اگر مطلب معرفی جیپ واگنییر و گرند واگنییر جدید را خوانده باشید، میدانید که تفاوتهای زیادی بین این دو مدل وجود دارد باوجوداینکه هردو بدنهٔ مشترکی دارند؛ اما غیر از کلمهٔ گرند، یک تفاوت بزرگتر هم بین این دو مدل به چشم میخورد که آن قیمت است. قیمت واگنییر از ۵۹,۹۹۵ دلار (با احتساب ۲ هزار دلار هزینهٔ حمل تا مقصد) آغاز میشود درحالیکه قیمت پایهٔ گرند واگنییر ۸۸,۹۹۵ دلار است که اختلافی ۳۰ هزار دلاری را نشان میدهد؛ اما این همهٔ ماجرا نیست زیرا قیمت بالاترین تیپ گرند واگنییر با همهٔ تجهیزات از ۱۰۵,۹۹۵ دلار آغاز میشود و اگر پکیج پریمیوم برای آن سفارش داده شود این رقم به ۱۰۹,۹۸۰ دلار میرسد.
این استراتژی قیمتگذاری گرند واگنییر نشان میدهد که جیپ میخواهد حداقل از لحاظ قیمت از اکثر رقبای خود مثل کادیلاک اسکالید، بامو X7 و مرسدس بنز GLS فرارتر باشد. اینکه آیا این استراتژی نتیجه خواهد داد یا نه را فقط زمان مشخص خواهد کرد. گرند واگنییر قیمت پایهٔ بسیار بالاتری نسبت به بامو X7 با قیمت پایهٔ ۷۵,۸۹۵ دلار، مرسدس بنز GLS با ۷۷,۰۵۰ دلار و کادیلاک اسکالید با ۷۷,۴۹۰ دلار دارد اما درعینحال اسیوویهای لوکس گرانتری هم از آن وجود دارد مثل رنجروور که قیمت آن از ۹۴ هزار دلار آغاز میشود.
اما با وجود این برچسب قیمت بالا، گرند واگنییر وعدهٔ ارائهٔ تجهیزات فراوانی مثل پله رکابهای برقی جمع شونده، تنظیم برقی ۲۴ جهتهٔ صندلیهای جلو، کنترل تهویهٔ چهار منطقهای، سیستم صوتی مکینتاش، سیستم سرگرمی عقب و چرمهای گرانتر را داده است. از سوی دیگر، هرچند واگنییر نمایشگرهای متعدد داخلی و متریال داخلی پریمیوم گرند واگنییر را از دست میدهد اما ارزانترین تیپ آن هنوز هم تجهیزات زیادی را ارائه میکند. خانوادهٔ این مدل از واگنییر سری I محرک عقب با قیمت ۵۹,۹۹۵ دلار آغاز شده و در گرانترین و مجهزترین مدل به واگنییر سری III چهارچرخ محرک با قیمت ۷۷,۹۹۵ دلار میرسد. این یعنی قیمت پایهٔ واگنییر هم از شورلت تاهو با ۵۰,۲۹۵ دلار و فورد اکسپیدیشن با ۵۱,۶۹۰ دلار گرانتر است اما بااینوجود اسیووی جیپ تجهیزات بیشتری را ارائه میکند.
البته ارزانترین نسخهٔ واگنییر یعنی سری I محرک عقب در ابتدا قابل خریداری نیست که این یعنی فعلاً سری II محرک عقب با قیمت پایهٔ ۶۹,۹۹۵ دلار ارزانترین نسخهٔ این خودرو محسوب میشود. بهجز سری I، برای دو تیپ بعدی سامانهٔ چهارچرخ محرک هم با پرداخت ۳ هزار دلار اضافی قابل سفارش خواهد بود. این سامانه اما در گرند واگنییر بهصورت استاندارد ارائه میشود.
واگنییر و گرند واگنییر هردو با پیشرانههای V8 عرضه میشوند اما موتور واگنییر از نوع ۵.۷ لیتری هیبریدی خفیف با ۳۹۲ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور است درحالیکه زیر کاپوت گرند واگنییر یک نمونهٔ ۶.۴ لیتری V8 با ۴۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۱۷ نیوتن متر گشتاور قرار میگیرد. فعلاً در ابتدا این خانواده در هفت نسخهٔ مختلف ارائه شده و همگی از نیمهٔ دوم امسال راهی نمایندگیهای فروش خواهند شد اما از تابستان تیپ اُبسیدین هم برای گرند واگنییر ارائه خواهد شد.
R@m!n
۲۳ اسفند ۱۳۹۹رو کاغذ هیچ ایرادی نمیشه بهش گرفت. البته باید صبر کرد تو بررسی ها چطوره
5speed
۲۳ اسفند ۱۳۹۹کاش چراغهای جلو و جلو پنجره اش یه کم بزرگتر بود الان تو شاسی بلندا من جی ام سی 2021 رو خیلی میپسندم
Ramin
۲۳ اسفند ۱۳۹۹بکیچ فول فول. با نسخه پریمیوم 109980 دلار. اصلا میگیم 110 هزار دلار.
