فورد پس از سالها انتظار سرانجام رسماً برانکوی جدید مدل ۲۰۲۱ را معرفی کرده و این اسیووی احیاشده بسیار چشمگیر به نظر میرسد. هرچند اولین رقیبی که برای برانکو به ذهن میرسد جیپ رانگلر است اما فورد باید به خاطر یک اسیووی دیگر هم نگران باشد. منظور لندروور دیفندر است که آنهم بهتازگی بازطراحی کامل و خانهتکانی بزرگی را تجربه کرده است. دیفندر که در حال حاضر در نمایندگیهای فروش در ایالاتمتحده قابل خریداری است، فرمول یک اسیووی آفرود را کمی سطح بالاتر ارائه میکند.
آخرین باری که این سه اسیووی بهطور همزمان در ایالاتمتحده قابل خریداری بودند، سال ۱۹۹۶ بود یعنی سالی که فورد رسماً برانکو را از بازار خارج کرد. تنها یک سال بعد دیفندر هم بازار ایالاتمتحده را ترک کرد تا رانگلر به پادشاه یکهتاز اسیوویهای آفرودی تبدیل شود. حال در سال ۲۰۲۰، برانکو، رانگلر و دیفندر بار دیگر به نبرد با یکدیگر برخاستهاند و این دومین بار در تاریخ است که آمریکاییها امکان انتخاب از بین سه اسیووی آفرودی را دارند.
برانکو با ۲۸,۵۰۰ دلار و رانگلر با ۲۸,۲۹۵ دلار قیمت مشابهی دارند اما دیفندر با قیمت پایهٔ ۴۹,۹۰۰ دلار، آفرود را در سطح بالاتری ارائه میکند. این در حالی است که با چنین قیمتی میتوان بالاترین نسخههای دو رقیب دیگر مثل رانگلر آنلیمیتد روبیکان (۴۶,۹۵۰ دلار) یا برانکو وایلدترک (۴۸,۸۷۵ دلار) را خریداری کرد؛ بنابراین حداقل روی کاغذ کدامیک از این آفرودرهای نمادین بهتر هستند؟
ابعاد بیرونی و قابلیتهای آفرود
اندازهٔ بیرونی عنصر مهمی در تواناییهای خارج از جاده محسوب میشود و هرچه خودروها کوتاهتر و کمعرضتر باشند، مانورپذیری و زاویههای آفرود بهتری خواهند داشت. در اینجا اما فورد، جیپ و لندروور دو نسخهٔ دودر و چهاردر را برای اسیوویهای خود ارائه میکنند.
برانکو دودر | رانگلر | دیفندر ۹۰ | |
طول | ۴,۴۱۲ میلیمتر | ۴,۲۳۷ میلیمتر | ۴,۵۸۲ میلیمتر |
عرض | ۱,۹۲۸ میلیمتر | ۱,۸۷۵ میلیمتر | ۱,۹۹۶ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۹۱۰ میلیمتر | ۱,۸۶۸ میلیمتر | ۱,۹۶۹ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۵۵۰ میلیمتر | ۲,۴۶۰ میلیمتر | ۲,۵۸۸ میلیمتر |
فاصله از زمین | ۲۹۵ میلیمتر | ۲۷۴ میلیمتر | ۲۹۲ میلیمتر |
زاویهٔ حمله | ۴۳.۲ درجه | ۴۴.۰ درجه | ۳۸.۰ درجه |
زاویهٔ شکست | ۲۹.۰ درجه | ۲۷.۸ درجه | ۳۱.۰ درجه |
زاویهٔ فرار | ۳۷.۲ درجه | ۳۷.۰ درجه | ۴۰.۰ درجه |
حرکت در آب | ۸۵۱ میلیمتر | ۷۶۲ میلیمتر | ۸۹۹ میلیمتر |
وزن خالص | ؟ | ۱۷۷۸ کیلوگرم | ۲۱۹۱ کیلوگرم |
برانکو چهاردر | رانگلر آنلیمیتد | دیفندر ۱۱۰ | |
طول | ۴,۸۱۱ میلیمتر | ۴,۷۸۵ میلیمتر | ۵,۰۱۹ میلیمتر |
عرض | ۱,۹۲۸ میلیمتر | ۱,۸۷۵ میلیمتر | ۱,۹۹۶ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۹۱۳ میلیمتر | ۱,۸۶۸ میلیمتر | ۱,۹۶۶ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۹۴۹ میلیمتر | ۳,۰۰۸ میلیمتر | ۳,۰۲۳ میلیمتر |
فاصله از زمین | ۲۹۲ میلیمتر | ۲۷۴ میلیمتر | ۲۹۲ میلیمتر |
زاویهٔ حمله | ۴۳.۲ درجه | ۴۳.۹ درجه | ۳۸.۰ درجه |
زاویهٔ شکست | ۲۶.۳ درجه | ۲۲.۶ درجه | ۲۸.۰ درجه |
زاویهٔ فرار | ۳۷.۰ درجه | ۳۷.۰ درجه | ۴۰.۰ درجه |
حرکت در آب | ۸۵۱ میلیمتر | ۷۶۲ میلیمتر | ۸۹۹ میلیمتر |
