همه میدانیم که فورد برانکو ۲۰۲۱ یک خطر جدی برای جیپ رانگلر به عنوان یکی از موفقترین محصولات گروه فیات-کرایسلر محسوب میشود. به تازگی تصاویری از یک بروشور یا جزوه آموزشی جیپ برای تیم فروش نمایندگیها منتشر شده که کاملاً جنجالبرانگیز میباشد. به نظر میرسد این برند کاملاً خود را برای مواجهه با برانکو حتی پیش از عرضه آن به بازار آماده کرده است.
مشخص نیست که این بروشور توسط خود فیات-کرایسلر مهیا شده یا کار یکی از نمایندگیها بوده اما کاملاً واضح است که جیپ برانکو را یک تقلید کننده میداند زیرا میگوید برانکو شکل خالصی از چاپلوسی است.
در صفحه اول این جزوه اطلاعات اصلی برانکو به چشم میخورد اما در ادامه گفته شده که جیپ تاریخچهای غنی دارد که به حدود ۸۰ سال پیش بازمیگردد. این موضوع با برانکویی که مقایسه شده که بیش از دو دهه پیش از خط تولید کنار گذاشته شده است.
در این اسناد چندین مزیت دیگر رانگلر نسبت به برانکو شمرده شده که از جمله آنها میتوان به شیشه جلوی تاشونده و همچنین آپشن هایی همچون سقف نرم برقی و دیفرانسیل لغزش محدود اشاره کرد. همچنین گفته شده رانگلر میدان دید بهتری دارد.
جیپ همچنین قرار داشتن آینههای رانگلر روی دربها را مزیت دیگر این خودرو نسبت به برانکو شمرده هرچند بسیاری از افراد آن را یک نقطهضعف تلقی میکنند اما در این جزوه از آن به عنوان یک مزیت یاد شده است. البته بسیاری از افراد در زمان آفرود از خودروی بدون درب استفاده میکنند.
خب صحبت از آفرود شد و باید گفت با وجود پیشرانه ۶ سیلندر یا لاستیکهای ۳۵ اینچی خبری از نسبت کرال ۹۴.۷ به ۱ این خودرو نخواهد بود. اگر مشتریان خواهان این پیشرانه یا لاستیکها باشند نسبت کرال به ۶۷.۸ به ۱ کاهش خواهد یافت که نسبت به رانگلر روبیکان ضعیفتر است.
در ادامه نیز به مواردی همچون عضویت در کلوپ جیپ، اکسل جلوی سولید مناسبتر برای آفرود و… اشاره شده است. جیپ همچنین به ارتباطات مالکان با کمپانی اشاره کرده و گفته که فورد برای ایجاد چنین جمعی نیاز به استخدام یک شرکت بازاریابی دارد. البته وبسایت Bronco nation گفته که یک جمع طرفداری مستقل بوده و اولین اجتماع تائید شده از طرف فورد است.
جیپ همچنین گفته وسایل جانبی بیشتری برای رانگلر ارائه کرده و چندین نسخه جالب از آن شامل مدل پلاگین هیبریدی 4xe را اواخر تابستان سال جاری میلادی معرفی خواهد کرد. دیگر نکته ذکر شده به کانسپت رانگلر روبیکان ۳۹۲ مربوط میشود که پیشنمایشی از نسخه تولیدی بوده و با پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۴ لیتری که قدرت ۴۵۰ اسبی و گشتاور ۶۰۹ نیوتون متری دارد عرضه خواهد شد.
AMG///
۲ شهریور ۱۳۹۹Bronco ??
Rangler ??
ساسان
۲ شهریور ۱۳۹۹اگه تو یوتیوب کلیپ های برانکو را نگاه کنید به برتری هاش بیشتر پی میبرید. از جمله استحکام شاسی و قطعاتش در برخورد با صخره ها و همین طور سطح زیرین برانکو نسبت به جیپ کاملا محافظت شده ست و تا حدودی برخی از ویژگی های رپتور هم بهش اضافه شده. و مشخصه دیگه ای که داره اینه که برخلاف جیپ میتونه در مسافت کم اوج بگیره و شتاب بگیره که در عبور از برخی موانع بخصوص شیب های تند بسیار مهمه در حالی که جیپ این خاصیت رو نداره و بسیار سنگین و آرام شتاب میگیره که اتفاقا برانکو این خاصیت سنگینی و شتاب آرام رو هم کاملا در اختیار داره که در برخی از موانع بخصوص صخره ها کاربرد داره.
ساسان
۲ شهریور ۱۳۹۹کلیپ جدید از فورد برانکو کارخانه ای(یعنی بدون ارتقا) با جیپ رانگلر روبیکان کارخانه ای(یعنی بدون ارتقا)
https://www.youtube.com/watch?v=X_M9u6gyjnw
https://www.youtube.com/watch?v=cl5kmIG19gE
MASIHA
۲ شهریور ۱۳۹۹من رانگلر رو انتخاب می کنم.