خداوکیلی خیلی عالیه. کمتر ایرادی میشه از گرفت.
ولی …. 1 مشکل داره….
1 = قدرتش زیاد نیست.
موتور V8 با حجم 6.2 لیتر فقط 470 اسب قدرت تولید میکنه… گشتاورش هم 617 نیوتون متر هست.
جا داشت بیشتر قدرت تولید کنه.
ولی در مجموع عالیه. باید ببینم نظر مردم آمریکا چیست.
RezaRs
۲۳ اسفند ۱۳۹۹رامیننننننن کافیه چه خبرته اوت پوتو نبین گشتاورو ببین تازه مگه سوپر اسپورته
Ramin
۲۳ اسفند ۱۳۹۹اقای reza Rs
من عاشق این خودرو هستیم. و همینطور عاشق برند جیپ.
من نگفتم بده. به نظر من این ماشین بی نظیره…
ولی 6.2 لیتر فقط 470 اسبه….
تازه موتور 5.7 لیتری V8 که نسخه پایه هست فقط 393 اسبه.
خداوکیلی کم نیست ؟؟؟ اصلا شما فرق اسب بخار و گشتاور رو میدونی که گفتی مهم نیست ؟
این ماشین بی نظیره ولی…. به نظرم حداقل باید 550 اسب قدرت میداشت
اون موقع میشد….. بی نظیر به تمام معنا…
البته ما ها که نمیتونیم اینو بخریم. چون اصلا تو ایران وجود نداره.
باید ببینم نظر مردم آمریکا چیه. چون اونا میخوان بخرن
RezaRs
۲۳ اسفند ۱۳۹۹رامین حس میکنم داری اوت پوتشو با یه سومر کار مقایسه میکنی ?
علی آقا
۲۴ اسفند ۱۳۹۹نه کم نیست. شما نمیتونی دوتا موتور رو فقط با اعداد روی کاغذ مقایسه کنی. باید ببینی 470 اسب رو در چه دور موتوری تحویل میده یا نقطه پیک گشتاورش کجاست و منحنیش چقدر مسطح است و…
شما نگاه کن، کامیون ولوو FH حدود ۵۰۰ اسب قدرت داره اما ۴۰ تن بار رو تو جاده میکشه.
موتورهای امریکایی بخصوص موتورهای پیکاپها و اس یو وی های بزرگ بیشتر شبیه موتور کامیون هستند تا موتور سوپر اسپرت. قدرت و گشتاور رو در دور \ایین تحویل میدن.
Hadi
۲۳ اسفند ۱۳۹۹واقعاً نسبت به موتور،امکانات،تکنولوژی و هر چیز دیگه ای که داره ارزشش رو داره…
فقط اگه گرند واگنییر از واگنییر یه 20 سانتی کشیده تر بود و بهتر با اسکالید ESV میتونست رقابت کنه ?…
واقعاً محشره این کرگدن جیپ ??
(Saeed(peugeot
۲۳ اسفند ۱۳۹۹با احترامی که برای مرسدس قائلم ….. ولی بهترینه تو کلاس خودش …..
واقعا خوش ساخته این ماشین
Reza.M
۲۳ اسفند ۱۳۹۹بهترینه چون به بقیه نگاه کرده و نکات مثبت همه رو یه جا ارایه داده…مثلا سانروف سه تیکه x7 یا ردیف دوم نویگیتور و همینطور متریالی که به کار بردن تو کابینش…عملا روی جای جای این ماشین فکر شده…قابلیت های افرود و یدک کشیش هم که جای خود داره…یکی از چیزای قشنگی که دیدم مشابه نویگیتور و تا حدودی اسکالاید این بود که با این که بیس تراک دارن ولی هیچکدوم از قطعات به کار رفته درش با تراک ها مشترک نیست…تنها مساله ای که هست اینه که ایا میتونه از نظر دینامیک سواری و کامفورت با المانی ها خصوصا بنز با اون سیستم فنربندی e active رقابت کنه…
RezaRs
۲۳ اسفند ۱۳۹۹داش رضا طوفنای بپا کرد با ورودش خدایی
Moein
۲۳ اسفند ۱۳۹۹گرند واگونیر عجب هیبتی
ناخودآگاه آدم توی این ماشین بشینه فکر کنم حس فخر فروشی بیاد سراغش
چقدر قلدر و استخون دار طراحی شده این ماشین
امیدوارم اتحاد استلانتیس همینطوری رو به پیشرفت بره و اوضاع مازراتی و آلفا هم رو به بهبود بره چون واقعا پتانسیل بهترین بودن رو دارن?
taha malek
۲۳ اسفند ۱۳۹۹لانسیا خداکنه لانسیا(لانچیا) هم برگرده به دوران اوج خودش
مهدی
۲۳ اسفند ۱۳۹۹بگو آس جیپ رو کنند با پراید بکوبیم بهش
دلمون ضعف رفت براش
امیر
۲۳ اسفند ۱۳۹۹یه ویژگی ک واگونیر و گرند واگونیر دارن و هیچ کدوم از رقبا ندارن، صدای بسیار زیبای موتور همی هست!
