تنها چند ساعت مانده به رونمایی رسمی نسل جدید فورد برانکو، جیپ با معرفی کانسپت رانگلر روبیکان ۳۹۲ سعی دارد توجهات را به خود جلب کند. هرچند این رانگلر هشت سیلندر فعلاً بهعنوان یک کانسپت معرفی شده اما نشان میدهد تیزری که چند روز پیش در صفحهٔ فیسبوک جیپ منتشر شد واقعی بوده و این شرکت واقعاً به فکر تجهیز رانگلر به پیشرانهٔ V8 همی است. در سینهٔ این رانگلر عملکرد بالا، موتور ۶.۴ لیتری V8 همی کرایسلر قرار گرفته و عدد ۳۹۲ در نام آن نیز حجم این موتور به اینچ مکعب را نشان میدهد. این پیشرانه خروجی چشمگیری برابر با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۱۰ نیوتن متر گشتاور دارد که افزایش بسیار زیادی نسبت به موتور ۳.۶ لیتری ۲۸۵ اسب بخاری V6 کنونی رانگلر محسوب میشود.
نیروی این پیشرانهٔ قدرتمند از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ارتقاءیافته به هر چهارچرخ منتقل میشود و به گفتهٔ جیپ، خودرو را در کمتر از ۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرساند که برای یک رانگلر شتاب فوقالعادهای است؛ اما ویژگیهای خاص این رانگلر کانسپت صرفاً در پیشرانهٔ قدرتمند و سرعت زیاد خلاصه نمیشود زیرا جیپ آنرا به قطعات آفرودی هم مجهز کرده تا تواناییهای آن در مسیرهای خشن خارج از جاده ارتقاء پیدا کند. ازجملهٔ این قطعات میتوان به اکسلهای Dana 44 با قفل دیفرانسیل در هردو محور اشاره کرد. علاوه بر این، ارتفاع خودرو ۵۰ میلیمتر افزایش یافته، در سیستم تعلیق آن ارتقاءهای متعددی صورت گرفته و به رینگهای ۱۷ اینچی مُهرهای با لاستیکهای ۳۷ اینچی آفرود مجهز شده است. اگزوز دوحالته، ریلهای روی رکابها و سپرهای فولادی با وینچ هم از دیگر تغییرات این رانگلر V8 هستند.
به گفتهٔ جیپ، به لطف این تغییرات و ارتقاءها، رانگلر روبیکان ۳۹۲ به یک هیولای آفرود تبدیل شده که ۳۳۷ میلیمتر از زمین فاصله دارد و میتواند تا عمق ۸۶۴ میلیمتری آب حرکت کند. زاویههای ورود، خروج و شکست این کانسپت نیز به ترتیب ۵۱.۶ درجه، ۴۰.۱ درجه و ۲۹.۵ درجه اعلام شده است. این رانگلر قدرتمند در ظاهر هم با رنگ گرانیت کریستالی با تریم برنزی، دریچهٔ بزرگ روی کاپوت، درهای سفارشی و سقف پارچهای باز شوندهٔ برقی از نسخههای معمولی متمایز شده است. غربیلک فرمان اسپرت و صندلیهای چرمی قرمز با دوخت طلایی هم از ویژگیهای خاص داخلی این کانسپت هستند. هرچند این رانگلر ۳۹۲ بهعنوان یک کانسپت معرفی شده اما میتوان به تولید آن خوشبین بود زیرا جیپ در بیانیهای گفته است:
علاقهمندان به جیپ در سالهای اخیر دست به تولید رانگلر V8 زدهاند و کانسپت روبیکان ۳۹۲ نشان میدهد که آنها بهزودی به آرزوی خود خواهند رسید
رامین
۲۴ تیر ۱۳۹۹ادمین جان برانکو معرفی شد تو سایت فوردم هست. چقدرم جذاب شده. در عین شباهت خیلی زیاد به برانکو قدیمی و حفظ اصالت بسیار مدرن و جذابه. رقابت این دو تا ماشین دیدنیه واقعا
آرمان
۲۴ تیر ۱۳۹۹در برابر رانگلر هیچی نیست
رامین
۲۴ تیر ۱۳۹۹حالا چرا دوبار می گی :)) ولی زود قضاوت نکن.