وزن خالص | ؟ | ۱۸۹۰ کیلوگرم | ۲۳۴۳ کیلوگرم |
با مقایسهٔ این اعداد میبینیم که هرکدام از این آفرودرها از دیگری فاصله دارند. برانکو در هردو نسخهٔ دودر و چهاردر از جیپ کشیدهتر و عریضتر است هرچند که نسخهٔ چهاردر آن فاصلهٔ محوری کوتاهتری نسبت به رانگلر آنلیمیتد دارد. دیفندر ۹۰ و ۱۱۰ هم تقریباً در همهٔ قسمتها از فورد و جیپ بزرگتر است. بیشترین فاصله از سطح زمین را برانکو دارد اما در زوایای حمله، شکست و فرار تقریباً حد میانهٔ گروه است. برندهٔ این قسمت اما ممکن است دیفندر با اعداد شگفتانگیزی برای زاویهٔ شکست و فرار باشد درحالیکه تعلیق بادی قابل تنظیم سفارشی و محافظت عالی از قطعات زیر خودرو نیز به امتیاز آن اضافه میکند. همچنین احتمال کشیده شدن شکم دیفندر ۱۱۰ و برانکو چهاردر به سطح مسیر در هنگام آفرود کمتر از رانگلر آنلیمیتد خواهد بود.
قوای محرکه
فورد برانکو، جیپ رانگلر و لندروور دیفندر همگی با پیشرانههای چهار و شش سیلندر به بازار عرضه میشوند. برانکو و دیفندر صرفاً با موتورهای توربو ارائه میشوند درحالیکه رانگلر همچنان به موتور تنفس طبیعی وفادار مانده و البته تکنولوژی هیبریدی خفیف را هم ارائه میکند. رانگلر همچنین تنها خودروی این جمع است که در لیست موتورهای آن گزینهٔ دیزلی هم وجود دارد.
پیشرانههای چهار سیلندر
برانکو | رانگلر | دیفندر | |
پیشرانه | ۲.۳ لیتری I4 توربو | ۲.۰ لیتری I4 توربو | ۲.۰ لیتری I4 توربو |
قدرت | ۲۷۰ اسب بخار | ۲۷۰ اسب بخار | ۳۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۲۰ نیوتن متر | ۴۰۰ نیوتن متر | ۴۰۰ نیوتن متر |
مصرف سوخت | ؟ | ۱۰.۷ لیتر ترکیبی | ۱۲.۷ لیتر ترکیبی |
ظرفیت بکسل | ۱۶۰۰ کیلوگرم | ۱۶۰۰ کیلوگرم | ۳۷۰۰ کیلوگرم |
پیشرانههای شش سیلندر
برانکو | رانگلر | دیفندر | |
پیشرانه | ۲.۷ لیتری V6 توئین توربو | ۳.۶ لیتری V6 | ۳.۰ لیتری V6 توربو |
قدرت | ۳۱۰ اسب بخار | ۲۸۵ اسب بخار | ۴۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۴۲ نیوتن متر | ۳۵۳ نیوتن متر | ۵۵۰ نیوتن متر |
مصرف سوخت | ؟ | ۱۲.۰ لیتر ترکیبی | ۱۲.۴ لیتر ترکیبی |
ظرفیت بکسل | ۱۶۰۰ کیلوگرم | ۱۶۰۰ کیلوگرم | ۳۷۰۰ کیلوگرم |
پیشرانههای پایه و استاندارد برانکو و دیفندر هردو چهار سیلندر توربو هستند و پیشرانههای V6 برای آنها قابل سفارش خواهد بود اما در رانگلر برعکس است بهگونهای که موتور استاندارد آن ۳.۶ لیتری V6 تنفس طبیعی بوده و موتور ۲ لیتری توربو برای آن قابل سفارش است. دراینبین، بیشترین قدرت را موتور ۳ لیتری V6 توربوشارژ دیفندر دارد که با تکنولوژی هیبریدی خفیف ارائه میشود. البته همانطور که اشاره شد، برای رانگلر موتور دیزلی هم بهصورت سفارشی ارائه میشود که در جدول بالا ذکر نشده است. این موتور از نوع ۳ لیتری توربودیزل است که با ۶۰۰ نیوتن متر بیشترین گشتاور و با ۹.۴ لیتر در هر صد کیلومتر بهترین مصرف سوخت را در بین رقبا دارد. در موتورهای استاندارد سه خودرو اما برانکو بیشترین گشتاور را ارائه میکند ولی این موتور از تأخیر توربوی محسوسی رنج میبرد؛ بنابراین در بخش موتورهای استاندارد، سادگی، قدرت معقول و مصرف سوخت مناسب پیشرانهٔ V6 تنفس طبیعی رانگلر وسوسه کننده به نظر میرسد.
