرسیهای داخلی فیات-کرایسلر کشف شده است. در ۲۶ مارس ۲۰۲۰ فیات-کرایسلر متوجه ۴۳۹ ادعای گارانتی شده و البته فعلاً خبری درباره تصادف یا جراحت مرتبط با این مشکل به دست فیات-کرایسلر نرسیده است.
تکنسینهای این خودروساز اقدام به سفت تر کردن پیچهای اتصال خواهند کرد. انتظار میرود کار اجرایی این فراخوان تا چند روز دیگر شروع شود.
رزیتا
۳۰ فروردین ۱۳۹۹متاسفانه داخل صنعت خودرو سازی ما ((“سایپا و ایرانخودرو”)) این طرز تفکر وجود داره که فراخوان دادن واسه ماشینای معیوب یک نقطه ضعف واسه خودروساز به حساب میادش !!! و این فراخوانای عمومی باعث زیر سوال رفتن کیفیت ماشینای تولیدی میشه !!!! در صورتی که طبق استانداردای جهانی فراخوان ماشینای معیوب نشون دهنده ی التزام خودروسازا به حقوق مشتریا و حفظ کیفیت محصولاتشون هستش چون به هر دلیلی ممکنه یکی از هزاران قطعه به کار رفته تو تولید ماشین معیوب باشه ، پس به نظر من فراخوان دادن یه شرکت خودرو سازی به معنی زیر سوال رفتن عملکرد یه مجموعه خودروسازی نیستش
سینا BMW
۳۰ فروردین ۱۳۹۹به نظر من زیاد موضوع مهمی نیست، در کلاس قیمتی ماشین های جیپ و رم ، ماشین هایی هستن که این عیب ها عادیه و چیز بدی نیست، ( البته اگه مشکلی بدتری پیش نیاد).فراخوان دادن یعنی اینکه خدمات پس از فروش خوبی دارن و حواسشون به محصول تولیدیشون هست. البته اگه بسازن و خراب باشه و فراخوان ندن ، مشکل پیش میاد.