M
۲ شهریور ۱۳۹۹جیپ آخرش مجبوره بخشی از بازار از دست بده ،.. حریف فوق العاده قدره
sina
۲ شهریور ۱۳۹۹من برانکو رو ترجیح میدم چون معتقدم فورد کمپانی بهتری هست کلا
فورد رو از همه امریکایی ها بیشتر دوست دارم البت هنوز با حذف همه سدان هاش کنار نیومدم :/
(Saeed(peugeot
۲ شهریور ۱۳۹۹خداوکیلی فقط و فقط قیافه رانگلر یه سرو گردن بالاتر از برانکو هست …..چیزای دیگه بماند….
پارسا عشق ماشین 2
۲ شهریور ۱۳۹۹هردو رو عاشقشونم هردو تاشون امریکایی هستند مال جاده هستن هرچی هم باشن از ماشین های تو ایران 101% بهتر هستند
پارسا عشق ماشین 2
۲ شهریور ۱۳۹۹هردو عالی ولی رانگلر بهتره
Sina
۲ شهریور ۱۳۹۹بنظرم جیپ بجای چیزهای حاشیه ای مثل اشاره به گذشته تازه اونم برای شرکت با سابقه ای مثل فورد و…یا یه موتور ۶.۴ لیتری داره هی میگذره رو این و اون
به فکر ارتقای کیفیت ماشینش و به روزرسانی کلی و تغییرات اساسی توی کیفیت موتورهای ماشین هاش باشه دستی به موتور پنتاستارش بکشه به روزش کنخ،چندین ساله که همینه
موتور۶.۴ یه مدل خاص واسه طبقه خاصه اصل قضیه رو تغییر نداده که
الان یکی میاد از تاریخچه و افتخارات جیپ و موتور پنتااستار و همی رو میگه…!!!
بابا خودمون میدونیم
میتسوبیشی هم یه زمانی ته افتخارات دنیا بود الان میدانو داده به کره ایایی که زمانی اصلا به زور یه هاچ بک میساختن
امین
۲ شهریور ۱۳۹۹آسمون بریم زیرزمین بیایم اینا براری مطلق بر یکدیگر ندارن تو ظاهر و پیشرفتگی برانکو عالیه ولی تا قیامت نمیتونه توی آفرود به رانگلر برسه والسسسسلام
امین
۲ شهریور ۱۳۹۹برتری(براری)
رامین
۲ شهریور ۱۳۹۹با احترام به رانگلر به نظرم برانکو از همه نظر جذاب تره
net
۲ شهریور ۱۳۹۹رانگلر قشنگتره
شاهین
۲ شهریور ۱۳۹۹این کلیپ نشون دهنده اصالت جیپه، مخصوصا رانگلر که جاهایی رفته که فقط بز کوهی میتونه بره
https://www.instagram.com/p/Bvn73FUnwN-/?igshid=86qbqg88vyg3
Sina
۲ شهریور ۱۳۹۹به نظر من بد ترین نوع تبلیغات نام بردن از ساخته ی شرکتای دیگس.
هر چند رانگلر هم خیلی قابل احترامه ولی اینجا به دلیل اینکه احساس میکنم چهره رانگلر باید کمی بروزرسانی بشه و برونکو با اینکه همچنان با اصالته ولی بسیار مدرن تر به نظر میرسه ، انتخاب من برونکو هست
مهدی موتورز
۲ شهریور ۱۳۹۹واقعا خیلی کار زشتیه
حسین دهمرد
۳ شهریور ۱۳۹۹اولین باره میبینم اکسل جلوی ساده رو نسبت به اکسل منعطف برتر میدونن. اون اکسل سولید ارزونترین و معمولی ترین اکسلیه که میشه رو یه ماشین استفاده کرد. هم ضربات رو به کابین منتقل میکنه هم فرمانپدیری و هندلینگ رو زیر سوال میبره. قشنگ داره مفتی مفتی تبلیغ برانکو رو میکنه.
Muty
۵ شهریور ۱۳۹۹به نظرم کار جیپ خیلی چیپ و بی کلاس بود !
یه چیزی مثل شخصیت ترامپ !!!
بعدشم اگه به سابقه و اصل و نسب باشه برند فورد خیلی قدیمی تره
رانگلر بجای این حرکات احساسی و بچگانه ترامپ مانند بهتره یه تکونی بخودش بده توی همه زمینه ها
و گرنه من توی آفرود خودم رانگلر را قبول داشتم اما با اومدن برانکو ورق برگشت