تکنولوژیهای آفرود
در این بخش هم برانکو و هم دیفندر بهراحتی رانگلر را مغلوب میکنند. هرچند جیپ از دیفرانسیلهای قفل شونده در جلو و عقب و قطع کن الکترونیکی آنتی رول بار جلو برای به حداکثر رساندن کشش برخوردار است اما برانکو همین ویژگیها را به همراه سیستم FordPass پرفورمنس ارائه میکند که اپلیکیشنی با ناوبری آفرود است. در همین حال، دیفندر با ساختار یکپارچهٔ غیرمعمول برای یک آفرودر، از تواناییهای آفرود فوقالعاده در کنار هندلینگ بهتر در جادههای عادی برخوردار است. علاوه بر این، سیستم تعلیق بادی دیفندر نیز میتواند ارتفاع خودرو از سطح زمین را تا ۲۹۲ میلیمتر برساند. در بخش حرکت در آب نیز این آفرودر بریتانیایی بهترین است زیرا میتوان تا عمق ۹۰ سانتیمتری آب حرکت کند.
تواناییها
فعلاً اطلاعات زیادی در مورد تواناییهای برانکو منتشر نشده ولی میدانیم که در هردو نسخهٔ دودر و چهاردر میتواند تا ۱۶۰۰ کیلوگرم را بکسل کند. ظرفیت بکسل رانگلر هم مثل برانکو است اما دیفندر با ظرفیت یدک کشی ۳۷۰۰ کیلوگرم، هردوی آنها را شرمنده میکند. از سوی دیگر اما بیرون کشیدن قایق از آب در برانکو به لطف ضریب کرال در گیربکس هفت سرعتهٔ دستی آن کار آسانی خواهد بود و این در حالی است که در صورت سفارش گیربکس کمی ضریب سنگین، حداکثر ضریب کرال برانکو به ۹۴.۸:۱ میرسد درحالیکه بهترین ضریب کرال در رانگلر ۸۴.۲:۱ است. در این بخش اما دیفندر با ضریب کرال نهچندان جالب ۵۶.۶:۱ در برابر دو رقیب دیگر خجالتزده میشود.
ویژگیهای سرگرمکننده
آخرین باری که دیفندر در ایالاتمتحده عرضه میشد با سقف پارچهای یا سقف فلزی جداشونده قابل خریداری بود اما آن روزها گذشته و حالا همهٔ مدلهای این خودرو با سقف ثابت عرضه میشوند. برانکو و رانگلر اما چنین سرنوشتی نداشتهاند و چندین شیوهٔ مختلف حذف سقف را ارائه میکنند و حتی درهای آنها هم قابل جدا کردن است؛ بنابراین در این قسمت بین رانگلر و برانکو رقابت نزدیکی در جریان است و انتخاب برنده از بین آنها دشوار است. پانلهای سقف و درهای برانکو را میتوان در صندوق بار قرار داد درحالیکه درهای جیپ چون بزرگ هستند باید در خانه بمانند. علاوه بر این، رول بار برانکو پشت صندلیهای عقب قرار گرفته تا نمایی کاملاً باز را از آسمان برای سرنشینان ایجاد کند درحالیکه در رانگلر بین ستونهای B هم یک رول بار قرار گرفته و کمی از فضای باز بالای سر سرنشینان را مسدود کرده است. از سوی دیگر، رانگلر شیشهٔ جلوی تاشو را ارائه میکند درحالیکه شیشهٔ جلوی برانکو ثابت است؛ بنابراین، درحالیکه اعلام برندهٔ این بخش از بین برانکو و رانگلر دشوار است اما بازنده کاملاً مشخص است: دیفندر.