Mohammad
۲۴ تیر ۱۳۹۹رقابت بین این و برانکو خیلی جذاب میشه و حتی شاید باعث اختلافاتی بین فورد و جیپ بشه
NAVID۰۰۹۸
۲۴ تیر ۱۳۹۹اتفاقاً در برابر رانگلر خیلی هم چیزه …
رانگلر و دیفندر باید یه فکری به حال خودشون بکنند تا دیر نشده به دو دلیل :
۱- دیفندر به سبب قیمت بالاترش نسبت به برانکو که خرید برانکو را با قابلیتهایی که داره بسیار ارزندهتر نشان میده .
۲- رانگلر یه آفرودر خوش قیمته که احتمالاً هم قیمت برانکو باشه ، اما ، اما برانکو چیزی که نشان داده در تصاویری که من دیدم ، بسیار متریال باکیفیت بهتر و طراحی بهتری داره ، چرم قهوهای طبیعییی کار کرده در روی فرمان و دنده که عاشقش میشید و قلچماق بودنش را با کیفیت عالی جنس چرم فریاد میزنه .
فورد با قدرت وارد میدان شده و مطمئناً خیلی اتفاقات خوبی در آینده برایش اتفاق میوفته .
برانکو با دنده دستی ۷ سرعت ارائه میشه که خودش یه دنیا حرف برای گفتن داره .
Muty
۲۴ تیر ۱۳۹۹باید روی صندلی های این برانکو بشینی تا کیفیت و قدرت آفرود را بفهمی
یه چی تو مایه های صندلی لکسوزیی :-)
دانیال_Surrey،England
۲۴ تیر ۱۳۹۹نوید جان دیفندر قیمت پایش 50 هزار دلاره که به نسبت تکنولوزی های بینظیر و کیفیت بالاتر و… کاملا قابل توجیه.
در واقع شاید کم هم باشه!!!
برانکوی جدید مدل اسپرتش که برای رانندگی روزانه و….هست قیمت پایش 28 هزارتاس،برانکوی معمولی که آفرودره خوبیه حدود 29 هزارتا.
مجموعش میشه حدود 58 تا.
دیفندر یه ماشین همه کارس و تمامی منتقدا و یوتیوبرا و…. حیرت کردن.
پس دیفندر معقول تره کما اینکه به لحاظ فنی به غیر از یک یا دو مورد،حداقل روی کاغذ هیچ برتری خاصی برانکوی ((آفرود)) نسبت به دیفندر نداره.
مدل اسپرتش هم که به هیچ وجه حتی نزدیک به دیفندر هم نیست.
این تحلیل منه حالا در عمل چیه آینده مشخص میکنه.
NAVID۰۰۹۸
۲۴ تیر ۱۳۹۹دقیقاً آقا دانیال درست میفرمایید .
دیفندر دست برتر را در این گروه داره اما باید در نظر گرفت که قیمتش دو برابر رقباشه .
من خودم بخوام بخرم ، برانکو میخرم و اضافه پولش هم یک سدان میخرم .
کسی که دیفندر میخره و چون ماشین تخصصی آفرودی هست ، مطمئناً پولداره و اگر دیگه خیلی پولدار باشه ، بنز G میخره .
اما برای عموم جامعه از هر گروه و طیفی ، برانکو حرف نداره و با این مشخصات جون میده هم برای شهر و هم جاده و کوهستان .
سردبیر
۲۴ تیر ۱۳۹۹درود. مطالب معرفی کامل مدل های برانکو در حال اماده سازی هست و به محض تکمیل منتشر خواهد شد.
ارادت
رامین
۲۴ تیر ۱۳۹۹خیلی ممنون.
ممد ژانگولر
۲۴ تیر ۱۳۹۹رانگلر یک چیز دیگست ❤️
اصالت داره?
میدونستین هر کی تو جیپ بشینه و کولر روشن کنه آدمه سوسولیه و محلش نمیذارن
وقتی سوار این ماشینی باید باد تو لباست بچرخه و احساس غرور داشته باشی
رامین
۲۴ تیر ۱۳۹۹داداش من جیپو با لیفان X50 که مقایسه نکردم :)) داریم راجبه فورد برانکو حرف می زنیم. هر دو تا ماشین با اصالتن.
ممد ژانگولر
۲۴ تیر ۱۳۹۹رامین داداش نگفتم فورد بده
میگم جیپ یک چیز دیگست
اصالت داره
همیشه خوب بوده
طرحش انحصاریه خودشه
مگرنه سوزوکی جیمنی ژاپن شبیهشو زده ولی عین مگس میمونه در برابر این
ممد ژانگولر
۲۴ تیر ۱۳۹۹اینو به احترامت گذاشتم بری ببینی حال کنی
ببین فورد برانکو اون موقع چی ساخته ?
https://media.ford.com/content/fordmedia/fna/us/en/news/2019/12/02/ford-bronco-store-amazon-new-apparel.html
datsun
۲۴ تیر ۱۳۹۹جیمنی که کی کاره ولی اصالتش از هیوندا کره هم بیشتره حالا شما بشین هی مسخره کن جیمنی از ۱۹۷۰ تولید میشه.