عارف
۲۳ اسفند ۱۳۹۹آقا منم دلم یکی از این ماشینها میخواد ، خداااااااا خسته شدیم از دست این مسئولین بی کفایت که خودروسازی ایران و به تباهی کشاندند
یانکی
۲۳ اسفند ۱۳۹۹این کلاس که در انحصار آمریکاست حالا حسابی گسترس پیدا کرده.و انصافا جیپ رفت نوک قله و نکته مهم داشتن یه تاریخ پر افتخار پشت نام گرند واگنییر هستش.بهترین تعریف هم ایرانیها رو کردن.آهوی بیابان عروس خیابان.پدال عزیز لطفان کراس اورهای اروپایی رو با suv عظیم آمریکایی مقایسه نکن.برا اونا لینکلن آویاتور.کدیلاک x6 داج دورانگو.جیپ گرند چروکی ال موجوده
RezaRs
۲۳ اسفند ۱۳۹۹از اسکالید بهتره به نظرم
Joker
۲۳ اسفند ۱۳۹۹سیاست امریکایی ها همیشه همینطور بوده،یه قیمت پایه میدن بعد نسخه هایی که کامل تر و پرفروش ترند رو با دو برابر قیمت میندازن به مشتری نگون بخت! کوروت c8 رو گفتن ۵۸ هزار تا قیمت داره در صورتی که با انتخاب پکیج های ضروری پرفورمنس و ظاهری که همه خریدارها به اجبار سفارش میدن قیمتش بیشتر از پورشه ۹۱۱ کاررا 4s در میاد! ۱۱۰ هزار تا واسه یه ماشین امریکایی که ادعاشون میشه قیمت هاشون پایین تر و رقابتی تر از محصولات اروپاییه!!! لامصب ۱۰۰ هزار تا آدم میده یه دیفندر ۱۱۰ هشت سیلندر میگیره با قدرت بالای ۵۰۰ اسبی که هم لوکسه هم تو آفرود بینظیره،جیپ یه مانیتور گذاشته روبرو صندلی شاگرد ۵۰ هزار تا قیمت ماشین رو افزایش داده?
RezaRs
۲۳ اسفند ۱۳۹۹اه چقدر هیت میکنی بابا نه من سر معاملم نه تو نه بقیه اعضای سایت ایشلا قسمت همه بریم برا خرید بابا بده چارتا عکس ماشین مببینیم خوشمون میاد حاجی
Soldier
۲۳ اسفند ۱۳۹۹در عقل داشتن شما شک دارم وقتی کراس اور رو با ماشینی که شاسی نردبونی داره و صد البت تو افرود ازش بهتره و دوام بیشتری داره مقایسه میکنی در رابط با قیمت بگم اینا قیمتشون از ۱۱۰ هزارتا بالا نمیزنه ولی پروفورمنس واقعی رو بهت میدن فک کردی مث جناپ بوگاتی هستن ده برابر گرون تره میده ولی از رقباش چه تو درگ چه تو سرعت اتوبوسی میخوره بعدش یه بچه سالی مث تو فک کنم ۱۳ سالت باشه میاد اینجوری طرفداری میکنه ازش
Tesla ?
۲۳ اسفند ۱۳۹۹اخه از کسی که ماشین رویاهاش بوگاتیه چه انتظاری داری
akrh78
۲۳ اسفند ۱۳۹۹کروت سی 8 تا خرخره اپشن بریزی توش قیمتش میشه 103 هزار دلار
یه 911 خشک و خالی بدون هیچ آپشنی 99 هزار دلاره (380 اسب بخار)
در مورد اینکه میخوای بجا کروت دیفندر بخری هم هر چیزی بگم از طنز ماجرا کم میکنه
مانی
۲۴ اسفند ۱۳۹۹منظورش این بود بجا واگونیر دیفندر بخری
اون نظر هم که گفته دیفندر اصلا بدرد آفرود نمیخوره بنظر خنده دار تره
mahan
۲۳ اسفند ۱۳۹۹به به لوکس سواری به سبک جیپ واقعا فوق العاده هست خوشم اومد
مازیار
۲۳ اسفند ۱۳۹۹برید جلوی آیینه بایستید و بگید اولین و مهمترین اصل در روابط اجتماعی “احترام به نظر دیگران هست” و اینکه هر کسی نظر منحصربفرد خودش رو داره و تمام سعی خودتون رو بکنید که این مفهوم ساده رو به اونی که اوی آئینه میبینید منتقل کنید