نتیجه
در این مقایسهٔ روی کاغذ، انتخاب خودروی پیروز بسیار دشوار است. البته قیمت بالای دیفندر بهاحتمالزیاد بسیاری از خریداران بالقوهٔ آنرا حذف میکند اما از سوی دیگر تعادل شگفتانگیز آن بین تواناییهای آفرود و لوکس بودن باعث جلب خریداران میشود. در همین حال، برانکو بازگشت بسیار قدرتمندی داشته تا جایی که حتی میتواند سه دهه تولید مستمر رانگلر را کمرنگ کند. این در حالی است که پیشینیان جیپ CJ حتی از اولین برانکوی سال ۱۹۶۶ و همینطور سری اولیهٔ اسیوویهای لندروور هم سابقهٔ بیشتری دارند. در حال حاضر اما رانگلر JL نمایانگر رویکردی سنتیتر در آفرود است که البته قطعاً میتواند برای طرفداران آفرود افراطی جذاب باشد. بااینحال، به نظر میرسد در این رقابت برانکو یک مدعی بسیار جدی است که ۹۵ درصد از تواناییهای آفرود رانگلر را با کمی راحتی آنرود بیشتر و تکنولوژیهای بیشتر با قیمت بسیار کمتری نسبت به دیفندر ارائه میکند.
نظرسنجی
[polldaddy poll=10580614]
Lorenzo
۲۶ تیر ۱۳۹۹هر چی برانکو بگه
مهمان آفرودر
۲۶ تیر ۱۳۹۹دوستان من خیلی سردرگم شدم
دیفندر 110 و برانکو چهار در و رانگلر آنلیمتد فول سایز محسوب میشن یا مید سایز
دیفندر 90 و برانکو دو در و رانگلر مید سایز محسوب میشن یا کامپکت؟
لطفا راهنمایی کنید
datsun
۲۶ تیر ۱۳۹۹رانگلر مدل های دو در کامپکت و مدل های چهار در مید سایز دیفندر ۱۱۰ مید سایز و ۹۰ کامپکت برانکو مید سایز و برانکو اسپورت که یه کراس اووره کامپکت
مهمان آفرودر
۲۶ تیر ۱۳۹۹ممنونم
البته پدال گفت برانکو اسپرت ساب کامپکته!
فورانر و هایلندر و پرادو سایزشون چیه؟
و چه تفاوتی باهم میکنند؟
امین قلی پور
۲۶ تیر ۱۳۹۹خوب بیاید این ۳ تا جواهرو با p1 lafferari 918 مقایسه کنیم همونطور که اونا هر سه تاشون جواهر بدون و توی پیست ۹۱۸ توی جاده مستقیم مک لارن بهتر بود و لافراری در هر دو بین اینا قرار داشت و اغلب مردم لافراری رو بیشتر می پسندیدند الان هم رانگلر آفرود خوبیه دیفندر هم لوکس تره و برانکو هم در هر دو زمینه مابین این دو قرار میگیره و با کنار گذاشتن تعصب و اسم نصب و با یه نتیجه کلی میشه گفت برانکو بهتره
مزدا
۲۷ تیر ۱۳۹۹برانکو بدجور گرد و غبار کرده
ولی دیفندر رو دوست دارم
رامین
۲۶ تیر ۱۳۹۹“بااینحال، به نظر میرسد در این رقابت برانکو یک مدعی بسیار جدی است که ۹۵ درصد از تواناییهای آفرود رانگلر را با کمی راحتی آنرود بیشتر و تکنولوژیهای بیشتر با قیمت بسیار کمتری نسبت به دیفندر ارائه میکند.” حرفی باقی می مونه ؟؟
دانیال_Surrey،England
۲۶ تیر ۱۳۹۹اکثره جاها گفته دیفندر برتره بعد اومدی این یه قسمت رو کپی کردی؟؟؟!!😂
به هیچ وجه به لحاظ تکنولوژی نزدیک به دیفندر هم نیست.
یه بار گفتم بازم میگم هر وقت با این ساختار بدنه((مثل دیفندر))تونست یه همچین مشخصات آفرودی ارائه بده اونوقت ادعا کنید.
..
هیچ ارزانی هم بی علت نیست.