فورد
۲۴ تیر ۱۳۹۹از عشق این رانگلر دارم مییرم یکی من و نجات بده
مهراد
۲۴ تیر ۱۳۹۹آخ جوووون برانکو ??
برای یمدت خوراک خبریم تکمیله ??
Amir Machine
۲۴ تیر ۱۳۹۹دانیال
دوست عزیز، برانکو اصلی و برانکو اسپرت دوتا ماشین کاملا متفاوت و مجزا هستن و بجز اسم مشترک هیچ ارتباطی باهم ندارن
برانکو اسپرت اصلاً یه کراساوور با ساختار انتقال قدرت دیفرانسیل جلوئه که رو پلتفرم اسکیپ و فوکوس ساخته شده و اصلاً یه افرودر واقعی و توانمند نیست
بعد قیمت برانکو و برانکو اسپرت رو باهم جمع میکنی با دیفندر مقایسه میکنی؟!!! این چه مقایسهایه؟!
برانکو اسپرت که فقط یه کراساووره با یه کم توانایی آفرود، اون هیچی
رقیب اصلی و مستقیم دیفندر فقط برانکوی اصلی هست که با قیمت 30 هزار دلار خیلی ارزونتره و از لحاظ توانایی و قابلیتهای آفرود و تجهیزات و ویژگیهای مختلف هیچی از دیفندر کم نداره
ضمناً نیازی نیست خریدارها، یه برانکوی اصلی برا آفرود بخرن و یه براکو اسپرت برا استفادههای روزانه چون همون برانکوی اصلی با تنظیمات مختلف سیستم تعلیق و کابین راحت و پیشرفته برای استفادههای روزانه هم کاملاً مناسبه
برانکو اسپرت اصلاً بعنوان مکمل برانکوی اصلی ساخته نشده بلکه برای کسایی ساخته شده که یه کراساوور شهری با کمی قابلیتهای آفرود میخوان
ایمان جباری
۲۴ تیر ۱۳۹۹ببینید کِی بود بهتون گفتم ؛ آخرش خون و خون ریزی میشه
جذاب ترین رقابت آفرودی دنیا تو راهه ….
farhad
۲۴ تیر ۱۳۹۹تو ایران اره.
تو غرب نه
تو غرب میخرن عشق و حالشو میکنن
دعوا و خون ریزیش میمونه برا خاورمیانه
حتی تو افریقا اینطوری سر دوتا مدل ماشین اونم تو امریکا تو سر و کله هم نمیزنن.
اپلی سامسونگی
بنز کادیلاک
تویوتا هیوندایی
سفید سیاه
خلاصه این قضه ی خاورمیانس. سر رنگ لباس میان همدیگه رو میکشن. حقیقت داره ها. تو عراق اونایی که لباس سفید داشتن رو قتل عام میکردن.
تو ترکیه 40 سال پیش علوی ها رو تو خیابون میدیدن میکشتن. Corum massacre رو تو گوگل بزن. هیچکی جرات نداشت لباس سفید بپوشه. ۳ ماه کامل تو Corum هرکی لباس سفید داشت یا سیبیل میزاشت رو شکار میکردن. وقتی میگم شکار یعنی شکار ها. هنوز فیلماش تو یوتوب هست.
خلاصه اینه خاورمیانه. شماهام بزنین تو کله هم دیگه اونم سر ماشینی که نه میتونین بخرین نه ثروتشو دارین بخرین.
منی که ۳ تا مک بوک پروی۱۵ اینچ و ۱۶ اینچ ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ دارم و همه چیم اپله میگم. اخه چرا اینقدر میزنین تو سر و کله همدیگه؟
ersdc
۲۵ تیر ۱۳۹۹خاورمیانس دیگه
چاره خاورمیانه اینه ۱۰ تا بمب اتم بخوره تو شهراشون. نابود بشن. بعد بمب اتمی ده تا از این بمبای هسته ایی که منطقه رو تا هزاران سال الوده میکنن هم بزنن. بلکه دنیا نفس راحتی بکشه. تا هزار سال اینورا الوده باشه و کسی ادعای چیزی نکنه که بعدش بشریت رو به فاخ بده
" Swedish Arrogant Tiger"
۱ مرداد ۱۳۹۹بله تا حدودی درست میفرمایید ولیکن وسط دعوا
اطلاعات غلط وارد نکنید!