تسلا مدل 3 هم که خبرش اومده سپر عقبش تو بارون کنده شده که عملکردی فراتر از فاجعس.((این اولین بارش هم نیست))
ماشالا کم پول هم نیستن که بگیم مشکل مالی دارن و….
حالا هی بعضی ها بیان بگن،ارزش سهام تسلا هم اکنون!!!
رامین
۲۶ تیر ۱۳۹۹اولا که من با تسلا کاری ندارم بحث این سه تا ماشینه این صغرا کبرا چیدنتم نمی نوشتی بهتر بود همون دو خط اول منظورتو رسوندی. اصن دیفندر بهترین آفرودر تاریخ و کل کهشان و هستی. این ماشین 60 هزار دلار پولشه. بر فرض می گیم 60 هزار دلار میدی تا خشتک میری تو آب و هزار تا جاده ناهموار و… . یه جا ماشین خراب شد یا آسیب دید حالا گرون با علت شما چه هزینه ای رو دست صاحبش می زاره به کنار. وسط بیابون و جنگل کوه و کمر تعمیر این ماشین با این حجم تکنولوژی و دانش بی کران لندروور صاحبشو بیچاره می کنه. نزدیک ترین نمایندگی لندروور هم که تو شهرهاس و با این حجم از تکنولوژی و دانش بی کران لندروور خیلی ها از پس تعمیر برنمیان و حتی اگرم بر بیان پیدا کردن قطعات یه ماشین گرون قیمت کار آسونی نیست تو هر کشوری همین طوره. حالا سادگی فورد و جیپو با دیفندر مقایسه کن. وسط کوه کمر که نمیخای پولتو تو چشم خرس و پلنگ کنی باید یه ماشینی داشته باشی اگرم خراب شد بشه جمعش کرد چه مالی چه توانایی تعمیر. شما فن ماشین انگلیسی هستی منم هستم اما ماشین آمریکایی هم دوست دارم. منم مثه شما عقده همچین ماشینایی دارم اما تعصب به خرج نمیدم. منطقو بیار وسط معلوم میشه کدوم بهتره.
رامین
۲۶ تیر ۱۳۹۹کامنتم رفت برای تایید البته حرف بدی نزدم. اگه دیدی خوشحال میشم نظرتو بدونم.
OMID
۲۶ تیر ۱۳۹۹یه سوال دارم
تسلا چه ربطی به برانکو داشت؟
مثل اینه که بگیم چون سنا آتیش میگرفت دیفندر هم آتیش میگیره:/
بعدشم این مشکل فورد نیست که لندرور اومده دیفندر رو کراس اور کرده
الآنم نمیشه نتیجه گیری کرد واسه افرودشون
باید صبر کرد توی شرایط واقعی با هم مقایسه بشن
رامین
۲۶ تیر ۱۳۹۹می خواست بگه دیفندر خفنه پس گرونم هست هرچیم ارزونه آشغاله
دانیال_Surrey،England
۲۶ تیر ۱۳۹۹ربطش به قیمتشه.
بعضی ها عادت دارن بگن__اروپایی های الگی گرون__.
الان دوستان فکر میکنن قیمت برانکو اینقدر پایینه،فورد عاشق چشم و ابرویه ماست و به خاطر همین قیمتش رو پایین اوورده.
دلیل قیمت پایینش مثل رانگلر تک کاره بودنشونو و ……که دوستان میدونن.
..
والا بعضی آمریکایی دوستان هر چی میگی یه توجیهی دارن.
میگی چرا سایبرتراک اینقدر زشته میگن نه اشتباه میکنی این قیافش فضایی و…..
بعد همونا میان میگن جگوار آی پیس قیافه نداره.((واقعا دیدم که میگما!!))
الانم این برانکو رونمایی شده باز شروع کردن به کوبیدن رقبا.
ممکنه رانگلر و برانکو تو آفرود بهتر باشن((ممکنه)) ولی دیفندر ماشین بسیار کاملتریه و ارزش این قیمت رو داره.
حرف من همینه.
OMID
۲۶ تیر ۱۳۹۹یه چیز دیگه هم بگم
دیگه طرفدار جگوار لندرور و مکلارن نباید حرفی از قابلیت اعتماد و مشکلات و کیفیت و اینا بزنه:)
ایمان جباری
۲۶ تیر ۱۳۹۹مگه مکلارن مشکلش چیه ؟؟؟؟
فقط زیاد آتش میگیرن
اونم بهش عادت می کنیم !!!!
Amir Machine
۲۶ تیر ۱۳۹۹اون قسمت نتیجهگیری مطلب هست و نتیجه کل مطلب تو همین عبارت خلاصه شده پس دقیقا باید به این قسمت توجه کرد
ارائه تکنولوژی با این قیمت هم هنر نیست، اگه اینطور باشه که G کلاس دو برابر دیفندر تکنولوژی داری اما با چه قیمتی؟
یه آفرودر برا چی باید ساختار یکپارچه داشته باشه که بقیه هم اگه تونستن این کار رو انجام بدن بعداً ادعا کنن؟ حتی G کلاس هم با اون سطح از تجمل و تکنولوژی هنوز بدنه رو شاسی مونده، همه آفرودرهای حرفهای دنیا این ساختار رو دارن و این فقط دیفندر هست که غیرعادی و غیرمعموله
از لحاظ کیفیت هم مطمئن باش فورد نمیاد اعتبار نام بزرگ برانکو که این همه دنیا براش انتظار کشیده و چند سال روش کار کرده رو با کیفیت پایین خراب کنه
برانکو رقیبی بشدت جدی برای دیفندره و حتی احتمالا از اون بهتر خواهد بود که این تو آزمایشهای آفرود واقعی در آینده مشخص میشه
ممد ژانگولر
۲۶ تیر ۱۳۹۹خدا وکیلی بخوام بگم کدوم نمیتونم بگم
میشینم یک گوشه از دور برای خودم و ایرانیها با این وضعیت قیمت دلار فاتحه میخونم
دوستان دسته جمعی به فنا رفتیم
Infinite
۲۶ تیر ۱۳۹۹بین این سه، انتخاب من دیفندر هست. ❤️
Mohammad
۲۶ تیر ۱۳۹۹جیپ
ATa
۲۶ تیر ۱۳۹۹آفرود مسابقه درگ نیس که از روی حجم موتور و اعداد روی کاغذ بشه خروجی رو تصور کرد… این دست از ژورنال ها (motor1) به میزان پرداختی که از کمپانی ها و شرکای تجاری شون بحساب شون واریز می شه مطالبی رو به مخاطب تحمیل می کنند هر چند با توسعه شبکه های اجتماعی به تدریج نقش محوری شون رو از دست داده و به ژورنال های تبلیغی تبدیل می شوند.
ALIREZA
۲۶ تیر ۱۳۹۹جیپ البته با ارادت به برونکو
Enzo
۲۶ تیر ۱۳۹۹شروع شد. الان هرکی میگه مال من بهتره. خداییش هر ستاشون معرکه ان فقط حیف که اکثر ما فقط تصاوریشونو میبینیم
OMID
۲۶ تیر ۱۳۹۹این مقایسه ارزشی نداره
موتور وان هم غیبگو شده واسه خودش
باید صبر کرد تا توی شرایط واقعی تست بشن
Elmiraj
۲۶ تیر ۱۳۹۹این Moab ( نوربرگرینگ آفرودر ها ) هست که تعیین میکنه کدوم بهترین خواهد بود….
به زودی مجله The Fast line car مسابقات آفرود را بینشون آغاز میکنه……
.
(( زیاد عجله نکنید دوستان ))
حمید
۲۶ تیر ۱۳۹۹دیفندر با این قیمت افرودر نیست بیشتر لوکس محسوب میشه ، با این قیمت میشه جی کلاس ??کارکرده گرفت
برانکو بهترین توازن بین قیمت و قابلیت ?
Sajjad
۲۶ تیر ۱۳۹۹اکثر کسایی که جیپ میخرن همینطوری فابریک نمیبرنش افرود
قابلیت دستکاری جیپ خیلی زیاده
با چند هزار دلار میشه هم لیفتش کرد و هم یه زاویه حمله و فرار خیلی عالی درست کرد.