آخه کادیلاک چیه که مرسدس یا طرفداراش باهاش
اصطکاک داشته باشن؟
همین درمورد تویوتا و هیوندای هم صدق میکنه.
Enzo
۲۴ تیر ۱۳۹۹کاری به برانکو ورانگلر ندارم که کدوم بهتره .یه چیزی تو این رانگلر برام سواله .موتور هشت سیلندر قاعدتاً از موتور قبلی سنگین تره .صدر صد وزن جلوی ماشین از عقبش بیشتر که رو آفرود وآنرود ماشین تأثیر میذاره .این مشکلو چطوری حل کردن. تا جایی که میدونم وزن مخصوصا تو آفرود برای همچین ماشینی ملاکه مهمیه
NAVID۰۰۹۸
۲۴ تیر ۱۳۹۹Enzo عزیز
اگر اشتباه نکنم ، موتورهای برانکو ۴ و ۶ سیلندر توربوست و همین وزن و تعادلش را برتر نشون میده نسبت به رانگلر .
علیx76
۲۴ تیر ۱۳۹۹فعلا که کانسپته و برای خط و نشون کشیدن معرفی شده
تا زمان معرفی نسخه تولیدی وقت دارن برای بهینه سازی
مثلا میتونن با افزایش طول شاسی ، کاری کنن که موتور از محور جلو فاصله بگیره و به مرکز نزدیکتر شه ، کاپوت و سپر جلو از آلیاژ سبکتری استفاده شه
سپر عقب هم از جنس فولاد با مقطع توپر استفاده شه که میتونه به راحتی به ۵۰ کیلوگرم برسه
Elmiraj
۲۴ تیر ۱۳۹۹ولی همچنان پادشاه آفرود خودتی….
Moein
۲۴ تیر ۱۳۹۹لا مصب ولی این رانگلر انگار یه چیزی داره میگه بقیه رو بی خیال منو فقط نگاه کن
Solid Snake
۲۴ تیر ۱۳۹۹جیپ داره به موتور V8 مجهز میشه
فورد داره برانکو افسانه ای رو بر میگردونه
شورولت هم بلیزر کراس اوور میسازه با ظاهری شبیه به سانتافه ??
Solid Snake
۲۴ تیر ۱۳۹۹یه رفیق داشتم تو همین پدال هم هست داج باز هم هست
قبلا میگفت فورد هیوندا ساز شده
حالا فورد برگشت دوباره به اصالت خودش
فعلا شورولت و کلا جی ام رفته تو خط هیوندا سازی با اون سانتافه بلیزر
F22RAPTOR
۲۴ تیر ۱۳۹۹یاد قبلنا بخیر
Solid Snake
۲۴ تیر ۱۳۹۹سلام داداش امین آره یادش بخیر
Solid Snake
۲۴ تیر ۱۳۹۹یاد اون برنامه از تخت گاز آمریکا افتادم که یکیشون فورد برانکو داشت یکیشون جیپ cj7(پدر همین رنگلر) یکیشون هم بلیزر داشت البته اون زمان بلیزر شورولت بود هیوندای نبود
(Saeed(peugeot
۲۴ تیر ۱۳۹۹برانکو نسل جدید طبق شنیده ها حرف های زیادی برای گفتن داره …… و فوق العاده هست برای آفرود ….. ولی دیفندر و رانگلر به غیر از آفرودر بودن یه چیزایی مثل استفاده روز مره و یه کم شهری و لوکس بودن تو ذاتشون هست …..دیگه زیادی آفرودی نیست .
Hadi
۲۴ تیر ۱۳۹۹آفرودر جهنمی?
efw
۲۵ تیر ۱۳۹۹میبینم بر و بچ محل طوری کامنت میزارن انگار وقتی اومد میتونن بخرن
بابا اینقدر پولدارین یه پرایدم واسه ما بگیرین. کسی حاظره؟ بگه ایمیل میزارم ادرس میدم پرایدو بخرین بیارین بعدم بریم سند بزنیم.
بابا بچه پولدارای محل
مشکل این نیستش میایین طرفداری میکنین. مشکل اینه نوع رفتارتون طوریه انگار ۱۰۰ درصد سهامدار این شرکتایین . اونم نه یکی نه دوتا. اکثرا همینن.
بابا ریلکس. بابا بی خیال. بابا یه رقص