اگر هم بنا به صخره نوردی باشه که فکر نکنم دیفندر با این پلتفرم و شکل بدنه کاری از دستش بر بیاد
باید منتظر موند تا عملکرد برانکو توی صخره نوردی مشخص بشه
از ظاهرش معلومه مثل رانگلر میشه دستکاریش کرد
به هر حال جیپ مشتری هاشو میشناسه و میدونه چجوری یه ماشین آماده هرگونه تغییر و دستکاری رو ارائه بده
فورد هم دقیقا میخواد همین کارو کنه
شاهین
۲۶ تیر ۱۳۹۹هرچی از هر کدوم از ماشینا بگیم بی فایدس
منم میگم رانلگره با سابقه بهتره ولی اینم بی فایدس
باید یه مجله بیاد بینشون یه مسابقه افرود سنگین برگزار کنه اونوقت نتیجه گیری بهتری میشه گرفت
MAHDI
۲۶ تیر ۱۳۹۹هرسه تا عملکرد عالی دارن، اما من لندروور دیفندر رو دوست دارم هم بخاطر طراحی جذابش،کابین زیبا و خوش ساختش، امکانات فوق العاده بالا که هرچی که یه راننده بیرون از جاده دوست داره رو روش داره و میتونه سفارش بده، و البته در جاده و آنرود هم کاملا حس یه SUV لوکس رو داره!!!
من نمیدوم عملکرد فود برانکو چطوره چون باید تست بشه اما جبپ رانگلر اصلا برام عجیبه که چرا در تست تصادف بابد اینقدر ضعیف باشه که فقط 1 ستاره ایمنی تونسته بگیره، هرسه خودرو آفرودر های خیلی توانمندی هستن.
اما من لندروور دیفندر رو دوست دارم چون در تمام قسمت ها عملکرد قوی داره، یه پکیج کامل کامل!!!
ارشیاsvj
۲۶ تیر ۱۳۹۹فورد برانکو هم ایمنیش در حد رانگلره
در و پیکر که ندارن راننده با یه نیش ترمز پرت میشه بیرون?????????
ارشیاsvj
۲۶ تیر ۱۳۹۹از اونجا که به احتمال زیاد سریعتره دیفندر.
تازه خوشگل ترم هست.
تو تصادفم کف زمین پخش نمیشی چون چیزی داره به نام در??
OMID
۲۶ تیر ۱۳۹۹یعنی جدی نمیدونی که این درها قابل جدا شدنن واسه افرود؟
آخه دوبار هم تکرار کردی
ارشیاsvj
۲۶ تیر ۱۳۹۹واقعا؟؟
جدی نمی دونستم
ینی میشه دوباره بزاریش سر جاش؟؟
OMID
۲۶ تیر ۱۳۹۹اره عزیز
اون لولا های بیرونی واسه همینه
راحت جدا میشه بعد دوباره میزاریش سر جاش
امین قلی پور
۲۶ تیر ۱۳۹۹همونطور که لافراری در پیست و جاده مستقیم مابین پی وان و ۹۱۸ بود و به خاطر این تعادل بیشتر می پسندیدن مردم الان هم برانکو از لحاظ آفرودی و امکانات مابین رانگلر و دیفندر هس و قطعا این موضوع خوبه و برانکو بهتره
حسن
۲۶ تیر ۱۳۹۹تو خود اروپا هم جی کلاس را برا افرود نمیخرن و کلا شاید ندونن افرودر خوبیه و به احتمال زیاد دیفندر هم به سرنوشت جی کلاس دچار میشه . تست هایی هم که ازدیفندر اومده یا داخل ابه یا صحرا هر مسیری رفته خط جاده داشته یه کوه و سنگ و صخره ی درست درمون نرفته که معلوم بشه 4 تا گودال زیر چرخاش دراومد و الاکلنگ شد اتاقش چه عکس العملی نشون میده.
میمونه برانکو و رانگلر .برانکو که باید تست عملی بشه رانگلرم که امتحانش را پس داده .
اما غیر ممکنه رو دست جیپ تو صخره و سنگ نوردی بیاد جیپ متخصص یه لنگ شدن میون سنگهای یک متریه کاری که هر خودرویی انجام بده اتاقش میپاشه مخصوصا دیفندر
(Saeed(peugeot
۲۶ تیر ۱۳۹۹من به شخصه عاشق محصولات لندروور هستم ….این برانکو هم که فوق العاده هست ….ولی نمیدونم چرا حسم میگه فقط رانگر ….
اصلا چهره ماشین خیلی قلدر و خاصه ….. اصلا ناموسه این انگار
من واقعا هرچی فک میکنم رانگلر یه چیز دیگه هستش.
iman
۲۶ تیر ۱۳۹۹رای دهندگان به فوزد برانکو احساساتی رای دادن
Mad.z.Max
۲۷ تیر ۱۳۹۹بعد رای دهنده ها به بقیه چجوری رای دادن؟ لابد از رو تجربه ی سالانه رانندگی!
از شوخی گذشته، فاکتور قیمت خیلی مهمه، یه دیفندر پایه بی تجهیزات قیمتش ۵۰ هزارتاس، اوج اوج تجهیزاتشم تو بحث فنی ختم میشه به یدونه قفل دیفرانسیل، بگذریم که رنگلر سه تا داره.
با ۵۰ هزارتا میتونی فولترین نسخه برونکو رو بگیری.
بعدم اینا اس یو وی آفروده، همون دیفندر صدسال به موآب نزدیکم نمیتونه بشه. کسی بخواد کراس اوور بخره میره ماشین شاسی مونوکوک میگیره، وگرنه آفرودر ینی بنده روی فریم.
در نهایت اینکه ضریب پایین اطمینان محصولات لندروور مشهوره تو دنیا، توی همینجا کلی مقاله ازش هست. واقع بین باشیم دیگه
Hadi
۲۶ تیر ۱۳۹۹دیفندر…
ADAK
۲۶ تیر ۱۳۹۹همه فرمایشات متن مقاله و دوستان کامنت گذار متین
اما من با اجازه
همون رانگلر V6 را برمیدارم :-)
Amir
۲۶ تیر ۱۳۹۹چرا طراجی دیفندر اینجوریه انگار برای 15 سال قبله
MAHDI
۲۶ تیر ۱۳۹۹لندروور دیفندر انگار واسه نشنال جئوگرافیک طراحی شده. یه حس خاصی داره که انگار واسه زندگی بدور از تمدن ساخته شده!!!
Mad.z.Max
۲۷ تیر ۱۳۹۹مخصوصا با لوازم خیلی زیاد الکترونیکی و برقی و شاسی مونوکوکش خیییلی واسه زندگی دور از تمدن مناسبه! اونم با ضریب اطمینان خنده دار محصولات لندروور..!
یوسف
۲۶ تیر ۱۳۹۹همه خوبن. اما لندرور دیفندرچیز دیگه ایه انصافا
یوسف
۲۶ تیر ۱۳۹۹کاملا مشخصه که جیپ و فورد روی اصول ساخته نشدن و در عرض 6 ماه از 0 تا 100 کارشون انجام شده. ولی لندرور از سال 2011 روی این محصول داره کار میکنه. و کاملا اصولی و با تکنولوژی روز دنیا ساخته شده.
به نظر من گذر زمان همه چیز رو نشون خواهد داد……
OMID
۲۸ تیر ۱۳۹۹عزیزم شما غیب گویی؟
جیپ شصت ساله داره آفرودر میسازه…
Mf1
۲۷ تیر ۱۳۹۹کوروت ارزون قیمت بود خیلیها میگفتن ماشین بدرد نخوریه و پلاستیکی هستش اگه کوروت اونجور بود فورد برانکو وجیپ هم پلاستیکی بدرد نخوره
آریا ماشین
۲۷ تیر ۱۳۹۹هر کدوم از این ماشین ها نقاط قوت خودشون رو دارن و خرید هرکدوم به نیاز های خریدار برمیگرده که کدوم بیشتر به دردش بخوره
اما در کل انتخاب من لندروور دیفندر ۱۱۰ هست
توی قابلیت های آفرود زاویه فرار و شکست بهتر و حرکت در آب تا ۹۰ سانتی متر عمق و همینطور فاصله بیشترش از زمین نسبت به رانگلر اونو پیروز میکنه
و در بخش موتور هم قوی ترینه و بیش از ۲ برابر برانکو و رانگلر ظرفیت بکسل داره که واقعا عالیه
از نظر تکنولوژی بدون شک دیفندر برتره و کسی که بگه رانگلر و برانکو بهترن کاملا واضحه چیزی جز تعصب بلد نیس
لوکس تر و کاربردی تر در جاده و زندگی روزمره
فقط چون تو برانکو و رانگلر میشه در و سقف رو جدا کرد نمیشه بهشون گفت بهترین آفرود
به نظر منم دیفندر با این همه برتری ارزش ۱۰ الی ۲۰ هزار دلار قیمت بیشترش رو داره
در کل با احترام به خدایان آفرود انتخابم دیفندر?
OMID
۲۸ تیر ۱۳۹۹یه سدان توی لباس شاسی بلند هیچ وقت آفرودر نمیشه …
حتی g class هم بدنه روی شاسی هست
یعنی مرسدس تکنولوژیش کمتر از لندرور بوده که g class رو بدنه روی شاسی ساخته؟